Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

alpinaB6 Creative Commons License 2002.11.12 0 0 805
ujtulaj

a sportdob mindig pipál ha megállítod. teljesen természetes. a váltót meg tudd be annak, hogy hidegebb van!

Előzmény: uj_tulaj (803)
alpinaB6 Creative Commons License 2002.11.12 0 0 804
AWolfman:

karburátor kft a megoldás. tel:2205887

Előzmény: AWolfman (802)
uj_tulaj Creative Commons License 2002.11.12 0 0 803
Sziasztok!

1 hete vettem egy 85ös Toyota Corolla 1.3 as benzines gépet. Természetesen minden rendben volt vele, eddig a napig. Kis túra Bp - Szentendre, majd újra Bp. déli 12óra. Óriási dugó Békásmegyerről befelé jövet, eső. Kocsi leállítása után, azt veszem észre, hogy kipufogóból (ami sajnos nem gyári, hanem valami brutál sportdob) szinte ömlik a füst/gőz. Szerintem az utóbbi. Hopp. melegszik a motor? A hőfokmérő középen áll szinte gyári hőfokon.
Mindegy, fűtés bekapcsol legmagasabb fokozatba, irány melózni. Hmmm. Ugyanaz a dugó... Mire beértem a motorháztető már gőzölgött. Hmmm. Közben a váltó sem jár már olyan szépen, mint anno a tesztvezetésnél... Kezdek besz@rni... Hengerfejes? Vagy termosztát?
Tudtok ajánlani valami szervízt (Bp vagy környéke), ahol fölmérik a kocsi állapotát, megmondják nekem mire kellen még költenem és mennyit? Esetleg egy bontót? ahol kicserlik a kiput.

Tudom a vásárlásnál kellet volna...
..de ismerőstől, ócsón... Híg lesz a leve?

ui: annyira nem értek az autókhoz, mivel ez az első gépem, de azért műszaki végzettségem miatt nem vagyok egy antitalentum.

kösz minden segítő hozzászólást. ujtulaj

AWolfman Creative Commons License 2002.11.12 0 0 802
Tudtok esetlen karburátoros szakit valahol, aki nem húzza le a kollegát? Vagy esetleg van olyan köztetek?
Előzmény: AWolfman (801)
AWolfman Creative Commons License 2002.11.12 0 0 801
Állítólag a motor egyéb részein teljes felújítás volt, fullos, minenféle edzésekkel, meg köszörülésekkel, meg egyebekkel. Az elvileg csillivilli, azzal nem lehet gond. A tulaj azt mondja, hogy melegen egyébként nagyjából jó is a kocsi.

Én nem vagyok szakember, ezért lehet, hogy hülyeségeket kérdezek: elképzelhetetlen, hogy a 18 év alatt beszívott por, meg a víz lekoptatja azokat az alkatrészeket is, amelyek nem mozgóalkatrészek?

Most mondja a tulaj, hogy a gázt is érdekesen kell adagolni. Mégpedig úgy, hogy gázadás után egy kicsit visszább kell engedni a gázpedált, hogy "fellevegősödjön" a rendszer. A karbi egyébként ki lett tisztítatva (kifújatva). Hidegen ez a gázadási procedúra különösen érzékeny a hibázásra, de melegen is oda kell rá figyelni.

Előzmény: Otool (800)
Otool Creative Commons License 2002.11.12 0 0 800
Csak a mozgó alkatrészek tudnak elhasználódni egy karburátornál (ütközést nem számítva). Ha melegen jól műxik, akkor csak a hidegindító rendszerrel lehet baj. Meg kell nézni, milyen rendszerű (általában valami elzárja a beáramló levegő útját), s ez sem a zárásnál szokott elkopni, hanem a tengelynél fals levegő áramlik be. Javaslom szakavatott mesterrel megvizsgáltatni, aki csak talál a tömítésre valamilyen megoldást, és nem szükséges a csere.
Előzmény: AWolfman (799)
AWolfman Creative Commons License 2002.11.12 0 0 799
Sziasztok!

A fordosoknak már feltettem a keresztkérdést, de Tőletek is meg szeretném kérdezni, hátha nem mindenki olvassa, aki ért hozzá. Szóval:

A segítségeteket szeretném kérni. Van az egyik kollégámnak egy 1984-es Ford Escort GL-je. A kocsi 1.1-es, benzines, karburátoros. Régi autó és azt mondja, szét van kopva a karburátora (már ha van ilyen), kellene bele egy új. Csakhogy az a probléma, hogy ez a karbi annyira elavult konstrukció, hogy ilyet nem éri meg mégegyet beletenni (állítólag a fúvókák pl. nem cserélhetők, hanem a karburátor anyagából vannak kiképezve, meg ilyenek). Egyébként az autó elmondása szerint reggel úgy negyed óra melegítés után hajlandó csak elindulni, és ha ezalatt az idő alatt netán leállna, akkor a műveletet kb. 10 perc elteltével tudja folytatni, szal nem egy leányálom...

Egyébként most újíttatták fel az autót, de az olyan dolgokról, mint "üzembiztos", úgy látszik, még nem hallottak a munkát elvégzők... :o(

Tudtok esetlen abban segíteni, hogy erre a motorra rászerelhető-e egy újabb típus? Tudomása szerint egyébként a gyártó elsősorban Fiestákba szerelte ezt a motort? Egyáltalán érdemes bontottan venni ilyet, vagy jobb újonnan? Mennyibe fájna neki ez az alkatrészcsere?

Előre is köszi a segítséget! :o)

gróf Drakula Creative Commons License 2002.11.11 0 0 798
Thx, akkor bátran merem ajánlani a srácnak.Amúgy újdonsült cápatulajdonos a srác:)
Előzmény: alpinaB6 (797)
alpinaB6 Creative Commons License 2002.11.10 0 0 797
én gázos gabrielt vettem az új BMW-be, azt mondják, hogy jó. majdkiderülhaberakom :o)
Előzmény: gróf Drakula (796)
gróf Drakula Creative Commons License 2002.11.10 0 0 796
Jóestét az uraknak.

Tudom, hogy nem közvetlenül a topik témájába vág, de egyik cimborámat érdekelné mi a véleményetek a Gabriel lengéscsillapítók minőségéről?

meanopel Creative Commons License 2002.11.10 0 0 795
Hali!

Hetvegen eleg gaz barminek is utananezni, igy csak az ablakbol neha ranezek! :)

Van valami jol bevalt szerviz Bp-en, ahol nem dolgoznak tul dragan, de megbizhatok es opeles tapasztalatuk is van?
Megkoszonnem, ha tudtok ajanlani ilyet.

mean

Trebitsch Creative Commons License 2002.11.09 0 0 794
Hali!

Mielőtt lenyalja a kulcs a szonda hatlapját, menj be egy szervizbe! Azaz ha nem jön, ne erőltesd.
Lánghegesztővel körbe szokás melegíteni, és ha piros az öntvény: kijön. De csak akkor, ha még van mit forgatni, ha a hatlapot kerekre nyalod, akkor gáz van... Pontosabban macera ezerrel.

Előzmény: meanopel (793)
meanopel Creative Commons License 2002.11.09 0 0 793
Sziasztok!

opel-ra mar irtam, azert itt is leirom a diagnozist.

Reggel alaposan szetneztem a motorterben (persze a cseregarnitura gyertya mar keznel volt). Le van torve a lambdaszonda (szetegett, lerohadt nemtom).
Ezzel megoldodni latszik a gond es nagy hang oka is megvan (hozza kell tenni, hogy eddig este es hajnalba neztem bele es gyakorlott sem vagyok).

Be is szereztem belole egy ujat, az opel asztma konyvben is megneztem a cserere vonatkozo tudnivalokat. Maradt ket nyitott kerdesem:

- ha talalok megfelelo (22-es dugo kulcsot), es
megsem tudom leszedni: bele van egve. Akkor mi
a teendo? teljes kipufogo csere?

- a konyv ir egy speci zsirrol, ami grafitot es
uveggyongyot tartalmaz. hol lehet ilyet beszerezni?
opel alkatreszboltokban?

Koszonom az epito valaszokat es otleteket.
Ahogy latom itt profi szerelok vannak, en csak
nemreg kezdtem. A szakszervizek rossz oldalabol
mar jutott nekem is ezert, amit lehet kezzel
megoldok. (itt meg lehet: c16nz 10 eves)

Megegyszer koszi!

mean

Trebitsch Creative Commons License 2002.11.09 0 0 792
Hát ha lyól értem, amit mondasz, akkor a szelephimbákról beszélünk a himbatengelyen, nem a szelepemelőkről.
Az siklócsapágyakon fut, olajfilmen... Ha megkopik, elmegy az olajnyomás, de legalábbis jócskán lecsökken. Ha annyira megkopott, hogy az olajfilmen futás helyett súrlódik a tengelyen: régen rossz, az gyakorlatilag egy működésképtelen, illetve igen hamar behaló motort jelent.
De hangja még akkor is inkább kopogás, mint súrlódás. A himbák csak 10-15 fokot "forognak", miközben bólogatnak mint egy gémeskút, és nyomkodják a szelepeket... Szerintem te is valami mást hallasz.
Előzmény: alpinaB6 (791)
alpinaB6 Creative Commons License 2002.11.09 0 0 791
gyere hallgasd meg az én autómat :) a szelepemelők egy rúdra vannak felfűzve, ha itt megkopik akkor surlódni is tud.
Előzmény: Trebitsch (790)
Trebitsch Creative Commons License 2002.11.08 0 0 790
Hát én olyat még nem hallottam. Kopogást (varrógéphangot) igen, súrlódást azt meg nem. Nem is egészen értem: mi súrlódna mihez?
Előzmény: alpinaB6 (789)
alpinaB6 Creative Commons License 2002.11.08 0 0 789
Trebitsch:

surlódó hangot tud produkálni a szelephézag miatt. a kopott szelepemelő=surlódik, a kopás miatt nem tudja a hidrotőke beállítani a hézagot=kopog. igy meg kopog+surlódik :)

Előzmény: Trebitsch (786)
Szaby Astra1.6RS Creative Commons License 2002.11.08 0 0 788
Hello,próbálok segíteni!
Figyeld meg hogy a hang a motortérben mely részből
jön:ha szemben állsz az autóval a bal oldalon a
vezérlés felől vagy középen ill.a jobb oldalról a váltó felől hallod erősebben?
1.vezérlés(gyakori a vízpumpa hibája:erős "rágó"hangot ad,de nem terhelésfüggő,viszont nagy galibát okozhat!
2.középtájt a motorból jön a hang:hidrótőke kopás,esetleg rossz minőségű olaj lett bele öntve vagy kevés az olaj!(terhelésfüggő!)
Lehet még hajtókarcsapágy,vagy csapszegfurat kopás,de ezek valószínűsége kisebb!
Kipufogót én kizártam,mert az nem ad az elmondásod szerinti:"súrlódó"hangot.

kicsit jobban be kell határolni a hang helyét!

Előzmény: meanopel (779)
Trebitsch Creative Commons License 2002.11.08 0 0 787
Ezt a traktorközelit meg nem értem. Ha a kipufogóra gyanaxol: fogj egy rongyot, tapaszd be a cső végét, oszt rögtön meghallod, kb. hol fúj ki.
Előzmény: meanopel (779)
Trebitsch Creative Commons License 2002.11.08 0 0 786
Súrlódásszerű hang... Hát az szvsz nemigen szelephézag. Gyertya meg aztán pláne... :)
Honnan jön? Nem a szíjak felől véletlenül?
Előzmény: meanopel (779)
alpinaB6 Creative Commons License 2002.11.08 0 0 785
az opel asztma hidrotőkés.
Előzmény: elf (784)
elf Creative Commons License 2002.11.08 0 0 784
Amúgy ha nincs rá pénzed megcsinálatatni, végül is bajt nem csinál, csak rosszul megy, meg nagyon magas lessz az emmissziód.

Ha nem hidrotőkés a motorod, akkor ez valami más lesz. Pl szelephézag, de ahhoz én nem értek.

Előzmény: elf (783)
elf Creative Commons License 2002.11.08 0 0 783
Ammenyire én értek hozzá, a tipikus tőkehang az, amikor a motor alacson fordulaton(=alacsony olajnyomás) és hidegen csattog.
A ford. szám növelésére abbahagyja, aztán alacson furdulaton ujrakezdi.
Ha bemelegszik a motor a zaj megszűnik/elcsöndesül.

Megoldás(lagalábbis az én autómnál): egy szett új hidrotőke+egy új vezérmű tengely.
Ez utóbbi együtt kopik a tőkékkel, a szakemberek szerint(legalábbis az én autómnál) együtt cserélendő.
Amúgy amikor nekem csettegett, már nagyon kopott volt. Új tengellyel húzott mint állat.

meanopel Creative Commons License 2002.11.08 0 0 782
ha szelephézag, akkor mi a teendő?
ráhúzni a csavarokat?

mennyit lehet ezzel menni baj nélkül?
lehet-e egyáltalán?

most egy kicsit megilyedtem...

mean

alpinaB6 Creative Commons License 2002.11.08 0 0 781
vagyis hidrotőke.
Előzmény: alpinaB6 (780)
alpinaB6 Creative Commons License 2002.11.08 0 0 780
szelephézag!
Előzmény: meanopel (779)
meanopel Creative Commons License 2002.11.08 0 0 779
Sziasztok!

Adott egy '92-es F Astra 1.6. Tegnap este
kezdett traktor kozeli hangot felvenni, ami
nem is nagy gond ha a kipufogo a gaz.
Ez a hang csak terhelesnel jelentkezik, uresben
nem (magas fordulat eseten sem).
Rangatast nem erzek, de mintha teljesitmenycsokkenes az lenne egy kicsi. (azert vagyok bizonytalan, mert a nagyobb hang miatt
csaloka a helyzet).

Ma reggel probaltam behatarolni a helyet:
- hatso kipufogo dob kizarva (alig fel eve lett
cserelve)
- kozeptajon nincs kizarva, de aknabol nem tudtam
szemrevetelezni
- a motorhazbol viszont lehet erdekes hangot
hallani. Eros surlodasszeru, de a pontos helyet
meg nem latom

Egy hete volt szelepfedel tomites csere + olajcsere.

Mi lehet a gond szerintetek?

gyertya? gyorsan vettem egy garniturat, mert
esedekes is lenne a dolog, de gyertyakulcsot meg
nem sikerult beszereznem.

Amugy a szerelotol elhozva semmi gond nem volt
vele.

koszi az otleteket

mean

lukit Creative Commons License 2002.11.06 0 0 778
ugy nez ki rossz spiralt vettem :( talan a mai jo lesz
dane Creative Commons License 2002.11.04 0 0 777
Szeva!

A 89-es Sierrán a váltóba egy belső seeger (vagy hogy az ördögbe írják) gyűrű fogja a spirált(kb. 25 mm átmérőjű).
Az enyémen: 2.0 EFI (ha jól emlékszem) alatta van még egy hővédő lemez,amit le kell venni.

Előzmény: lukit (774)
lukit Creative Commons License 2002.11.04 0 0 776
koszi, megnyugtattal:)
Előzmény: Trebitsch (775)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!