Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

mfeco Creative Commons License 2001.08.04 0 0 165
Tiszteletem uraim !

Az lenne a kerdesem tudna-e vki segiteni honda prelude fek ugyben ?

1 kis reszlet....

Elszalt a fofekhenger aminek oromere osszetortem az autot :(
de muszaki ember leven + is csinaltam (kicsereltem) + az osszes fekcsovet + munkahenger felujitas (keszletbol)

ezzel minden ok is lenne valoszinuleg, de az ABS-bol is lecsereltem az olajat, de ezt legteleniteni nem tudom hogy kell, ha egyaltalan kelll..

az eredmeny az, hogy toketeletesen, egyenletesen fog a fek az ABS jol muxik, de a pedal gyakorlatilag padloig nyomhato, foleg ha megy a motor, elvittem FEK SZAKSZERVIZBE aholis azt mondtak jo a fek, de rosszul raktam be a fekbetetet (ennyire pancser azert nem vagyok !!) ok kifizettem es tavoztam, de a fek meg mindig a padlonal fog...

esetleg vmi tippje vkinek ?
-Elore is koszonom

bosibo Creative Commons License 2001.08.02 0 0 164
Köszi Karcsi!
A külső műanyag és a mellette levő szőrös gumi tömítés közé behelyeztem egy 3-as hegesztőópálcát, az jobban az üveghez szorítja a gumi tömítést, és nem is látszik. A hangszóró fölé meg illesztettünk egy félköríves műanyag fedelet, amit ásványvizes műanyag flakon falából vágtam ki és sziloplaszttal tömítettük, így talán megóvja a hangszórót a víztől.
Hova kell tenni a gumicsíkot a kilincshez? Oda, ahol felfekszik gondolom...
Köszi, szia!
Előzmény: niváskarcsi (163)
niváskarcsi Creative Commons License 2001.08.02 0 0 163
A gumi tömítőléc csere lehet,hogy segít.De az ajtóba mindig bemegy a víz,ez minden autónál fennáll.A kilincset vékony gumi csík felragasztásával lehet elcsendesíteni,utána bírja a mélyeket.A hangszóró takarását víz ellen nagyon sok típus gyárilag alkalmazza.
Előzmény: bosibo (162)
bosibo Creative Commons License 2001.08.01 0 0 162
Karcsi!
Mondd meg kérlek, mi a teendő:
Ma beszereltettem az Avensis első ajtajaiba egy normális hangszórót, és látom, hogy állandóan befolyik az eső a külső lemez és a védőfólia közé, pont a hangszóróra. Csináltam a hangszóró fölé íves védő-műanyag burkolatot, de szabad így beázni az ajtónak????
Másik: a mély hangoknál piszkosul zörögnek a külső kilincsek... mit lehet tenni? A kocsi lassn 3 éves, lejár a garancia... nem merem kicseréltetni az ajtó tömtéseket, az üveg mellett, mert attól tartok, csak veszítek vele, mert sosem lesz olyan jó, mint amilyen beázós most...
Köszi a választ.
bosibo
bosibo Creative Commons License 2001.08.01 0 0 161
Karcsi!
Köszi a biztatást, én is így látom!
Tudom, hogy hamarosan a szerelők is elérik, megközelítik a minőségi autók szintjét! És akkor lesz minden a helyén! :-)
Ne adja Isten, de ha törne a Toyotám, hozzád viszem, OK?
Szia!
Előzmény: niváskarcsi (155)
AtomAnti Creative Commons License 2001.07.31 0 0 160
Pedig a szervizben tudniuk kellett volna, hiszen mint mondtam mát, nem egyedi esetről van szó!
Előzmény: Törölt nick (158)
eszgab Creative Commons License 2001.07.31 0 0 159
Hi!

Hiába van tudás és megbizhatóság ha nincs lelkiismeret és a szakma szeretete hozzá az illetőnek.És még sok mindent sorolhatnánk hozzá
emberi tulajdonságokat, aminek erőssen hiján vannak eme társadalom polgárai.Ebben az országban
szinte már sportot űznek hogy ki hol tudja átverni
vagy lehuzni a másikat.Tehát szerintem a bizalmatlanságot nem csak az autos szakmákra lehet
érvényesiteni hanem szinte az élet minden területén.Lehet itt szó eladókról,hentesről,pincérről,orvosról,stb.......
Bocsi ha valakinek bele gázoltam a lelekivilágába.

Üdv!

Törölt nick Creative Commons License 2001.07.31 0 0 158
Nekem nem is az volt a gondom, hogy ki kellett cserélni, hanem hogy a szervízben nem vették észre és már mindenre fogták, pedig egyértelmü hiba volt. Mi csak azért nem néztük meg mindjárt, mert nem gondoltuk, hogy ott nem találtak meg egy ilyen hibát.
Előzmény: AtomAnti (157)
AtomAnti Creative Commons License 2001.07.31 0 0 157
C16SE!

Ez a Toyotás meghibásodás nem egyedi dolog! Több ilyenről olyan CarinaE-ről is hallottam, aminek cserélni kellett a szilentjeit 90-100 ezer km után, mert kopogott, mint a franc! Aztán utánaérdeklődtem az egyik havernál (Toyotás alkatrészraktáros!) és ő mondta, hogy minden CarinaE-n előjön ez a meghibásodás!!

Üdv,
AtomAnti

Előzmény: Törölt nick (148)
Törölt nick Creative Commons License 2001.07.31 0 0 156
Erre nagyon várok már én is. Remélem megérem. De addig figyelem mit csinálnak az autómmal a szervízben.
Előzmény: niváskarcsi (155)
niváskarcsi Creative Commons License 2001.07.31 0 0 155
bosibo. Ne keseredj el alakul a következő jól dolgozó nemzedék.Én mindig tanulok ,próbálok fejlődni.Pedig 39évesen, elég jó karosszéria lakatos vagyok.A márkaszervizek, képviseletek, nem csak a drágulást hozzák,hanem a továbbképzést is,ez mindenkinek jó,mi már 14-en vagyunk Toyota által képzett és nyilvántartott karosszéria lakatosok,szerelők 100 feletti számban vannak.Szép lassan a tudás,és a megbízhatóság is együtt lesz.
Előzmény: bosibo (154)
bosibo Creative Commons License 2001.07.31 0 0 154
Karcsi!
Ha tehetném, bizony még a konyhába is bemennék, az meg tuti, hogy a lakásomban ügyködő szerelő mellett rontanám a levegőt!
Csak egy mondat: mikor pár éve a fürdőszobát felújítottuk, ott voltam a szerelők sarkában. Ha nem figyelek, akkor a méregdrága csaptelep krómozott hollandiját villáskulcs helyett csőfogóval barmolták volna fel a helyére... Sajnos az autójavító ipar is ilyen!
Megjegyzem én 8 évig dolgoztam a szakmában (villanyász) a Lövőház utcában (most Mammut parkolóház), láttam ott is eleget, hogy tudjam, mire kell figyelni...
Tisztességes, lelkiismeretes szerelő van, csak meg kell találni... Remélem, ezzel senkit sem sértettem, mert nem ez volt a célom!
Szia!
Előzmény: niváskarcsi (149)
Xolo Creative Commons License 2001.07.31 0 0 153
Halihó!

Bocsi, de én a TV szerelőnek is azt mondom, hogyha cserélni kell valamit, akkor majd elmegyek, és én megveszem az alkatrészt, amit meg kiszedett, adja oda nekem, mert oda akarom adni valakinek. Igen, ez van sajnos. Ebben a mai magyar mentalitásban mindenkinek a körmére kell nézni, mert ha nem teszed ezt, átbasznak! És ez tény. Én is rengeteg autószerelőnél jártam már, és amikor otthagytam a kocsit, meg is lett az eredménye. Kötelező szervizeken számlára felírt gyertyacsere után érintetlen régi gyertyák, kopogó futóművek stb után ez van... ÉN is ottmaradok a szervízben, még akár vállalom is a balesetveszélyt, bár szerintem ha szakszerűen van felemelve, támasztva a kocsi, stb, nem nagyobb a balesetveszély, ,int mondjuk egy utcai közlekedésnél.
És elnézést a kivételektől, de a magyar autószerelőkről sajnos elég rossz vélemény alakult ki. És erről nem az ügyfelek tehetnek, hanem a szerelők...

Előzmény: niváskarcsi (149)
kivi Creative Commons License 2001.07.31 0 0 152
A zöldkártyán (Escort 1.6 16v, szab. katalizátoros) ezek az adatok szerepelnek:

Alapelőgyújtás: 12o
Zárásszög: E
Alapjárati ford.: 840 (ezt tudom mit jelent! :-)
Alapjárati CO (%): 0,04
Alapjárati CH (%): 21

Névl. ford. 60%: CO (%): 0,04
Névl. ford. 60%: CH (ppm): 38

Ezeknek a jelentését valaki el tudná mondani? Hátha másnak is segítünk vele... :-)

niváskarcsi Creative Commons License 2001.07.30 0 0 151
Sajnos igazad van,van elég hülye az autós szakmákban aki nem tudja ,a jó munka is csak annyi fáradtságba kerül mint a rossz.Meg ha már bementél dolgozni, akkor akár jól is dolgozhatsz.
Előzmény: macivolvo (150)
macivolvo Creative Commons License 2001.07.30 0 0 150
Azért sajnos néha hallani a szerelők szájából "Jó lesz az úgy, úgysem látszik" és "Kit érdekel, nem az enyém!" mondatokat. Persze csak félfüllel, mert nem az ügyfélnek szánják...
Előzmény: niváskarcsi (149)
niváskarcsi Creative Commons License 2001.07.30 0 0 149
bosibo. A tv szerelőhöz is bemész, meg az étterem konyhájába?Az autó nálunk olyan mint a foci, mindenki ért hozzá,meg túl nagy feneket kerítünk a saját kocsinknak,pedig tudomásul kell venni.Az autó is egy tárgy mint egy bármilyen más gép,azért van,hogy szolgáljon, és ne mi legyünk a rabszolgái.
szia.
Előzmény: bosibo (144)
Törölt nick Creative Commons License 2001.07.30 0 0 148
Bal hátsó volt, de ez nem változtat azon, hogy a magyar sz@r utak miatt gyorsabban megy tönkre az autók futómüve.
Előzmény: bosibo (147)
bosibo Creative Commons License 2001.07.30 0 0 147
C16SE!
Amit leírtál, az is azt támasztja alá, hogy kevés az igazán lelkiismeretes, alapos szerelő. Az említett hiba is szerintem inkább a magyar utak, mint a Toyota minőségére vezethető vissza. Ugye jobb oldali volt a szilent? Az úton általában jobb oldalon van több úthiba.
Mikor én a kocsit szervizbe viszem, teszek a csomagtartóba szilikon sprayt, és én fújom be vele a felemelt kocsi első féltengely külső és belső gumiharangokat... Nem szólnak érte (de rendesek!). :-))
Na most csak ennyit!
Előzmény: Törölt nick (146)
Törölt nick Creative Commons License 2001.07.29 0 0 146
bosibo!

Pont a Toyotával van egy érdekes történetem:
Kollégám autójának a hátuljában valami kopogott. Elvitte a szervízbe, kicseréltek valamit rajta (valóban megtették, mert utána megnéztük aknán). Ugyanúgy kopogott. Visszament, nem találták a hibát, és a lengéscsipire fogták. Kollégám vett akciós KAYABA (remélem jól írtam, ez a gyári beszerelés is) lengéscsipiket. Beszereltük házilag. Teszem fel a kereket és - én mindig megnézem, hogy nem kotyog-e valami - érzem, hogy 0,5-1,0 cm-t!!! lötyög. Kis vizsgálódás után kiderült, hogy az egyik szilent ment sz@rrá. Persze meg kellett rendelni. Mondanom se kell, hogy addig kopogott. 1 hét mire megjött (tengellyel együtt kellett megrendelni???), beszereltük és láss csodát megjavult a kocsi. Mindez 125 ezer kilcsi után történt.

Előzmény: bosibo (144)
Törölt nick Creative Commons License 2001.07.29 0 0 145
Egy igazán jó szerelô biztosan így csinálja, majd szólj, ha találsz egyet. Én csak olyan szervizbe viszem a kocsit, ahol mellette állhatok, vagy legalább egy üvegfalon át nézhetem. Nem úgy nyúl hozzá, ha tudja, hogy figyelik.
Előzmény: niváskarcsi (143)
bosibo Creative Commons License 2001.07.29 0 0 144
Karcsi!
Én SOHA nem hagyom ott az autómat, bármilyen jól is dolgozzanak a szerelők!! Én is szakmabeli voltam, tudom, mit kell csinálni, mit kell megnézni, és néha én szólok a szerelőnek, hogy valami elmaradt... És a gép alá is nézek, mert az a biztos, amit én is látok!
Lehet, hogy sokan ezt nem szeretik, de bocs: én fizetek, én vagyok az ügyfél...
Azért a Toyotán nem sokat kell nézegetni, ill. csak nézegetni
Szia!!
Előzmény: niváskarcsi (143)
niváskarcsi Creative Commons License 2001.07.29 0 0 143
Mindegy.hogy ott állsz vagy nem, a jó szakember úgyanúgy jól dolgozik mindkét esetben, beleszólni meg úgysem enged mert tudja mit kell tennie,ha meg téved azt laikus úgysem veszi észre ,mert a hibát azonnal kijavítja.A Toyota az mondja az autót javítsd meg elsőre jól.Bent lenni a műhelyben meg tényleg balesetveszéjes,ügyfélre nem lehet biztosítást kötni.
Előzmény: kivi (141)
Degeczi Creative Commons License 2001.07.21 0 0 142
Teljesen valtozo. Nem feltetlenul csak stiklik miatt ellenzik az ottleted: ha benn barmilyen baleset tortenik egy ugyfellel (marpedig konnyen tortenhet) azert ok felelnek.
Előzmény: kivi (141)
kivi Creative Commons License 2001.07.21 0 0 141
A szervizek mennyire engedig meg (viselik el) hogy a javítás alatt bemész a műhelyebe és figyeled a munkát? Mert engem is érdekelne hogy mi történik a falak mögött. Egyrészt mert műszaki ember vagyok, másrészt mert tudni akarom mire megy a pénzem.
Előzmény: Törölt nick (140)
Törölt nick Creative Commons License 2001.07.21 0 0 140
kivi!

Én egy vizsgát csináltatok, csak nem pecsételnek meg ilyesmi. Azt hiszem közlekedés biztonsági felülvizsgálatnak hívják.
Nézik:
- fékek állapota, fékhatás stb
- lengéscsipik
- futómü (rázópadon, na ott kijönnek a hibák, az Öregem azt hitte zacsiban kapja vissza a Ladáját)
- emisszós értékek
- lámpák
- stb. amit egy vizsgán is csinálnak
Mondjuk én maximalista vagyok, de bármikor el mernék indulni az autómmal egy Európa körútra. Ha van hiba azt vagy kijavítom, vagy kijavíttatom, de akkor is ott állok az autóm mellett (így egy kicsit jobban odafigyelnek).

Kreta Creative Commons License 2001.07.20 0 0 139
Egy váltóolaj csere mennyibe kerül kb? Honda Civic '85
turbo2 Creative Commons License 2001.07.13 0 0 138
A turbó nyomását olasz autóban is ugyanúgy mérheted mint bármelyikben. Nyomásmérővel. Ajánlott méréstartomány 0-3 bar. Néhány helyen lehet kapni -1-3 baros múszert is ez nagyon jó mert a szívást is lehet mérni.
Egyébként egy gumicső kell amivel a nyomásmérőt a nyomott oldalon rácsatlakoztatod a motorra. Hogy hol az típusfüggő, de lehet találni helyet. Ezzel azonban csak korlátozottan tudható meg a turbó állapota. Annak állapotára sokkal inkább utal az olajfolyás , kotyogó(tulzottan) tengely, törött lapátok stb. Ezeket azonban inkább bízd szakszervízre, mert kézzel megmondani, hogy a kotyogás mekkora az a sátánizmus témaköre.
Előzmény: farkas16 (116)
SzLaci Creative Commons License 2001.07.12 0 0 137
Sziasztok!

Van egy kis problémám... Suzuki Vitarához keresünk megbízható és nem méregdrága szervízt/szerelôt aki nem rajtunk akar meggazdagodni, nem az én kocsimmal megy fagyizni, és már látott ilyen autót, stb. Tudom, nehéz ügy és nem ez a reklám helye, de e-mailban vagy a Suzuki Vitara fórumon megköszönnénk a segítséget!

Köszi

Nick Grabowsky Creative Commons License 2001.07.04 0 0 136
Nekem egy Opel Kadettel volt ez a jelenség. Ha injektoros az autó, próbáld ki a következőt: amikor "felakadt a fordulatszám" húzd le a pillangószelep jeladójáról a kábelt. Nekem ilyenkor szépen beállt a 850-re, ugyanis a jeladóban volt valami kontakthiba és nem mutatta a vezérlőelektronikának hogy most ő alapjáraton van. (remélem a te jeladódban szintén a "szakadás" állapot mutatja az alapjárati pozíciót...)

Nick

Előzmény: kivi (133)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!