Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Banditoo Creative Commons License 2002.04.10 0 0 301
Sziasztok !

(260).....A csattogás az leginkább a túl nagy szelephézagtól van......
Ennek a csattogásnak vannak negatív hatásai?Mert nálam az egyik jobban szól a többinél.(V6,Ren.25)
HA leveszem / levenném a szelepfedelet, akkor kell valamit ott pucolni? Igazából talán már kéne egy tömítést is cserélni, mert szivárog az olaj egy picit. Olajat nem eszik, nem füstöl, kompressziót még nem mérettem, nemtom mennyin áll most.
Az ingadozó alapjáratot okozhatja ez a rossz szelepbeállítás?
THX, Banditoo

Előzmény: Trebitsch (261)
emp Creative Commons License 2002.04.10 0 0 300
köszönöm a választ. én ugyan nem szoktam magam cserélni, de többször is láttam, hogy a szerviz is magasan túltöltötte, annak ellenére, hogy a gépkönyv is nyomatékosan felhívja a figyelmet ennek elkerülésére.
Előzmény: Trebitsch (296)
gyutoth Creative Commons License 2002.04.10 0 0 299
Sziasztok!
Régóta olvasgatom már a fórumot és most lenne egy kérdésem. Apámnak van egy '86-os Sierra - ja.
Nos ez a Sierra hidegen kissé nehezen indul, mintha valamegyik henger nem működne, nagyon egyenletlen a fordulata. Lehet, hogy az aut. szivatóval van valami probléma? Kérlek benneteket, ha valakinek van valamilyen ötlete számomra, írja le!
Kösz.
bosibo Creative Commons License 2002.04.09 0 0 298
Nem lenne egyszerűbb egy sima olajcserére befizetni egy bármilyen szervizben? Te viszed az olajat, szakszerűen lecserélik, a hulladékot átveszik, max. 1 óra munkadíj felszámolása mellett, ami nem lehet több 2-3.000 Forintnál, és kész!
Én nem vacakolnék a saját erős olajcserével, főleg, ha esetleg az utcán kellene elvégeznem!

Egyébként sok sikert!
Levegőszűrőt, gyertyát, üzemanyagszűrőt, pollenszűrőt, ékszíjat nem kell cserélni, gyújtást, szelephézagot nem kell ellenőrizni, szelepfedéltömítést cserélni, olajszivárgást, kuplung holtjátékot, fékhatást ellenőrizni nem kell? Mert ezek is hozzátartoznak egy modern gépkocsi ciklikus átvizsgálásához, hogy csak a legfontosabbakat említsem....

Sziasztok

Trebitsch Creative Commons License 2002.04.09 0 0 297
Hát nem az igazi... A leszívásnál pont az marad benn a karter alján, aminek nem kéne, a trutyi, olajsár.
Tovább tartott leírni ilyen részletesen egy olajcserét, mint megcsinálni. Szvsz nem érdemes szarakodni azzal a szívószállal. :)
Előzmény: Ordas Farkas (293)
Trebitsch Creative Commons License 2002.04.09 0 0 296
Ha túltöltöd az olajat (persze jócskán), akkor főleg kanyarban, fékezésnél, gyorsításnál, tehát amikor "löttyen az olaj", belevernek a hajtókarok. Ettől fölhabzik, de ami rosszabb, már a beleverés előtt feljut egy csomó a szuszogórendszeren keresztül a szívótorokba - és hazavágja a katalizátort. Régebbi (porlasztós, központi befecskendezős) motoroknál a kerek légszűrőházban látszik a tócsa, eláztatja a szűrőt is.
Előzmény: emp (292)
Ordas Farkas Creative Commons License 2002.04.08 0 0 295
van egy ilyen kis vékony rúd amit ha minden igaz akko a nívó pálca helyére kell bedugni ( de lehet, hogy nem, nem emlékszem pontosan csak arra, hogy vegyük ki a nívópálcát) ma láttam az ecserinél mikor gőzborotváztunk a járgányt szóval bedugod, bedobod a százast, az meg szivattyúz mint az állat.
Előzmény: Clarvoyant (294)
Clarvoyant Creative Commons License 2002.04.08 0 0 294
Mivel szivom le?
Előzmény: Ordas Farkas (293)
Ordas Farkas Creative Commons License 2002.04.08 0 0 293
legegyszerűbben 100 forintért leszívod az olajat benzinkútnál.... vagy ez rossz megoldás?
Előzmény: emp (292)
emp Creative Commons License 2002.04.08 0 0 292
megmondanád, a túltöltés milyen bajt okozhat?
Előzmény: Trebitsch (290)
bosibo Creative Commons License 2002.04.07 0 0 291
... és a fáradtolajat nem a csatornába öntöd...
Előzmény: Trebitsch (290)
Trebitsch Creative Commons License 2002.04.07 0 0 290
Először is keresel egy olyan edényt, ami odafér a karter alá. Én egy régi motorolajos kannát használok, aminek az oldalát kivágtam bicskával, így lapján szépen odafér.
Aztán bemelegíted a motort (vagy már meleg eleve is), leállítod, és vársz 10 percet. A 10 perces várakozás alatt előkészíted azt a _zárt_ (csillag, crova) kulcsot, ami nyitja az olajleeresztő-csavart, az olajszűrő-fogót (benzinkútnál van), meg egy darab rongyot.

Kiveszed a csavart (tutira összekened magad valamennyire, de az ne zavarjon :), igyexel nem elhagyni se a csavart, se a nyakáról a tömítőgyűrűt; aláteszed a pitlit és türelmesen megvárod, amíg kicsöpög az összes olaj.
Ezután szép tisztára törlöd a lyukat, a környékét és a csavarmenetet is, kívül-belül. Ha van új tömítés, akkor cseréled; legtöbbször nem fontos, rézből van, többször is használható. Persze csak ha nincs elnyírva.
Betekered a csavart, és _érzéssel_ meghúzod. Egyáltalán nem fontos beleszakítani... :) Mikor egy kicsit már lapítja a tömítést, még húzol egy keveset rajta oszt ámen.

Ezután (vagy közben, amíg csöpög) az olajszűrő-fogóval meglazítod az olajszűrőt, és letekered. Abban is olaj van, valamennyi kicsurog.
Letörölgeted szép tisztára azt a sík felületet, ahova a szűrő tömítő-gumikarikája felfexik. Halványan bekened az új szűrő gumikarikáját olajjal és föltekered, kézzel keményen meghúzod. Fogót nem szabad, illetve nem érdemes használni.

Na, csavar bent, olajszűrő fönt: felöntöd olajjal. Vagy tudod, mennyi kell bele, vagy nézed sűrűn a nívópálcán; túltölteni nem szabad, bár az első beindításnál valamennyit felvesz a szűrő.
Beindítod. Pár másodpercig nem lesz olajnyomás, lámpa világít, de ez nem érdekes; csak nem szabad pörgetni a motort.
Járatod egy kicsit, aztán leállítod, és megnézed a csavar meg a szűrő környékét, hogy nem szivárog-e; ezen kívül kicsit utánahúzol (kézzel) a szűrőnek.

Ennél hosszabban nem bírtam leírni. Pedig igyekeztem. :)

Előzmény: Clarvoyant (289)
Clarvoyant Creative Commons License 2002.04.07 0 0 289
Kedves Szakertok!

Olajcserenel mit kell csinalni?
Kitekerem a csavart, leeresztem az olajat, kicserelem a szurot, visszatekerem a csavart, betoltom az uj olajat es kesz?

Az olajleereszto csavarnak nincs tomitese?

Elore is koszonom a valaszokat!!!

Szkátó Creative Commons License 2002.04.05 0 0 288
QuadCam

Nem emlékszem :( (több mint 0,5 éve volt)
STP-nek két hasonló terméke van. Ha jól emlékszem az egyik talán fuel system cleaner a másik meg injektor cleaner...
Egy pár percig vaciláltam, hogy melyiket vegyem, és a kimondottan injektor tisztításra valót vettem meg. Talán citromsárga volt, vagy fekete? De lehet, hogy kék...:))

Előzmény: QuadCam (287)
QuadCam Creative Commons License 2002.04.05 0 0 287
STP-ből melyiket tetted bele? (flakon színe?)
Előzmény: Szkátó (282)
ZIB Creative Commons License 2002.04.05 0 0 286
Nazza! Köszi! Megkérdeztem őket és szintén nincs nekik. :-((( Csak azt tudnám, hogyha ennyire nincs szakirodalom ehhez a motorhoz, akkor a szervizek mi alapján dolgoznak?
Előzmény: nazza (285)
nazza Creative Commons License 2002.04.05 0 0 285
Szóval: www.korrekt.hu !
nazza Creative Commons License 2002.04.05 0 0 284
Zib!

Kérdezd meg itt is :
href=

Nazza

Előzmény: ZIB (283)
ZIB Creative Commons License 2002.04.04 0 0 283
Sziasztok! Esetleg valaki nem tudja, hol tudnék beszerezni egy szervizkönyvet (vagy valami komolyabb szakirodalmat) egy Seat Ibiza 1.8 GTi 16V motorhoz? (VW technológia). A Maróti Autómüszaki Könyvkereskedést kérdeztem, de ők azt mondták, hogy sehol nem fogok hozzájutni. :-(((
Előre is köszi a segítséget!
Szkátó Creative Commons License 2002.04.04 0 0 282
Hali!

Az enyém hengerenkénti spricnis. (6+1db injektor)
Ha a Tied valamikor valamitől helyrebillen, megírhatnád az orvosságot.
Injektortisztító már volt az enyémbe (STP, Wynn's vagy mi). Ezekkel nem érdemes foglalkozni.

Előzmény: Clarvoyant (281)
Clarvoyant Creative Commons License 2002.04.04 0 0 281
Kozponti, K-Jet.
Nalam is ez van, ha hideg van siman indul 10-15 fok felett meg koszorulni kell.
Most vagy a hideginito szelep nem koser, vagy az injektorszelepek nem fujnak szep egyenletesen...
Alapjaratszabalyzo jo, bemelegedesszabalyzot most csereltek.(Ket hete.)
Szoval masra mar nem nagyon tudok gondolni.
Előzmény: Szkátó (279)
Clarvoyant Creative Commons License 2002.04.04 0 0 280
Kozponti, K-Jet.
Nalam is ez van, ha hideg van siman indul 10-15 fok felett meg koszorulni kell.
Most vagy a hideginito szelep nem koser, vagy az injektorszelepek nem fujnak szep egyenletesen...
Előzmény: Szkátó (279)
Szkátó Creative Commons License 2002.04.04 0 0 279
Hengerenkénti injektoros a géped?
Hideg időbe is nehezen indul? (5 fok alatt)

Az enyém is hasonló tüneteket produkál, de csak akkor ha ~15fok-nál melegebb van. Indulás után ~2mp-ig "fuldoklik". A hűvös reggeleken (akárcsak télen) pöcre indul.

Alapjárati motort, pillangószelepet (mondjuk ennek nincs jelentősége) kitakarítottam, de ezen a téren nincs javulás...:(

Clarvoyant Creative Commons License 2002.04.02 0 0 278
Az injektorszelepek becsopogese okozhatja az inditasi nehezesegeket?Jo sokat kell koszorulni es akkor sem beugrik a motor, hanem nagy nehezen egy-egy henger elindul es viszi magaval a tobbit.
Előzmény: Giugiaro (277)
Giugiaro Creative Commons License 2002.04.02 0 0 277
Probáld meg kiszedni az injektorfejeket, és kitisztítani. Valkamilyen jó fajta karburátor/injektortisztító Spray-t fujsz az injektorfejbe, majd kompresszorral átnyomatod rajta! (dieseles porlasztócsúcs beállítóval is átmoshatod, de csak óvatosan)Ezt próbáld meg többször, amíg egyenletes nem lesz a porlasztási kúp. Valósszínüleg most enyhén becsöpög, de tutti, hogy nem kú a kúp, hanme valami féloldalas ábrázat!
Előzmény: Clarvoyant (272)
Trebitsch Creative Commons License 2002.04.02 0 0 276
Hát: legfontosabb a friss és jó olaj, lehetőleg gyári olajszűrővel együtt és időben, de méginkább _rendszeresen_ és akár idő előtt cserélve. Elterjedt tévhit, hogy "úgyis mindig utánatöltök, mer eszi, úgyhogy ráér később is cserélni". Nagyon nem igaz! Pont azok a káros lerakódások, olajsár egyebek maradnak benn, amiknek nem kéne. (A sokat emlegetett hidrotőkék is erre szoktak rámenni.)
Ezek az adalékok az olaj melegen felhígulását csökkentik leginkább, tehát főleg akkor fog használni a dolog, ha észrevehető különbség van városi és országúti használat között olajfogyasztásban. Nagy tempónál persze mindegyik motor (amelyik egyáltalán) több olajat fogyaszt, mint városban - de adalékolva azért kevésbé.
Előzmény: BLASIUS (275)
BLASIUS Creative Commons License 2002.04.02 0 0 275
Köszi, az adalékot mástól is hallottam. Kipróbálom, bár sokan azt mondják, nem feltétlen használnak. Bár ha használ, akkor jobb, mint gyűrűzni.
Előzmény: Trebitsch (271)
Clarvoyant Creative Commons License 2002.04.01 0 0 274
Egy fog ide vagy oda, mar tapasztalhato valtozast okoz?
Előzmény: capri-3 (273)
capri-3 Creative Commons License 2002.04.01 0 0 273
persze jelolesek vannak, de ha leszeded a szelepfedelet, akkor lathatod is.
amugy az elrakott vezerlesnek komolyabb jelei lennenek.
Előzmény: Clarvoyant (272)
Clarvoyant Creative Commons License 2002.04.01 0 0 272
Audi 100, 18 eves motor, cserelt hengerfejjel.'85-'86-tol tettek hidrosat a motorokra.
Egyebkent a motort tavaly csereltek, ez egy bontott motor (az elozo is ugyanilyen volt csak tonkrement).A szervizben hevesen erdeklodtek, hogy vezermuszijat mikor csereltek erre mondtam motort csereltek egy eve.
Gondolom a helytelen vezerlesre gyanakodott a szerelo...?!
Ezt hogyan tudom leellenorizni?Adatok megvannak, de honnan tudom, hogy hol van a felso/also holtpont, meg hol nyitnak a szelepek?Van jeloles a fogaskerekeken?
Előzmény: capri-3 (268)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!