Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

SzaboZE Creative Commons License 2001.08.20 0 0 174
Jaja, nincs rossz illesztés csak halk rádió! :)

SzaboZE

bosibo Creative Commons License 2001.08.17 0 0 173
SzaboZE!
Igazad van, most látom, mit írtam! Persze, ha megy a kocsi benn kellene lennem, ha meg gurul, elgurul, futás utána, akkor meg hadd zörögjön a kilincs!!
Persze örök igazság: semmi sem zörög a kocsiban, ha van jó hangerős rádiód! :-))
Na jó napozást a hétvégére!!
bosibo
Előzmény: SzaboZE (172)
SzaboZE Creative Commons License 2001.08.06 0 0 172
bosibo: szerintem ha megy az autód inkább bent legyél! :)

SzaboZE

bosibo Creative Commons License 2001.08.06 0 0 171
Köszi Karcsi!
Valamelyik napon megpróbálom a csendesítést, remélem sikerül, habár menet közben, belülről még nem hallottam a zörgést, csak kívül, a kocsi mellett állva. Majd meglátjuk, mit tudok tenni.
Szia!
Előzmény: niváskarcsi (170)
niváskarcsi Creative Commons License 2001.08.05 0 0 170
Igen oda ahol feltámaszkodik a kilincs,lehet,hogy ehhez ki kell venni a kilincset,ne a lemezhez hézagold ki hanem saját magához, a kilincs külső és belső része közé kell tenni a rezgéscsillapítót.
Előzmény: bosibo (164)
mfeco Creative Commons License 2001.08.05 0 0 169
Hi eszgab !

A fofekhenger bontott (de elottem lett leszedve, es jo volt !)

ujjat is vettem hozza de nem lett jo ra (hihetetlen) es vissza sem tudtam vinni mert kozben +szunt az uzlet (csak en jarhatok igy)

az ABS kompresszora mindig csak akkor indul el ha legalabb 5-10 metertr +tettem az autoval
allo helyzetbebn sosem pumpal (ha csak nem allok meg kozben)
ez biztos mert amikor total leengedtem (olajcserenel) akkor is csak akkor pumpalta fel mikor elindultam az autoval...

mindenesetre +probalom a jaro motor melleti legtelenitest... :)
udv Feco

Előzmény: eszgab (168)
eszgab Creative Commons License 2001.08.04 0 0 168
mfeco!

Nem ismerem tüzetesen a Honda Prelude ABS és fékrendszerét de az tény, hogy általában az ABS-es
autoknál vagy gyujtással vagy járó motorral kell
légteleniteni ,mert ekkor megy az ABS szivattyu és csak igy lehet kicsalogatni a levegőt a rendszerből.És még a légtelenités technikájában és sorrendjében is vannak külömbségek tipusonként.
Új a főfékhenger vagy csak felujitottátok?Nem szivárog sehol sem a fékolaj?

Eszgab

Előzmény: mfeco (167)
mfeco Creative Commons License 2001.08.04 0 0 167
eszgab !

A legtelenites +tortent (de kulon tartalya van az ABS-nek) sokszor is
mert en is levegore gyanakszom, de a szervizben is +csinaltak (persze csak allitolag)

de, ma azt vettem eszre ha nyomkodom a fekpedalt az ABS tartalyban apro buborekokm jonnek fel.

de azt is mondtak jaro motornal legtelenitsek (ezt ma kiprobalom mert nem igy totent eddig)

mitobb kiimentem vele ma homokos teruletre, hogy az ABS teszteljem: tokeletesen megy mitobb neha ugy felkemenyitette a pedalt mintha jo lenne, de ahogy +allt az auto a pedal is bement :(

eszgab Creative Commons License 2001.08.04 0 0 166
Hali mfeco!

Hogy-hogy nem vették észre a Fékszervizben, hogy nem jo a fék /mélyen fog/.Ha megbondtottad a fék-rendszert, márpedig a főfékhenger cserével és fékcső cserével ez történt akkor ki is kell légteleniteni, ha van rajta ABS ha nincs.Ennek a technikája tipusonként változik, de azért kilehet
házilag is légteleniteni.Nem probálták a szervizben?A főfékhenger uj vagy csak felujitottad?

Üdv! Eszgab

Előzmény: mfeco (165)
mfeco Creative Commons License 2001.08.04 0 0 165
Tiszteletem uraim !

Az lenne a kerdesem tudna-e vki segiteni honda prelude fek ugyben ?

1 kis reszlet....

Elszalt a fofekhenger aminek oromere osszetortem az autot :(
de muszaki ember leven + is csinaltam (kicsereltem) + az osszes fekcsovet + munkahenger felujitas (keszletbol)

ezzel minden ok is lenne valoszinuleg, de az ABS-bol is lecsereltem az olajat, de ezt legteleniteni nem tudom hogy kell, ha egyaltalan kelll..

az eredmeny az, hogy toketeletesen, egyenletesen fog a fek az ABS jol muxik, de a pedal gyakorlatilag padloig nyomhato, foleg ha megy a motor, elvittem FEK SZAKSZERVIZBE aholis azt mondtak jo a fek, de rosszul raktam be a fekbetetet (ennyire pancser azert nem vagyok !!) ok kifizettem es tavoztam, de a fek meg mindig a padlonal fog...

esetleg vmi tippje vkinek ?
-Elore is koszonom

bosibo Creative Commons License 2001.08.02 0 0 164
Köszi Karcsi!
A külső műanyag és a mellette levő szőrös gumi tömítés közé behelyeztem egy 3-as hegesztőópálcát, az jobban az üveghez szorítja a gumi tömítést, és nem is látszik. A hangszóró fölé meg illesztettünk egy félköríves műanyag fedelet, amit ásványvizes műanyag flakon falából vágtam ki és sziloplaszttal tömítettük, így talán megóvja a hangszórót a víztől.
Hova kell tenni a gumicsíkot a kilincshez? Oda, ahol felfekszik gondolom...
Köszi, szia!
Előzmény: niváskarcsi (163)
niváskarcsi Creative Commons License 2001.08.02 0 0 163
A gumi tömítőléc csere lehet,hogy segít.De az ajtóba mindig bemegy a víz,ez minden autónál fennáll.A kilincset vékony gumi csík felragasztásával lehet elcsendesíteni,utána bírja a mélyeket.A hangszóró takarását víz ellen nagyon sok típus gyárilag alkalmazza.
Előzmény: bosibo (162)
bosibo Creative Commons License 2001.08.01 0 0 162
Karcsi!
Mondd meg kérlek, mi a teendő:
Ma beszereltettem az Avensis első ajtajaiba egy normális hangszórót, és látom, hogy állandóan befolyik az eső a külső lemez és a védőfólia közé, pont a hangszóróra. Csináltam a hangszóró fölé íves védő-műanyag burkolatot, de szabad így beázni az ajtónak????
Másik: a mély hangoknál piszkosul zörögnek a külső kilincsek... mit lehet tenni? A kocsi lassn 3 éves, lejár a garancia... nem merem kicseréltetni az ajtó tömtéseket, az üveg mellett, mert attól tartok, csak veszítek vele, mert sosem lesz olyan jó, mint amilyen beázós most...
Köszi a választ.
bosibo
bosibo Creative Commons License 2001.08.01 0 0 161
Karcsi!
Köszi a biztatást, én is így látom!
Tudom, hogy hamarosan a szerelők is elérik, megközelítik a minőségi autók szintjét! És akkor lesz minden a helyén! :-)
Ne adja Isten, de ha törne a Toyotám, hozzád viszem, OK?
Szia!
Előzmény: niváskarcsi (155)
AtomAnti Creative Commons License 2001.07.31 0 0 160
Pedig a szervizben tudniuk kellett volna, hiszen mint mondtam mát, nem egyedi esetről van szó!
Előzmény: Törölt nick (158)
eszgab Creative Commons License 2001.07.31 0 0 159
Hi!

Hiába van tudás és megbizhatóság ha nincs lelkiismeret és a szakma szeretete hozzá az illetőnek.És még sok mindent sorolhatnánk hozzá
emberi tulajdonságokat, aminek erőssen hiján vannak eme társadalom polgárai.Ebben az országban
szinte már sportot űznek hogy ki hol tudja átverni
vagy lehuzni a másikat.Tehát szerintem a bizalmatlanságot nem csak az autos szakmákra lehet
érvényesiteni hanem szinte az élet minden területén.Lehet itt szó eladókról,hentesről,pincérről,orvosról,stb.......
Bocsi ha valakinek bele gázoltam a lelekivilágába.

Üdv!

Törölt nick Creative Commons License 2001.07.31 0 0 158
Nekem nem is az volt a gondom, hogy ki kellett cserélni, hanem hogy a szervízben nem vették észre és már mindenre fogták, pedig egyértelmü hiba volt. Mi csak azért nem néztük meg mindjárt, mert nem gondoltuk, hogy ott nem találtak meg egy ilyen hibát.
Előzmény: AtomAnti (157)
AtomAnti Creative Commons License 2001.07.31 0 0 157
C16SE!

Ez a Toyotás meghibásodás nem egyedi dolog! Több ilyenről olyan CarinaE-ről is hallottam, aminek cserélni kellett a szilentjeit 90-100 ezer km után, mert kopogott, mint a franc! Aztán utánaérdeklődtem az egyik havernál (Toyotás alkatrészraktáros!) és ő mondta, hogy minden CarinaE-n előjön ez a meghibásodás!!

Üdv,
AtomAnti

Előzmény: Törölt nick (148)
Törölt nick Creative Commons License 2001.07.31 0 0 156
Erre nagyon várok már én is. Remélem megérem. De addig figyelem mit csinálnak az autómmal a szervízben.
Előzmény: niváskarcsi (155)
niváskarcsi Creative Commons License 2001.07.31 0 0 155
bosibo. Ne keseredj el alakul a következő jól dolgozó nemzedék.Én mindig tanulok ,próbálok fejlődni.Pedig 39évesen, elég jó karosszéria lakatos vagyok.A márkaszervizek, képviseletek, nem csak a drágulást hozzák,hanem a továbbképzést is,ez mindenkinek jó,mi már 14-en vagyunk Toyota által képzett és nyilvántartott karosszéria lakatosok,szerelők 100 feletti számban vannak.Szép lassan a tudás,és a megbízhatóság is együtt lesz.
Előzmény: bosibo (154)
bosibo Creative Commons License 2001.07.31 0 0 154
Karcsi!
Ha tehetném, bizony még a konyhába is bemennék, az meg tuti, hogy a lakásomban ügyködő szerelő mellett rontanám a levegőt!
Csak egy mondat: mikor pár éve a fürdőszobát felújítottuk, ott voltam a szerelők sarkában. Ha nem figyelek, akkor a méregdrága csaptelep krómozott hollandiját villáskulcs helyett csőfogóval barmolták volna fel a helyére... Sajnos az autójavító ipar is ilyen!
Megjegyzem én 8 évig dolgoztam a szakmában (villanyász) a Lövőház utcában (most Mammut parkolóház), láttam ott is eleget, hogy tudjam, mire kell figyelni...
Tisztességes, lelkiismeretes szerelő van, csak meg kell találni... Remélem, ezzel senkit sem sértettem, mert nem ez volt a célom!
Szia!
Előzmény: niváskarcsi (149)
Xolo Creative Commons License 2001.07.31 0 0 153
Halihó!

Bocsi, de én a TV szerelőnek is azt mondom, hogyha cserélni kell valamit, akkor majd elmegyek, és én megveszem az alkatrészt, amit meg kiszedett, adja oda nekem, mert oda akarom adni valakinek. Igen, ez van sajnos. Ebben a mai magyar mentalitásban mindenkinek a körmére kell nézni, mert ha nem teszed ezt, átbasznak! És ez tény. Én is rengeteg autószerelőnél jártam már, és amikor otthagytam a kocsit, meg is lett az eredménye. Kötelező szervizeken számlára felírt gyertyacsere után érintetlen régi gyertyák, kopogó futóművek stb után ez van... ÉN is ottmaradok a szervízben, még akár vállalom is a balesetveszélyt, bár szerintem ha szakszerűen van felemelve, támasztva a kocsi, stb, nem nagyobb a balesetveszély, ,int mondjuk egy utcai közlekedésnél.
És elnézést a kivételektől, de a magyar autószerelőkről sajnos elég rossz vélemény alakult ki. És erről nem az ügyfelek tehetnek, hanem a szerelők...

Előzmény: niváskarcsi (149)
kivi Creative Commons License 2001.07.31 0 0 152
A zöldkártyán (Escort 1.6 16v, szab. katalizátoros) ezek az adatok szerepelnek:

Alapelőgyújtás: 12o
Zárásszög: E
Alapjárati ford.: 840 (ezt tudom mit jelent! :-)
Alapjárati CO (%): 0,04
Alapjárati CH (%): 21

Névl. ford. 60%: CO (%): 0,04
Névl. ford. 60%: CH (ppm): 38

Ezeknek a jelentését valaki el tudná mondani? Hátha másnak is segítünk vele... :-)

niváskarcsi Creative Commons License 2001.07.30 0 0 151
Sajnos igazad van,van elég hülye az autós szakmákban aki nem tudja ,a jó munka is csak annyi fáradtságba kerül mint a rossz.Meg ha már bementél dolgozni, akkor akár jól is dolgozhatsz.
Előzmény: macivolvo (150)
macivolvo Creative Commons License 2001.07.30 0 0 150
Azért sajnos néha hallani a szerelők szájából "Jó lesz az úgy, úgysem látszik" és "Kit érdekel, nem az enyém!" mondatokat. Persze csak félfüllel, mert nem az ügyfélnek szánják...
Előzmény: niváskarcsi (149)
niváskarcsi Creative Commons License 2001.07.30 0 0 149
bosibo. A tv szerelőhöz is bemész, meg az étterem konyhájába?Az autó nálunk olyan mint a foci, mindenki ért hozzá,meg túl nagy feneket kerítünk a saját kocsinknak,pedig tudomásul kell venni.Az autó is egy tárgy mint egy bármilyen más gép,azért van,hogy szolgáljon, és ne mi legyünk a rabszolgái.
szia.
Előzmény: bosibo (144)
Törölt nick Creative Commons License 2001.07.30 0 0 148
Bal hátsó volt, de ez nem változtat azon, hogy a magyar sz@r utak miatt gyorsabban megy tönkre az autók futómüve.
Előzmény: bosibo (147)
bosibo Creative Commons License 2001.07.30 0 0 147
C16SE!
Amit leírtál, az is azt támasztja alá, hogy kevés az igazán lelkiismeretes, alapos szerelő. Az említett hiba is szerintem inkább a magyar utak, mint a Toyota minőségére vezethető vissza. Ugye jobb oldali volt a szilent? Az úton általában jobb oldalon van több úthiba.
Mikor én a kocsit szervizbe viszem, teszek a csomagtartóba szilikon sprayt, és én fújom be vele a felemelt kocsi első féltengely külső és belső gumiharangokat... Nem szólnak érte (de rendesek!). :-))
Na most csak ennyit!
Előzmény: Törölt nick (146)
Törölt nick Creative Commons License 2001.07.29 0 0 146
bosibo!

Pont a Toyotával van egy érdekes történetem:
Kollégám autójának a hátuljában valami kopogott. Elvitte a szervízbe, kicseréltek valamit rajta (valóban megtették, mert utána megnéztük aknán). Ugyanúgy kopogott. Visszament, nem találták a hibát, és a lengéscsipire fogták. Kollégám vett akciós KAYABA (remélem jól írtam, ez a gyári beszerelés is) lengéscsipiket. Beszereltük házilag. Teszem fel a kereket és - én mindig megnézem, hogy nem kotyog-e valami - érzem, hogy 0,5-1,0 cm-t!!! lötyög. Kis vizsgálódás után kiderült, hogy az egyik szilent ment sz@rrá. Persze meg kellett rendelni. Mondanom se kell, hogy addig kopogott. 1 hét mire megjött (tengellyel együtt kellett megrendelni???), beszereltük és láss csodát megjavult a kocsi. Mindez 125 ezer kilcsi után történt.

Előzmény: bosibo (144)
Törölt nick Creative Commons License 2001.07.29 0 0 145
Egy igazán jó szerelô biztosan így csinálja, majd szólj, ha találsz egyet. Én csak olyan szervizbe viszem a kocsit, ahol mellette állhatok, vagy legalább egy üvegfalon át nézhetem. Nem úgy nyúl hozzá, ha tudja, hogy figyelik.
Előzmény: niváskarcsi (143)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!