Van ilyen. Olcsó, korrekt szállás ( szobák, fürdőszobával, teljes ellátással is, nem fizetős part) Mi megyünk csoporttal, busszal, augusztus 29 én este indulunk, szombattól, szombatig vannak a turnusok. Voltam kinn, személyesen láttam, tapasztaltam mindent. Beszéltem a nagyon készséges szállásadóval. Vele vagyunk kapcsolatban közvetlenül. A nyár az nyár, nyilván sokan vannak, ez természetes.
Ha érdekel bővebben a téma, privát mailben szívesen tájékoztatlak, ill. bárkit.
Tudok szállást, olcsó is, Susnjban van ugyan, Bar központja 2km. A tulaj viszont kimegy a vasútállomásra stb segít ha kell mindenben: buszjáratok, bármi.
Kedves Pista, jól mondod: hiába mondod. Szaktopikozzon a polidiliben az, akinek arra van kedve. Nekem nincs! Már ha megengeded, topikcsendőrködésed közepette. A valóban érdekes linkem egyik szegmense Montenegró is, és így ilyenként ON-jellegű. A topik gazdája még nem kofogásolt tőlem semmit sem. Örömöt okoznál, ha nem foglalkoznál többet velem. Köszönet.
1) Nem vagyok Pista (neked legalábbis biztosan nem)
2) Ez neked a topikcsendőrködés?
Mijo, ajánlanék én neked (és persze más érdeklődőknek) egy topikot:
Ez egy koszovós topiknak indult, de mára inkább általános Balkán-topik lett, nagyrészt politikai, kisrészt gazdasági témákkal, ahogy jön. Most éppen Boszniáról diskurálunk. Messze nem minden dologban értünk egyet, de -- ellentétben a Poli-Dili fórum általános gyakorlatával -- kulturált hangnemben, meglehetősen tényszerűen folyik a párbeszéd, néhány roppant felkészült társunk részvételével.
Ez a linked remekül passzolna oda, és ott érdemben is meg lehetne tárgyalni.
Ez a topik meg maradjon meg Montenegróé és a turistáké :-)
Kedves Pista, jól mondod: hiába mondod. Szaktopikozzon a polidiliben az, akinek arra van kedve. Nekem nincs! Már ha megengeded, topikcsendőrködésed közepette. A valóban érdekes linkem egyik szegmense Montenegró is, és így ilyenként ON-jellegű. A topik gazdája még nem kofogásolt tőlem semmit sem. Örömöt okoznál, ha nem foglalkoznál többet velem. Köszönet.
Kértél szállásajánlatot, belinkelek neked egy oldalt, épp júli elején akcióznak és közvetlenül a szállásadótól foglalhasz, meg szerintem nagyon szép hely... ja és alkudozni is lehet velük... A honlap olvasása igényel egy kis nyelvtudást, de angolul is tudnak.
Amúgy Herceg Noviban van, én most épp ebbe a helybe vagyok beleszerelmesedve.
A 31 évvel ezelőtt meghalt Tito tudta, hogy műve bajosan éli őt túl. Jugoszlávia nincs többé, illetve mégis: Szabadkán, a Starina Novakon, közvetlenül a Toyota-kereskedés előtt. Tovább »
Szinte óránként van busz a két város között. A vasútállomás és a buszállomás 200 méterre van egymástól (ha ez információ), viszont mindkettő a várostól félreeső helyen van és én (lehet, hogy nem vagyok elég körültekintő), de ott bizony nem láttam szállodát. Ha azt akarod, hogy a szálloda közvetlen a vasútállomás közelében legyen, akkor szállj le Sutomore nevű településen (6km-re Bar előtt), ott simán átsétálsz a szállodá(k)ba és érdekesebb is, mint a Bari vasút a semmi közepén, mivel a sutomorei állomás majdhogynem a tengerparton van, hogy a szállodákról ne is beszéljünk. Bar és Sutomore között óránként közlekedik a városi busz (1 euró), ha többedmagaddal ülsz be a taxiba szintén 1 euró (a városi busz elől happolják el az utasokat)...
A bari buszállomás és vasútállomás előtt eddig mindig lehúzós taxissal találkoztam és gondolom, nem sétálgatni akarsz (Bar központjáig durván 1-1.5 km a séta).
Bar városába kell utaznom júniusban. Érdeklődnék, hogy Barban nem tudtok esetleg olyan szállodát,ami a vasútállomás közvetlen közelében van?
A másik kérdésem, hogy Budvára onnan hogy jutok el?Van ott vmi buszállomás? Mert néztem, és 1 buszjáratot találtam Bar és Budva között...az azért nagyon kevés,nem???
Köszi a segítséget, de a 10 euro/főt nem tudom, hogy honnan vetted. Én azt kértem, hogy olcsó legyen, de árat nem írtam, nálam ez annyit jelent, hogy nincs igényünk luxus apartmanra, egy középkategóriás megfelel, mivel inkább kirándulással, mászkálással, esti sétákkal, standolással töltjük az időnket, mint az apartmanban üléssel, viszont ha nem kirándulunk legyen közel az apartman a strandhoz - kb 200 m, hogy a gyerekkel ne kelljen sokat cuccolni.
a balkáni harcok szerintem, akár közvetve, alapvetően befolyásolták a helyiek mindennapjait, a menekültek, az embargó indukálta szervezett bűnözés, a bombázások, a turizmus és az egész gazdaság visszaesése révén.
Ez igaz is. Természetesen Montenegró is érezte a háborút.
Mi, akik a térség egészével foglalkozunk napi szinten, hajlamosak vagyunk a montenegrói hatásokat bagatellizálni, hiszen azokhoz a szörnyűségekhez képest, amik a szomszédban történtek, Montenegróban végig paradicsomi állapotok uralkodtak. (A teljes lakosság felére kiterjedő, végigvitt etnikai tisztogatás Boszniában; többszázezres etnikai tisztogatás Horvátországban; a teljes lakosság harmadára kiterjedő etnikai tisztogatás kísérlete Koszovóban; polgárháború Albániában (1997); polgárháborús állapotok Macedóniában (2001), vallási- és nemzetiségi feszültségek a Szandzsákban, stb).
Nekem sok bajom van Djukanovic-csal és hatalomgyakorlásának módszereivel, ugyanakkor minden elismerésem az övé, hogy a jugoszláv háborúk idején hol bölcsen, hol ravaszan manőverezte keresztül az országát a kihívásokon. A mai Montenegró egyik legpozitívumabb vonása, hogy bár soknemzetiségű ország, a nemzetiségek között nincsenek feszültségek, Montenegró külkapcsolatai pedig maximálisan kiegyensúlyozottak.
A legtöbb félreértésen alapuló gondot szerintem ez fogja okozni (tisztára USA módi): "Ha a rendőr megállít minket, semmikép se szálljunk ki, csak felszólításra hagyjuk el a játművet, ellenkező esetben komoly pénzbírságra számíthatunk."
Ez igazából régi szabály, és aki olvasta már a régebbi útvonal-leírásaimat, annak végképp nem újdonság. Pl. 2003-ban ezt írtam:
Ha megallitanak, az ajtot azert ne nyissuk rajuk, mert azt fenyegetesnek veszik. Tekerjuk le az ablakot es bajmosoly.
Onnan jöhetett nekem ez a crna gorai háború, hogy benne van a köztudatban, 1991-92-ben montenegrói területről lőtték Dubrovnikot, és az ember fantáziája ehhez hozzáteszi, hogy a horvátok akár vissza is lőhettek (ezek szerint nem), így meg is lenne a közvetlen háborús helyzet.
Ha érdekel a kérdés, a Wikipédián egy kivételesen jól szerkesztett, sok forrásból dolgozó összefoglaló olvasható Dubrovnik ostromáról:
Röviden: Dubrovnik ostromában valóban szerepet játszottak a JNA (Jugoszláv Néphadsereg) montenegrói csapatai is, de a várost a körülvevő hegyekről, illetve hajókról lőtték. A horvát egységek csak a város felszabadításában voltak érdekeltek, ellentámadást nem vezettek.
Még nem láttam a te hozzászólásodat, amikor az enyémet jegyeztem.
A legtöbb félreértésen alapuló gondot szerintem ez fogja okozni (tisztára USA módi): "Ha a rendőr megállít minket, semmikép se szálljunk ki, csak felszólításra hagyjuk el a játművet, ellenkező esetben komoly pénzbírságra számíthatunk."
Az eljáró hatóságok humánusabb viselkedése miatt még így is inkább ezt verziót javaslom, mint Crna Gora, azaz Montenegro más útvonalon történő megközelítését.
Egyébként az, aki ma Szerbiában közlekedik, minden tréfa nélkül jól teszi, ha alaposan utánanéz az érvényben lévő közlekedési szabályoknak, melyek nem egy esetben igencsak meghökkentők az előzőekhez képest.
A szabályokban semmi meghökkentő nincs. 2009-ben módosították a Kreszt, és egy csomó olyan "új" elemet hoztak be, ami Magyarországon már évek óta érvényben van. Ilyen pl a vezetés közbeni mobiltelefonálás tiltása, a nappali kivilágítás kötelezettsége, és hogy 12 évnél fiatalabb gyerek nem ülhet elöl az autóban. Az ittas vezetés alsó határát is lejjebb vitték, de a magyar zéró toleranciához képest még mindig van mozgástér, 3 ezrelékig nincs büntetés.
Ami meghökkentő lehet, az inkább a büntetési tételek szigorodása. Egyrészt bevezették a büntetési pontrendszert, de ez külföldiekre nyilván nem vonatkozik. Másrészt durván megemelték a pénzbüntetéseket. Korábban 3000 dínárból (kb 10 ezer forintból) bármit meg lehetett úszni, most a magyar szinthez hasonló tételek vannak, azaz 200-300 eurós büntetést is össze lehet szedni. Az igazán durva szabálysértésekért pedig 15 napos börtön is jár a pénzbüntetés mellé (pl. városban 120 felett, országúton 150 felett).
Az is sajátságos, hogy a büntetési tételek megduplázódnak, ha a szabályszegéskor kiskorú is tartózkodik az autóban.
Ebben a zsebre dolgozó, autós turistákat lehúzó rendőrök és vámosok vastagon benne vannak. Manapság mintha már nem hallani annyit erről, ezek szerint javult a helyzet.
Bizony, voltak cifra dolgok. Én 1996 és 2003 között Bpest és Szófia között ingáztam, tudnék sztorizni ;-) Különösen 2000 végéig, Milosevic bukásáig volt kemény a helyzet. Az utóbbi években tényleg jelentős a javulás.
Csak egy apróság: a nálunk megszokott durva lehúzásokhoz képest a szerbek mindig is kismiskák voltak. Nem egy magyar egyenruhást tettek dúsgazdaggá a hétvégeken átvonuló balkáni vendégmunkások.
A másik pedig az, mely állandóan siet, azaz szereti kidumálni a szitut, max. 10-20 EUR erejéig jelét adni a mindannyian emberek vagyunk alapfrázisnak. Azaz, hacsak nem vagy képes oly mértékben szuggesztív lenni, hogy elengedjenek, akkor vége a régi szép időknek. Jómagam már helyismerettel és befolyásos barátokkal rendelkezve is kezdek oda jutni, hogy nagy-nagy lelki vívódások közepette, de igyekszem betartani a szabályokat.
Egyébként az, aki ma Szerbiában közlekedik, minden tréfa nélkül jól teszi, ha alaposan utánanéz az érvényben lévő közlekedési szabályoknak, melyek nem egy esetben igencsak meghökkentők az előzőekhez képest.
Na de van itt egy folyamatosan jó tanácsokat osztogató topiktárs, ki otthoniasan mozog a Balkánon, hadd maradjon meg számára a segítő tájékoztatás öröme.
(Mindezt nem ijeszgetésnek szánom, hiszen jól tudott, hogy a közutakon közlekedő honfitársaink zöme nem rebellis hajlamú.)
(...) miként Szerbia is, melyre nem is oly régen a tranzitutat latolgatók úgy tekintettek, mintha mondjuk a mai Líbián át kellene utazniuk.
Ebben a zsebre dolgozó, autós turistákat lehúzó rendőrök és vámosok vastagon benne vannak. Manapság mintha már nem hallani annyit erről, ezek szerint javult a helyzet.