Mibe fájt ez a dolog mert hasonló bajaim nekem is vannak és a felhegesztés majd szabályozástól félek nehogy vetemedjen a tengely. A téli karbantartás alatt viszont valamit csinálnom kellene vele.
XXI. Fémszórással a Csepel Művek területén is foglalkozik egy cég. (www.rotima.hu)
Én már dolgoztattam velük, szimeringhelyet szórattam rozsdamentes anyaggal, ami tökéletes lett. Kerámiát is szórnak, de abban nincs tapasztalatom. Egy telefont/próbát megérhet.
Fémszórással valamennyi anyagot föl lehetne vinni a tengely felületére,de azt utána meg kellene munkálni mert eléggé érdes felületet kapsz a fölszórás után. Nem egy egyszerű forma a tengely tehát a megmunkálása sem egyszerű.
Helló v-cox! Valószínű hogy a tartályba lévő gumilabda engedte el a nyomást vagy esetleg kilukadt. A tartály végén van 1 szelep ahol ezt ellenőrizheted. Üdv:vizeslaci
Tanácsot szeretnék kérni, egy problémával kapcsolatban. Adott egy Pedrollo 4blockm2/13 szivattyú, egy 24L tartály, és egy házi vízellátóra való nyomáskapcsoló (sajnos nem tudom a tipusát és a paramétereit). A probléma, hogy időnként kikapcsolásnál elkezd ki-be kapcsolgatni a nyomáskapcsoló.
Természetesen szivesen segítek, neten körülnézek és megbeszéljük a továbbiakat. Ha nem jön be "rádrohadni" nem fog mert eladható cuccok ezek. Nekem Yaskawák vannak és tökéletesek. Viszont 220-as így sajna kipróbálni sem tudjuk a felszereléseddel.
Helló Che ! Láttam már ilyen típusú csavarszivattyút,egy itteni cég gyümölcspépet szivattyúz velük. Jól működnek... Nemkell a hát... egyszerű mint a pofon a dugós szivattyú megépítése,van pár jó megoldás,és méh telepes a beszerzése! Szivesen segítek ! Üdv !
Használtam valódi Honda aggregátról, az van hogy nem tud olyan gyorsan gázt adni az aggregát vezérlése mint amilyen gyorsan érzékeli a feszültségesést a frekiváltó ezért ha akadós talajt kell fúrni akkor elég gyakran letilt ami egy "reset"nyomással meg is van oldva. Szivattyúnál semmi gáz mert nem rángatásszerű a terhelés és nagyon frankón szabályozható a teljesítmény. Tehát ha sűrű az iszap és túl meleg a moci kicsit visszaveszünk a fordulaton (teljesítmény) és már ok is. Ha dugósodik akkor feltekerjük abba a pár percbe nem hal bele :) Tehát senki ne feledje hogy a szivattyú teljesítmény igénye vízhez van megadva, ezért iszaphoz 1,5-2x es túlméretezés szerintem kell.
Végre kifúrtam a kutamat (ha lehet kútnak nevezni:-), 3m-en találtam egy kb. 70cm vízadó homokot, 400-as dobfúróval fúrtam (segítséggel) kézzel.
200-as kg pvc cső, 70cm réselés kútszövettel. Azért áltam itt meg, mert két vízzáró agyag közt találtam ezt a homok réteget, mikor elértük rögtön kifolyt a dobból a homok, így kellett készíteni egy iszapolót, így sikerült elérni az újabb agyagréteget.
4 óra folyamatos szívatás és nyomóoldali golyóscsapos vízhozam mérés után, üzembiztosan 30l/percet tud a kút. Nyugalmi vízszint 1m-en, üzemi 1,7m-en.
A kérdésem az előbbi adatokat figyelembe véve, milyen felszíni szivattyút ajánlotok?
Helló Che ! Nemis ,hogy mokány,egyenesen Baba... Csak az a gond,ahogy elnézem egy darab járókereke van. S ha annak kell 80 m feletti emelési magasságot produkálni,akkor a résezése minimális,és ha ez megszippantja a zárt típusú járókerekével a homokos iszapot garantálom az első műszak alatt "elveszti" a karakterisztikája 10%-át. Volt hasonló nekem is,kerámia tömítéssel,majd átfabrikáltam tömszelencére,de akkor is szarral volt határos !! Sokszor cserben hagyott! De ne legyen igazam !-ez csak tapasztalat.
Helló lalibátyó ! Az ár a frekiváltóért még nem is annyira horibilis,amennyi lehetőség rejlik benne. Mennyire kamelják a generátort? Nekem amim van az egy horvát Uljanik 17,5 Kva,3x380V szinkron generátor.
Helló ! Nekem se sűrűn kell hála a názáretinek,de vannak bizonyos helyek ahol már elültettek pár méter fúrócsövet,és ha nincs a szivattyúm nekem is sikerül... Szerintem egy 4-es is simán megtenné olyan 8-10 bar-ig ! Általában nem megyek 10 fölé ha tehetem. Szabadka környéke okés fúrásilag,csak 70-80m közt van 10-30 cm kemény valami van ,hogy azt fúrom egy napig,van,hogy 1 óra.
Helló Che ! A csövek súlyát már az átmérők és a falvastagságok birtokában kilehet számolni. Pld.: ( D2 - d2 ) x 3,14 : 4 x 7,8 x L = 1 fm. vascső súlya. Üdv.
Helló Lalibátyó ! Nemvagyunk mi "kispályások", minimum 3.0 TDI V6 itt már szétszalad a ménes ha nemvagy résen... De mikor a tornyot húzza,nem olyan nagylegény !!!