Arra jutottam, hogy csak a karbival lehet a gond, mert semmilyen más útja nincs a benzinnek az olajba.
Szétszedtem, amit szájal ki tudtam fújni, kifújtam. Összeraktam és egy éjszakát vártam, hogy befolyik-e a benya az olaj helyére (addig nem töltöttem bele olajat, hogy lássam mi a tényállás).
Nemtette! :)
Gyorsan töltöttem bele 6dl olajat (négyüeműt)
Betöffentettem, és tök jól megy. (nap végére sem lett banya az olajba)
Remélem eztán sem lesz! :)
2T olajat is lehet tölteni négyütemű motorolajnak vagy mindenképpen 4T legyen?
F600 szép darab gép. Attól függ, hogy milyen széles a szőlő sor. lehet hogy nem fér be, nehéz vele fordulni kis helyen. Egyéb iránt viszont nagyon jó gép 6 előre 2 hátra. Szántani simán lehet vele. De ha több szőlősor van, akkor F400. bár szántásra határ eset. De homokban elviszi! Ha nem szezonban akarsz venni, hanem télen, akkor 100e alatt kapsz jó állapotú F400 ast. Valahogy márc 13 környékén linkeltem be kézkönyvet F600 F400 ról. abban méretek is vannak!
Mint írtam nem vagyok vmi ügyes szerelésben, ezért eléggé félek a használt géptől. (Tudom, egyszer az új is elromlik...) Használtat úgy tudnék elképzelni, hogy pl. egy szerelő aki ilyenek újít fel garanciával árulná. Tényleg, vki nem tud ilyet Komárom megyében, vagy környékén?
Ez az F600-as egyébként mekkora? Hírdetéseket találok róla, de leírást eddig még nem.
Ha nem csak új gépben gondolkodsz, nézd meg a honda f600-at. Lehet vele rotálni, szántani, kocsit húzni, jól bevált konstrukció, alkatrész van hozzá bőven.
Olyan kérdéssel fordulnék hozzátok,hogy mi az a kategória amikor már műszakiztatni kell egy kistrantort??? házi építésű,4 kerekű,áttételes kormányzású gépre gondolok.Csak mert szoktam látni gyári fűnyíró traktorokat az utcán,amin semmiféle vizsga nincs,és kerti traktor jogosítvánnyal vezethető.
Kerti gépek témakörben abszolút amatőrként kérném a hozzáértő segítségeteket! Egy 1200 m2-es szölőt és otthon egy 700 m2 kertet - aminek nagyobb része szölő, gyümölcs, kisebbik fele zöldség - művelünk. A talajmunka túlnyomó része az enyém. Eddig kizárólag kézzel (ásó, kapa, huroló, tolikapa) műveltük, de főleg az őszi ásás, trágyázás már kezd fárasztó lenni, ráadásul a kertben a zöldséges részt nagyobbítani akarjuk. Ezért kéne vmi segítség. Lovas vagy nagyobb traktoros szántás kizárva (helyhiány, gyümölcsfák), ezért gondoltam, hogy egy rotációs kapa hasznos lenne. Mivel nem értek hozzá elkezdtem információt gyűjteni. Ebből a fórumból is nagyon sok hozzászólást elolvastam. Ebből azt szűrtem le, hogy a rotálás sem mindenható, sőt sokszor káros. Ezek szerint a kertben kellenne egy eke, töltögető eke, a szölőben kultivátor, saraboló? A régebbi gépeket erősebbnek, strapabíróbbnak írjátok, de mivel nem vagyok vmi ügyes szerelő és a munka, kert, stb. mellett nem is lenne sok időm rá, ezért új gép vásárlását tartom valószínűbbnek.
Szeretném megkérdezni, hogy a fenti munkákra milyen gépet ajánlanátok? (Fontos: kimondottan homokos talaj.)
Netes keresgélés során kinéztem párat, ezekhez kérném a hozzászólásotokat! (Utánfutóm az autómhoz van, azzal vinném a szölőbe, akkor gumikerék nem kell a rotához, ugye?)
- Honda FG 315: vizszintes motor, strapabíró konstrukció. Találtam hozzá adaptereket is csak felezőt nem. (Nincs is hozzá? Vagy nem is kell?) http://kozmashop.hu/index.php?option=com_virtuemart&page=shop.browse&category_id=381&Itemid=1 Ezek gondolom, nem Honda gyártmányok. Tudja vki milyen minőségűek? Júliusban ez a gép akciós, úgyhogy most a fenti kiegészítőkkel együtt olyan 270ezer lenne (+ még a felező, ha kell.) - Robi 156 Honda v. Briggs motorral (fűnyíróm Briggs motoros, jó pár éve kifogástalan): minden szükséges adapterrel ez is 270-re jönne ki. - Robi 202 LX: jól értem, hogy hasonló áron, de ez erősebb? Viszont a Robix adaptereknél nem írják, hogy ezzel is kompatibilisek lennének. Ezek szerint ehez a géphez nincsenek adapterek? - KF 65 Dragon (szintén Honda v Briggs motorral): Erről sokan írják, hogy gyönge, silány összeszerelés. Azonban minden relatív. A fenti talajon és munkákra sem megfelelő? (Azért forszírozom, mert minden adapterrel 200 körül kijönne.) - (szintén Szentkirályi) Extra 850: jól értem, hogy ugyan azon az áron ez erősebb gép? A 65-ös adapterei ehhez is jók? - mostanában többen dícsérték az Oleomac gépeket. Ezek csak rotálásra jók?
Mivel munkából éllek az ár is fontos. Ha azt mondjátok, hogy pl. a Honda gép valóban annyival jobb a többinél és az a minőség kell ezekre a munkákra, akkor esetleg áldozok rá annyit. De ha olcsóbbat is megfelelőnek tartotok akkor azt választom.
Tudom, szántáshoz ezeknél nagyobb gépeket ajánlotok, de figyelembe véve hogy homokról van szó és eddig is csak kézzel ástuk, megfelelő lenne -e ilyen kis eke? Tőkés szölő őszi befödésére a töltögető eke alkalmas?
Elnézést, hogy ilyen sokat írtam, de úgy gondolom ezek szükségesek ahhoz, hogy véleményt tudjatok mondani.
Ja, még eszembe jutott: nekem ugyan a 4 lovas motoros van, ennek a karburátora és a membránja közott van egy 5Ft-os nagyságú 2-3 menetű rúgó. Az egyik végén van védő gyűrű. A védő gyűrű nézzen a membrán felé. Egyszer fordítva raktam bele, és vmi hasonló jelenséget produkált a gépem.
Azt írtam is, hogy a gumimembránt már kicseréltem és a karburátort is kipucoltam! Ezeken túl vagyok és mégsem akar működni rendesen! "gumicumi" utánn egy felpörrenés és aztán le is áll!
Nekünk volt ilyen motorral gond, annak az volt a baja, hogy a karburátor (és tank között?) ott valahol volt egy szűrő, ami tele volt. Ezt kipucoltuk és jó lett.
A tünete az volt, hogy 1 percig lehetett vele dolgozni, majd megállt. gumicumi nyomkodása után megint ment 1 percig.
Kis segítséget szeretnék kérni at uraktól, hátha valakinek nagyobb rálátása van a kapagépekre!? RK 02 – es Briggs Sprint 375 kapagéppel kínlódok már egy ideje, hasztalanul. Nemrég kapáltam a géppel, ment is szépen, de úgy a munka 2/3 részénél olyan érzésem volt, mintha a motor csak fél, vagy 2/3 erővel működne. Aztán még ment egy darabig, de egyszer csak leállt és azóta az Istennek sem indul be. Pontosabban beindul, felpörgetem, de le is áll! Megnyomkodom a gumipumpát, több rántásra beindul – felpörgetem, de ismét leáll. Dolgozni vele így nem tudok. Vettem hozzá gumimembránt, új gyertyát, szétszedtem a porlasztóját és próbálgattam tisztítgatni is, de semmi eredmény. Olykor a berántásnál olyan mintha a porlasztójába lőne vissza. Ez előgyújtáskor szokott lenni, de itt ilyen nem lehet. Mit tehetnék még vele, mert ebben a melegben rángatni sem olyan nagyon jó dolog. Nemrég van meg nekem ez a gép és éppen ezt hallottam róla, hogy sokat kell rángatni, na de ennyit!?!? Mi lehet a gép baja? Kérem aki ért hozzá, tegye meg, hogy segít nekem!
Tettem fel egy képet is. Igaz nem az enyémről, de így néz az is ki.
Tény, hogy nem írtam, kb 20 éves szerkezetről van szó. Ha fent lenne a szevafém honlapján, valszeg megtaláltam volna. És a gugli sem segített. Azért kösz. :-)
Kaptam ajándékba egy kapát, kérlek, segítsetek megfejteni, milyen tipus lehet. Fényképet most nincs módom feltenni, de majd megpróbálok, ha így nem megy:
Szevafém gyártmány. Zöld-sárga színű, álló B&S motor van rajta, a kuplungja ékszíj meglazítós. A motor hátul van, a főtengely hosszirányban áll. A hajtómű tengelyei szintén vizszintesek. Elég kicsi az egész szerkezet, két-két kapatag van rajta.
Pár apróságot szeretnék kicserléni rajta, ezért kellene tudnom a tipusát. Én még nem is láttam ezen kívül ilyen felépítésű kapát. Lehet, hogy ehhez léteznek másféle adapterek, amiket az elejére lehet biggyeszteni a kapa helyett ??