Pedig "szegeny" Sony micsoda penzeket fizethetett ki arra, hogy csak ugy tolja az arcodba azt a sok Sony Alpha vs Canon vs Nikon videot a youtube-on minden egyes (sport)fotos keresesnel. :P :D
Igen az lenne a legjobb az pana fz200-t már megmutatták kézbe is fogtam és mutattak vele mérkőzésről képeket de az olympos Stylus 1 az olyan mintha senki nem vett volna :) .
amatőr kispályás foci fotózása lenne a cél. Tehát nem komoly sport eseményen való részvételhez kell. ezért nem szeretnék 150e ft fölé menni. természetesen mellett családi képek stb esetleg kutya mozgása lehet a fotók témája. ilyenhez keresek gépet.
És még annyit az előzőekhez, hogy milyen mozgást? Váratlant? Mert ha előre tudod, mikor mi jön, akkor lehet kiküszöbölni a kompakt esetleges/valószínű kis késlekedését.
AZ ultranagynak mondható zoomátfogáson és a 2,8-nak mondott, végig fixnek ígért fényerőn kívül nincs egyiknek sem olyan paramétere, ami komoly sportfotóra alkalmassá tenné.
Mivel ilyen kompaktokat nem veszek naponta kézbe, illetve, ami volt a kezemben, azoknak mindnek baj volt a reakcióidejével és az autófókuszával. Javaslom, hogy vásárlás előtt vigyél magaddal egy-két gyereket, és ha nem tudsz róluk 20-ból 10 éles képet készíteni nappal, szabad ég alatt, akkor nyomva meg a gombot, amikor a keresőben nézve szeretnéd...és azt a pillanatot kaptad el, amit céloztál, akkor ne áldozz sportfotós célra ilyen fényképezőgépre. Mert komoly csalódás ér. A zajtermelésről a magas ISO-n és az egyéb képfeldolgozási, részletkinagyíthatósági problémákat most nem is venném ide.
Nem tudom, mennyit szánnál erre a célra, de 150 ezer ft körüli összegnél többet kellene, ha valóban eredményesen szeretnél képelni. Amíg sok más célra elég jók lehetnek ezek a kis ultrazoomos gépek, épp gyors mozgások jó elkapására nem kimondottan.
A Te döntésed, de ne várj sokat, akkor nem fogsz csalódni...
közel azonos a két gép a különbség a zoom tartomány a pana 600mm az Olympus 300mm de ez a 300 nekem elég lenne. de árban az Oly 40e ft több és inkább wifi egyébb techika a javára és nem tudom megéri e a+ pénz?
E kettő közül az, amelyik hamarabb reagál az exponálógombra. A lenyomás utáni fél-egy másodperces késéssel nem lesz jó pillanatban lőtt képed. Utána következik az AF rendszer minősége..
Jól fotózható, mert a pálya belső részeire is be lehet menni, így körbe tudsz menni a nyomvonalon mindkét oldalról. Van egy két domb is ami segít. És igazán közelre is oda tudsz állni több helyen is.
sportrendezvényeken (is) népszerű az ilyesmi, meg itt is volt már hasonló téma, ezért gondoltam, nem árt megosztanom veletek: A fotós önkéntesslg lehetséges hátulütői
Szia Csaba, tök jó, hogy beleírtad, hogy nem vagy kezdő, a géped, illetve mindkét objektíved beszerzésének történetét és, hogy régi terved álmod teljesült, hogy végre vehettél egy 2.8-as obit, de ezek egyáltalán nem visznek minket közelebb hozzá, hogy segíteni tudjunk kideríteni, mi is lehet a gond.
Sokkal többet segítene, ha inkább az alábbi kérdésekről írnál, esetleg képeket is mutatnál (EXIF adatokkal, ahogy Chip-TFF írta): A gép milyen AF módban van, mekkora rekeszen fényképezve életlen, hogyan befolyásolja az életlenséget a lerekeszelés (és ezzel a mélységélesség növelése)? Van élesség a képeken, csak nem jó helyen, vagy teljesen életlenek a képek? Milyen zársebességgel fényképezel, lehet az életlenség bemozdulásos, vagy biztos, hogy tisztán csak AF problémáról van szó? Az életlenség egyformán jelentkezik-e álló témánál is, vagy csak mozgó téma követésénél van probléma? Mozgás követésen belül esetleg hogyan befolyásolja a jelenséget, hogy lassan vagy gyorsan mozgó témát fotózol, esetleg keresztbe haladó, vagy feléd közeledő, tőled távolodó mozgást próbálsz lekövetni, stb.
A képeket küldheted emailbe 1-1 embernek, de ha inkább kiposztolod ide a kérdésed mellé, akkor mindenkinek lenne esélye hozzászólni, aki látja és van véleménye, nem csak annak az 1-2 embernek, akinek direktben elküldöd - márpedig gondolom azért egy fórumon kérdezted meg, hogy több szem többet lát alapon minél több eséllyel kapj érdemi választ.
Gyakori 'hiba', mikor vki nagyobb fenyereju uvegre valt es igy a lecsokkent melysegellessegi tartomanynak koszonhetoen kijonnek a fokuszalasi problemak. Ez csak egy megerzes, mert amig nem mutatsz EXIF infoval megtoltott kepet, addig nehez barmit is biztosra mondani...
Hát, hogyan is lehetne olyanokat mondani, hogy a kép unalmas, alexpós, rossz a fehéregyensúly egy photography műre! Például Michael Munkácsy painting képeire sem mondok sosem rosszat. Ez nálam alapelv.
Nekem furcsa, hogy a téma főszereplőjének csak a hátsóját látjuk. A kép jobb oldalán levő üres tér is csökkenthető lett volna, ha közelebb megy a fotós az alapvonalhoz.
Segítséget szeretnék kérni. Egy Nikon D300S gépvázam van amit 4,5 éve vásároltam újonnan az artwork-ben, eddig egy Nikon 70-300 4,5-5,6 VR objektívvel használtam de nem rég sikerült valóra váltani az álmom, használtan vettem egy Nikon 70-200 2.8 VR I objektívet. Ma fotóztam vele először a ringen és ahogy néztem vissza képeket elég furcsa látvány fogadott, jó pár életlen kép lett amit hirtelen nem tudok hova tenni, nem vagyok kezdő, de nem értem hogy mi lehet a probléma mert ennél jobb képeket csináltam a 70-300-al. Hátha tud valaki segíteni vagy tanácsot adni, képeket tudok email-ben küldeni.
Mindig az elkészült kép számít, de ahogy más is kifejtette már, válogatásnál a képek sorrendje is számít. Már csak azért is, hogy lásd, hogy ugyanarról a pillanatról melyik kép a jobb. Ezért nem árt, ha a több géppel (akár több fotós által megörökített) azonos pillanat képei egymás után vannak és nem kell sokat keresgélni, hogy a több féle változatukat megtaláld, mert ez csak lassítja a feldolgozást.
Az időpont egyébként akkor válik igazán fontossá, amikor sok egymásután zajló eseményt fényképezel folyamatosan (pl. egymás után különféle versenyszámok, fellépők egy műsorban, felszólalók egy konferencián, stb) és a forgatókönyv időpontjai segítségével próbálod utólag beazonosítani, hogy épp ki van a képen, vagy hogy egyáltalán melyik programpontnál is kell keresned a nevét. Ilyenkor elég fontos tud lenni, hogy mennyire pontos a fényképezőgép órája. Nyilván ilyenkor néhány másodperc nem kritikus, de a fél-1-2 órás eltérések igencsak zavaróak tudnak lenni. Főleg, ha nem rögtön az esemény után foglalkozol a képekkel, hanem jóval később veszed elő az archívumból, mert utólag szükség lesz valakinek a képére, akit ott lefényképeztél, nade vajon melyikük is lehet az?
Ahogy Peterssen is írta, lehet utólag is módosítani a készítés idejét, meg akár vezetheted excell táblában, vagy próbálhatsz emlékezni is rá. Csak ez is mind plussz idő, többlet feladat, amikre még emlékezni is kell minden alkalommal és ha kapkodsz, akkor ezek szoktak lenni azok, amiket az ember elfelejt, vagy csak kihagyja (és aztán felejti el).
Szóval szerintem egyszerűbb beállítani az órát és probléma letudva.