Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

repepe Creative Commons License 2002.06.10 0 0 492
Szia Mogorva!

Kösz a tippet, de nem lehet megszerelni, mert típushibának köszönhetöen elég rövid élettartamúak ezek a fékmunkahengerek, ill. a kézifékműködtetö karocskák( gyárilag el vannak b@szva), 70.000,-ért pedig nem fogok űjat venni, hogy 2 év műlva megint berohadjon.

Üdv: repepe =:-((

Előzmény: Mogorva (490)
atompyka Creative Commons License 2002.06.10 0 0 491
Nem lehet egyszerre féket szerelni és netezni!
:-)
Előzmény: Mogorva (490)
Mogorva Creative Commons License 2002.06.10 0 0 490
Esetleg ha megcsinálnád a kéziféket? Az nem megoldás?

Előzmény: repepe (489)
repepe Creative Commons License 2002.06.10 0 0 489
Szia Skacok!

Holnap megy a járgányom müszakira, de bajban vagyok vele.

A Futómü nagyon tuti, a normál (láb )fékek is,a lengéscsilipilik is, de a kézifékkel nem tudok zöld ágra vergödni!!!
GTI 8V-sem van Golf II-esböl, és hátul is tárcsafékes!!

Mit ajánlotok?
Minden megoldás érdekel!! =:-)))!!!!!

Mindegy, hol müszakiztatom!!!!

S.O.S. Segíccsetek plízzz!!!

Üdv: repepe

Ui: Holnap nekem vagy így, vagy úgy kellene müszaki!!!!! ( a kocsi már be van jelentve festésre, minden le van már rendezve, csak az autószerelö egy kicsit elcsúszott idöben!!

atompyka Creative Commons License 2002.06.10 0 0 488
Hali!

"autóm egy kevésbé elterjedt példány a Seat Ibizákon belül, ráadásul nem Mo-ra készített változat"

Voltam mostanság egy márkakereskedésben azzal az egy kéréssel, hogy nyomják rá az autót a Tech-1 nevű computerre, hogy kijelez-e egy konkrét hibát.
Mikor bejelentkeztem telefonon, rögtön azt kérdezte a pasi, hogy itthon vásárolt-e az autó (3 éves Suzuki), mert ha nem, nincs benne valszeg a csatlakozó. Picit meglepett...

ATom

Előzmény: ZIB (484)
bdf Creative Commons License 2002.06.10 0 0 487
Segětsčg!
A 3-as GTI Golfomban (Motorkód: ADY 049) a fojtňszelep-vezčrlöegysegnek annyi! Gyújtáson és járó motornál kattog. Gyorsulásnál pedig rángat a gép. Kérdeznék valami okos emberkét: meg lehet javitani ezt a szerkentyüt, vagy ki kell cserelni? Tud valaki segiteni? Köszi! Üdv.
ZIB Creative Commons License 2002.06.10 0 0 486
Hello eszgab! Köszi az infót, sokat segítettél! Először is nem tudtam, hogy a légzsák elektronika sosincs 1 dobozban a motor elektronikával. Ráadásul ha azt mondod, hogy egy Golf III-nál kellett törölni a hibatárolót, akkor mostmár biztos, hogy nálam is kell. A hibaolvasó által adott papír most is itt van nálam, de ezen nem látom (vagy legalább is nem tudom beazonosítani a rajta lévő információt), hogy melyik lehet a comp. típusa. A papíron a következők szerepelnek (szó szerint idézem, nehogy kihagyjak valamit :-)))
" 1 Felismert hiba
00588 032
Legzsakgyujto (vezetöoldali)-N95
Ellenallas ertek tul nagy"

Esetleg meg tudnád mondani ezek közül mi a computer típusa és a száma (sajnos nekem a fent írt számok nem mondanak semmit :-(( (vagy lehet, hogy azt a részét nem kaptam meg a papírnak, ahol az általad említett adatok vannak?

Üdv.
ZIB

Előzmény: eszgab (485)
eszgab Creative Commons License 2002.06.09 0 0 485
Hali ZIB!
Bár nem vagyok a légzsákok szakértője de szerintem törölni kell hibakodot javitás után.Golf III-nál jártam ugy, hogy egy akksi lemerülés és csere után állandoan égett a légzsák kontroll lámpa amig kinem lett törölve a hibatároló.A légzsák elektronikája tudomásom szerint sosincs egybe épitve a motorelektronikával.A gyári/VAG/ hibaolvasó pedig kiirja az éppen kiolvasott rendszer /pl. motor,ABS,klima,stb.../ computerének a tipusát és számát.
Üdv!
eszgab
Előzmény: ZIB (484)
ZIB Creative Commons License 2002.06.09 0 0 484
Sziasztok! Látom kisebb vitát váltottam ki a kérdésemmel pedig nem volt szándékomban. Először is köszönom Jatis-nak, hogy próbált segíteni és köszönöm Trebitsch-nek is, hogy kiállt mellettem, amikor a szakszerviz tudását meg mertem kérdőjelezni! :-)) Uhuhu-nak is köszönöm, hogy milelött leb@szott a szakszervizről alkotott véleményemért, azért próbált segíteni. (bár én nem köcsögöztem senkit, csak azt írtam, hogy az eddigi találkozásunk alapján, nincs jó véleményem a szakszerviz szakiairól) A véleményem kialakulásának körülményének egy-két oka:
1. A szakszervizben ahol voltam a computert kiméretni, a szerelő arra az egyszerű kérdésre sem tudott válaszolni, hogy a légzsák gyújtó elektronikája az egy önnáló egység vagy az ECU-ba van beleépítve. (szerinted ezt nem kellene tudni egy szakszervizben dolgózó szerelőnek? Én ott nem a takarítónőt kérdeztem, hanem egy "szakembert"! :-))
2. A következő kérdés az volt, hogy akkor azt mondja meg hogy konkrétan ebben az autóban milyen típusú ECU-van (ez azért kell, hogy utána tudjak nézni, hogy a légszák vezérlése benne lehet vagy nem, mivel erre, ahogy írtam nem tudott válaszolni) és, hogy fizikailag hol található (az első részére ami az ECU típusára vonatkozott nem tudott válaszolni hablatyolt össze-vissza, a második felére, hogy hol van kapásból rávágott egy helyet, ami persze megin nem jött be neki.) Persze azért a mentségére legyen mondva, hogy az autóm egy kevésbé elterjedt példány a Seat Ibizákon belül, ráadásul nem Mo-ra készített változat. Nem gondolod, hogy egy szakszervizben ezekre a kérdésekre illene kapásból válaszolni tudni?

Végül pedig annyit hozzátennék, hogy volt nem is olyan régen egy ABS hibám (ugyanígy kontroll lámpa égett), ahol hasonló köröket futottam. Nem akarom részeltezni, hogy ez esetben is honnan indultunk (comp. hibától kezdve, hidraulikáig volt minden) végül a jobb első jeladómat kicseréltem és megszünt a hiba (6500 Ft-os alkatrész). Ezt azért is vetettem fel, mert ez esetben, amikor bekerült a jó jeladó az ABS controll lámpája egyből kialudt (megszünt a hiba), tehát nem vagyok biztos benne, hogy a légzsák esetén kellene bárminemű hibakód tölést alkalmaznom, ha bekerült a jó alkatrész. Ahogy írtam is (2 másodpercre kialszik, majd újra kigyullad indításkor)a comp. kireszeteli a hibákat indításkor és csak akkor írja vissza, ha valóban fentáll még a hiba (ABS-nél ez történt). A légzsák esetében nem vagyok biztos, hogy törlődik a hiba bejegyzés (lehet, hogy más kategóriába tartozik mint az ABS), de ennek megpróbálok utána nézni. Vagy Te biztosan mered állítani, hogy a hiba nem törlődik légzsákhiba esetén? (mert akkor máris viszem vissza a szakszervizbe és cseréltetem az érintkezőt amit mondtak :-)))
Elnézést a hosszú szövegért, de ezt szerettem volna kicsit letisztázni :-))))

Üdv.
ZIB

eszgab Creative Commons License 2002.06.08 0 0 483
Sziasztok!

Hátha segit valamit.
Throttle body= fojtoszelep ház
Fast idle air valve= emelt vagy növelt alapjárati szelep /hideg motornál emeli a fordulatot /
Üdv!

Blindmouse Creative Commons License 2002.06.08 0 0 482
[A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n]
Előzmény: Trebitsch (481)
Trebitsch Creative Commons License 2002.06.08 0 0 481
Letöltöttem a Zak-félét, de most az istennek se találom.
Mék aludni. Jó éjszakát!
Előzmény: Blindmouse (480)
Blindmouse Creative Commons License 2002.06.07 0 0 480
Hát.. ha van alkatrészjegyzéked akkor MD614406 a száma a cuccnak ;)))
Előzmény: Trebitsch (479)
Trebitsch Creative Commons License 2002.06.07 0 0 479
Szívótorok aljában, szelep... Passz. Nem tom, mi a fene lehet ez, sajna.
Látni kéne.
Előzmény: Blindmouse (478)
Blindmouse Creative Commons License 2002.06.07 0 0 478
Az az aljában lakik.. de mindegy.. csak kíváncsi lettem volna, de majd meglátom jövő héten ha megjön hozzá a tömítésem ;)
Előzmény: Trebitsch (477)
Trebitsch Creative Commons License 2002.06.07 0 0 477
Benne van a pillangószelep?
Szívótorok!
Haladunk, haladunk... :)

És az a hosszúnevű szelep, az hol lakik és micsinál?

Előzmény: Blindmouse (475)
atompyka Creative Commons License 2002.06.07 0 0 476
Fojtó-, vagy gége test.
:-)
Előzmény: Blindmouse (475)
Blindmouse Creative Commons License 2002.06.07 0 0 475
Throttle body.. benne van a pillangóxelep.. meg megy bele pár vákuumcső, meg minden xirxar :)
Előzmény: Trebitsch (474)
Trebitsch Creative Commons License 2002.06.07 0 0 474
Na b+... :)
Barkochbázzunk. Mi a rák az a throttle body????
Előzmény: Blindmouse (472)
atompyka Creative Commons License 2002.06.07 0 0 473
Bal kézzel?
:-)
Előzmény: Blindmouse (472)
Blindmouse Creative Commons License 2002.06.07 0 0 472
Mittudomén mi a neve magyarul :)))
magyarul nem tudok autót xerelni, csak angolul.. :)
Előzmény: Trebitsch (471)
Trebitsch Creative Commons License 2002.06.07 0 0 471
Má hogy mi van, Blindmouse kartács...????
Magyarul, plíz. Angolul csak ugatni tudok, de azt természetesen hibátlan londoni kiejtéssel. :)
Előzmény: Blindmouse (469)
Trebitsch Creative Commons License 2002.06.07 0 0 470
Hát...
Végülis a zsír tényleg jó, ha van. Ha kiszárad egy kardánkereszt, elmegy belőle a zsír, annak olyan nagy jövője már nincs - de nem szokott kiszáradni, csak jó sokára. :)
Azért persze a zsírzás egész biztosan csak használ neki. Már ha lehet. De csak azért szétszedni, hogy tegyen egy kis zsírt bele az ember: elég nagy marhaságnak tűnik így elsőre. :)
Előzmény: atompyka (468)
Blindmouse Creative Commons License 2002.06.07 0 0 469
Trebics bácsi.. na szerinted mennyit fogok szívni azzal hogy szétbontom a throttle bodyt, hogy kicseréljem a Fast Idle Air Valve tömítését? ;))

ilyet még nem csináltam, csak azért kérdem..

atompyka Creative Commons License 2002.06.07 0 0 468
Ehhez képest a 4×4 mag. összes hasonló témájú cikkje azt regéli, hogy milyen fontos a zsírzás...
Mindegy, nekem csak a "hosszkiegyenlítő"-nél van gomb, azt zsírzom, 'oszt kész.
Előzmény: Trebitsch (467)
Trebitsch Creative Commons License 2002.06.07 0 0 467
Hát: lehet, hogy nem tettek rá jelölést - akkor is jól kell beépíteni. :)
A kardánkereszt elvileg örökre zsírozva, amikor beépítik. Gyakorlatilag meg némelyiken van zsírzógomb, és azon keresztül megnyomatja az ember, ha már úgyis ott matat.
Általában 2-300 ezret kibír 1 kardánkereszt, ha zsírozod ha nem. 8-10 ezer forint darabja, és könnyű cserélni. Meg ellenőrizni is: megmocorgatod a kardánt, és ha rossz a kereszt, érezni. Meg aztán ha egyszer elindult, elég hamar meg is adja magát teljesen.
Előzmény: atompyka (464)
atompyka Creative Commons License 2002.06.07 0 0 466
Ahogy a szervízeket elnézem, már az is nagy segítség, ha megmondod, hogy a szerelő mit csináljon. :-)
Én is tettem már, pedig nem értek hozzá... (Nappali lámpa bekötése szabályosan, Suzukiba.)

ATom

Előzmény: Trebitsch (463)
emp Creative Commons License 2002.06.07 0 0 465
most nem ismétlem meg a teljes történetet, de leírtam már egy topicban, hogy egyszer az Auto-Fort szakszerizbe már harmadszor visszatrélerezett Escortomhoz kis híján kihívtam az automentőt. levettek 100KHUF-ra, utána mehettem keresni egy tisztességes műhelyt, hogy helyrehozzák, amit ott elbasztak.
Auto-Fort a terror igazi háza
atompyka Creative Commons License 2002.06.07 0 0 464
Hát, elég sokáig nézegettem (kerestem vmiféle cikkszámot), de nem találtam nyilat.
Kösz az invitálást! Egyelőre tovább kérdezek: a kardánkereszt zsírozandó? Van, aki szerint mindenképp, van, aki szerint csak akkor, ha van rajta zsírzógomb (az enyémen nincs).

ATom

Előzmény: Trebitsch (463)
Trebitsch Creative Commons License 2002.06.07 0 0 463
Nincs nekem olyan, én csak hobbiból javítom a saját autóimat - meg a haverokét.
Amúgy pedig Újpesten, és szivesen látlak, át is nézem a kocsit. De nagyobb dolgokhat nem vállalok: valamiből az autószerelőknek is élniük kell... :)
Előzmény: atompyka (461)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!