Keresés

Részletes keresés

division by zero Creative Commons License 2024.06.20 0 0 57194

És a WCX_FTP.INI fájl sincs meg a régiből valahol eldugva a meghajtón?

Mindenesetre ezt találtam azon az oldalon, ami freeweb-re bejön: https://sas.hu/php-sql-web-ftp-informaciok

Itt azt írják, hogy node1.sas.hu

 

Amúgy most már 11-es TC-nél tartunk :-)

Előzmény: John Howard (57192)
John Howard Creative Commons License 2024.06.20 0 0 57193

Bocsánat... A webszolgáltató természetesen "freeweb.hu"...

 

Előzmény: John Howard (57192)
John Howard Creative Commons License 2024.06.20 0 0 57192

Segítség!

 

Elvesztettem a kapcsolatot a "jhoward.hu" honlapommal, nem tudom elérni total commenderből, nem tudok semmit feltölteni oda, pedig igen jó lenne.

 

Az történt, hogy a gépemen (=winchesteren) tárolt adatok nagy része elveszett egy banális hiba miatt. Új konfigurációban megpróbáltam a kapcsolatot újrateremteni, de valami nem stimmel, állandóan "kapcsolathívási hibá"-val utasítja el az ftp hozzáférést. Mit nem állítottam be jól?

 

A "felhasználói név" és a "jelszó" biztosan jó, mert a webszolgáltató adminisztrációs felületén be tudok velük jelentkezni. Ez a "freemail.hu". A "kiszolgáló neve" pedig "ftp2.freeweb.hu", ez is biztos jó (ezt javasolja az admin felület is), mert ha nem ezt adom meg (pl. 2-es nélkül), akkor semmit nem csinál. A "passzív mód használata" ki van pipálva, erre még emlékeztem. A "távoli könyvtár" neve "public_html" (próbálkoztam a "web"-bel is, de akkor még rosszabb), a "helyi könyvtár" elvileg mindegy, de oda mutat, ahol a weblap file-jai vannak.

 

Mit csinálok rosszul? Mit kellene még beállítani, hogy legyen jó ftp kapcsolat?

 

Nem emlékszem már rá, hogy az eddigi total commander melyik verzió volt (ez halt meg, le kellett gyalulni, újra kellett telepíteni), a mostani fejlécén a "Total Commander 7.0 release candidate 3 - DARKSIDE" felirat szerepel, és biztosan más, újabb, mint a régi volt, mert kicsit más a menük, funkciók megjelenítése. A gép, és oprendszer ugyanaz...

 

iorgu Creative Commons License 2024.06.19 0 0 57191

Előzmény: iorgu (57190)
iorgu Creative Commons License 2024.06.19 0 0 57190

A kép ami lemaradt:

Előzmény: iorgu (57189)
iorgu Creative Commons License 2024.06.19 0 0 57189

Helló Mindenki!

 

Történeti kutatás céljából keresünk egy a Bp. XI. ker. Karinthy Frigyes út (a volt Verpeléti út) 22. szám alatti épületről a Vakbottyán utca irányából 1945-1958 között (még az épület rekonstrukciója előtt) készült fotót, amelyen a bombatalálat következtében leomlott épületrészt, illetve az akkor még kilógó vasgerenda darabok láthatóak.

 

(Az alábbi fotó már az 1960-as években a részleges rekonstrukció után keletkezett)

 

 

Minden segítségért hálásak lennénk. Köszönjük a válaszokat előre is!

 

Üdv: iorgu

John Howard Creative Commons License 2024.06.15 0 0 57183

Nnna... hova lettek a linkek? :-o

 

Szóval:

 

"...erre az 1967-es képre:" link

 

"Pár évvel későbbi, 1972-es képen..." link

 

Bocs, de nem értem, mi (nem) történt az elébb...

 

Előzmény: John Howard (57182)
John Howard Creative Commons License 2024.06.15 0 0 57182

Segítségre lenne szükségem! Keresek egy képet, amint a rákosszentmihályi hév szerelvénye halad Nagyicce állomás felől a deltában, a hurok felé. A kép a Sashalmi sétány bejáratánál készült, a Talpfa utca felől. A szerelvény egy kis szögű, lapos vágánykereszten halad át éppen. Meggyőződésem, hogy valahova letöltöttem a gépemre - valószínűleg a fortepanról -, de sem a gépen, sem ott nem találom. Ami miatt érdekelne:

 

Sokáig abban a hitben voltam, hogy a szentmihályi hurok Rákóczi úti része (a Kerepesi úttól a Rákosi útig) egyvágányú volt, hiszen a negyvenes években felszedték az egyik vágányt Rákospalota felé. Ugyebár tök logikus is lett volna, hogy az 1970-es megszüntetésig így maradt, hiszen a bal oldali közlekedésű gödöllői hév-vonalból ágazott ki, de közúton haladt, ahol eléggé lehetetlen dolog lett volna, hogy permanensen a forgalommal szemben halad. Azonban ezt a vágánykeresztet sokáig nem tudtam dekódolni. Arra gondoltam, hogy a személyvonatok használták az itt, a Sashalmi Piacnál levő egyik vágányt, a másikat meg a deltázó (teher)vonatok, és a kettő lazán keresztezte egymást.

 

Aztán (mást kerestem, persze) a fentrol.hu oldalon rátaláltam erre az 1967-es képre: ezen belenagyítás után jól látható, hogy mind az ív a Thököly út felől, mind a Rákóczi út végig kétvágányú, és a piac előtt ott a vágánykereszt, ahol a baljáratról jobbjáratra álltak át a hév-szerelvények! Pont úgy, mint a Széll Kálmán téri villamosvégálloás építésekor a Fasor torkolatában (meg a másik két ki-bejáratnál is, de erről van sok kép)!

 

Pár évvel későbbi, 1972-es képen már csak egyvágányú az ív, és a vágány véget is ér a Margit utca után nem sokkal...

Balage-81 Creative Commons License 2024.06.14 0 0 57181

Köszönöm!

Azt viszont nehéz elhinni, hogy nem maradt fennt róla 1944 előtti fotó, ahol látszik az eredeti díszítés.

Előzmény: faki (57179)
vino-et-veritas Creative Commons License 2024.06.14 0 0 57180

Azért eléggé szubjektív az ilyesmi.

 

"Élőben" már nem láthattuk az eredetit.

 

A képek, filmek alapján - minden nosztalgia ellenére - sem éreztem soha, hogy odaillett volna.

 

A többi hídhoz képest (Lánc, Szabadság, Margit) egy robosztus, komor, a környezetét erősen uraló fémszerkezet volt (pl. https://fortepan.hu/hu/photos/?id=277778https://fortepan.hu/hu/photos/?id=277770).

 

A többiek sokkal jobban belesimulnak(tak) Buda és Pest látképébe, nem uralják sem a környezetüket, sem a látképet és jobban érvényesül maga a Duna "szalagja" is...

 

Az új híd sem a kedvencem, de a színe, könnyedsége, légiessége (kábelek) miatt, még méretei ellenére sem annyira zavaró (https://fortepan.hu/hu/photos/?id=136093https://fortepan.hu/hu/photos/?id=229677; https://earth.google.com/web/search/Budapest,+L%c3%a1t%c3%b3-hegy/@47.4918822,19.04871637,97.46612389a,772.45325052d,35y,5.31107052h,68.74468906t,0r/data=CigiJgokCfRQU8lpIz1AEVsc_MRpIz3AGYD-bG4740tAIVp_v2w740vA). 

 

De ez saját vélemény...

 

Üdv, Vino

 

 

Előzmény: Balage-81 (57175)
faki Creative Commons License 2024.06.14 0 0 57179
Előzmény: Balage-81 (57178)
Balage-81 Creative Commons License 2024.06.14 0 0 57178

Ez az emeletes ház hol van Budapesten? És hogy nézett ki eredetileg? Gondolom nem így. Mert furcsa, hogy az alja díszes, a teteje viszont teljesen csupasz. Feltételezem, hogy ezt is lebutították a kommunizmus alatt.

 

Balage-81 Creative Commons License 2024.06.14 0 0 57177

Igen, ugyanúgy nem lehetne visszaépíteni, mert nagyon keskeny volt, de dupla olyan szélesen, kisebb-nagyobb módosíásokkal, de azért minél hűebben az eredetihez, igazán gyönyörű lenne! A helyiek és a turisták kedvence. Mindenki a "zöld" hidat imádja, az a kedvencük. A Lánchíd jelenleg csak a második. De 1944-ig az Erzsébet híd volt a legszebb vagy a 2. legszebb. A jelenlegi külseje OK, egy modern hídnak nem rossz, de meg se közelíti az eredetit.

Előzmény: tehtube (57176)
tehtube Creative Commons License 2024.06.14 0 0 57176

Szép lenne. Egy tervmódosítással a járdákat a rácsostartón kívülre kellene konzolosan áthelyezni és akkor azt tudná mint a mostani híd. Picit másképp nézne ki, de a jellege szerintem megmaradna. Továbbá a régi hídnál a gyalogosok pont a rácsostartón belüli helyzetük miatt keveset láttak a folyóból, kilátásból. 

Nagyon sajnálatos, hogy az új hídhoz elbontották a rámpákat, feltöltéseket, mert azok megnehezítik egy régi-új híd értelmezését. 

Előzmény: Balage-81 (57175)
Balage-81 Creative Commons License 2024.06.13 -1 3 57175

Vissza kell építeni!

De úgy, hogy ugyanolyan széles légyen, mint a mostani.

Előzmény: scsabi (57173)
rezgaras Creative Commons License 2024.06.13 0 1 57174

Ez pedig pár nappal később készült.

Előzmény: Törölt nick (57170)
scsabi Creative Commons License 2024.06.12 0 3 57173

Illetve, volt még két trükk, nevezetesen, hogy az új hídon a merevítőtartó az útpálya alá került, másrészről a kapuzatok függőleges oszlopai keskenyebbek, így belül nagyobb a hely a kettő között.

 

Előzmény: John Howard (57169)
Törölt nick Creative Commons License 2024.06.12 0 0 57172

Igen. Te 17 éves voltál én 16 éves voltam akkor. Remélem ma is jól megvagy.

 

----------------------------------------------------

 

más:

 

Még kiegészíteném - talán nem lesz baj - mi látható még a képen:

Alul halad egy FVV egyirányú csuklós - 1100-as sorozatúak voltak - ekkor csak a 63-as viszonylaton közlekedtek a János kórház-Nagyvárad tér útvonalon.

Itt éppen a János kórház felé megy. 

Előzmény: gumidani (57171)
gumidani Creative Commons License 2024.06.12 0 2 57171

"Gellért-hegy oldalából néztem az első áthaladókat."

Akkor integethettünk volna egymásnak. A Belvárosi templom lépcsőjén tülekedtünk fel és onnan nmentünk át Budára. 

Előzmény: Törölt nick (57170)
Törölt nick Creative Commons License 2024.06.12 0 3 57170

 

 

Ez a kép 1964 nyarán készült. Ebban az évben voltam "nyári 1 hónapos termelési gyakorlaton" a Kvassay technikumból a budai építésvezetőségen.

A budai oldali utolsó elem helyén a képen látszik egy ácsolt gyalog-híd, ilyen volt a pesti oldalon is. Ekkor már át lehetett járni a hdon, egyik délután hazafelé én is átmentem rajta.

Nem mondom, hogy a "zabszem" befért volna. Minden esetre nagyon "érdekes" élmény" volt. November 21-én - nem 20-án - a Gellért-hegy oldalából néztem az első áthaladókat.

Előzmény: John Howard (57169)
John Howard Creative Commons License 2024.06.12 0 1 57169

Igen. A kapuzat nem lett szélesebb, a keresztmetszet azáltal nőtt, hogy a régi hídon a járdák is a láncokon belül voltak, az újon meg a kábeleken kívül. Így fért el plusz 1-1 sáv irányonként.

Előzmény: rezgaras (57167)
tehtube Creative Commons License 2024.06.12 0 1 57168

A pilonsaruk talpai ugyanott vannak és ugyanazok. Erre a meglévő geometriára szerkesztették rá a fehér hidat.

Előzmény: rezgaras (57167)
rezgaras Creative Commons License 2024.06.12 0 0 57167

Ez azt is jelenti, hogy a mostani Erzsébet-híd kapuja ugyanolyan széles, mint a régié volt? Vagy a pilonsaruk ugyanazok, de nem ugyanott vannak (hanem távolabb egymástól)?

Előzmény: scsabi (57164)
scsabi Creative Commons License 2024.06.11 0 0 57166

Igen. A megjegyzésem arra vonatkozott, hogy az alsó saruk megléte nem igazán jelezte az építkezés haladását.

Előzmény: John Howard (57165)
John Howard Creative Commons License 2024.06.11 0 0 57165

Az alsók, igen. De a felső részük, a kapuzatok alján levők a kapuzatokkal együtt újak, nem?

Előzmény: scsabi (57164)
scsabi Creative Commons License 2024.06.11 0 0 57164

A négy pilonsaru az eredeti hídból maradt. Ott is van mindegyiken a "Diósgyőr 1899" üzemjel.

Előzmény: John Howard (57163)
John Howard Creative Commons License 2024.06.09 0 0 57163

Köszönöm, akkor ezek szerint - a laikusok számára - igazán látványos munkálatok még csak annyiban indultak be, hogy állnak a két parton azok a daruk, amelyek majd a pilonokat felépítik, és a budai oldalon már rajta vannak a saruk a pilléreken

Előzmény: faki (57162)
faki Creative Commons License 2024.06.09 0 0 57162
Előzmény: John Howard (57161)
John Howard Creative Commons License 2024.06.09 0 0 57161

Meg tudnátok mondani, hogy 1962 szeptember/október fordulóján hogyan állt az új Erzsébet híd építése? A régi, romos pilonokat tudomásom szerint 1960-ra már elbontották, de mennyire volt látványos ebben az időszakban? Álltak már az új pilonok? Szerelőjárda? Kábelek? Az útpálya talán még csak egy év múlva kezdett felépülni, de mit lehetett látni ekkor?

Balage-81 Creative Commons License 2024.05.26 0 0 57160

Budapest, 1973 vagy 1974.

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=vIM_CtYrW9I

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!