Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Tomika-01 Creative Commons License 2013.07.08 0 0 35338

Sziasztok!

 

Egy Defender vásárlását tervezem Angliából, de mielőtt beleugranék, szeretném a segítségetek kérni egy kérdésben. A problémám az autóval, hogy a kormány rossz oldalon van :D és szeretném átrakni a bal oldalra. Többen azt mondták, hogy komolyabb alakítás nélkül (szinte) átcsavarozható, de közülük senki sem csinált még ilyet. 

Szóval mennyire vészes egy ilyen átalakítás? Előre is köszi a helpet. :)

fejes.i Creative Commons License 2013.07.08 0 0 35337

Nem ezen problémáztam. Hanem azon a kijelentésen, ami kb úgy hangzott, hogy az ilyen utat egyben, megállás nélkül kell megtenni.

Előzmény: Tie (35336)
Tie Creative Commons License 2013.07.08 0 0 35336

Nameg a 110-esben lehet aludni. Ügyesebbeknek a 90-esben is. :)

Előzmény: fejes.i (35330)
Tie Creative Commons License 2013.07.08 0 0 35335

LOL. :-DDD

 

Azért egy GPS-szel, autópályát kerülve olyan sokkal nem lesz hosszabb, ha nem csavarog az ember mindenfelé.

 

Manchester - Dover - Calais - Budapest vonalra (Reims - Karlsruhe - Passau - Bécs) ír a googlemaps 2199 km-t úgy, hogy kerül minden fizetős utat, meg autópályát.

 

Ha csak a fizetős szakaszokat kerülöm el, az ingyenes autópályákat (dajcsland) nem, akkor 2139km (60km-rel rövidebb), ha a fizetős is belefér, akkor meg 2092km.

Nem ebben van különbség, hanem az időben.

A mindent elkerülősre ír 35 órát, a másodikra 23-at, a harmadikra meg 19-et.

Előzmény: Törölt nick (35334)
Tie Creative Commons License 2013.07.08 0 0 35333

Sátor, hálózsák.

Előzmény: fejes.i (35330)
fejes.i Creative Commons License 2013.07.08 0 0 35330

Aki 0 km autópályával elmegy 2300 km-ert tranzitszállás nélkül, azt megsüvegelem.

Előzmény: spapda (35327)
Tie Creative Commons License 2013.07.08 0 0 35329

Na meg aztán hazafelé egy defenderrel, vagy még inkább egy 40 éves SII-vel amúgy is mifaszt keresne az ember az autópályán.

 

Már az is eredmény, ha aszfalton jövök haza, nem fődúton. :-D

Előzmény: spapda (35327)
Tie Creative Commons License 2013.07.08 0 0 35328

Benne van:

 

Normál ár

Indulás

Budapeszt T2B 06:40

Érkezés

Londyn (Stansted) 08:10

1 x Felnőtt 7 569,00 HUF 

Viteldíj:7 569,00 HUF

EU 261 rendelete:850,00 HUF

internetes utasfelvétel:2 380,00 HUF

ETS Adó:85,00 HUF

Adminisztrációs díj:2 380,00 HUF

Adók és díjak:9 963,25 HUF

Aviation Insurance/PRM Levy:1 913,25 HUF

HUNGARY AIRPORT TAX:7 600,00 HUF

HUNGARIAN PSC TAX:450,00 HUF

 

Ár összesen:23 227,25 HUF

Előzmény: pinguru (35325)
spapda Creative Commons License 2013.07.08 0 0 35327

"Voltam párszor Hollandiában autóval, az csak 1350 km. Az is 12 óra."

 

Ja, autópályán. De az rohadt unalmas. Én az M6-oson Pécsről indulva Paks magasságában már simán robotpilótára kapcsolnék (=elaludnék), ha nem lenne utasom vagy nem tolnék valami durva zörejt a hangcuccból. Pont ezért mondom, hogy egy ekkora út saját kocsival akkor buli, ha 0 km autópálya, mert akkor legalább látsz is valamit a világból, amin átgurulsz. Nagyon szép vidékeken megy keresztül az ember, ha nem ragaszkodik a 2x2 sávhoz. Persze azt is megértem, ha az valaki gyorsan túl akar rajta lenni, nyilván akkor nem a hegyekben fog kacskaringózni.

Előzmény: fejes.i (35311)
spapda Creative Commons License 2013.07.08 0 0 35326

"Mivan Bubókám, elkezdődött a nyáriszünet? Csajok, Balaton? :-)"

 

Megcsípte egy darázs a bokámat, így a gyárilag 47.5-es tappancsból lett egy 50-es pata, fekszem az ágyban, felpolcolt lábbal, aztán várom az apadást. Szóval majdnem eltaláltad! :)

 

"Amúgymeg: Nyíregy nepper láájk! :-)))"

 

Ugye, hogy naugye! De akinek messze van Románia/Ukrajna Nyíregyháza, annak elég Kecskemétig gurulnia, ott is meghonosodott már ez a fajta becsületes autókereskedelem, nincs lutri, csak őszinteség és minőségi portéka.

Előzmény: Törölt nick (35308)
pinguru Creative Commons License 2013.07.08 0 0 35325

+reptéri illeték

Előzmény: Tie (35324)
Tie Creative Commons License 2013.07.08 0 0 35324

Ryanairrel Londonba július 22.-i hétre csak oda 1 főnek 23ezer forint a repjegy.

Augusztus másodikára 16ezer.

 

Wizzairnél london lutonra július 21 vasárnap 26ezer, július 24-én 20ezer, július 31-ére 17ezer.

 

Szerintem ezek kurva jó díjak, és tartalmaznak minden lófaszt.

 

Oszt ilyenből még KÉT jegy is kijön a dupla tréleres oda-vissza kompjegy felárából a sima hazafelé egy autó kompjegyhez képest, meg még a bérautó IS kijön belőle angliában. Oszt lehet ketten végigökörködni az utat, meg van, aki adogassa hazafelé a pihenőben a villáskulcsot, amikor lerohadtok. :)

Előzmény: Tie (35322)
Tie Creative Commons License 2013.07.08 0 0 35322

Ja és még az autóbérlés is kijön belőle.

Előzmény: Tie (35321)
Tie Creative Commons License 2013.07.08 0 0 35321

Mer mér is?

 

210ezer üzemanyag + 2 kompjegy (trélerrel együtt 1,8méter magasság alatt 160 font csak oda, visszafelé 2méternél magasabb autóval 180 font szumma 340 font, azaz 120ezer forint)), +2 matricaszett az hogy ugyanannyi, mint 95ezer üzemanyag +1 kompjegy (tréler nélkül, szóló 2 méternél magasabb autóra 110 font, azaz 40ezer forint), +1 matricaszett + repjegy 40ezerből?

 

Eleve kevesebb az üzemanyag nagyjából egy százassal, a két dupla kompjegy árából meg röhögve kijön az egy kompjegy, meg a repjegy, és még marad is huggyozni. Oszt attól kényelmesebb nincs, hogy felülök a repülőre, oszt két óra múlva leszállok róla.

 

Előzmény: Törölt nick (35301)
Lghtwght Creative Commons License 2013.07.08 0 0 35320

Megváltozott a telszámod? Kéne tudnom, hogy jössz-e, rengeteg a jelentkező:-) Meg mi az új szám?

Előzmény: élijen (35275)
pinguru Creative Commons License 2013.07.08 0 0 35319

Lassan vizsgaképes a Defi, ha levizsgált, akkor nekiállok rendbetenni a Discot eladásügyileg. Ezek szerint a kampot kromoztassam le :)

 

Tegnap kicseréltem a rendszámot egy újra (matrica), így a következő 12 évben nem fog a yard kötekedni a kifakult karakterek miatt.

 

Egy kis festés ráfér a kocsira, de nem szeretném díleresen csinálni, benne van a pakliban az is, ha egyszer kapok egy "szimpatikus" ajánlatot valamelyik vevőjelölttől, akkor  inkább kivonatom a járgányt a forgalomból, kitánmasztom a hidakat, oszt jó lesz a kölöknek, ha leéretségizik.

Előzmény: Törölt nick (35316)
fejes.i Creative Commons License 2013.07.08 0 0 35318
Előzmény: Törölt nick (35312)
fejes.i Creative Commons License 2013.07.08 0 0 35317

Ja és az ilyesmit lehet itthonról, PC mellől. Mire leér a repülő, lesz ott valamit 4 kerekű roncs, amivel azért menni bírsz. Persze ritkán lesz olyan szép, mint amilyen a képen a vadzsi új Toyota Yaris, de sebaj. Két napra épp jó.

Oszt az átvételkor résen köll lenni, hogy a sérüléseket a kölcsönzőssel együtt bejelölje az ember a kölcsönzős papírra, nehogy visszahozáskor ráverjenek valamit. Meg figyelni a bérléskor, hogy milyen biztosítás van a verdán, meg van-e rajta pálya matrica (nem tom, angliában hogy megy a pályahasználat, lehet, nem matricás).

 

Előzmény: fejes.i (35315)
fejes.i Creative Commons License 2013.07.08 0 0 35315

Szögezzük le: utálok repülni. Legalább annyira pénzt szórni ilyenekre, mint autó bérlés, amikor nekem is van (autóm.) De a matek az matek: van, hogy ez kevesebb.

Köll vinni itthonról GPS-t, az fontos, mer különben megőrül az ember az ottani út rengetegben meg tökegyforma várásokban, vörös téglás házas utcákban, az tuti.

De az autóbérlés ócsóbb lesz, mint a taxi, meg a tömegközlekedés, ha menni kell egy-két száz km-ert két nap alatt erre-arra.

Meg nem árt azér kicsit ugatni az ingelest, persze ha ez nincs, akkor minden nehezebb.

 

 

Előzmény: Törölt nick (35312)
pinguru Creative Commons License 2013.07.08 0 0 35314

Nővérem kint él Angliában, ajánlottak pár autót, aránylag olcsó volt, a sógorom alánézett, rommá volt rohadva az alja. Annyi eső esik a szigeten, hogy nem is csodálom, hogy a nemzeti humoruk a Monthy Python :)

 

Lábon hazahozatalról pedig óvatosan kalkulálnék, egy ilyen út legyűréséhez rendesen fel kell készíteni a gépet, ha lötyög a kardán, terepváltó, stb., vagy éppen kideríthetetlen, hogy a vezérműszíjat mikor cserélték, akkor izgalmas lehet a hazaút. Bátraké a szerencse.

Előzmény: Törölt nick (35310)
fejes.i Creative Commons License 2013.07.08 0 0 35313

Én egy csomót ebayeztem. sose volt gondom, lehet ,szerencsém volt.

Kanadából, USAból, kínából, Svájcból, mittudomén honnan. Persze relatív kis értékek, max 120 ezer HUF.

A számla fogalmai is kissé mások sok helyütt. Az pl. alap, hogy fogsz egy excelt, vagy word-ot, oszt beleírod, hogy SZÁMLA, stb. azt átatod a kuncsaftnak, akkor ez hivatalos számla.

Ja. Van ilyen ország.

Előzmény: Törölt nick (35309)
fejes.i Creative Commons License 2013.07.08 0 0 35311

Voltam párszor Hollandiában autóval, az csak 1350 km. Az is 12 óra. alig megállással. Nyaraltam már 6000 kmes úttal Törökországban saját kocsival, ezen belül hazajöttem 20 óra alatt Isztambulból is egy menetben. De hiányzik a rossebnek ez. Pláne autóvásárlás céllal.

Megjegyzem, ha átrepülsz és bérelsz napi 25 fontért egy kocsit ott, reptéren veszed fel és valahol másutt adod le, akkor is jobban vagy, mint innen kimenni.

Sok lehetőség van, használni kell ezeket a világban. Persze nem muszáj, el lehet biciklizni is, az meg elfér hazafelé a defi hátuljában.

 

Előzmény: spapda (35307)
spapda Creative Commons License 2013.07.08 0 0 35307

"Hát nem tom. Nem vagyok a repülés híve, de Angliába kikocsikázni... köröm nő a seggeden."

 

Pedig az fíling, hiszen egy útiköltségből rögtön dupla haszon: autóvásárlás és nyaralás. És ha nem p*nci a spíler, akkor egy seggel nyomja le, autópálya nélkül, nincs alvás, max. tankolás és pössentés. :)

 

De amúgy nem értem, hogy minek ez a sok görcsölés, le kell ugrani Nyíregyházára, ott a murvás-fabódés segítőkész úriembereknél nagy a választék az ismert előéletű, makulátlan állapotú, megbízható és viszonylag olcsó terepjárókból, természetesen kiváló garanciális feltételek mellett. És akkor nincs ez a trélerezős-fapados-repülős mizéria. Ezek itt mindig mindent túlbonyolítanak! :)

Előzmény: fejes.i (35305)
fejes.i Creative Commons License 2013.07.08 0 0 35306

Foglalót kicsit félnék utalni. Mer ha nem lesz üzlet, az nem jár vissza. Csak esetleg az "előleg." A foglaló az nem. Bár az angol jog nem tom, hogy működik ebben a kérdésben.

 

Előzmény: Tie (35297)
fejes.i Creative Commons License 2013.07.08 0 0 35305

Hát nem tom. Nem vagyok a repülés híve, de Angliába kikocsikázni... köröm nő a seggeden.

 

Előzmény: Törölt nick (35301)
pinguru Creative Commons License 2013.07.08 0 0 35304

Meg tudnád nézni a magasságokat?

 

Én a Discoba előre erősített rugót tettem, a csörlös lökösöm könnyűre sikerült, ezért a gép óra kicsit feljebb van (1 cm).

Előzmény: Törölt nick (35303)
pinguru Creative Commons License 2013.07.08 0 0 35300

Szerelgetem a Defimet, most a felfüggesztést teszem rendbe, szerintem lógatja az órát. Ha valaki megtudná mérni, hogy hol áll a kocsija.

 

Én a tengelyközép és sárvédő alsó pereme között az alábbi értékeket mértem:

 

Elöl soför oldal : 49

 

Elöl anyos oldal: 45

 

Hátul mindkét oldalon: 53

 

Nem aszfalton állt a kocsi, ezért lehet az eltérés az elejénél.

 

Elöl van egy brutál csörlős lökös a gépen, ketten raktuk fel, az masszívan lenyomja az elejét, bár anélkül is lejjebb volt. Ha nagyon szar a rugó, akkor szerintem emelek rajta egy 2"-t, természetesen elöl erősített rugókkal. 

 

Van valakinek tapasztalata a 110 td5 ügyileg? Én csak a Discos utat jártam végig kétszer, gondolom a szívás hasonló.

pinguru Creative Commons License 2013.07.08 0 0 35299

Úgy érdemes kimenni, hogy mondjuk 5-8 címet összegyűjt, mert ha a kiszemelt járgány nem OK, akkor utána gond van.

 

Mindenáron fekete defit akarsz venni?

Előzmény: Tie (35298)
Tie Creative Commons License 2013.07.08 0 0 35298

Ha kinézek egy hirdetést, nyilván nem másnap indulok, hogy a legdrágább legyen a repjegy. Hanem kiutalom az emberünknek a lóvé felét (tetszőleges, neked elég biztonságos módon), mintegy foglalót, és aszondom neki, hogy két hét múlva megyek az autóért. Aztán foglalok előre jegyet buznyákokért, és megyek, amikor olcsó.

Előzmény: Luschin (35293)
Tie Creative Commons License 2013.07.08 0 0 35297

Tegyük fel, felakasztok a Fastrára egy trélert. Fogyaszt vele 8 litert. Középanglia, 2300km. Csak az üzemanyag 80ezer. Meg matricák, meg kompjegy, trélerre is.

 

Aztán még hazafelé van egy 10-12 literes dízelfogyasztás, mivel húzom a tréleren a Fastrát (mondjuk egy 300TDi-vel). Még két kompjegy, még 130ezer üzemanyag. Tartok 210-nél csak az üzemanyagra, meg számolj négy kompjegyet, és két garnitura pályamatricát mindenhova, mer ugye amit az Fastrára vettem odafelé, az nem lesz jó a Landy-ra hazafelé.

 

A másik változat meg, hogy fapados. Okosan véve a jegyet, minden illetékkel, minden faszommal együtt megáll 40ezerből. Jahno konkrétan 12ezeré' ment Barcelonába fapaddal. Két személyre. Aszongya, drágább volt a budapesti reptéri taxi, mint a repülés.

 

Aztán elgyüvök haza, szép nyugodtan 9 literes gázolajjal (mert nem vontatok a 300tdi-vel) 2300km-t. Az nagyjából egy 100-as üzemanyag, meg EGY darab kompjegy, és EGY darab matricaszett, amerre jövök.

 

Hugyozni meg kiválóan lehet a fa tövébe is.

Ha be van kerítve, akkor a kerítés tövébe.

 

Szarni is. :)

 

 

Ja, és akkor még nem említettük azt, hogy honnan van trélerem, mennyiért van trélerem, van-e E jogsim, hogy túllépjem a 3.5 tonnát.

Előzmény: Törölt nick (35295)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!