Elvesztettem a kapcsolatot a "jhoward.hu" honlapommal, nem tudom elérni total commenderből, nem tudok semmit feltölteni oda, pedig igen jó lenne.
Az történt, hogy a gépemen (=winchesteren) tárolt adatok nagy része elveszett egy banális hiba miatt. Új konfigurációban megpróbáltam a kapcsolatot újrateremteni, de valami nem stimmel, állandóan "kapcsolathívási hibá"-val utasítja el az ftp hozzáférést. Mit nem állítottam be jól?
A "felhasználói név" és a "jelszó" biztosan jó, mert a webszolgáltató adminisztrációs felületén be tudok velük jelentkezni. Ez a "freemail.hu". A "kiszolgáló neve" pedig "ftp2.freeweb.hu", ez is biztos jó (ezt javasolja az admin felület is), mert ha nem ezt adom meg (pl. 2-es nélkül), akkor semmit nem csinál. A "passzív mód használata" ki van pipálva, erre még emlékeztem. A "távoli könyvtár" neve "public_html" (próbálkoztam a "web"-bel is, de akkor még rosszabb), a "helyi könyvtár" elvileg mindegy, de oda mutat, ahol a weblap file-jai vannak.
Mit csinálok rosszul? Mit kellene még beállítani, hogy legyen jó ftp kapcsolat?
Nem emlékszem már rá, hogy az eddigi total commander melyik verzió volt (ez halt meg, le kellett gyalulni, újra kellett telepíteni), a mostani fejlécén a "Total Commander 7.0 release candidate 3 - DARKSIDE" felirat szerepel, és biztosan más, újabb, mint a régi volt, mert kicsit más a menük, funkciók megjelenítése. A gép, és oprendszer ugyanaz...
Történeti kutatás céljából keresünk egy a Bp. XI. ker. Karinthy Frigyes út (a volt Verpeléti út) 22. szám alatti épületről a Vakbottyán utca irányából 1945-1958 között (még az épület rekonstrukciója előtt) készült fotót, amelyen a bombatalálat következtében leomlott épületrészt, illetve az akkor még kilógó vasgerenda darabok láthatóak.
(Az alábbi fotó már az 1960-as években a részleges rekonstrukció után keletkezett)
Minden segítségért hálásak lennénk. Köszönjük a válaszokat előre is!
Segítségre lenne szükségem! Keresek egy képet, amint a rákosszentmihályi hév szerelvénye halad Nagyicce állomás felől a deltában, a hurok felé. A kép a Sashalmi sétány bejáratánál készült, a Talpfa utca felől. A szerelvény egy kis szögű, lapos vágánykereszten halad át éppen. Meggyőződésem, hogy valahova letöltöttem a gépemre - valószínűleg a fortepanról -, de sem a gépen, sem ott nem találom. Ami miatt érdekelne:
Sokáig abban a hitben voltam, hogy a szentmihályi hurok Rákóczi úti része (a Kerepesi úttól a Rákosi útig) egyvágányú volt, hiszen a negyvenes években felszedték az egyik vágányt Rákospalota felé. Ugyebár tök logikus is lett volna, hogy az 1970-es megszüntetésig így maradt, hiszen a bal oldali közlekedésű gödöllői hév-vonalból ágazott ki, de közúton haladt, ahol eléggé lehetetlen dolog lett volna, hogy permanensen a forgalommal szemben halad. Azonban ezt a vágánykeresztet sokáig nem tudtam dekódolni. Arra gondoltam, hogy a személyvonatok használták az itt, a Sashalmi Piacnál levő egyik vágányt, a másikat meg a deltázó (teher)vonatok, és a kettő lazán keresztezte egymást.
Aztán (mást kerestem, persze) a fentrol.hu oldalon rátaláltam erre az 1967-es képre: ezen belenagyítás után jól látható, hogy mind az ív a Thököly út felől, mind a Rákóczi út végig kétvágányú, és a piac előtt ott a vágánykereszt, ahol a baljáratról jobbjáratra álltak át a hév-szerelvények! Pont úgy, mint a Széll Kálmán téri villamosvégálloás építésekor a Fasor torkolatában (meg a másik két ki-bejáratnál is, de erről van sok kép)!
Pár évvel későbbi, 1972-es képen már csak egyvágányú az ív, és a vágány véget is ér a Margit utca után nem sokkal...
A többiek sokkal jobban belesimulnak(tak) Buda és Pest látképébe, nem uralják sem a környezetüket, sem a látképet és jobban érvényesül maga a Duna "szalagja" is...
Ez az emeletes ház hol van Budapesten? És hogy nézett ki eredetileg? Gondolom nem így. Mert furcsa, hogy az alja díszes, a teteje viszont teljesen csupasz. Feltételezem, hogy ezt is lebutították a kommunizmus alatt.
Igen, ugyanúgy nem lehetne visszaépíteni, mert nagyon keskeny volt, de dupla olyan szélesen, kisebb-nagyobb módosíásokkal, de azért minél hűebben az eredetihez, igazán gyönyörű lenne! A helyiek és a turisták kedvence. Mindenki a "zöld" hidat imádja, az a kedvencük. A Lánchíd jelenleg csak a második. De 1944-ig az Erzsébet híd volt a legszebb vagy a 2. legszebb. A jelenlegi külseje OK, egy modern hídnak nem rossz, de meg se közelíti az eredetit.
Szép lenne. Egy tervmódosítással a járdákat a rácsostartón kívülre kellene konzolosan áthelyezni és akkor azt tudná mint a mostani híd. Picit másképp nézne ki, de a jellege szerintem megmaradna. Továbbá a régi hídnál a gyalogosok pont a rácsostartón belüli helyzetük miatt keveset láttak a folyóból, kilátásból.
Nagyon sajnálatos, hogy az új hídhoz elbontották a rámpákat, feltöltéseket, mert azok megnehezítik egy régi-új híd értelmezését.
Illetve, volt még két trükk, nevezetesen, hogy az új hídon a merevítőtartó az útpálya alá került, másrészről a kapuzatok függőleges oszlopai keskenyebbek, így belül nagyobb a hely a kettő között.
Ez a kép 1964 nyarán készült. Ebban az évben voltam "nyári 1 hónapos termelési gyakorlaton" a Kvassay technikumból a budai építésvezetőségen.
A budai oldali utolsó elem helyén a képen látszik egy ácsolt gyalog-híd, ilyen volt a pesti oldalon is. Ekkor már át lehetett járni a hdon, egyik délután hazafelé én is átmentem rajta.
Nem mondom, hogy a "zabszem" befért volna. Minden esetre nagyon "érdekes" élmény" volt. November 21-én - nem 20-án - a Gellért-hegy oldalából néztem az első áthaladókat.
Igen. A kapuzat nem lett szélesebb, a keresztmetszet azáltal nőtt, hogy a régi hídon a járdák is a láncokon belül voltak, az újon meg a kábeleken kívül. Így fért el plusz 1-1 sáv irányonként.
Ez azt is jelenti, hogy a mostani Erzsébet-híd kapuja ugyanolyan széles, mint a régié volt? Vagy a pilonsaruk ugyanazok, de nem ugyanott vannak (hanem távolabb egymástól)?
Köszönöm, akkor ezek szerint - a laikusok számára - igazán látványos munkálatok még csak annyiban indultak be, hogy állnak a két parton azok a daruk, amelyek majd a pilonokat felépítik, és a budai oldalon már rajta vannak a saruk a pilléreken
Meg tudnátok mondani, hogy 1962 szeptember/október fordulóján hogyan állt az új Erzsébet híd építése? A régi, romos pilonokat tudomásom szerint 1960-ra már elbontották, de mennyire volt látványos ebben az időszakban? Álltak már az új pilonok? Szerelőjárda? Kábelek? Az útpálya talán még csak egy év múlva kezdett felépülni, de mit lehetett látni ekkor?