Vidd el autóvillamosságishoz, aki diagnosztikát csinál üzemmeleg motoron és nem csak hibakódot tud kiolvasni a 3000 Ft-os ebayos cuccal. Élőadatokból sok minden kiderül, minden olyan részt érdemes monitorozni, aminek van alapjele és visszacsatolt jele. Ez érzékelőkre és beavatkozókra is igaz. Ha nem működik valami rendben, akkor konkrétan az eszköz első csatlakozásánál is mérni kell, majd abból ki lehet zárni a kábelhibát, tehát csak az eszköz rosszalkodik,vagy a kábelkorbácsban van valahol a turpisság. Ehhez főleg nem autószerelő kell hanem autóvillamossági műszerész vagy gépjárműtechnikus. Esetleg egy ügyes műszerész a gyengeáramú területről, aki ismeri az autóvillamosság alapjait is.
Bocs, én látatlanban nem szeretnék itt ötletelni, de vannak gyakori hibák aminek az okait már sokan rávágják. Azt vagy bejön, vagy nem, de én inkább mérek...
Az EGR attól még lehet az oka. Saját tapasztalat: az elvileg jól működő EGR-t levakolva megszűnt a rángatás. A jól működő EGR-t úgy értem, hogy kipucolás után TECH-2-vel leellenőrizve.
G Astrám rángat. x16xel motor van benne. Gyertya cserélve volt, meg volt rajta másik gyújtásmodul és azzal is előjött . Nem eredeti Delphi. Folyotószelep pucolva lett, és az EGR járatok is. Hidegen nem rángat, csak ha melegszik a motor, utána egyre jobban. Üzemanyag nyomással nem lehet gond, mert LPG üzembe is csinálja. LPG-vel jobban, de azt tudja mindenki, hogy gázüzem érzékenyebb a gyújtásra. EGR szelep se csinálhatja, azt is végigjártuk. A szervizben a computer se jelez semmi hibát vagy eltérést. A ECU is rendben van, nem okozhatja az a rángatást. Van valakinek ötlete mi lehet a gond? Vagy esetleg egy jó Opel szakértőt?
Meg van a 16 PIN-es csati, és a kézi kiolvasó a KWP2000 protokoll alapján működik az Agilánál. Tehát lehet használni hiba kiolvasásra és törlésre az Opelnél a MaxiScan VAG405 kilvasót. Jelenleg idáig jutottam vele. Ha lesz újabb fejlemény megírom.
Egy fura hibára keresném a megoldást. A z17dth motor a kocsiban (h astra) olyat csinál, hogy gyorsításkor még az alsóbb 2000 körüli fordulaton egy pillanatra megtorpan. Van hogy ez 2-3 torpanás is. Leginkább második fokozatban jelentkezik. Ha padlógázzal csinálom sosem jön elő, csak átlagos gyorsítással. Azt még tudni kell, hogy most télen keveset használtam a kocsit, majd ahogy ismét gyakrabban, onnantól jött elő ez a hiba. Egy tüzelőanyagszűrőt már cseréltem és nem segített. Hibakódot pedig semmit nem ír :(
Egyelőre még nem találtam meg a csatit. Igen, első sorban VAG , de több protokollt is ismer. Csak Skodákon használtam eddig(Fabia 2002-es, Felicia '99-es) kiolvasásra és törlésre.
adott egy 2000-es évjáratú 1.4-es Astra F Classic "vadállat", 60 lóerővel. A következőket produkálja mostanában: - pár nap állás után is indul elsőre, viszont az első pár percben mintha nem mind a négy henger menne, utána már oké - hidegen előfordul (ez se mindig), hogy indítás után az első 100 méterig elég magas az alapjárat, kuplungot benyomva felpörög a motor - üzemmeleg motornál volt néhányszor olyan, hogy kuplungot benyomva ingadozni kezdett az alapjárat, másszor meg gond nélkül visszaesik a fordulat a normálisra, ahogy kell -motorfékkel haladva egy bizonyos fordulatig (fordulatszámmérő ugye nuku) egyenletesen lassul, aztán ránt egyet, majd egyenletesen lassul tovább
Tippek?
Másik dolog: milyen hőfokon kapcsol a hűtőventilátor? Normál tempóban 91-93 fokot mutat a műszer, városban dugóban már kúszott a 100 közerlébe, de pirosban eddig nem volt, ventilátort ilyenkor se hallottam. Termosztát cserés, vagy ez a hőfok normális ezeknél?
Általában vagy a biztitábla mellett vagy a kézifékkar melletti burkolatot kell kipattintani és alatta lakik. Ezt a kiolvasót nem ismerem, de a lényeg, hogy obd2-t ismerje.
Még új vagyok itt az Opel fórumon. Pár napja 2002-es Opel Agila gépkocsim van, 1,2 Ecotec motorral szerelt (Z12XE). Azt szeretném kérdezni,hogy ha van a hibakód kiolvasónak csatlakozója (16PIN-es) azt merre találom benne? A másik kérdésem az ,hogy az Autel Maxscan 405 kézi kiolvasót lehet használni hozzá? (természetesen ha rendelkezik a 16PIN-es csatlakozóval)
Adott egy Opel Astra J, A16XER motorral. 2011-es, azóta vezetett szervizkönyves, most 138.000 km-van benne. A legutóbbi szervíznél, amit 116.000nél volt azt írták a szervizkönyvbe, hogy a köv. szerviz 150.000nél esedékes, de a vezérlést nem cserélték le. Elképzelhető, hogy a gyári vezérléssel meg lehet tenni 150e km-et szakadás nélkül?
2001-es X16SZR, és hogy tetézzem a bajt, a klíma nem gyári, hanem utólag építették be még 2001-2002 körül...
Az alapján, amit írsz, nem hiszem, hogy házilag meg tudnám javítani, de egy tisztességes klímaszerelő olcsóbban megcsinálná, mint amit a kocsi ér, ugye? :)