Igen a BKV-hoz került 260 és 280 protónak ilyen volt.
Azon kívül még egy kocsit ismertem ilyennel: BPA-116, Ik256 a 80-as évekből, alba Volán, majd utolsó éveiben Viszló. (a dupla fényszóró miatt persze rövidebb lécekkel)
Nem tisztem megvédeni senkit sem. De azért nem kéne bántani,egy Ikarus"buzerátort",aki ha valamit készít,a karosszéria ívét nem gittel hanem lemezből alakítja ki.A vessző utáni,akár gondolatjeles is lehet.Bocsánat,a hsz-ért.
A hűtőrács is stimmel? Mert az a két vízszintes aluminium léc mintha távolabb lenne egymástól a kelleténél. (De nem szőrszálhasogatásból írtom, tényleg nagyon szép lett a busz.)
Van egy-két dolog,ami nem úgy volt anno,de ki a fenét érdekel,AMIKOR EZ A 266-OS MAGYARORSZÁG ELSŐ KIVÁLÓ MINŐSÉGBEN FELÚJÍTOTT SÁRGA,VOLÁN-CSIGÁS 200-ASA !
Minden dicséret megilleti mind a megrendelő Kapos volánt,mind a kivitelező Kapos Járműgyártó és Javító Zrt-t !
Régi álmom vált ezzel valóra,és ezzel nem csak én vagyok így.Szerencsére már kezdik az Ikarus-200-asokat az őket megillető helyen kezelni,és példás módon felújítani.
Már alig várom,hogy 260-ast,280-ast is láthassak hasonlóan szép kivitelben.
Társaságunk abba a szerencsés helyzetbe került, hogy lehetőségünk van a Kapos Volán Zrt megbízásából egy Ikarus 266.25 típusú autóbusz felújítását elvégezni. Az 1978-ban gyártott jármű a magyar autóbuszgyártás fénykorában gördült le a szerelősorról. A típusból több mint 6600 darabot gyártottak, melyből már szinte alig néhány fut az utakon. A következő hetekben néhány kép segítségével szeretném megosztani az érdeklődőkkel ennek az ipartörténeti emléknek a megújulását.
Ami neked 60-asnak tűnik és széles viszonylatjelzője van, az valószínűleg 601-es helyközi autóbusz.
Miskolcon és Pécsett is voltak a helyi közl. vállalatnak 601-esei. Pécsett volt olyan, ami még csuklósítás után is megőrizte a hosszú táblát.(Sőt Pesten is volt pár Ik601, de ezeket 1 év után, 54-ben vidékre adták el.) De ez egy 1953-63 közötti történet.
Pesten a négyzetesek hosszúvá alakítását 1970-73 között végezték. Amikor már egyre inkább 556-180 volt a jellemző típus és egységesíteni akartak.
Egy történet,Neked már meséltem.Nem tudom melyik városban állt a busz,nyitott ajtóval,benne Gyuri bá.Felszálltam,és megszerettem volna simogatni a műszerfalat...A szöveget nem írnám ki,amit mondott,de tisztelet Neki.