Magát az épületet megőrzendőnek tartom, de ha a személyforgalmi funkció véltelenül el is fogyna, nyilván lehetne találni a formával összhangban levő új szerepet neki.
Hát igen nem kellene elbontani a Keleti pu csodás építményét.
Off
Amikor még nem olvastam utána de láttam először a párizsi Orsay-múzeum épületét sejtettem, hogy ennek vmi pályaudvar funkciója lehetett....
On
Pár hónappal ezelőtt olvastam egy cikket a brüsszeli Déli (Midi) és Nord pályaudvarok összekötéséről és egyszerűen ledöbbentem a korabeli fotokón (40es 50es évek) hogy a két "klasszikus pályaudvar épületetet" (fejállomást) ledózerolták és ugye a belváros alatt vezették át a vasutat és a belvárosnál létrehozták a Centrál pályaudvart és a korabeli fotókon csodaszépnek tűnő fejállomások eltűntek és egy randa 50es évek beli (különösen a Midi) pályaudvar épületet hoztak létre. Igaz ma már átépítés alatt van és a XXI század pályaudvarai lesznek hamarosan. Mindenestre nekem nem tetszett mikor ot laktam és megfordultam a pályaudvarokon.
Ebből csak azt a kérdést akarom kihozni, hogy a városfejlesztés (közlekedés-fejlesztés - ha megtörténne pld a Nyugati és Déli összekötése) érdekében fel szabad e áldozni akár a Nyugati pu épületét?
Való igaz, a Körút előnyösebb. Pont tegnap olvastam az Indóházban a Keletiről, hogy eredetileg a Józsefvárosból viadukton akarták bevezetni a vonalat a Körúthoz, de annak horribilis költségei miatt ezt elvetették, így született a jelenlegi elhelyezés. Érdekes is egyébként, hogy nálunk ez a viaduktos vasúti hálózat teljesen kimaradt a német és angol városokkal ellentétben. Mondjuk Bécsre sem jellemző ez a megoldás, csak egy rövid ilyen szakasz van a Ringtől kifelé a Wien Mitte és a Praterstern között még a Dunacsatorna előtt. Prágában is van egy nyúlfarknyi ilyen szakasz egy Moldva híd előtt. Tehát ez az egész Monarchiára sem volt jellemző. Milyen érdekes is lenne egy XIX. századi vasúti viadukt a
Józsefváros-Népszínház u.-Rákóczi út-Kiskörút-Bartók Béla út-Kelenföld útvonalon.
Én a Nyugatit szeretném így látni. A Keleti, akárhogy nézzük, anno nem sikerült oda, ahova szerették volna (nagykörút vonalába, ahol, ha a budai oldalon is, de a Déli is áll!), ez pedig hátrányára vált és válik. /a/
MInt például a berlini Nordbahnhof, vagy a párizsi Gare d' Austerlitz. Mindkettőből művészeti múzeumot csináltak. Ettől függetlenül nagyon szívesen látnám egyszer az életben a Keletit mint szép, ápolt, kultúrált, európai pályaudvart. Vagy ez már bili?
Ilyenkor mindig az a gondom, hogyan fogalmazzak úgy, hogy ne legyen bántó, mert az végképp nem áll szándékomban. Viszont azon kívül, hogy a Keletihez esik egy megálló, más indokát a több km mélyvezetésnek nem látom -- csak ennyiért meg bőven húzós a költség... :(
Ha marad az általad rajzol kapcsolat a mai (belső) körvasúton, akkor a belváros felé az egyébként is szükséges EXPO csomópontnál metróleágazás megfelel (kőbányai ág a Liget térre, M2A, valamint gyakorlatilag az összes vasútvonal), Zuglónál pedig a Thököly tengely érhető el, így a Keleti pu. érintése nem szükséges.
Magát az épületet megőrzendőnek tartom, de ha a személyforgalmi funkció véltelenül el is fogyna, nyilván lehetne találni a formával összhangban levő új szerepet neki.
"Sokáig én is ragaszkodtam a Keletihez, de a Nyugati fejleszthetőbb ebből a szempontból is. /a/"
Háááát, kicsit unatkoztam, és Johnny bácsi múltkor belinkelt Budapest-rajzait módosítgattam unalmamban. Csak hogy a Keletinek is lehessen szerepet találni. :-) Itt van. A piros pöttyök számát tetszés szerint módosítani lehet... :-)))
nem itt lakik, le vannak tojva, majd gyalogolnak:)
(a kedvencem különben az volt, amikor a 30-as övezetre hivatkozva akarták kipaterolni innen a buszokat. hááát, mostanában már elvétve találni is egy-két sofőrt, aki tartja a 30-at:) egyébként is csak a 99-194-re vonatkozik, azokra se végig.)
Az Ady Endre út végén van csak buszsáv, az is a közeli utcákról kikanyarodó 194/99-eseknek van. És persze sok önkényes autós is szivesen képzeli magát busznak ott.
Egyébként meg hova terelnéd a 48-ast meg a 99-est? Azok a járatok minimum 7 oktatási intézményt "szolgálnak ki", ezek közül 4 van Wekerlén. Hülyeségeket azért ne mondjunk.
Esetünkben egy régebbi vita során kezdtük csehül emlegetni az ojjektumot, merthogy a Nemzeti Vágóhídszínház Főátmenőállomás még abszurdabbul hangzott. :) Szóval Budapestről van szó, csak kicsit csehül állunk vele. :) /a/
Nagyon extrém lenne leaszfaltozni a Határ út - Nagykőrösi út közötti villamosvágányok közötti részt? Így itt mehetne az összes Határ úton közlekedő járat, nem kéne erdőt írtani, lakossági tiltakozás sem lenne...csak egy pici logika kéne a városvezetés részéről..ami sajna nincs..
>>> olyasmi forma hogy a villamos sin marad a helyen az Erzsebet fele vezeto savok kerulnenek at az sin masik oldalara.
Jellemző, néhány nagyokos megvezeti rendesen a többieket.
Tervezett: Egy plusz buszsáv befelé, gépkocsiforgalomnak nincs több hely, ergo az nem is növekszik(edhet). "Csak" a buszközlekedés gyorsul.
A lakók által javasolt: 2x2 sáv (csak így lehet a sín két oldalán az út). Az út kb 10 méterrel kerül messzebb a házaktól, a forgalom duplájára nőhet, kétszer annyi autó, korom stb. Remélem megcsinálják, megérdemlik.
Gazdasági dolgokhoz nem értek, de érdekes, csőd van meg minden, hitel 8igaz én át se látom, ki kivel van) és közben azt a pár Solarist sem képesek leszállítani. Ez nekem magas.
Mint kispesti helyi lakos mondom, hogy volt tiltakozas, forumon, a kiszelesites ellen a jelen formaja mellett. - azaz bovites a mostani a Hatar ut mellett. Javaslat az volt hogy a "kiserdo" karara csinaljak meg ezt, es az egesz utata pakoljak arrebb a hazaktol. - olyasmi forma hogy a villamos sin marad a helyen az Erzsebet fele vezeto savok kerulnenek at az sin masik oldalara.
"Például a 44-44A utaszáma a 144gy 18.40-es üzemzárása után hirtelen megugrik. Ezt egy kisebb sűrítéssel le is követik, de a forgalomlefolyási görbe púpja nagyobb, mint a kapacitásgörbe púpja."
Amit sikerült egy kellően egyenetlen menetrenddel kezelni. Indulások: 44a 18:43 44 18:50 (7) 44a 18:54 (4) 44a 19:06 (12) 44 19:10 (4)
Szerinted konkrétan mely napszakban (mely órában) nem követi a kínálat a keresletet, és milyen irányú az eltérés? Nem kötözködni akarok, tényleg kíváncsi vagyok, hogy konkrétan mire gondoltál. Mert én nem látok úgy általában olyan egetverően nagy eltérést az utasforgalom és a férőhelykínálat napi lefolyásában.
A megváltozott utazási szokások alatt többnyire azt értik, hogy a reggeli csúcs "lapul" és későbbre tolódik (több a rugalmas munkaidejű, sokan kezdenek 1/2 9 - 9 -kor, kevesebb a korai műszakkezdésre járó gyári munkás), és munkanap délelőtt nincs akkora völgy a több kötetlen időbeosztású, napközben mindenféle ügyeket intéző ember révén. Ez minden bizonyal így van, de mivel szerintem a reggel 8-9 körül vagy délelőtt még mindezek ellenére is jóval kisebb a zsúfoltság, mint csúcsban, nem mondhatni, hogy ezekhez nem alkalmazkodtak volna.
Egyes vonalakon lokális eltérések azért lehetnek, de nem ez a jellemző:
Például a 44-44A utaszáma a 144gy 18.40-es üzemzárása után hirtelen megugrik. Ezt egy kisebb sűrítéssel le is követik, de a forgalomlefolyási görbe púpja nagyobb, mint a kapacitásgörbe púpja.
Továbbá azt sem hiszem el, hogy hétvégén 10 órakor az 56-os villamos utsszáma hirtelen kétszeresére nő.
Meg azt sem szoktam érteni, ha egy vonalon este 20 után is sűrűbb a munkanapi menetrend a hétvéginél. (Bár ezt inkább más városokban láttam előfordulni.)Számomra hihetetlen, hogy ekkor tényleg érdemi különbség lenne. Szerintem ekkor sokkal inkább van különbség a csütörtök és a péntek között, mint a péntek és a szombat között.
A Tömegközlekedési Alosztály hazudik. Soha, senki nem tiltakozott a Határ út kiszélesítése ellen. A XIX. kerület azért fúrta meg a buszsáv-beruházást, hogy megelőzze a tiltakozásokat. Így keresnek tehát indokokat arra, hogy ne csináljanak semmit - és ez jól is megy nekik, tisztelet a kevés, de létező kivételnek.
Ténykérdés, hogy a Transelektro-csoport bajban van. Nagy bajban. Ha nem a csoport lenne bajban, csak a magára csődvédelmet kért GTV, akkor már utazhatnánk az idei 10 Solarison.
Egyébként pedig, ahogy Lajos is mondta, épp az általad jól illusztrált felelőtlen ingatlanberuházásai miatt van bajban a konszern.