Olyan könnyen azért nem szakadnak el azok a vezetékek. A Magura fémhálós szövetet ajánl olajvezetéknek, de van karbonszálas verzió is. Gondolj bele, ha a DH-sok nem féltik, akkor Neked miért kellene? És hányszor fordult elő, hogy az erdőben a V-fékbovdenházad beleakadt valamibe????
nemrossz vaz, ezt max azert viszik vissza mer nem lehet megtorni :)
Szep nagy kep, ha a schwinn ossztelosrol lenne ekkora mar latszananak a varatokban a lyukak...
A Magura fékrendszerekben nincs bowden, egy csövezeték köti össze a fékkart és a féktuskóknál lévö munkahengereket. Müködési elve az, hogy a fékkart egy zért rendszerben lévö dugattyút müködtet és mivel az olaj nem összenyomható, ezért fékezéskor a fékkar által összenyomott dugattyú miatt a munkahengerekben lévö nyomás a felnihez szoritja a fékpofákat. Mielött valakinek eszébe jutna az ötlet - nincs késleltetés a kettö között. A nagyobb fékerö nyitja abban rejlik, hogy a fékkarnál lévö dugattyú átméröje vastagabb, mint a fékpofáknál és a nagyobb út, valamint a vastagságból eredö nagyobb mennyiségü olaj miatt, nagyobb erövel tudja a fékpofákat a felnikez (féktárcsához) szoritani a rendszer, mint a hagyományos bowdenes rendszereknél.
Ha valakit érdekel jobban, annak küldök képet. De itt egy kép a hátsó fékröl nagy felbontásban, közelröl: Magura fék
Aszt a rohadt 8ast azonnal húzatni kell vinni mer csak szaporodik, nem szabad fékkel bíbelődni!!! Persze kis, már érezhető ütéssel még nem kell rohanni a szervízbe, de azt is célszerű mihamarabb megkezelni.
Már épp kezdtem fogalmazni magamban a fékbeállítás technikáját, amikor elolvastam a többi hozzászólást is, és rá kellett jöjjek, hogy itt szinte csak bicikliszerelők ülnek...:))
Annyit még talán hozzá, hogy "normális" fékbeállításhoz kell, hoga a "pipa" rendesen álljon, a bovdenház ne legyen se túl rövid, se túl hosszú. A 3 lyuk közül tényleg a középsőbe illik állítani, kivéve a nagyon gagyi v-fékek gyenge rugóit, ahol a hatásfok miatt jól jöhet a legalsó.
szela,
igazad van, esetleg annyit még hozzátennék, hogy pl. ha nyolcas miatt elmászik a felni valamelyik irányba, akkor a rugókkal el lehet tolni a fék alapállását valamerre, hogy ne ütközzön neki a felninek.
Sötét vagyok bocs. Inkább asszondom neked hogy nem tudok neked erre választ adni, de aszt hiszem kivi kolléga 100%-osan ki tud tégedet elégíteni holnapra, ha megkéred reá.
Nekem elég régen van már Magura RaceLine olajos fékrendszerem és bevallom neked öszintén, hogy egyrészt semmilyen karbantartást nem igényel, másrészröl pedig közvetlenül az után, miután megvettem egy véletlen folyamán eldölt a bringám és beleakadt a vezetéke a satupadba. Kiszakadt a helyéröl a csövezeték és elfolyt az olaj. A Malinál és más kerékpáros guruk is azt mondták, hogy speciális Magura fékfolyadékot tegyek bele, mert másfajta olaj "megeszi" a gumitömitéseket és a csöveket, ezért néhány héten belül tönkre fog menni. Nem hittem el és feltöltöttem a polcomon talált gépkocsikban használatos fékolajjal. Hogy mi történt? Egyrészt nem kellett vennem 6 ezer forintért Magura olajat bele, másrészt meg lassan 2 éve ennek és azóta sincsen semmi baja. Nem szivárog, nem mart szét semmit és ugyanolyan erösen fog az elsö és a hátsó is. Lehet, hogy csak nekem volt szerencsém, nem tudom...
Én triálozok és ott fontos az erös és stabil fék és úgy érzem ez az olajos rendszer megállja a helyét. Fékmerevitö mindenképpen kell hozzá, mert akkora erövel szoritja a felnit a fékpofa, hogy a féktuskókon keresztül szétfesziti a vázat. Azt mondják, hogy ha a felninek csak a peremére állitod be, akkor a felnit is eldeformálja. Én csak ajánlani tudom neked, mert nekem nagyon bejött.
Másnak van valamilyen tapasztalata erröl? Érdekelne, hogy az olajos tárcsafék ennél is erösebb-e, bár azt hiszem, hogy nekem nincs rá szükségem, csak pusztán kiváncsiság. Talán annyival lehet jobb, hogy nem melegszik a fékpofa annyira és a sár nem rakódik rá menet közben. Vagy pont ez a lényege? :))
Bocs, úgy látszik rosszul fogalmaztam. Boltbeli emlékeim alapján, és ennek a képnek a tanúsága szerint nagyon hasonlít egy hagyományos fékre. Tehát úgy tűnik, hogy bowden megy a fékkartól a fékberendezésig, és az olaj csak ott kezdődik. Furcsa lenne, ha egy néhány mm-es csövön vezetnék az olajat keresztül az egész biciklin.
Tuttommal nem úgy néz ki egy olajnyomású fék mint egy bowdenes V fék. Itt valami kütyüben van a fékpofa, ami a konzolra van felfogatva és ezekbe van bevezetve a dzsúz, ahol az olaj kifekti jótékony "elméletben nem vagyok összenyomható" hatását. Tehát olyan mint egy munkahenger, csak éppen a henger az a fékpofa ill. az azt tartó valami. Tehát nincs benne bowden.
A barátnőmnek Shimano Exage canti fékkarjai vannak a Tektro V fékekhez (nem így vettük, ez most ideiglenes) de nagyon finoman és szépen lehet vele fékezni. Valami nagyon jól sikerült ennél a fékkarnál, vagy a féknél de csodaszámba megy a dolog. 2 ujjal is fékezhető elég hatásosan.
Tucc valahol Miskolciában olyan bringa boltot ahol nagy valséggel kaphatok 9.0 első váltót???? Ha itt vagy kérlek válaszolj gyorsan mert lassan indulok haza.
fékezés, még mindig:
lehet, hogy nem egyértelműen írtam, ezért tisztázni szeretném, hogy ami az én "befőttesgumi taktikámat" illeti, én nem a fékkarra teszem rá, hanem a 2 féktest (pillangó) tetejére. ha ez eddig is világos volt, akkor sorry.
ez épp annyira összenyomja a féket, hogy a pofák ne mozduljanak el miután, helyükre tettem őket. persze ehhez ki kell venni a bowdent teljesen. aztán meghúzom a csavarokat.
az olyan párhuzamos nyomású fékeket, ahol a két oldal össze van kötve (nem shimano) viszont csak így lehet beállítani normálisan, mivel az egyik oldal allása függ a másiktól.
érdemes v-fékkart venni v-fékhez. a régi bicómon canti fékkar volt és azzal szinte lehetetlen normálisan beállítani a v-féket. csak úgy lehet erősen fékezni, hogy tövig behúzom a kart, viszont akkor 4 ujjal kell fékezni, mert különben szétnyomnám az ujjaimat...a régi stílusú fékkarok túl keveset húznak a bowdenen.
GerMan, HEF_Ombre
Mivel a fékpillangók össze vannak kötve egymással, ezért a rugók együtt dolgoznak. A rugófeszesség állító csavarral csak összehangoljuk a két rugót, hogy pontosan egyforma feszesek legyenek. Ehhez elég fékenként egy csavar. A fékrugókat a középső lyukba érdemes beakasztani, mert az esetek 99%-ában úgy működnek a legjobban.
Én így csinálom a fék beállítását könnyen, gyorsan. Könyvmolynak is bevált.
Végy egy kis kartondarabot (névjegykártya, gyógyszeres doboz v. hasonló). Aztán végy egy kb. 20-30 centis madzagot.
1 A madzaggal kötözd le a fékkart kb. harmadáig behúzott állapotban.
2 Ezután lazítsd fel a fékbetéteket.
3 Ellenorizd, hogy a fékpillangók szimmetrikusan álljanak.
4 Illeszd a kartont a fékbetét menetirány szerinti hátsó végéhez és a kartonnal együtt igazítsd a felnihez úgy, hogy pontosan, a leheto legnagyobb felületével felfeküdjön. A fékbetét felso éle a fékezo felület külso szélénél legyen.
5 Rögzítsd a fékbetétet és ügyelj arra, hogy közben ne mozduljon el.
6 Ismételd meg a 4-5 pontot a másik oldalon is. A csavarokat gondosan húzd meg.
7 Távolítsd el a madzagot és ellenorizd, hogy szimmetrikusan mozog-e a fék. Ha szükséges, állítsd be a rugó feszességét a fékpillangó oldalán lévő csavarral (általáhan csak az egyik oldalon találsz ilyet, ha befelé hajtod, feszesebb lesz, ha kifelé, lazul a rugó). Amelyik pillangó többet mozdul, annak feszesebb a rugója.
8 Ha a finomállító már nagyon ki van tekerve, akkor teljesen tekerd be és a horgonycsavar fellazítása után vedd feszesebbre a bowdent, majd gondosan húzd meg újra a horgonycsavart.
9 Szabályozd be a fék holtjátékát a finomállítóval. Ez akkor jó, ha a fékkar útjának kb. 1/3-ánál már fog a fék.
GerMan
Nem anyagsporolas az, meg a canti stx-rc feken csak az egyik oldalon van ilyen csavarka, viszont a fekpofa cartridge rendszeru :)
Az alivio fekkarokkal egyszeruen nem tudom ugy beloni, hogy normalis legyen az "fekerzes", namaj nemsokara lecserelem V-re aztan nem szenvedek vele tobbet.
Bacu : hat nem sok valasztasi lehetoseg volt.
X-ben az RST kozul volt csak ez a kategoria jelenleg, csak 2xx tipusu, de nemsokara lesz nekik 3xx. Talan az amit kivi emlitett.
Probikeban viszont 30-ert van judy xc 98-as, olajpatronos, ennyi penzert nem is ajanlott mast.
ez a befőttesgumi-tipp az avid fék leírásában volt...de a szigszalag karika se rossz...vagy egy bicikliskesztyű ! én pl. ha vonaton szállítom a gépet, akkor a kesztyű tépőzárával behúzom és fixálom a féket.
a 3 lyuk szintén a rugóerőt változtatja. a felső a legfeszesebb, asszem.
Masik dolgo meg, amelyik feken csak egy oldalon van rugoerallito csavar ott mi a teendo ? ez milyen modell ? úgy látom minden grammon spórolnak :) lehet, hogy érdemes neked a 3 furatnál a legerősebb rugót választani és akkor a másik oldalon, ahol van beállító, ott tudsz állítgatni.
befottes gumi :) nemrossz, volt amikor ahelyett hogy kitekertem volna a finomallitot a kart lenyomtam es egy marhanagy szikszalag gyurujet huztam a komranyra ami lenyomva tartotta a kart :))
sajat verzio jelenleg, finomallito kiteker majdnem vegig (71% ;)) aztan a fekpofak allitgatasa, majd a finomallito visszateker. Mondjuk igy nem egyszeru elerni, hogy a fekpofa hatulja kesobb erjen a felnihez mint az eleje, elkerulve a sikitast.
Azzal hogy a rugot a 3 furat kozul melyikbe akasztom mit modosit ugy igazabol ? Masik dolgo meg, amelyik feken csak egy oldalon van rugoerallito csavar ott mi a teendo ?
No azért azok a túrák jó nagy gyalogos-tolós szakaszokat tartalmaztak (főként turistautakon). Szoktam ugyan gyalogosan is túrázni, csak a cipelést jobban szeretem a bicajra hagyni. Ha pedig valahol nem olyan szép a táj, felpattanok a nyeregbe.
Mindenki:
Legyen má topiktúra! Pilis! Börzsöny! Lécci!