Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2001.07.21 0 0 140
kivi!

Én egy vizsgát csináltatok, csak nem pecsételnek meg ilyesmi. Azt hiszem közlekedés biztonsági felülvizsgálatnak hívják.
Nézik:
- fékek állapota, fékhatás stb
- lengéscsipik
- futómü (rázópadon, na ott kijönnek a hibák, az Öregem azt hitte zacsiban kapja vissza a Ladáját)
- emisszós értékek
- lámpák
- stb. amit egy vizsgán is csinálnak
Mondjuk én maximalista vagyok, de bármikor el mernék indulni az autómmal egy Európa körútra. Ha van hiba azt vagy kijavítom, vagy kijavíttatom, de akkor is ott állok az autóm mellett (így egy kicsit jobban odafigyelnek).

Kreta Creative Commons License 2001.07.20 0 0 139
Egy váltóolaj csere mennyibe kerül kb? Honda Civic '85
turbo2 Creative Commons License 2001.07.13 0 0 138
A turbó nyomását olasz autóban is ugyanúgy mérheted mint bármelyikben. Nyomásmérővel. Ajánlott méréstartomány 0-3 bar. Néhány helyen lehet kapni -1-3 baros múszert is ez nagyon jó mert a szívást is lehet mérni.
Egyébként egy gumicső kell amivel a nyomásmérőt a nyomott oldalon rácsatlakoztatod a motorra. Hogy hol az típusfüggő, de lehet találni helyet. Ezzel azonban csak korlátozottan tudható meg a turbó állapota. Annak állapotára sokkal inkább utal az olajfolyás , kotyogó(tulzottan) tengely, törött lapátok stb. Ezeket azonban inkább bízd szakszervízre, mert kézzel megmondani, hogy a kotyogás mekkora az a sátánizmus témaköre.
Előzmény: farkas16 (116)
SzLaci Creative Commons License 2001.07.12 0 0 137
Sziasztok!

Van egy kis problémám... Suzuki Vitarához keresünk megbízható és nem méregdrága szervízt/szerelôt aki nem rajtunk akar meggazdagodni, nem az én kocsimmal megy fagyizni, és már látott ilyen autót, stb. Tudom, nehéz ügy és nem ez a reklám helye, de e-mailban vagy a Suzuki Vitara fórumon megköszönnénk a segítséget!

Köszi

Nick Grabowsky Creative Commons License 2001.07.04 0 0 136
Nekem egy Opel Kadettel volt ez a jelenség. Ha injektoros az autó, próbáld ki a következőt: amikor "felakadt a fordulatszám" húzd le a pillangószelep jeladójáról a kábelt. Nekem ilyenkor szépen beállt a 850-re, ugyanis a jeladóban volt valami kontakthiba és nem mutatta a vezérlőelektronikának hogy most ő alapjáraton van. (remélem a te jeladódban szintén a "szakadás" állapot mutatja az alapjárati pozíciót...)

Nick

Előzmény: kivi (133)
kivi Creative Commons License 2001.07.04 0 0 135
Látom vágod a témát!
Amit az előbb írtam, az kb. 1 hete jeletkezett először.
Viszont az alapjárattal nekem is (mint az Indexen eddig _minden_ Escortosnak) vannak kisebb gondjaim. Sokan olyan súlyos gondokról panaszkodnak, hogy 500rpm alá esik vagy le is fullad, gázadáskor rángat, stb.
Nekem 'csak' annyi a bajom, hogyha a meleg motort leállítom (pl. kútnál) és pár perc múlva újraindítom, akkor az alapjárat lüktet, 800 és 1200 között ingázik. Ha ilyenkor adok 1-2 gázfröccsöt akkor beáll a normális 8-900rpm-re-
Előzmény: QuadCam (134)
QuadCam Creative Commons License 2001.07.04 0 0 134
kivi
Nekem is ezt csinálja (Alfa), az ok, hogy a fojtószelep nem tér vissza alapállapotba, hanem egy picit nyitva marad, terhelés nélkül ez kb. ilyen "alapjárati" (mert ilyenkor nincs a szó szoros értelmében véve alapjárat) fordulatszámot eredményez. Nekem melegen szokott előjönni, amikor már egy ideje állandó gázon megyek. Valszeg a gázvisszahúzó rugó nyúlik egy keveset ilyenkor, és nem húzza olyan erővel vissza a pillangószelepet, mint kellene. Másik lehetőség, hogy a fojtószelep-jeladó kh-s vagy nincs jól beállítva és a gázt visszaengedve nem adja meg a jelet a vezérlőelektronikának, hogy most pedig alapjáratot produkálj. Én már dolgozom a megoldáson, nem egy nagy hiba, csak marha bosszantó. Ja és még az alapjáratszabályzó szelep is lehet, ha szorul, de annak súlyosabb jelei lennének valószínűleg (néha nehezen indul, ingadozik az alapjárat, gázelvételkor fulladozik).
Előzmény: kivi (133)
kivi Creative Commons License 2001.07.04 0 0 133
A következő jeleséget produkálja néha a kocsim: 2500-3000rpm körül megyek, elveszem a gázt, kinyomom a kuplungot, de a fordulatszám nem esik egyből vissza, csak igen lassan. Ilyenkor a megszokott 850-900 körüli helyett 1500 az alap, amire visszamegy. És amilyen hirtelen előjön a probléma, úgy el is múlik. De roppant zavaró.

Amikor múltkor fellfort a hűtővizem, akkor volt hasonló reakciója a motornak. Most azonban szó sincs felforrásról.

Xolo Creative Commons License 2001.06.29 0 0 132
Mennyit fogyaszt városban egy 1.3 vagy egy 1.4-es motorú Escort? Hallottam olyat, hogy bekajálja a 10 lityit. Az én 1.3 opel motorom 6 litert evett, ha ovcsiban mentem vele, 7-8at, ha nyomtam neki.
Előzmény: kivi (128)
Pepin Creative Commons License 2001.06.28 0 0 131
Én áprilisban estem túl egy autóvásárláson és előtte feltúrtam hegyet-völgyet egy használtautó katalógusért, végül egy benzinkútnál találtam. (Az újságosok már tél végén visszaküldik a remittendát.)
Később csak kíváncsiságból csekkolgattam és általában minden benzinkútnál volt. Olyan 1500 pénz körül mérik.
Előzmény: Xolo (127)
kivi Creative Commons License 2001.06.28 0 0 130
Már sok topicban elsírtam a panaszomat: itt a teljes sztori.
Előzmény: Törölt nick (129)
Törölt nick Creative Commons License 2001.06.28 0 0 129
"Most az a legnagyobb bajom, hogy kiszurkálták a kerekeimet. És a környéken még 50 autóét. De ez éppúgy nem típusfüggő mint a lerohadt ventillátor."
Na ezért nem irigyellek ...

Macibb

Előzmény: kivi (128)
kivi Creative Commons License 2001.06.28 0 0 128
Emiatt ne aggódj. Ez nem típushiba, egy villanymotor szinte 'bármikor' meghalhat. Ezt nem lehetett tesztelni a próbaúton. Vagy működik, vagy nem. Akkor még működött. Tipikus pech.

A használtautó katalógust én nem láttam, egy itteni társunk volt olyan kedves, és nagy melóval begépelte az Escortos részt. Ezt be is idéztem neked. Azt a katalógust szerintem újságárusoknál lehet kapni, akárcsak a Képes AutóExpresszt. Kérdezz körbe itt a fórumon, biztos tudja valaki a pontos címét és fellelhetőségét.

Most az a legnagyobb bajom, hogy kiszurkálták a kerekeimet. És a környéken még 50 autóét. De ez éppúgy nem típusfüggő mint a lerohadt ventillátor.

Előzmény: Xolo (127)
Xolo Creative Commons License 2001.06.28 0 0 127
Kivi!

Pont most készülök Escortot venni, nem túl bíztatóak a jeleid :(((
Amiért kereslek valahol lejebb hivatkoztál egy használtautó katalógusra, és hogy ott mit találtál a Ford Escortokról. Pontosan milyen katalógus ez? Szertnék én is hozzájutni egy ilyenhez? Meg tudnád mondani a pontos címét/ kiadás dátumát? Ha túl régi, akkor esetleg megoldható lenne valahogy, hogy a te példányodat lefénymásoljam? Válaszod előre is köszi!

Előzmény: kivi (125)
Janibacsi Creative Commons License 2001.06.28 0 0 126
No, mit találtál a motor belsejében??

Jano

Előzmény: kivi (125)
kivi Creative Commons License 2001.06.24 0 0 125
Cseréltünk csatlakozót is, de az is így járt.
Előzmény: Törölt nick (124)
Törölt nick Creative Commons License 2001.06.24 0 0 124
Ez valószínűleg a vezető keresztmetszet helyi lecsökkenésére vezethető vissza (vezeték erei részben szakadtak, vagy rossz érintkezés). Ha az ok a csatlakozó gyenge érintkezése volt, lehet, hogy nem is fogsz semmi különöset látni a motor belsejében. Kíváncsian várom a látleleted.

Macibb

Előzmény: kivi (123)
kivi Creative Commons License 2001.06.23 0 0 123
Kicserélték a komplett ventillátort... drága volt. :-(
Elhoztam a régit, és megtanulmányoztam :-) A csatlakozo körül előbb elolvadt, majd szénné vált a műanyag. A belsejét holnap nézem meg. Valaminek okoznia kellett ezt az irreális hőt.
Előzmény: kivi (122)
kivi Creative Commons License 2001.06.12 0 0 122
Először csak tüneti kezelés volt, a felmelegedett motor miatt elolvadt kábeleket+csatlakozókat cserélték ki. A szerviz elmondása alapján 'nem tudták előidézni' a túlmelegedést, így arra gondoltak, hogy valami 'múló' hiba okozhatta ezt. Aztán kicsivel később megint beadta a kulcsot, de ekkor már a márkaszervizbe vittem. Ők is kicserélték a kábeleket, és ezután sokáig jól működött. Most viszont ismét elege lett, és nekem is...
A menetzérlatra én tippeltem (szakmai ártalom :-), a szerelő csak a tüneteket sorolta fel: túlmelegszik a motor, elolvasztja a környezetében lévő kábeleket. Lehet hogy egészen más a probléma. Megbeszéltem, hogy bármilyen fejlemény esetén értesítenek. A kicserélt alkatrészeket pedig visszakérem tanulmányozásra. :-)
Előzmény: Törölt nick (121)
Törölt nick Creative Commons License 2001.06.12 0 0 121
Miből állt a "javítgatás"? Nekem az utastéri ventillátor motorját tekercselték újra tavaly 5000 Ft-ért és azóta nincs vele semmi gond annak ellenére, hogy nálam az gyakorlatilag folyamatosan jár, mert a nyitott ablaktól könnyen huzatot kapok.
Az elmúlt 15 hónapban egyébként én 3x cseréltem hőkapcsoló gombát, mert az előzők meghaltak és nem kapcsoltak be szükség esetén (a tünet vízforrás stb. ahogy Te is találkozhattál vele). Szükséghelyzet esetére van egy darab drótom, amellyel rövidre tudom zárni a döglött gombát és így folyamatosan járó ventillátorral üzemelhetek, amíg ki nem cserélem.

Macibb

Előzmény: kivi (120)
kivi Creative Commons License 2001.06.12 0 0 120
Be tudnék még avatkozni, de nem tudom hogy akarok-e. Nagyon nem örülök a kiadásnak, viszont ez már nem az első ilyen gebasz. Télen a klima használata alatt (ilyenkor is megy a ventillátor) már volt ilyen. Akkor kb. 10000-ért javítgatták, de most megint megadta magát. Jön a nyár, és nagy szükség lesz a ventillátorra. Nem tudnék kibékülni magammal, ha megint toldoznánk-foldoznánk, és pont a legrosszabkor döglene be megint. Az új alkatrész garanciális lesz, ez is szempont.
Előzmény: Törölt nick (119)
Törölt nick Creative Commons License 2001.06.12 0 0 119
Úgy érted, a ventillátormotorban van a menetzárlat? Tudtommal egy villamosmotoros ember 5000 Ft-ért felújítja a ventillátormotort, amely újonnan 40000 Ft körül lenne. Be tudsz még avatkozni a folyamatba?

Macibb

Előzmény: kivi (118)
kivi Creative Commons License 2001.06.12 0 0 118
Végül is nem kezdtem privát hibakeresésbe, inkább a szervizre bíztam. A részletek.
Előzmény: Pugfan (117)
Pugfan Creative Commons License 2001.06.12 0 0 117
nazza! NEEEE!
A hőkapcsoló csak kapcsol, tehát a lábakat csak rövidre kell zárni, ha feszt adsz rá jó esetben elfüstöl a vezeték, amin hozod, rossz esetben a ventilátor-motor!

Álló helyzetben nincs igazán hűtés, úgyhogy dugóban pillanatok alatt (5-10 perc) felmelegszik annyira a víz, hogy a ventilátornak be kell(ene) kapcsolnia. Ha ez nem történik meg, a forró, zubogó víz ereszt ugyan egy kis gőzt, de a java a túlfolyón át folyékony halmazállapotban távozik!

Turbónyomás-mérés, állapotfelmérés

Előzmény: nazza (112)
farkas16 Creative Commons License 2001.06.11 0 0 116
Üdv kedves egybegyültek!
Mindenkit szeretnék szívélyesen üdvözölni!
Most találtam rá az internet eme lehetőségeire!

Így rögtön az első alkalommal megkérdezném az egybegyülteket, hogy milyen megoldással lehet Turbo Diesel kocsiban ( Olasz ), megmérni a Turbo nyomását, vagy megállapítani, hogy mennyire van lehalva?

Köszike!

Törölt nick Creative Commons License 2001.06.11 0 0 115
Szombaton sikerült egy törzsasztaltárs hathatós segítségével a végére járni (mármint a problémának, nem az autónak :-) Íme az ő szavaival:
"qwer1234 válasz erre | adatok | e-mail 2001-06-10 22:33:18 (41)
Már megcsináltuk szombaton ! Egy saru volt rossz helyre dugva. De csak szisztematikus hibakereséssel derült ki, mivel a tettes sarut több helyre is lehetett dugni. Kvázi nem kapott tápot az elektronika."
Köszönet neki ezúton is!

Macibb

Előzmény: eszgab (114)
eszgab Creative Commons License 2001.06.10 0 0 114
Szia Macibb!

A gyújtás áramkörében ritkán található biztosíték ez inkább a japán autókra jellemző.
A hiba megtalálása multiméter és oszcilloszkóp nélkül csak találgatással vagy egyes alkatrészek próba cseréjével lehetséges.Ha jól emlékszem akkor ezen a típuson BOSCH
Elektronika van.A lábkiosztása a következő:
1, és 4-es láb ráadott gyújtásnál tápfeszültség / kb. 12-13 volt /
2-es láb: test / itt kap testet az elektronika /
3, 5, 6,-os láb az osztófejben lévő Hall jeladóhoz megy
Az elektronika túl feszültségre és rossz bekötésre érzékeny és hamar tönkre mehet. Ha nem
megfelelő trafó került bele az is haza vághatta az új elektronikát. De lehet a Hall- jeladó is
hibás ez is előfordul, ezt viszont csak oszcilloszkóppal tudod frankón leellenőrizni. Ezt
semmiképp ne próbáld próbalámpával ellenőrizni mert ez is tönkre megy ha még esetleg jó.
Szóval nem bonyolult nem ördöngösség de csak akkor érdemes bele fogni ha tudod, hogy mit miért csinálsz, mert különben több a kár mint a haszon!
Vagyis ne próbálkozz a vezeték cserékkel sem.

Üdv! Eszgab

Törölt nick Creative Commons License 2001.06.08 0 0 113
egy hónapja cseréltem az elektronikus gyújtás paneljét, mert egyre gyakrabban kihagyott, végül állva maradt. Azóta a gyújtás alapvetően rendben volt, csak hosszabb út (többszáz km) után szokott ki-kihagyni. Egy ismerősöm a gyújtótrafó időnkénti menetzárlatára gyanakodott, ezért ma kicseréltem azt (nem az ismerőst, a trafót :-) egy utángyártottra, amelyre magyarul rá volt címkézve, hogy Lada gyújtótrafó. Az alkalmat kihasználva az elektronikus panel hátoldalára hővezető pasztát vittem fel. Miután összeraktam a vezetékeket újra, nincsen gyújtás. Kipróbáltam újra a régi trafóval is, azzal se jutottam eredményre. Mi a tippetek? Annak is örülnék, ha valaki esetleg meg tudná nézni a kocsit, most Óbudán áll mozgásképtelenül.

Köszi előre is

Macibb

nazza Creative Commons License 2001.06.01 0 0 112
Hello Kivi!

Azt a hűtőventillátor kapcsolót valszeg sűrgőssen
cserélni kéne! A ventillátort magát egyszerűen ki lehet próbálni. Lehúzod a csatlakozóját erről a bizonyos ventillátor kapcsolóról, az akkumlátorrol pedig egy (ill. kettő) kábelen lehozod oda a feszkót! Ha beindul, akkor az jó és biztos, hogy a hőkapcsoló szarakszik.
Amúgy 20 perc dugóban állásnál, nem működő ventillátorral simán felforr a víz!!!

Üdv.

Nazza

Előzmény: kivi (111)
kivi Creative Commons License 2001.06.01 0 0 111
Idézet a használtautó-katalógusból: (Escort) 'Visszatérő jelenség a hűtőventillátor-kapcsoló kontakthibája. A hűtőközeg túlmelegedése miatt a hengerfejtömítés éghet át könnyen.'

Nem hangzik jól...

Előzmény: kivi (110)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!