Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Ordas Farkas Creative Commons License 2002.06.02 0 0 372
Szólt a kötelezőnél a szerelő , hogy a 4 lengőkarból 3-at ki kell cserélni, kb 100 ezer lesz, mert darabja a javító készletnek volt egy évvel ezelőtt 15000

kicsit sokalltam, elmentem egy másik szerelőhöz, ő azt mondta 7 ezerért hozza a javító készlet darabját, max 40-ből kivan az egész.

Közben felmerült egy sanda gondolat bennem.... mi van ha csak átvernek? :-))) meg tudom én állapítani, hogy tényleg lógnak-e a lengőkarok? azt mondja a szerelő, ha nem csináltatom meg, kitörhet a kerék, meg hogy most is azért áll kicsit befelé mint a két hátsó kerek ( nem látszik, csak ha baromira nézed).

Az nem azért áll úgy, mert nincs rajta terhelés? mert ha ülnek benne, akkor nem nagyon látszik.

irba Creative Commons License 2002.06.02 0 0 371
20W-50- et már nem sokan gyártanak, csak munkagépekbe :) 15W - 40-50-et javallom én is
Előzmény: C20NE (370)
C20NE Creative Commons License 2002.06.02 0 0 370
eisace

Olaj 15 w 40 - ásványi ha kopottabb lehet 20 w 50. Olcsón vehetsz most Opel szakiknál Gyári Opel felíratú Ásványi olajat. Szokták dícsérni!

Váltó : Azt tedd bele amit az Opel szaküzlet árul, mert úgy jársz mint én és nehezen tudsz majd kapcsolni aztán cseréled a gyárira, de addigra sokba lesz ám, mert a gagyit is ki kell fizetni:>))
A Difibe ha elsőkerekes nem kell külön olaj ha hátsó kerekes ugyanaz igaz mint a váltóra.

Ólompótlót szinte mindenhol árulnak, még a Cora polcain is láttam és egyik sem ólommal operál hanem (nem röhögni ha rosszul emlékszem!!) de káliumot használnak.

A fékolaj Dot 4 vagy 4+ jobb szerintem nem kell gyártó meg bármelyik normális lehet.

Zoli

Előzmény: Veisace (367)
C20NE Creative Commons License 2002.06.02 0 0 369
Trebitsch

"Fékfolyadékot 2 évenként illik cserélni. Hűtőlöttyel, váltóolajjal egyetemben."

Ez azért nem ennyire egyértelmű! Pl a 92 előtti Astrákon évente kell cserélni a gyártó szerint a fékolajat. (hogy ki mikor cseréli az más kérdés) A Hűtővizet meg csak akkor ha javítottál valamit a rendszeren és vagy leengedted a vizet vagy kicseréltél valami alkatrészt. ( A gyár holmi korróziógátló anyaggal magyarázza ami kirakódik a fémre és ha cserélsz valamit a régi lötty már nem teszi a dolgát)
A váltóolajat meg nálam sosem kell cserélni, szintén a gyár szerint (ugyanis szervíznél leeresztik és újat tesznek bele, szervíz meg kb. annyi kilométer után kell amennyinél az olaj elhasználódna. szerintük 120000 Km)

Egy szó mint száz olvassa el mindenki amit a kocsijáról a gyártó mond és a szerint csinálja !

Üdv.: Zoli

Előzmény: Trebitsch (366)
Banditoo Creative Commons License 2002.06.02 0 0 368
Gumiharang ok,mindenhol,csak simán emeltem fel egyik oldalt a gépet, és akkor kattogott.
"lehet cserélni a két oldali külső csuklót, és akkor majd rükvercben kanyarodásnál szól csak" ez most a csapágy vagy a féltengely? Szerelni biztos nem fogom,de akármikor pucolom a gépet, könyékig koszos olajos saras vagyok,mert szntem eza motor még nem volt pucolva, de szerencsére olaj az nem folyik seholsem.
Viszont a Nexiában ma megint csalódtam.Eddig sem volt egy hú de frankó gép,de most megint. Most épp vhol a légbefúvó környékén kezdett el magas hangos sípolni,mintha turbó feltöltő lenne rajta.Gázadásra még jobban.Ebből is szervíz lesz.Ráadásul a kipuf is letört 1 hónapja, nincs most hátsó dob...amortizálódik erősen a gép.

Kellett nekünk ennyi probléma, bezzeg a trabimat egy 13as kulccsal és egy fogóval lehet szerelni,és gyakorlatilag sosincs vele gond :)))

Előzmény: Trebitsch (366)
Veisace Creative Commons License 2002.06.02 0 0 367
Sziasztok

Nemrég vettem egy 77es opel kadett C-t elég szép állapotban van. C coupé topicban a zöld limo az.

És szeretném az olajat a fékfolyadékot a váltó és difi folyadékot kicserélni. Tudtok tanácsot adni hogy hol és miylet érdemes bele venni aminek az ár arány értéke is jó? Hol van autós nagyker ahol az autóápolási cikkeket, olajokat, adalékokat, alvázvédőket, festékeket, stb. lehet vásárolni?

Mivel régi konstrukciós a motor kell bele ólomadalék a szelepek kenésére. Mivel szeretem a környezetemet, kapok olyan adalékot ami ezt a funkciót betölti de nem olmot tartalmaz, tehát olyan ólomadalék pótló amiben az ólomot tudják egy környezetbarát anyaggal helyettesíteni?

Előre is köszönöm.

Trebitsch Creative Commons License 2002.06.02 0 0 366
Fékfolyadékot 2 évenként illik cserélni. Hűtőlöttyel, váltóolajjal egyetemben.

Ha egyenesben nem tak-tak, csak alászedett kormánynál gázadásra, akkor féltengely, leginkább külcső csukló. Legtöbbször azért, mert kiszakadt a gumiharang - ámbár magától is el tud kopni.
Ha nem akarsz hirtelen sokat költeni rá: fel lehet cserélni a két oldali külső csuklót, és akkor majd rükvercben kanyarodásnál szól csak. Amúgy meg a még nem kopott, tiszta felületekkel előrefele megint el lehet menni ugyanannyit, mint eddig, zaj nélkül - persze a csere az igazán korrekt.
Kevés dolgot utálok autószerelésnél, de a féltengely-matatás az olyan... Nyakig fekete zsírban úszik az ember. :)

Előzmény: Banditoo (365)
Banditoo Creative Commons License 2002.06.02 0 0 365
Köszi a helpet.

Elől hátul szorul,vszleg a dugattyú nem húz vissza.Kézifék működik rendesen,szoktam is használni,a bal hátsó keréknél rendesen visszahúz,és ott nem fogja a kereket,a többinél érezhetően súrlódik. Akkor aszem benevezek egy fékfolyadék cserére,ha már úgyis javítják. Mennyi baja van az embernek...ráadásul még lehet hogy csapágyas is elől, vagy féltengely, ki tudja. Ezt is kéne deríteni.forgatás függvényében mondja, hogy tak-tak-tak... Sok a gond:)de szaxervízt kihagyom,mert nincs money a 5k+áfa óradíjra.Vmi ismerős lesza dologból.

Köszi mindenkinek!
Banditoo

Előzmény: Trebitsch (355)
atompyka Creative Commons License 2002.06.01 0 0 364
Akkor bocs!
Zsuzsi egyik dalszövege a "parakinetikus és parafadugós kis kézikészülék".
Előzmény: Trebitsch (363)
Trebitsch Creative Commons License 2002.06.01 0 0 363
Nem Ullmann Zsuzsa, hanem MZ/X.
Legalábbis én arra emléxem. :)
Előzmény: atompyka (362)
atompyka Creative Commons License 2002.06.01 0 0 362
"kézikészüléket"
Ullmann Zsuzsa?
Előzmény: Trebitsch (361)
Trebitsch Creative Commons License 2002.06.01 0 0 361
A Conrad katalógusban (nem is túl drágán) láttam kis hibatároló-törlő kézikészüléket sokféle tipushoz... :)
Előzmény: kivi (359)
atompyka Creative Commons License 2002.06.01 0 0 360
Ezt az első vasúti átjárót előjelző táblánál ki lehet próbálni, főleg, ha rendőr jön mögötted.
:-)
Előzmény: kivi (359)
kivi Creative Commons License 2002.06.01 0 0 359
Nem ez a fő baj... Ha kivesszük a biztosítékot, akkor a visszajelző lámpa világít, hogy valami gebasz van az ABS-el. De! Ha visszarakjuk, akkor (a legtöbb autóban) a visszajelző továbbra is világít, úgy "gondolja" a rendszer hogy még mindig bizonytalan a müködőképesség. És onnan kezdve nem fogod tudni, hogy valóban rossz-e az ABS, vagy csak ijesztget. Szervizben persze (jó pénzért) visszabillentik az elgörbült biteket. :-)
Előzmény: Trebitsch (357)
atompyka Creative Commons License 2002.06.01 0 0 358
Nem kivenni akarom, hanem kikapcsolhatóvá tenni, csak így 1×űbb volt leírni.
Néha jobb, ha nincs ABS.
Nekem amúgy sosincs (sajnos), de láttam már L200-ast gyakorlatilag fék nélkül hátrafelé legurulni lejtőn az ABS "jótékony" munkája miatt.

ATom

Előzmény: Trebitsch (357)
Trebitsch Creative Commons License 2002.06.01 0 0 357
Más nincs az ABS biztosítékra kötve, csak nincs ABS azt kész.
De mér akarod kivenni? A gyár drága pénzen belerakja az ABS-t, neked meg nem kell... :)
Előzmény: atompyka (354)
Trebitsch Creative Commons License 2002.06.01 0 0 356
Sorry, jav.:
"a gumikarmantyú rugalmassága húzza vissza a fékbetéteket" - helyesen:
a gumikarmantyú rugalmassága húzza vissza a fékdugattyút.
Előzmény: Trebitsch (355)
Trebitsch Creative Commons License 2002.06.01 0 0 355
Elöl szorul, vagy hátul?

Ha hátul, és csak kézifékhuzigálás után, akkor berohadt a bowden, vagy kiszálkásodott, ahogy C20NE kartács mondja. (A kézifék is akkor müxik jól, ha használják. A sose mozduló bowden összegyógyul, berozsdál, kiszálkásodik. Az állandó használat csak télen, nagy hidegben ellenjavallt, mer ha szakadtak a védőharangok, vagy rossz a konstrukció: befagy. Ezesetben nem ajánlott behúzni, de mostanában a fagyásveszély nem olyan nagy. :)
De ezt látod is, ha alánézel, hogy a kötél nem lazul le kiengedés után. Kicsit meg kell rángatni, kiderül.
Ezt te is meg tudod csinálni. Kibányászod a bowdent, aztán megpróbálod rávenni, hogy könnyen járjon (csavarlazító, WD40, mozgatás) - ha nem szálkás.
Aztán veszel egy újat, és beépíted. :)

Ha elöl (vagy hátul, de _lábfékre_), akkor a fékdugattyú vagy a féknyereg szorul az adott keréknél.
Szerviz! Fékkel nem szabad játszani.

Egyébként jól gondolod, a gumikarmantyú rugalmassága húzza vissza a fékbetéteket. Előrébb csak a betétkopás miatt csúszik a dugattyú, normál üzemben csak "hajladozik" a karmantyú. (Feltéve, hogy nem üt nagyon a féktárcsa, mer akkor az pofozza vissza a betétet. :) Állítócsavar az nincs. Csak légtelenítő, meg pár rögzítő, de azokhoz ha rám hallgatsz, nem nyúlsz.

Előzmény: Banditoo (348)
atompyka Creative Commons License 2002.06.01 0 0 354
Ja, még1 kérdés:
Ha az ABS biztijét kiveszem, okozok valami egyéb galibát, vagy csak olyan, mintha nem lenne ABS?

ATom

atompyka Creative Commons License 2002.06.01 0 0 353
Zoli:
Az kb. belefér az érzésbe, hogy sokat kap, én is gondoltam ilyesmire.
Nmigen elállítódás, már több olyan autón érztem, ami egyébként teljesen tünetmentes volt, és a szervizes műszer sem mutatott semmi hibát.

Thx!
ATom

Előzmény: C20NE (352)
C20NE Creative Commons License 2002.06.01 0 0 352
atompyka

Szerintem valós én is észrevettem, más autókon is. Azt hiszem a teljes terheléshez lehet köze, elvileg ilyenkor a vezérlő nem veszi figyelembe a lambda szonda jelét csak nyomja bele a benzint, és lehet , hogy sokat kap ( elvileg kb. 20% benzinfelesleget nyom be az ideálishoz képest, mert akkor gyorsul a legjobban) vagy a hirtelen változáshoz lasabban alkalmazkodik a vezérlő mint a finom üzemállapotváltáshoz. A szerelőm szerint ha a teljes terhelés kapcsoló (ha van) vagy a gázhuzal nem jól van beállítva akkor okozhat az is ilyet, mert a padlózol akkor kéne a legnagyobbat gyorsulnia.

Zoli

Előzmény: atompyka (350)
C20NE Creative Commons License 2002.06.01 0 0 351
Banditoo

A kézifékbowden lehet kiszálkásodva, azért nem enged vissza. A visszaengedésen állítani nem lehet. Nehogy valami csavart eltekergess a féken, mert meglepő lehet a hatás :>)))))

Zoli

Előzmény: Banditoo (348)
atompyka Creative Commons License 2002.06.01 0 0 350
Javítsatok ki, ha tévednék:
A karbis motornál a fojtószelepet állítod a gázpedállal. Mivel a fordszám nem nő, így a szívótorokban a légsebesség és a vákuum sem. Így viszont nem fog lényegesen több benzint szívni a motorod.

Az én kérdésem:
Több Suzuki-motornál (8V és 16V is) volt már olyan érzésem, hogy mikor nem magas fordszámnál szeretnék gyorsítani (mondjuk 4. fok.ban 60-80-ról), jobban járok, ha nem nyomom tövig a gázt, mert mintha "könnyedebben" gyorsulna a motor padlónál kicsit kevesebb gázzal. Ez valós dolog, vagy csak én érzem így?

ATom

Előzmény: Saughassy (349)
Saughassy Creative Commons License 2002.06.01 0 0 349
Sziasztok!

Én is egy kis segítséget szeretnék kérni...

A karburátoros motoroknál (pl Fiat Uno 1.1 benzines) ha padlógázt nyom az ember, akkor attól függetlenül dől bele a benzin, hogy mekkora a fordulatszám ? Tehát ha emelkedőn megyek, adott gázpedálállás mellett x km/h-val megyek. Ha tövig nyomom a gázt, nem igazán lódul neki ugye... no de ilyenkor mi van a fogyasztással ? Öntözöm a földet az el nem égett benzinnel ?

Előre is köszi

Sau

Banditoo Creative Commons License 2002.06.01 0 0 348
Sziasztok!

Írtam már ebbe a topicba párszor, és igazán jó tanácsokat kaptam, ennek reményében ütögetem a billentyűzetet most is. Az elöl-hátul tárcsafékes autómon a probléma (Renault 25), hogy fékezni nagyon jól fékez, de amikor kiengedem a kéziféket, vagy nincs benyomva a fékpedál, akkor egyes tárcsáknál nem húzódik egészen vissza a fékpofa, és továbbra is fékezi a kerekeket. Kicsit lebontottam, megnéztem, de úgy tűnik, a munkahengernél lévő tőmítőgyűrűnek kellene visszahúznia, illetve beállítani a betét távolságot. Jól gondolom, vagy van vhol egy beállító csavar, amit nem láttam, pedig nagyon néztem. Tudom,szervíz, de a kiváncsiság nem hagy nyugodni. Előre is köszi a konstruktív ötleteket.

Banditoo

bosibo Creative Commons License 2002.05.30 0 0 347
Szia!

Látogass el az Autóhifi topicba, szinte csak ilyenről írnak!

bosibo

Előzmény: bM (346)
bM Creative Commons License 2002.05.30 0 0 346
Sziasztok,

lehet hogy nem ez a megfelelô fórum, de hátha valaki tud segíteni. Hallottam róla, hogy vannak műhelyek ahol belsô műanyag kárpitozás rezgésének a csillapítását megcsinálják, valamilyen spéci német ragasztó anyagokkal (gondolom valamiféle ragasztó szalagokkal). Állítólag ezt új autóknál (is) érdemes megcsináltatni, hosszabb távra biztosítja a csendesebb belsô teret. Hallottatok már ilyesmirôl, esetleg valakinek tapasztalata van-e?

Köszi....

Trebitsch Creative Commons License 2002.05.17 0 0 345
Kartácsok, HELP!

Most hívott Leto, egy UAZ-zal indultak Erdélybe, és lerobbantak Püspökladányban. Csak telefonban hallottam a motor hangját, de valami borzasztóan zörög benne, gyűrűtörés, dugattyú, franc tudja.
Nincs ott valaki a közelben véletlenül?
Innen Újpestről eltart egy darabig, amíg odaérek... :-(

Trebitsch Creative Commons License 2002.05.17 0 0 344
De, nagyon tragikus. Régen nem volt az, de a mai csapvíz tényleg baromi kemény, ami annyit jelent, hogy rengeteg oldott ásványi anyag van benne, ami a melegítéstől kiül mindenhova, nagyon szép vízkőréteget képezve, ami tök jó hőszigetelő. Kalgonnal a mosógép is... :) És tényleg.
Egyébként próbáld ki. Fox 1 liter vizet, beteszed egy jénai tálba, lefeded, és fölforralod a mikróban. Olyan vízköves lesz a jénai belseje, hogy győzd elmosogatni. :)
De nekem mindegy, aki el akarja vízkövesíteni a rendszerét, az tegyen bele csapvizet. Én szóltam... Nem olyan drága az a desztvíz.

Egy alkalom egyébként még talán nem tragédia, mert a hűtőrendszer túl van méretezve, alighanem belefér.
De azért majd augusztusban, autópályán egy utánfutót húzva ne lepődj meg, ha pirosba megy a hőmérő.

Előzmény: atompyka (343)
atompyka Creative Commons License 2002.05.17 0 0 343
Azért kicsit más, mint a kávéfőző. Abban ui. mindig friss víz van, a hűtőben meg elvileg sokáig "megy egy víz". Ezen az elven a ház fűtési rendszerét is desztvízzel kéne feltölteni.
Egyetértek, hogy jobb neki a desztvíz, de azért szvsz nem annyira tragikus a csapvíz sem.

ATom

Előzmény: Trebitsch (342)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!