Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2006.06.01 0 0 125423
Jaj bocs, összekevertem: valóban a Gare d' Orsay a múzeum, nem az Austerlitz.
Előzmény: DAttis (125422)
DAttis Creative Commons License 2006.06.01 0 0 125422

Magát az épületet megőrzendőnek tartom, de ha a személyforgalmi funkció véltelenül el is fogyna, nyilván lehetne találni a formával összhangban levő új szerepet neki.


Hát igen nem kellene elbontani a Keleti pu csodás építményét.

 

Off

Amikor még nem olvastam utána de láttam először a párizsi Orsay-múzeum épületét sejtettem, hogy ennek vmi pályaudvar funkciója lehetett....

 

On

Pár hónappal ezelőtt olvastam egy cikket a brüsszeli Déli (Midi) és Nord pályaudvarok összekötéséről és egyszerűen ledöbbentem a korabeli fotokón (40es 50es évek) hogy a két "klasszikus pályaudvar épületetet" (fejállomást) ledózerolták és ugye a belváros alatt vezették át a vasutat és a belvárosnál létrehozták a Centrál pályaudvart és a korabeli fotókon csodaszépnek tűnő fejállomások eltűntek és egy randa 50es évek beli (különösen a Midi) pályaudvar épületet hoztak létre. Igaz ma már átépítés alatt van és a XXI század pályaudvarai lesznek hamarosan. Mindenestre nekem nem tetszett mikor ot laktam és megfordultam a pályaudvarokon.

 

Ebből  csak azt a kérdést akarom kihozni, hogy a városfejlesztés (közlekedés-fejlesztés - ha megtörténne pld a Nyugati és Déli összekötése) érdekében fel szabad e áldozni akár a Nyugati pu épületét?

 

Előzmény: Ali Ttaik-al-Rep (125417)
Törölt nick Creative Commons License 2006.06.01 0 0 125421

Való igaz, a Körút előnyösebb. Pont tegnap olvastam az Indóházban a Keletiről, hogy eredetileg a Józsefvárosból viadukton akarták bevezetni a vonalat a Körúthoz, de annak horribilis költségei miatt ezt elvetették, így született a jelenlegi elhelyezés. Érdekes is egyébként, hogy nálunk ez a viaduktos vasúti hálózat teljesen kimaradt a német és angol városokkal ellentétben. Mondjuk Bécsre sem jellemző ez a megoldás, csak egy rövid ilyen szakasz van a Ringtől kifelé a Wien Mitte és a Praterstern között még a Dunacsatorna előtt. Prágában is van egy nyúlfarknyi ilyen szakasz egy Moldva híd előtt. Tehát ez az egész Monarchiára sem volt jellemző. Milyen érdekes is lenne egy XIX. századi vasúti viadukt a

Józsefváros-Népszínház u.-Rákóczi út-Kiskörút-Bartók Béla út-Kelenföld útvonalon.

:-) 

Előzmény: Ali Ttaik-al-Rep (125419)
Humarci Creative Commons License 2006.06.01 0 0 125420
3 -as vilit kerüljétek. Csattanás van. Daruzás meg minden lesz. 32 -esek és +4 busz pótol örs és bosnyák között.
Ali Ttaik-al-Rep Creative Commons License 2006.06.01 0 0 125419
Én a Nyugatit szeretném így látni. A Keleti, akárhogy nézzük, anno nem sikerült oda, ahova szerették volna (nagykörút vonalába, ahol, ha a budai oldalon is, de a Déli is áll!), ez pedig hátrányára vált és válik. /a/
Előzmény: Törölt nick (125418)
Törölt nick Creative Commons License 2006.06.01 0 0 125418
MInt például a berlini Nordbahnhof, vagy a párizsi Gare d' Austerlitz. Mindkettőből művészeti múzeumot csináltak. Ettől függetlenül nagyon szívesen látnám egyszer az életben a Keletit mint szép, ápolt, kultúrált, európai pályaudvart. Vagy ez már bili? 
Előzmény: Ali Ttaik-al-Rep (125417)
Ali Ttaik-al-Rep Creative Commons License 2006.06.01 0 0 125417
Ilyenkor mindig az a gondom, hogyan fogalmazzak úgy, hogy ne legyen bántó, mert az végképp nem áll szándékomban. Viszont azon kívül, hogy a Keletihez esik egy megálló, más indokát a több km mélyvezetésnek nem látom -- csak ennyiért meg bőven húzós a költség... :(

Ha marad az általad rajzol kapcsolat a mai (belső) körvasúton, akkor a belváros felé az egyébként is szükséges EXPO csomópontnál metróleágazás megfelel (kőbányai ág a Liget térre, M2A, valamint gyakorlatilag az összes vasútvonal), Zuglónál pedig a Thököly tengely érhető el, így a Keleti pu. érintése nem szükséges.

Magát az épületet megőrzendőnek tartom, de ha a személyforgalmi funkció véltelenül el is fogyna, nyilván lehetne találni a formával összhangban levő új szerepet neki.

/a/
Előzmény: Intersziti (125416)
Intersziti Creative Commons License 2006.06.01 0 0 125416
"Sokáig én is ragaszkodtam a Keletihez, de a Nyugati fejleszthetőbb ebből a szempontból is. /a/"

Háááát, kicsit unatkoztam, és Johnny bácsi múltkor belinkelt Budapest-rajzait módosítgattam unalmamban. Csak hogy a Keletinek is lehessen szerepet találni. :-) Itt van. A piros pöttyök számát tetszés szerint módosítani lehet... :-)))
Előzmény: Ali Ttaik-al-Rep (125341)
Törölt nick Creative Commons License 2006.06.01 0 0 125415

neki tökmindegy, csak ki innen.

nem itt lakik, le vannak tojva, majd gyalogolnak:)

 

(a kedvencem különben az volt, amikor a 30-as övezetre hivatkozva akarták kipaterolni innen a buszokat. hááát, mostanában már elvétve találni is egy-két sofőrt, aki tartja a 30-at:) egyébként is csak a 99-194-re vonatkozik, azokra se végig.)

Előzmény: BPI-716 (125411)
Ali Ttaik-al-Rep Creative Commons License 2006.06.01 0 0 125414
"Sok ellenállós :DDDD"

Ahelyett, hogy visszatáplálnának... XD

/a/
Előzmény: BPI-716 (125412)
BPI-716 Creative Commons License 2006.06.01 0 0 125413
Bocs h ennyit írok...

Az Ady Endre út végén van csak buszsáv, az is a közeli utcákról kikanyarodó 194/99-eseknek van. És persze sok önkényes autós is szivesen képzeli magát busznak ott.
Előzmény: Törölt nick (125362)
BPI-716 Creative Commons License 2006.06.01 0 0 125412
Na ja :D
Sok ellenállós :DDDD
Előzmény: KZsoci (125410)
BPI-716 Creative Commons License 2006.06.01 0 0 125411
Egyébként meg hova terelnéd a 48-ast meg a 99-est? Azok a járatok minimum 7 oktatási intézményt "szolgálnak ki", ezek közül 4 van Wekerlén. Hülyeségeket azért ne mondjunk.
Előzmény: BPI-716 (125409)
KZsoci Creative Commons License 2006.06.01 0 0 125410

"Én annyira erős vagyok,

Mindenkinek beütök jól."

Előzmény: BPI-716 (125409)
BPI-716 Creative Commons License 2006.06.01 0 0 125409
Fricikém, Wekerle nem tiltakozik semmi ellen, én arról neked személyesen gondoskodom, mivel itt lakom. Nem lesz itt semmiféle nyomorult ellenállás.
Előzmény: FRITZ (125361)
Törölt nick Creative Commons License 2006.06.01 0 0 125408
Naa..úgyértem hogya  talpfákra ráhúzni egy aszfaltréteget.
Előzmény: Törölt nick (125404)
Törölt nick Creative Commons License 2006.06.01 0 0 125407
Kösz a felhomályosítást, nem tudtam, de jól hangzik. :-)
Előzmény: Ali Ttaik-al-Rep (125406)
Ali Ttaik-al-Rep Creative Commons License 2006.06.01 0 0 125406
Esetünkben egy régebbi vita során kezdtük csehül emlegetni az ojjektumot, merthogy a Nemzeti Vágóhídszínház Főátmenőállomás még abszurdabbul hangzott. :) Szóval Budapestről van szó, csak kicsit csehül állunk vele. :) /a/
Előzmény: Törölt nick (125405)
Törölt nick Creative Commons License 2006.06.01 0 0 125405
Bocs, de a Narodni Divadlo az a Nemzeti Színház. A Hlavní Nadrazi meg eléggé a központban van, pár perc séte a Vencel térről.
Előzmény: felucca (125351)
Törölt nick Creative Commons License 2006.06.01 0 0 125404

"Nagyon extrém lenne leaszfaltozni a Határ út - Nagykőrösi út közötti villamosvágányok közötti részt?"

 

micsodát?

Előzmény: tweety83 (125403)
tweety83 Creative Commons License 2006.06.01 0 0 125403
Nagyon extrém lenne leaszfaltozni a Határ út - Nagykőrösi út közötti villamosvágányok közötti részt? Így itt mehetne az összes Határ úton közlekedő járat, nem kéne erdőt írtani, lakossági tiltakozás sem lenne...csak egy pici logika kéne a városvezetés részéről..ami sajna nincs..
Előzmény: Törölt nick (125401)
keklada Creative Commons License 2006.06.01 0 0 125402
>>> olyasmi forma hogy a villamos sin marad a helyen az Erzsebet fele vezeto savok kerulnenek at az sin masik oldalara.

Jellemző, néhány nagyokos megvezeti rendesen a többieket.

Tervezett: Egy plusz buszsáv befelé, gépkocsiforgalomnak nincs több hely, ergo az nem is növekszik(edhet). "Csak" a buszközlekedés gyorsul.

A lakók által javasolt: 2x2 sáv (csak így lehet a sín két oldalán az út). Az út kb 10 méterrel kerül messzebb a házaktól, a forgalom duplájára nőhet, kétszer annyi autó, korom stb. Remélem megcsinálják, megérdemlik.
Előzmény: ICPX (125400)
Törölt nick Creative Commons License 2006.06.01 0 0 125401
Gazdasági dolgokhoz nem értek, de érdekes, csőd van meg minden, hitel 8igaz én át se látom, ki kivel van) és közben azt a pár Solarist sem képesek leszállítani. Ez nekem magas.
Előzmény: cyber.greg (125391)
ICPX Creative Commons License 2006.06.01 0 0 125400

Mint kispesti helyi lakos mondom, hogy volt tiltakozas, forumon, a kiszelesites ellen a jelen formaja mellett. - azaz bovites a mostani a Hatar ut mellett. Javaslat az volt hogy a "kiserdo" karara csinaljak meg ezt, es az egesz utata pakoljak arrebb a hazaktol. - olyasmi forma hogy a villamos sin marad a helyen az Erzsebet fele vezeto savok kerulnenek at az sin masik oldalara.

  

Előzmény: VitézyDávid (125396)
GABORBP Creative Commons License 2006.05.31 0 0 125399
"Például a 44-44A utaszáma a 144gy 18.40-es üzemzárása után hirtelen megugrik. Ezt egy kisebb sűrítéssel le is követik, de a forgalomlefolyási görbe púpja nagyobb, mint a kapacitásgörbe púpja."

Amit sikerült egy kellően egyenetlen menetrenddel kezelni.
Indulások:
44a 18:43
44 18:50 (7)
44a 18:54 (4)
44a 19:06 (12)
44 19:10 (4)


Előzmény: gabor144 (125398)
gabor144 Creative Commons License 2006.05.31 0 0 125398

Szerinted konkrétan mely napszakban (mely órában) nem követi a kínálat a keresletet, és milyen irányú az eltérés? Nem kötözködni akarok, tényleg kíváncsi vagyok, hogy konkrétan mire gondoltál. Mert én nem látok úgy általában olyan egetverően nagy eltérést az utasforgalom és a férőhelykínálat napi lefolyásában. 

 

A megváltozott utazási szokások alatt többnyire azt értik, hogy a reggeli csúcs "lapul" és későbbre tolódik (több a rugalmas munkaidejű, sokan kezdenek 1/2 9 - 9 -kor, kevesebb a korai műszakkezdésre járó gyári munkás), és munkanap délelőtt nincs akkora völgy a több kötetlen időbeosztású, napközben mindenféle ügyeket intéző ember révén. Ez minden bizonyal így van, de mivel szerintem a reggel 8-9 körül vagy délelőtt még mindezek ellenére is jóval kisebb a zsúfoltság, mint csúcsban, nem mondhatni, hogy ezekhez nem alkalmazkodtak volna.

 

Egyes vonalakon lokális eltérések azért lehetnek, de nem ez a jellemző:  

 

Például a 44-44A utaszáma a 144gy 18.40-es üzemzárása után hirtelen megugrik. Ezt egy kisebb sűrítéssel le is követik, de a forgalomlefolyási görbe púpja nagyobb, mint a kapacitásgörbe púpja.

 

Továbbá azt sem hiszem el, hogy hétvégén 10 órakor az 56-os villamos utsszáma hirtelen kétszeresére nő. 

 

Meg azt sem szoktam érteni, ha egy vonalon este 20 után is sűrűbb a munkanapi menetrend a hétvéginél. (Bár ezt inkább más városokban láttam előfordulni.)Számomra hihetetlen, hogy ekkor tényleg érdemi különbség lenne. Szerintem ekkor sokkal inkább van különbség a csütörtök és a péntek között, mint a péntek és a szombat között.

 

Előzmény: bárány (125386)
DLala Creative Commons License 2006.05.31 0 0 125397
Az igazi megoldás persze a túloldalon, a IX. kerületi részen kellene az út másik felét megépíteni. A hely ott van, ott nincsenek lakóterületek.
Előzmény: VitézyDávid (125396)
VitézyDávid Creative Commons License 2006.05.31 0 0 125396
A Tömegközlekedési Alosztály hazudik. Soha, senki nem tiltakozott a Határ út kiszélesítése ellen. A XIX. kerület azért fúrta meg a buszsáv-beruházást, hogy megelőzze a tiltakozásokat. Így keresnek tehát indokokat arra, hogy ne csináljanak semmit - és ez jól is megy nekik, tisztelet a kevés, de létező kivételnek.
Előzmény: FRITZ (125361)
VitézyDávid Creative Commons License 2006.05.31 0 0 125395

Ténykérdés, hogy a Transelektro-csoport bajban van. Nagy bajban. Ha nem a csoport lenne bajban, csak a magára csődvédelmet kért GTV, akkor már utazhatnánk az idei 10 Solarison.

Egyébként pedig, ahogy Lajos is mondta, épp az általad jól illusztrált felelőtlen ingatlanberuházásai miatt van bajban a konszern.

Előzmény: cyber.greg (125391)
Törölt nick Creative Commons License 2006.05.31 0 0 125394
nagyon remélem, hogy a remek ötletedből semmi nem lesz az elkövetkező száz évben.
Előzmény: FRITZ (125361)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!