Keresés

Részletes keresés

luxbeci Creative Commons License 2012.06.21 0 0 13616
Előzmény: albertjani (13604)
luxbeci Creative Commons License 2012.06.21 0 0 13615

Szerinted mennyi lehet az élettartama egy MPM-nek mármint a motor,emrt a hajtőmű akár örökös is lehet,így mondják a kúpos hajtásnak köszönhetően.Itt a motor a nagy kérdés,hogy meddig bírja,hány évig?Továbbá,lehet e felújítani,felfúratni?Esetleg ugyan olyan eldobható,mint a Brigs vagy Honda,ha szétkopott?Tehát érted,mert tartok attól,hogy ezek sem olyanok mint régen voltak,mert a régi MPMek híresek voltak a felújíthatósgukról.beneinél gyöngyösi műhelyében,egy rakás régi MPM10 (és kisebbek is) motor várja a felújítást,tehát ezeket az újabb generációs MPM motorokat is ennek megfelelően tervezték e?vagy midnen maradta  régiben a 2 ütem mellett semmit sem változtattak,tehát a minőség is maradt a régi kiváló MPM minőség?Mert akkor lehet,hogy az olcsó a drága.felén elég sok a hegy és a domb a rotációs kapagép,igen sokszor,előre-hátra dőlöngézik és oldalt jobbra és balra is.Ezáltal nem fog károsodnia  motor,ha 4 ütemű mellett döntenék?Mert ugye,akkor az olajtartály is megdől és a motor nem kap olajat megfelelően,ami nem igazán tesz jót neki,akár el is füstölhet.Mennyi % az a  dőlés szög max,amit még egy 4 ütemű motor károsodás nélkül elvisel?

Előzmény: gesszti (13605)
luxbeci Creative Commons License 2012.06.21 0 0 13614

Értelek.Hát igen az alkatrész biztos,hogy jóval olcsóbb.csak aztán nem e abba a csapdába esek,hogy az olcsó a drága ugyebár és az alkatrész utánpótlás is mennyire stabil a magyar rotációs kapagép gyártóknál,emrt ha teszem fel csődbe mennek,akkor hol kapok majd alkatrészt.A CSK robi gépemhez sem találok semmit,max Beneinél Gyöngyösön,de ő is régi gépeket vásárol fel fillérekért és azokból kiszedett cucckat árulja horibilis összegekért és ráadásul nem is újak ugyebár,de még is bolti áron.Szóval ez a magyar gyár,lehet jobban jértam volna akkoriban egy MPM-el ahhoz még a mai napig is kapható cucc,úgy tudom és azok motorjai is jobban bírják,mint a robi motorom,már alig van benne rő.Viszont itt olyan írásokat olvastam,hogy 30 éves MPM és ugyanúgy megy,mint új korában és még fúrva sem volt,max szimering csere.Igen a Honda FG 110 is egy nagyon könnyű gép mindössze 13KG és 0.5 liter fogyaszt a GX25-ös motorja,22Cmes művelési szélessége a legkisebb helyeket is hozzáférhetővé teszi,akár málna és szőlő tőkék közé,így a kézi kapálás is helyettesíthető,leevszi az emberről a terhet.

Előzmény: gesszti (13605)
luxbeci Creative Commons License 2012.06.21 0 0 13613

Itt is nagyobb teljesítményt tüntetnek fel.

 

http://www.kerttechnika.hu/index.php?page=termekek&page2=termekek2&kat=34

 

A Honda FG 315-t volt ahol 5LE-nek, a Husquarna 140000Ft körüli gépét is 5LEnek írták,ami egy vicc,mert jó ha eléri ezeknek a gépeknek a teljesítménye a 5LE-t és még lehet,hogy sokat is mondtam.6 kapával nem igen boldogulnak el,így ha valaki nincs képben és 6 kapával terheli kinyírja a motort.Mert ezek max 4 kapára vannak tervezve.A múlt héten vágtam gajra a Bosch akkumlátor töltőmet (20000FT-ért vettem),mert egyik rokonomnak levittem tölteni a ladájába az akksiját,csak nem tudtam,hogy az akksi 90AH-s és a trafónak annyi már nem zúg.Aztán néztem meg a használati útmutatót és pechemre 2.5AH-80AH-s a határ.A rotációs kapáknál is hasonló a helyzet,inkább érdemes nagyobb teljesítményűt venni,ki tudja mit aggat rá később az ember,mert aztán már késő bánat.A boltban is mondták,hogy sokan a3.5 lóerős fűnyírót veszik,aztán sírva viszik vissza ideje korán,hogy meghalt a motor,pedig a boltban mondták,hogy ez kicsi és nagyobb 5-6 LE-set javasoltak,de a vevők figyelembe sem vették,hogy "ÁÁÁ elég lesz az arra",hát nem lett elég.Érdekes ezt a MPMes kisgépet már szinte sehol nem lehet kapni,még rendelésre sem.Korábban egyetlen egy helyen láttam a neten,de már azóta eltűnhetett,mert a google sem találja.Állítólag Magyarországra már nem is szállítják,csak az MPM Ducati 4-t és és a MPM7 Symplex-et.Pedig az MPM2es régen nagyon jól bevált gép volt és akár 30 évig is bírta.Vajon a mostani MPMek is bírják idáig a borsos áruknak megfelelően?Vagy már ezeknél is él a tervezett elévülés,hogy silányabb anayagokat építenek be és direkt a mérnököki is rövidebb élettartamra tervezik?A villanykörték is korábban 2-3000 órát is bírtak,egyik amerikában a tűzoltó állomáson a mai napig világít,mert abban még benne volt az anyag,vagy a harisnyák is szinte örökösek voltak,aztán szépen lecsökkentették az élettartamukat és most a rotációs kapálógépeknél is ugyanez a helyzet.Szerinted emelkedős,lejtős hegyes vidéken nem mennek tönkre a 4 üptemű motorok,mert ugye ezeket vízszintesen kell  tartani,hogy az optimális kenés meg legyen,mivel nem keverékkel működnek.Esetleg egy MPM 2 ütemű mégis jobb befektetés lenne?Mert annál nem károsodna a motor,ha bedőlne a gép egy-egy emelkedőnél,dombos részen.A kertem sem sík helyen van,hanem kissé lejt,egy hegyen van a kertes házam.Írjatok véleményt.Továbbá az MPM kúpos hajtőműve állítólag örökös,soha nem megy tönkre,legalább isa Mátra Husquarna boltban ezt mondta a főnök.

Előzmény: albertjani (13603)
luxbeci Creative Commons License 2012.06.21 0 0 13612

Az durva.Tehát akkor a Brigs 850es és a Honda GCV190es ugyancsak 5 lóerős.Akkor mennyit tudhat a GCV160as és a Brigs 675-ös series??Sok boltban ezekre kapásból rávágták az eladók,hogy 5.5 LE,sőt a Brigsre, hogy még erősebb olyan 6LE körüli.Ezt az átverést.Még szerencse akkor nem vettem meg,mert ezek valójában,lehet még a 4LE-t sem érik el,max 4.5LE.A netes áruházakban is kapásból 1-2 lóerővel nagyobbat írnak ki.A 850es Brigset 6.5 lóerősnek tüntetik fel.Fel is csillant a szemem,hogy mekkora jóvétel,mert közel azt tudja 140000Ftért,mint az MPM 7 Symplex Brumi 500-600000Ft körüli brutális csillagászati árakon.Az is durva,hogy az MPM7 egyik áruházban 500 körül, a másiban pedig 650000 Ftos áron kapható.Ha valaki nem néz körül,bukik 150000 Ft-t.Bár ha valaki ki tud adni ekkora pénzt érte,nem hiszem,hogy ez akkora eget verő sokkot jelentene az illetőnek.A Honda FG 110-ről mi a véleményed és a Viking gépekről?Utóbbi ha jól tudok osztrák és nagyon ki van gondolva az egész tervezés,az ergonómia és minőség is a csúcson van,továbbá nagyon könnyen kezelhető.csak hát az ára egy gyenguska 500series Brigs motoros rota is 200000 Ft felett kapható,20000 Ft többetért már adnak hátramenetet is.Vajon hogy oldják ezt megy csigahajtásos gépeknél? A 660-as Viking,ami már sok féle munkára képes,akár szántásra is alkalmas 360000 Ft,ami még így is jóval az MPM 7 alatt van és 2 sebességes előre az MPM7 3 sebességével szemben.Csak hát ez a Viking modell sem bővelkedik annyira az erőben,mindössze 5 LE.lehet a viking hajtóművek kompenzálnak valamit és kisebb a veszteség,bizonyára sokkal jobb minőségűek,mint a KF és így amit a szentkirályi behoz a motoron,lehet hogy elevszti a hajtóművén.Mert a 445ös Viking kapáinak az elhelyezkedése is speciálisan van megtervezve,hogy ezáltal is növeljék a teljesítményt.Egy jóminőségű porszívó is akár sokkal erősebb szívóteljesítményre képes,mint egy vele azonos teljesítményű olcsóbb tipus,mivel az speciálisabban van megtervezve,több pénz van benne. 

Előzmény: albertjani (13603)
luxbeci Creative Commons License 2012.06.21 0 0 13611

Igen ilyen.

http://www.szentkiraly-tiller.hu/termekek/3

Ahogy látom te már fejlesztettél rajta jócskán.Mi cél szolgál rajta az a vaskeret?

Továbbá a dupla ketrekek is nagyon ütős,így még jobban tapad és nagyobb nyomatékot tud átvinni,persze kell a kakaó hozzá rendesen,szükség is van a 850es Brigs erejére.Egy honda gcv160,ne adj isten 135 vagy Brigs 675 series,ne adj Isten 500as series már nem igazán boldogulna vele,simán leégne a motor akár.Magam is úgy gondolom, az alkatrész árak valóban olccsóbbak,mint az mpm-hez és utóbbit nem is nagyon lehet kapni,max netes áruházakban,ott viszont ki tudja mit küldenek.Az iponon nagyon sok számítógépes alaplapot,tápeggységet,procit...stb. hibásan küldenek ki és nem működnek.Ilyenkor marad a vissza küldés és ez mind idő és pénz.Jó ezek kis súlynak mondhatók,de egy komplett roát nem lehet scak úgy küldözgetni,ezért is jobb talán közeli boltban vásárolni.Valakinek van tapasztalata netes rotációs kapagép vásárlással kapcsolatban?Hát igen Gyöngyösön a Mátra kisgép boltban,ahol a husquarnákat is árusítják, 300000 Ft körül tudnának hozni MPM Ducati 4 lóerőst,azért ez nagyon durva ár.

Előzmény: albertjani (13604)
albertjani Creative Commons License 2012.06.20 0 0 13610

A regulátorrugókkal kell majd szórakoznod, szerintem.

Előzmény: Kaisi (13609)
Kaisi Creative Commons License 2012.06.20 0 0 13609

Sziasztok,

 

Szereztem egy briggs classic 3,5 -es moccit, gondoltam jó lesz a robi 56-omra. A régi motorom tengelyét és a lendkereket kicseréltem így teljesen franya kis motorhoz jutottam. Most pöccre indul és szépen jár. Egyetlen gondom az hogy nem tudom állítani az alapjáratot így mindig forgatja a kapákat. A fűnyírós karbin nem látok ilyen állítási lehetőséget sajnos. Szerintetek lehet valahogyan állítani vagy rakjam át a rotás motorról a karbit ami 1000 éves és nem pumpás verzió?

 

Holnap még megpróbálom a röpsúlyokat erősebbre állítani hátha így nem nyit szét rögtön csak ha emelem a gázt...

 

 

actionman26 Creative Commons License 2012.06.20 0 0 13608

Úgy látom éppen témánál vagyunk.Én most épp a lehetetlennel probálkozom.Kikönyökölt motor felujjítása:)Ha nem lenne egy elég közeli rokonom(fater)akkor valószinü kukába dobnám a motort mert a heggesztés motor fúrás stb egy uj motor árába kerülne,de mivel olyan helyen dolgozik igy nem számit semmi.4lovas tecumseh motorrol van szó.Ha megfuratom a motort létezik plusz méretes dugattyú hozzá+gyürü?Fötengelyt is felcsiszolnák.Lényegében hajtókart dugattyú+gyürüt kellene hozzá vennem.Hajtókar 3000körül van dugattyú azt nem tudom.Munka dijra remélem 2deci pálinkánál többet nem kell áldoznom:)

actionman26 Creative Commons License 2012.06.20 0 0 13607

Na erre én is kiváncsi lennék mert nekem is ezt csinálta a tecumseh motorom.Szinte neki kellett vele rugaszkodni hogy ne fulladjon le.Padlógáz gyorsan bele a földbe és után rotált,de ugy mint tavaly ugy nem lehetett,hogy akár kisgázon is sétálni tudnék vele a kertben.

Előzmény: Törölt nick (13528)
actionman26 Creative Commons License 2012.06.20 0 0 13606

Én amit vettem azt kisgép boltból vettem kék szinü hogy kétszer zár e vagy milyen azt nem tudom olyan 500ft körül volt/db.Akkor is csiszolni kell ha ha nem érdes a felület?Ezt kiprobálom.És a házat szét sem szedted csak beletoltad a helyére?

Előzmény: Flanell (13516)
gesszti Creative Commons License 2012.06.20 0 0 13605

Én inkább az olcsóbbat venném. Lehet, hogy nem olyan nagy név, nem olyan dizájnos, de nem is fogom sajnálni annyira 5-6-8 évesen, mikor ki kell dobni.. Alkatrész is olcsóbb a szentkirályiakhoz, amennyire én tudom.

 

Mini kapa... Na, ezért tartom még életben a Robi55-öt. Beférek vele mindenhova, egyedül be tudom tenni a csomagtartóba, és gyakorlatilag benzingőzzel elmegy, annyira keveset eszik. Legutóbb a krumplit töltöttem be vele.

Előzmény: luxbeci (13601)
albertjani Creative Commons License 2012.06.20 0 0 13604

De jó, hogy nincs szerkesztés gomb ezen a fórumon....

 

Szóval ilyen volt , amit néztél?:

 

 

albertjani Creative Commons License 2012.06.20 0 0 13603

Még annyi, hogy ez 5 lóerő, hazugság nélkül. A GCV 190 is csak ennyi. Az új előírás szerint mérve.

Előzmény: albertjani (13602)
albertjani Creative Commons License 2012.06.20 0 0 13602

Nekem 850-es van. Nyugodtan vegyél ilyet, csak ajánlani tudom.

 

A műanyag csavar már biztos utólag került bele, nekem fémből van. (amit néztél, azon a hajtómű olyan, mint a KF04-en?)

 

A motorja is I/C, tartósabb, mint a sima .

Előzmény: luxbeci (13600)
luxbeci Creative Commons License 2012.06.19 0 0 13601

A szentkirályi honda GC 190es motorral is van  szerelve,ami ugyancsak 6.5 lóerős állítólag,bár szerintem ez 5.5 lóerős az új mérési módszerek miatt,bár ez nincs extra megerősített hajtóművel szerelve.8 kapával lehet,hogy nem bírna el.Továbbá annyi rosszat olavstam a honda rotákról,motorokról itt és más fórumokon,olajfolyás,szimering hiányzik,karbi dugulás,rossz konstrukció miatt,hogy félek ettől a márkától.Szerintetek,azóta orvosolta ezeket a hibákat a cég?Honda 110es mini kapa az nagyon tetszene,mert beférne bárhová kis szúk helyekre és keveset is fogyaszt a GX 25 motornak köszönhetően,csak hát az ára az valami döbbenetes 140000 Ft,ennek az árából már egy szentkirályi KF extra Brigs 850eset meglehet venni,és rengeteg adaptert lehet hozzá csatlakoztatni.Néztem Robikat is de ezek jóval drágávvak a KF-nél főleg a Robi ékszíjhajtásos 170000 FT körüli és csak 5 lóerős motorral.Szerintetek ékszíjjas,csigahajtóműves vagy kúpos(MPM) hajtóműves gépet érdemes venni?Szóval nehéz a döntés.

Előzmény: gesszti (13598)
luxbeci Creative Commons License 2012.06.19 0 0 13600

Én egy csk robi 5 lóerős 2 ütemű rotációs kapálógép felújításán gondolkozom,mivel 88as évjáratú és már nincs meg az az erő mint akkoriban volt,de még viszi a 6 kapát is.Szerinted ezek a motorok is egyszer használatosak elkopik és kidobandó?Lehet ezeket fúrni és felújítani?vagy inkább vegyek egy újat:Ez esetben milyen gépet javasolsz?Megéri az mpmbe beruházni,vagy inkább brigs,honda gépek közül válasszak?Az mpm azért lenne vonzó a 2 vagy 4 lóerős,mert a kertem egy domboldalon van és nem tudom teljesen vizszintesen üzemeltetni a motort és ugye a 4 üteműek nem bírják a dőlést,ezért attól tartok,hogy károsodhat.Az mpm-nél ez nem áll fenn,mert 2ütemből adódóan keverékkel üzemel.Sajnos 2 ütemű motorkkal,már csak szinte az mpm gyárt és már azt sem rendelnek a boltok,csak ha valaki megrendeli,külön saját részre,ettől pedig tartok,mert már egy párszor megvágtak engem,többet kért a bolt,mint amikor megrendeltem,tehát kaszáltak rajtam.Lehet attól tartani,hogy az mpm megszűnik,mint gyártó?Mert én nem igazán találom az itthoni forgalmazóját.Szóval elég tanácstalan vagyok,hogy felújítás vagy új gép vásárlása.4 üteműek közt a szent királyi 850es megrősített extra hajtóművel szerelt gépe lenne az egyik kiszemeltem,de ahogy látom műanyag csavar van a hajtűmű olaj beöntőbe tekerve.Még a csk robimnak is vas dugó volt benne és a mai napig nem ment tönkre,egy örökös darab,Viszont ez a műanyag nem tűnik tartósnak.

Előzmény: gesszti (13598)
Kaisi Creative Commons License 2012.06.19 0 0 13599

Köszi szépen! Bár ha még tényleg hozzávesszük a szelepeket, szelepüléket, szelepvezetőket lehet hogy jobban járnék egy működő használt motorral...

Előzmény: Gábor 1978 (13595)
gesszti Creative Commons License 2012.06.19 0 0 13598

A felújításhoz számolj még hozzá két új szelepet, a szelepülékek betétezését, szelepvezetők beépítését, főtengelyköszörülést, új hajtókart, és seperc elkerülöd az ötvenezret, ha valamennyire normálisan szeretnéd felújítani. ...de leginkább el se vállalják. lehetetlen anyagokból vannak ezek a motorok, lehetetlen megoldásokkal. Megvesz, használ, elkopik, kidob típusú gépek sajnos.

Előzmény: lacbp (13596)
robi250t Creative Commons License 2012.06.19 0 0 13597

Üdv! holnap lemérem :)

Előzmény: Fsanyi88 (13593)
lacbp Creative Commons License 2012.06.19 0 0 13596

egy új 8LE -s briggs motor pedig 100e ft felett van... szerintem felújítás....

Előzmény: gesszti (13591)
Gábor 1978 Creative Commons License 2012.06.19 0 0 13595

Helló Toalmáson van egy gépmühej  ot csináltatom a motraimat a 3.5 lovas ojan 7-8 e ft dugoval gyürüvel hüvejezve 6.5 lovas 9 e ft a 8lovas 11200 e ft  szoval nem ojan drága török gépmühej0620-437-2897 a tulaj száma rugalmasak postán is el lehet küldeni nekik

Előzmény: Kaisi (13586)
albertjani Creative Commons License 2012.06.19 0 0 13594

Abból indult az egész, hogy pár perc üzemelés utánn durrog és leáll, majd utána indítható.

Lehet, hogy még gyűrűzni sem kéne.

Fsanyi88 Creative Commons License 2012.06.19 0 0 13593

Valakinek akinek van még Rekord 250 ese az elején lévő munkagépfüggesztőt le tudná méretezni nekem? Meg a földtől lévő magasságát? Hál istennek a mienkről az öreg lehajintotta, azóta sincs meg...

Fsanyi88 Creative Commons License 2012.06.19 0 0 13592

Amit pédának felhoztunk CR  Husqi MZ

gesszti Creative Commons License 2012.06.19 0 0 13591

A hüvelyezés meg kb. 10e.

Előzmény: Törölt nick (13588)
gesszti Creative Commons License 2012.06.19 0 0 13590

Melyik többi motorra gondolsz? Az indián is 3000 környékén "maxpörög".

Előzmény: albertjani (13587)
gesszti Creative Commons License 2012.06.19 0 0 13589

Kb. kicsit még teszel hozzá, és veszel egy új motort. Nem érdemes.

Előzmény: Kaisi (13586)
albertjani Creative Commons License 2012.06.19 0 0 13587

A Briggs pörög 3000-3600-at, a többi motor ,ami példaként lett felhozva, minimum kétszer akkora fordulaton üzemel.

A gyűrűzés után is hosszabb életű lesz.

Kaisi Creative Commons License 2012.06.19 0 0 13586

Mibe fájhat egy briggs 3,5 -es henger hüvelyezése és hozzá a dugattyú + gyűrűgarnitúra?

Előzmény: gesszti (13584)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!