IRISBUS IVECO-Kapena 65C típusú autóbusz M3-as kategória, városi kivitelű busz, közforgalmú személyszállításra alkalmas Összgördülő tömeg : 7.000 kg Szállítható személyek száma : 38 fő ( 11 ülő + 26 állóhely + 1 sofőr ) Gyártási év : 2006 Első forgalomba helyezés : 2006.03.24. Motor : IVECO, EURO 3-as motor, 2.800 ccm, 146 LE ( 107 kW) Felszereltség : hátul légrugós tengely, retarder, elektromos utasajtó elől és hátul, hidraulikus vezetőülés, oldalt nyitható ablakokkal, hátsó ajtónál süllyesztett peron ( kerekesszékes utasok szállítására alkalmas).
Ilyen leírást adtak hozzá! http://www.italcamion.hu/webset32.cgi?Italcamion@@HU@@7@@733176533
Az új Alfa LMF-317 alacsonypadlós légkondis, digitális kijelzővel, állitólag Mórahalom és Ásotthalom önkormányzata nyerte a kocsit valami pályázaton és átadta a volának már a beszerzés intézését is, azal a feltételel, hogy lesz naponta több Gátsor-Indóház Tér járat. Kedden lesz az ünnepélyes átadója és utána majd már fog is dolgozni addig bent jegelik!
Üllési telephelyes, kocsi lett. Reggel 7:15körül ér be Szegedre, és 14:20kór megy Forráskútra ez biztós, de hogy közben és utána mitcsinál azt nem tudom.
Lassan kb. egy hónapja megszakítás nélkül dolgozik, kezd kikupálódni, csak nagy az olajigénye... Mostmár szerencsére a sebességet is beveszi, nincs "munkaundora", nem jönnek elő a régi hibái, kopp-kopp-kopp.
Tegnapi infóm szerint az ajtajával tréningeznek a mühelyben, ha megjavul akkór jönn ki, a KBS-644 gazdái kapják álitólag Gátsóri telphelyre a KBS pedig Csólyóspálosra kerül a CKE-813 helyére. Ennyit tudtam kiszimatólni várjuk a fejleményeket.
A mai Szőreg-Újszeged vasútgyaloglásból kiöntött az eső, és úgy döntöttem, hogy buszra szállok a (újszőregi? újszegedi?) temetőnél. Szerencsém volt, a 60-as busz öt perc múlva jött. DUD-031 ha jól tévedek. A busz és a buszvezető kultúrált volt, de a jegyárat, ami 300 forintot kóstált, sokalltam. Utaslétszám a csuklóson kb 10-15 fő között változott. Mars téren, mivel végig volt állva helyi kocsikkal a járda melletti rész, az utasok az úttestre voltak kénytelenek leszállni, és a buszok/autók között szlalomozva a járdára bemenni.
Megérkezet a Szegedre egy újabb Alfa busz állitólag csak egy darab és LMF-es rendszáma van alacsonypadlós és klimás, talán holnap már kidugja az orrát és dolgozni is fog, mert infóm szerint ma már matricázták. 3pontos biztónsági ővel vannak ellátva az üllései úgy mint az LLE-seknek, igy már van 6db iskolabusznak alkalmas kocsi itt a Tv-nél. Mert szeptembertől ezzek a kocsik fogják csinálni az iskolásjáratokat, állitólag.
Úgy látszik Szentes után Hódmezővásárhelyen is szerződést bontott a TESCO és a Tisza Volán, június 1-től megszűnnek a hódmezővásárhelyi TESCO-hoz közlekedő - 6T,9T,12T - helyijáratok:
Mivel május 31. pünkösd vasárnap, ünnep és ekkor - bár a menetrend nem jelzi - a vásárhelyi T járatok nem közlekednek, ezért utolsó közelkedési napjuk május 30-a, szombat lesz.
5 %-os kedvezményt ad a Tisza Volán külön kártyával (sale card) a teljesárú jegyből internetes jegyvásárlás esetén:
Este volt vagy nappal, mert ha este volt akkor no problémo mert vannak a Petőfis alacsony padlós fordákban Makkosi járatok, illetve a Tarjáni fordában (tegnap KZR-280) van 20-as. Ja és még a Mars téri alacsony padlós körfordában is van szombaton 21:30-kor 2-es, vasárnap este meg 20-asok vannak az említett alacsony padlós körfordában.
Egy példát is írjak a Volánbusz-nál a Bp-Szeged járata. Bp. ind. 18.30---> Szeged érk. 21.35 itt alszik/ lakik a soför/ majd másnap reggel vissza megy 7.25-kor indul innen Szegedről!
Jó lenne az ilyeneket kijavítani: Mert ez a busz már nem megy el Makóig! (3óra alatt)
http://www.tiszavolan.hu/Default.aspx?sm=602&pg=DistanceLines De azt nem mi közlekedtetjük az oldal szerint!! http://www.tiszavolan.hu/Default.aspx?sm=602&pg=DistanceLines ööö ezt nem értem itt is azt írja hogy a közlekedtető a Zala Volán
Minden rendben van ezzel az oldalal vagy csak én nem tudok elígazodni rajta :S
Távolsági járatban nekünk van kint alvós emberünk?Értsd(pölö elmegy Szombathelyre ott alszik/lakik, él/ majd vissza jön Szegedre és újból előről az egész)
Épp néztem az ismételt Házon kívült, kíváncsi leszek Szeptember 1.-től nálunk is megszűnik-e az új rendelet miatt az Iskolabusz rendszer amit ügye nálunk jelenleg az FGM-320 lát el, és Makón az Autósan gépezet. Gondolom ezért biztos nem lesz biztonsági öv szerelve az összes ülésre és gondolom az üléseket se fogják megmagasítani. Más: Tegnap hazatért a régi honába a KDJ-357 (Makkos). Egyébként nem semmi, hogy lovaglós alacsonypadlós szerepet játszanak a KDJ-és Csiták, nincs önálló fordájuk és csak ugrálnak össze vissza decentrumból decentrumba.
Volt egy hosszabb időszak, amikor nem is volt elővételi jegy a szentesi helyi közlekedésben, 2005. január 1-től vezették ismét be.
Akkor 100,- forintba került az elővételi jegy, a buszon vett 120,- forintoshoz képest akkor is 20,- forinttal volt olcsóbb.
A forgalmiban most sem árulják, más közepes méretű városoktól (Orosháza, Gyula, Hódmezővásárhely, Sopron, stb.) eltérően, de a bérletpénztárban nekem már adtak, bár általában a Kossuth téri hírlapboltban szoktam venni.
Ja, jut eszembe, egy darabig a TESCO-ban lévő lottózóban is árulták, de aztán ők már nem, viszont a TESCO-ban lévő újságosnál is lehet(ett) kapni.
Érdekes, de többször is próbálkoztam a szentesi autóbuszállomáson elővételben helyi jegyet vásárolni (kb éves-kétéves időközökben), de mindig azt a választ kaptam, hogy Szentesen ilyesmi nincs, vegyem meg a buszon :(
Ha jól meggondolom a valóban kis számú szentesi helyi utas között még soha senki mást nem láttam elővételi jeggyel utazni, legfeljebb buszon vett jeggyel, illetve bérlettel, vagy ingyen.
Ettől függetlenül biztosan más is vett már ilyet, de nem jellemző.
"Ti láttatok már Szentesit, Csongrádit, Makóit? Léteznek ilyenek?"
Mi az, hogy láttunk?
Én használom is. Néha úgy tűnik, hogy más sem:)
Szentesen van elővételi lyukasztós jegy, csak éppen lyukasztó nincs a buszokon, ezért tépéssel kezelik. Az áramost 135,- Ft, 20 forinttal olcsóbb, minta buszon vett jegy.
Megvásárolhatod az autóbuszállomás elővételi pénztárában és a Kossuth téri hírlapboltban (úgy tudom, hogy az Apponyi téri újságosnál is).
Emberek megtört a jég, sok év után újra déli váltásban van egy gázos autó, jelen formában jelenleg a HBA-532 nyomja a 90-90F-es szendvicseket. Ezt is megéltük újra :-).
Látszatra - kisbusszal - kihasznált volt ez a járat is. A Volánbusznak is van 1 járata Szabadkára, és azon is szoktak lenni. Tehát szerintem nagyobb a kihasználtsága mint a vonatnak..
És azt is szeretném megkérdezni: milyen kihasználtsággal közlekednek a Szeged-Szabadka-Szeged járatok? (mert az ugyanezen a viszonylaton közlekedő vonatok kihasználtsága hagy maga után kívánnivalót)
Oldtimer kinézetű jegy 2009-ből: (én még csak szegedi és hódmezővásárhelyi előrenyomtatott jegyet láttam. Ti láttatok már Szentesit, Csongrádit, Makóit? Léteznek ilyenek?)
EOT-681. Kicsit pislogtam a felirat láttán... Múltkor volt szó a tulajdonviszonyáról, de erre nem gondoltam, hogy már a Volán alvállalkozik a Partiscum Busznak.
De röhejes, mikor csatornázták a Csallóközi utcát akkor tudott a Nagyszombati utcában járni a 78A, nem értem miért kell ezt túl kombinálni, nem számít ezzel jól kicsesznek a Rókusi iskolákba járó gyerekekkel, gratulálok a szervezőnek.
Kihagytad még a felsorolásból a régi Szöregi törzskocsit, jelenleg Makkosházán lett honos a BPZ-882, ő is kapott kisebb-nagyobb esztétikai festést. Hát igen a múltban volt egy jó pár törzskocsi de most már javarészt mind lovagló szerepet játszik, de örüljünk annak, hogy csinosítgatják még és nem selejtezik le őket.
Azt azért bírná a búrám, ha a Tisza Volán átvenné a Csongrád megyei vasúti mellékvonalak üzemeltetését, és a cégnél kialakult munkamorállal és hatékonysággal működtetné, továbbra is vasútként persze. Hogyan mutatna mondjuk egy Uzsgyi, Tisza Volán színekben :)
Megoldás: adjuk át a Szeged-Budapest vonatok közlekedtetését a Tisza Volánnak, és akkor megmarad a kecske és a káposzta is: vonat és egy hatékony cég. :)))))
Ahogy látom a flotta komolyabb járgányai látogattak el Bp-re! Jó képek lettek!
"ilyenkor látszik, hogy mennyivel jobban járnánk mondjuk egy 2 óránként járó BP-Szeged expresszjárattal, mint a MÁV-val."
Hát igen és ráadásul nem késik, mint azt tapasztalhatjuk a MÁV-tól általában!
Más az egyik Citaro bent áll a telepen, de ahol lenne a rendszám ott nincsen meg az a műanyag(netán fém) burkolat!
Érdekeségek még az ELR-569 90-es csinált ma BPT-946 mintha ö is kapott volna egy kis felújítást legalább a felnik csillogtak a napsűtésben, ráadásul ö is 90-esebe volt, na meg az AKF-996, CJN-356 is felbukkant Tarján Víztorony ugyan azon viszonylatban( na jó lehet vmelyik F-es volt). Számomra azért furcsa picit, mert elég sokat jártak ki Dorozsmára, és talán az 569 az törzs kocsi volt.
"Ilyenkor látszik, hogy mennyivel jobban járnánk mondjuk egy 2 óránként járó BP-Szeged expresszjárattal, mint a MÁV-val."
Maximálisan egyetértek. Egyrészt olcsóbb (163 km vs. 191 km), másrészt gyorsabb (harmadrészt jobban szeretem a buszt ;).
Mellesleg nekem nagyon hiányzik a 11:00-s naponta, ugyanis a MÁV dec 14-ével gondolt egyet, és úgy döntött, hogy szétveri az ütemes a menetrendet, és a 10:44-es vonatot kihúzta hétfőn, kedden, szerdán és csütörtökön (illetve lehet, hogy vannak még egyéb korlátozások, pl. holdtölte előtti pénteken sem jár valamelyik ál-IC, de az Elvirát nem volt kedvem végigbogarászni), amolyan hungarikumként...
11:00-kor 3 kocsi (GBG-539, FLH-795, HMP-851) ment el BP-re expresszjáratként, valamint FHT-803 ment Kkfélegyházán át Kecskemétre. Kb. 5 percenként hangos utastájékoztatás volt, utaslemaradást nem láttam. Ahogy láttam több gép (pl. FLX-301) is be volt készítve a tárolóra, hátha menni kell. Nálam 10-ből 10 pontot érdemel a volán, tökéletesen kezelték a vasutassztrájkot.. ilyenkor látszik, hogy mennyivel jobban járnánk mondjuk egy 2 óránként járó BP-Szeged expresszjárattal, mint a MÁV-val.
Köszönöm, hogy feltetted ide képekkel illusztrált élménybeszámolódat. Azt azért valljuk meg, hogy az óránkénti helyijárat is elég vérszegény volt, már ami a járatsűrűséget illeti :( Szentes úgylátszik egy helyijárati szempontból elátkozott város: csak egyszer, Istenem, csak egyszer éltemben látnék már egy utasokkal teli helyi járatot a városomban!
Igen, változatlan a menetrendje hétköznap és hétvégén is.
A TESCO buszok menetrendjénél mondjuk országosan nemigen értem a Volános "munkaszüneti nap"-hoz való ragaszkodást, mert ezek a járatok vasárnap közlekednek, de a valódi munkaszüneti napokon pont nem, mert munkaszüneti napokon a TESCO zárva van.
Ezt pl. Hódmezővásárhely Tisza Volános helyi menetrendjében sem jelzi semmi a T járatoknál:(
Ehh, a régi szép idők, amikor a vasárnapi tiszafüredit ELS-580 meg a GVX-908 (IK280) végezte, majd az egy szem helyközi 435-ös (DZA-035) is elő-előfordult rajta :-)
Tuti, hogy a 119-es nem volt mosttanában Győrben, úgy ahogy a többi Contact semm, kb 1 éve még a 119-es csinált 1-2 alkalomal járt Dunaújvárosban, de Győrben már akkór sem.
Ezen a héten - május 10-ig - pedig egyszerre közlekednek még a Szentesen Tescohoz a helyijáratok is és a május 2-től beindított ingyenes járatok is, mert a helyijáratok menetrendváltozását elhalasztották május 10-re.
Ráadásul a város felé tényleg egyszerre, mert a TESCO-tól ugyanakkor, óra 05-kor van az indulás, de míg a helyijárat általában óránként ment, az új ingyenes járat 2-3 óránként. Menetrend a TESCO végállomáson és a buszon kitéve.
Nekem az óránkénti fizetős helyi sokkal jobban bejött, mint a sokkal ritkább, de ingyenes, ami miatt vélhetően a Vasútállomás és a Drahos utca között is ritkul majd a helyijárat.
Két "mögöttem az utódom" kép és a TESCO járat kocsija:
Az a Carrus ami Kaposvára járt a Zalaira rásegiteni, az a KBS-645, most ez a kocsi jár a Veszprémire rásegiteni Cecére, a KBS-695 meg Soltra jár, ugyancsak a Veszprémi elé. Szeghalomra a KBS-697 jár. Tiszafüredre meg a KBS-696.
Melyik Rába Contact jár Győrbe, mert szerintem egyik sem. Győrbe még vasárnap is az IAN-713 és valamelyik sárga rendszámos IES jár, Székesfehérvártól a KMB-545, Dunaújvárostól az IRZ-705, Kskunhalastól meg a KXW-373 a rásegitője, valamikór a Halasi rásegitő volt Contact a HSX-917 személyében.
A KMB-546 Szekszárdra jár vasárnap, a Miskolcinak meg Tiszafüredtől az FLN-324 a rásegitője. Ennyi helykőzi ugrik be hirtelen ami távolsági járatot csinál vasárnap.
Egyébként utasként egy hatalmas nagy piros pont a Tisza Volánnak, hogy általában normális ülések vannak a buszokban, még a kőhajításnyira levő településekre közlekedőkben is, nem derékig érő sz@rok, amik sok más volánnál többségben vannak. Nem tudom, hogy ez mennyivel dobja meg a busz árát, de jó, hogy nem ezen spórolnak.
Érdekes, de akkor biztos az lehet amit írsz, csak jó lenne melyik gép lehet az ami így le lehet lakva, de szerintem ez már változott. De egyébként azon gondolkodom melyik lehet, lehet a KBS-692 mert az mászkál vasárnaponként össze-vissza, hol Szeghalmon van, hol Ő megy a Rába Contact helyett Győrbe, lehet akkor Ő lehet az, nem vagyok benne biztos.
Ez már régi forda, van még Deszk is a Csongrádiaknak, csak nem gondoltam volna, hogy eme jó gép is fogja majd valaha csinálni, tanyán jobban mutat inkább. Egyébként volt már ezen a CLY-142 akkor a BPG-685, de egyébként ez az amit Csoki bá ír, az-az EVL-471 fordája.
Van valakinek egy aktuális listája a Tisza Volán 200-as helyi, távolsági és helyközi Ikarusairól (rendszám ill. pályaszám kellene)? Melyik helyközi és távolsági viszonylatokon szoktak a 200-as típusok közlekedni?
Hát, nem tudom. Lehet, hogy az utasok voltak túl vandálok (de gondolom a vandalizmus foka nem busztípus függő), de amikor még a Zalaegerszeg-Szeged gyorsnak még volt rásegítője Kaposvártól (pedig ez nem tegnap volt), akkor rendszeresen utaztam ilyen járgánnyal, a rendszámot nem tudom. (Utazók egyébként behajítva a hátsó ajtó elé.)
És hát enyhén szólva leharcolt állapotban volt. Minden vásott, szakadt, ami csak lehet, egy(-két) hangszóró félig kiszakadva, meg úgy az egésznek olyan Lidl hatása volt belülről...
Az, hogy tetszik vagy nem, az szubjektív, így azzal nehéz vitatkozni.
Én is tartom Verval kijelentését, nanana, az egyik legjobb beszerzések közé tartoznak a Carrusák. És miért is: Tágas belső, halk motor, eddig mikor utaztam rajta akkor TV nézés, és egyáltalán nem rondák, inkább ilyen buszok közlekedjenek helyközibe mint hulladék Creptok, és hétvégén távolságiba is ki van 1-2 adva.
Tegnap 13:20 magasságában KBK-844 jött Gyuláról és ment Szegedre. HKE-982 bent állt a pu-n kisegítő járat táblával. IAR-492 és GDM-958 sem volt bent. Már csak arra lettem volna kíváncsi, hogy mi ment 844 fordájában. :)
Tegnap volt szerencsém kipróbálni az E-jegy szolgáltatását a TV nek.Kicsit szurkoltam,de minden nagyon flottul ment,miután kifizettem az interneten, kaptam egy e-mailt egy kóddal,beszállás előtt a vezér úr előre szólított,a kezében ott volt az e-mailem másolata,egyeztettük a dolgokat,kinyomtatott egy nullás jegyet és jó utat kívánt. (Szeged-Székesfehérvár viszonylat.) Ez már ojrópai megoldás!
Voltam és láttam, megpróbálok pár embert becsalni oda, ne csak a mi párbeszédenkről szóljon a topic. Egyenlőre nem lövöm le a megfejtést, hátha az új tagok megválaszolják.
Ma láttam én is egy ilyen járatot: a csongrádi úti laktanyánál haladt a belváros felé. Egy öreg (becslésem szerint 20 éves) elöl-hátul ajtós IK 260-as volt. Utas nem volt rajta :( De akkor ez most hogy van? Nem volt olcsóbb a Tesco-nak a helyijárat Drahos utca- Tesco szakaszát támogatni, mint most a teljes Vasútállomás-Tesco vonalat pumpálni pénzzel?
Nem tudtam még utazni vele, csak elsuhanóban láttam párszor. Külsőre hozza a megszokott Volános felújítások szintjét, a külső vésznyitók itt is eltűntek.
Szentesen változik a helyi járatok menetrendje. A TESCO már nem támogatja a helyi járatok közlekedésének a költségeit, így Tisza Volános helyijárat nem fog menni a TESCO-hoz. Helyette a Szalai busz Ikarusai mennek a Vasútállomástól a Tescoig ingyenes Tesco járatként.
Az ABU-013-nak van Tesco járata, meg Zombor rásegítő fél háromkor, meg asszem a 15:00 Magyarcsanád... Az EVL reggel Palotáról rásegítő, neki csak du. van az iskolás járata, közte semmi.... A Credo ugy tudom, hogy az ő tulajdonuk, de van egy MAN Safari ,,nagyvas" is. A KNR helyén tegnap a csuki (CTD) volt...:) A BHJ314-et meg elvitték a vásárhelyiek... Ennyi hír Makóról...
Ha már ennyire róla van szó: Tegnap Budpapest-Szeged járatot csinálta! Egy kicsit el is tévedt Kecskeméten mert nem jó helyen jött be a buszállomásra :D
A CMX-841 már nem Partiscumos, mert azt elcserélték a HSX-916-ra! A 10 Volános kocsi amit a Partiscum jelenleg haszál az a következő: FGM-321,EOG-358,EOG-359, EVL-470,EVL-476, DUE-850, GVX-908, DUD-592, DUD-271, és a HSX-916, tudtomal valamelyik EOG és a DUE-850 a Partiscumosoknak a tartalék kocsija a többi fordán van!
Én úgy tudom, hogy van, mert a Partiscumosok csinálnak Sándorfalvát és Gátsori járatuk is van, de a Volánosok is járnak Tiszaszigetre és Röszkére is. Álitólag egy hónapban amit a Volán megy Partiscumos járaton anyi km mehet a PB-is Volános járaton, de ha van külöbség akkór fizetik egymásnak különjáratos tarifával!
Van átjárás a Partiscum Buszos és a Volános fordák között? Értsd úgy, hogy a fordákban van-e egy TV-s kocsinak mondjuk egy kübeki fordulója, vagy egy Partiscumosnak egy sándorfalvi?
Az EOT-681 az hivatalosan a Partiscum buszé meg az FDU-305-is csak a Volán használja, mert a Volán meg adot a PB-nek 10buszt használatra amivel a Kübekházát, Tiszasziget, Röszkét meg Mórahalomt csinál. 5db 415-tős 4 280-as meg egy Rába Contactot!
Hát igen, reggel sose szoktam látni, viszont délután már néha felbukkan. Amúgy amikor éppen megy, akkor tisztább járásúnak tűnik a motorja mint a 294-é.
EOT-681 tulajdonképpen kié? Az oldalán Partiscum Buszos matrica van, a szélvédőn a napfényvédőcsíkon viszont Tisza Volános matrica van, ami eddig nem volt ott.
DZA-031 ma a 60/60Y-sen tevékenykedett, hát eléggé égettszag volt rajta... A Mars téren az olajszintmérő pácát nézegették, de a kékes füstből ítélve eléggé eszi az olajat.
kamy01, ha itt vagy, jelentkezz! Lenne két kérdésem hozzád:
1. A makói iskolabuszok (elsősorban ABU-013 és EVL-477) tanítási napokon végeznek más járatot az iskolások szállításán kívül? 2. Az ML-Busznál az általuk kiszolgált járatokon feltűnt egy Credo LC11H autóbusz, ez mostani beszerzés lenne?
Mivel a beszállítás a forgalmi iroda közelében történt, sikerült elcsípnem a ofőrök beszélgetéséből azt, hogy a tavaszi szünetre való tekintettel adtak ki kisebb kocsit, amúgy az általad említett GTE-359/360 egyike szokott járni.
Kisebb-nagyobb változások fognak történni, mint például jó tudom mindig csak a 78-78A-al tudok jönni, bocsánat érte, nálunk annyi változás lesz, hogy az első 78A nem 4:35-kor fog indulni hanem 4:25-kor, és végre el lett az is érve, hogy vasárnap is lesz 22:05-ös 78-as, mert csak hétfőtől-szombatig van. Akkor a 13A-al lesz változás mert rájöttek, hogy elég fölösleges járat és így hétvégén 30-ról 60 perce ritkítják, tulajdonképpen a teljes változást még nem ismerem, de lényeg az, hogy április 19.-től lesz. Jövő hét elején már többet fogok tudni, de szerintem már Ti is.
Ismerem jól és pont ezért írtam azt, hogy nem túl megbízható az oldal!
Az adatok nem mindig naprakészek és helyesek! Találtam olyan buszt, aminek a kereső szerint a vizsga napján már le is járt a zöldkártya érvényessége, továbbá a vizsgaállomások nem minden esetben továbbították az adatokat, így például a KKT-s Volvok sincsenek fent, pedig már lassan 3 éve, hogy itt vannak.
Viszont néha az is látható, hogy melyik kocsinak hány sikertelen vizsgája volt! :-PPP
Érdekes... Eddig nem úgy volt, hogy évente kell műszakira vinni a buszokat? (bár az is megeshet, hogy csak elírták, ezen a keresőn gyakoriak az elgépelések, hibás adatok...)
Ha a gyártási évre, akkor igen érdekes, mert sztem mind a 10 Alfánkat egyszerre gyártották (még 2008-ban), csak épp máskor műszakiztatták és vettük át őket.. Szerintem.
OFF Igen. És különben is mi ez a kis rondaság? ha nincs vasparipa, legalább valami 3 tengelyes menne... +ja majd küldöm a feloldozást amiért bajba sodortalak :)))
Múltkori GUF-971-es képet amit átküldtél, ha nagyon nézegeted, látod hol kellett hát...khm újraépíteni :) Kettes ajtónál a komplett lépcső újra lett lemezelve, gondolom nem véletlen, ill a kerekek környékét is nézd meg. Élőben jobban szembe tűnik. Ha minden igaz hamarosan 974 és 975 kerül sorra.
"KBK-844 -> EOG-356", most jut eszembe, hogy a 10:30-as Szeged-Makó az HPD-s forda...hmm...valakinek infója? 084-et Makón láttam lógatni a lábát, akkor 085 maradt fekve?
Nekem bejövősek az Alfák. Tegnap utaztam LLE-634-el és nagyon szimpi volt. 12 fokozatú váltó van benne, amit vagy használhatsz full automata módban vagy fél-automata módban és akkor kis joystickal fel-le nyomkodva váltod a sebességeket. Változott kicsit a műszerfal is és mintha hosszabb lenne mint a KMB-s kocsik. I-Shift ha netán errejárna kijavíthatna és kiegészíthetne. :)
Makón most ahogy láttam döglések voltak. HHR-853 -> FLX-302, KBK-844 -> EOG-356, HKE-983 -> két részben pótolták, GUF-975 Makó-Nagylak-Mezőhegyes-Kövegy-Makó és itt BHJ-314 vette át a stafétát. 314-et elég gáz lehet vezetni ahogy néztem, elég trének tűnik.
Nyilván. Ami jó benne, hogy jól megy és műszakilag végülis rendben van - ami Volvo - azt szeretik, de a gányolt, ócska, gagyi felépítményt - ami Alfa - azt nem.. :)
Biztos, hogy úgy sem egy álomautó, de a KMB, KTM sorozat 2-2,5 éve megkapta, 1.5éve a KXW-sek is és még egy kicsit utasbarátabb mint a KMBsek! Egyébként nekem több ismerösöm is dolgozik Alfával és dicsérik, hogy dolgozni jó vele, kényelmes, de a felépitményel egyik sincs kibékűlve!
Klímával és Thermo üveggel se egy álomautó, de kétségtelen jobb lett volna úgy rendelni.. viszont most meg 10 db új autó jött helyközibe, amire már rég nem volt példa!
A KBS-690 a CTD helyére kerül Apátfalvára! Ha jól tudom 17db Carrus van! Szerintem nem érdemes hasonlitgatni az Alfákat a Carrusákhoz! Egyébként ez a Volán szégyene, hogy 2009 ben ilyen kocsikat vesz, klima nélkül és szimpla üvegekel, 1,5 éve jöttek a KXW-sek azok menyivel komolyabak, mint ezzek. Mert az kinéztem a Zalai Alfából, hogy nem a gyárban adták lejebb, mi kértük igy!
Örülök, ha törődik vele a gazdája, de ez nekem már kissé giccsesen hat. Tegnap jött velem szembe többször is a Kálvárián, valahogy nem volt az igazi... :-/
Szerintem azért 75Y, mert abban az időben az jönn Dorozsma felől igy arra segit rá! Kimegy a SZÉF koleszához a Posta garázs mellé és ott egyhelyben megtelik, és jönn be a Mars Térre, tehát tehermentesiti az egyébként is tömöt Dorozsmait kb 40-50 diáktól. Most tudomásom szerint helyközi kocsi csinálja, mégpedig ami Csengeléről ér be 6:50körül általában az EVL-469, de a HHR-857 is csinálta már!
Ez a járat üresen megy ki a Dorozsmai útról nyíló egyik kis utcában lévő kollégiumhoz, ahonnan a 75Y-osként jön be a Mars térre. Olyan rásegítés-féle. Tavalyelőtt az ABU-030 csinálta. Ilyen volt anno az is, amikor az egyik Mars téri tartalék Kecskés végén fordult meg, a régi 76A-s fordulójában, és 6:50-7:00 körül jött be 76-osként, rásegítőként.
Ezt én sem értem. Sztem csak arról van szó, hogy a sima 75Y-osok közt van 1-2 járat, amit kineveztek "kollégiumi járatnak". Bár itt a leírásban úgy tűnik, mintha a Kollégium lenne a végállomás, onnan indulna. Szokásos volános logika..
Jól tájolod a dolgot,ott volt,aztán 1985 körül átkerült a Marx térre (10-11 ),ahol még azon kívül volt a dekor műhely,a Taxi valamint a bérautós üzletág.
Később viszont a Mars tér mögött is volt valamilyen Volános buszbontó. 2001-ben szüntették meg, még az Életképekben is benne volt, hogy felszámolják a telepet.
Helyileg az merre volt? Mert én 1984 körül jártam a Tolbuchin sugárúti bontóban, helymeghatározás a következő: Rókusi (vagy milyen:) körúton a Konzervgyár és a Volán-telep előtt elhaladva, nos az a körút pont nekiment a Volán-bontónak. Jelenleg a körút továbbvezet a helyén. A telepen sok Skoda és Ifa tehergk, vmint néhány faros IK és 1-2 IK 266 volt.
Most, már gyakraban látható vendég lesz Szomathelyen a HHY-796 mert Áprlis 1.től az van a Bük-fürdői vonalon, az IES viszont Zalaegerszegre jár, a 2 GZK is lekerült a Győri vonalról öket Pécs felé lehet látni majd!
Hát az nem hangzik jól... A 294-nél a váltógombokat nyomkodta a sofőr és egyszercsak működött. Végső esetben megpróbálkoznak a váltócserével, vagy amint lesz elég busz selejtezik?
Az, hogy nem váltott sebességet a 031, csak néha fordult elő. Az volt a jobbik eset, mert mostanában a telepről se tud kijutni, mivel nem veszi be a sebességet, meg se moccan.
A nem menés alatt most valami olyasmit kell érteni mint amit régen tapasztaltam, hogy alig veszi be 3-ast és nincs ereje, vagy mint amit szintén tapasztaltam a 294-en, hogy nyomja a gázt a sofőr és nem megy (talán kiakad a gázbovden?)?
Ma reggel utána kérdeztem, sőt saját szememmel láthattam, hogy a Mars térről induló 7:15-ös 78-ast a Szőregről 6:50-kor induló 60-as viszi. Ma a BPZ-882, ami pótolja az ELR-569-et, amit az ELR-435-tel cseréltek el, ami a DZA-031-et pótolja, ami december közepeta 1-1,5 hétnél többet nem dolgozott...
Itt nem bizonygatunk egymásnak, hanem jól elszórakozzunk egymással, legalább is én így fogom fől. Tulajdonképpen ebből probléma nem lesz, hogy fől lett töltve egy forda lap, mert egyáltalán nem lehet kivenni a tartalmát.
Pedig megváltozott (jó az igaz nem teljesen de a 3/4 része igen), mivel Február 16.-tól van érvényben az új helyi menetrend persze papíron, mert nagy változást nem lehet tapasztalni csak az alacsony padlós menetrendbe illetve a menetidőkben. Az alacsony padlós fordák teljesen megváltozott és egy jó pár déli váltásos és osztott fordák. De tulajdonképpen a nagyobb durva változás majd akkor lesz ha elkezdik a Kossuth Lajos/ Vásárhelyi Pál út lezárást, már azt is csiripelik, hogy ekkor fog megváltozni a teljes helyi menetrend is az összes vonalon, kíváncsi leszek rá, nem sok jót hallottam...
Vagy az van, hogy a 921-ek kellett beugrania elég sokszor mert nem bírt visszaérni az adott járat amelynek mennie kellett volna. A 78-78A amúgy is egy eléggé beugrós járat mert az egyik alacsony padlós csuklós körfordában a 14:45-ös 78A-at megbírják csinálni ha nem bír vissza érni rendes időben 70-esből. Eddig volt már a LIF-759 akkor a LIF-761 stb. Akkor ugyan ez a helyzet 15:45-el is, ott egy gázos csuklós osztott forda tudja ezt megcsinálni. Egyébként elég durvák lettek a fordák, lényeg, hogy erre a 3 dátumra lettem volna kíváncsi. Február 2. Február 26.-27. Ekkor változtak utoljára a fordák, és elég drasztikusan is némelyiknek.
A 921-et nem láthattad 78-asban, és kész. Nem volt, és nincs is a fordájában 78-as. Lehet hogy évekkel ezelőtt volt, ezt nem tudom, de az elmúlt fél-1 évben nem. Ha gondolod be is bizonyítom :)
Most akkor egy kis teszt, hogy mit tudsz a fordákról (:-)), mikor volt a legutóbbi fordaváltozás, három dátumra vagyok kíváncsi (Munkanapi, Szabadnapi,Munkaszüneti napi) :-). Én benéztem mindent az a lényeg, Te mindent tudsz, na de ez engem tulajdonképpen nem hat meg csak jót röhögök az egészen :-).
"Régebben az tény és való, hogy déli váltásos fordában volt, akkor a DZA-031 csinálta (a most KFA-293-as emberekkel)." A 031 jelenlegi embereire gondoltam, a 738-as fordáról, hamár nevén nevezzük. de ha úgy jobb, legyen ex-ELM-204. Mindegy, holnap rákérdezek, hogy az övéké-e még a 7:15-ös 78-as...
"Nem hülyeségből találom ki azt, hogy a DUD-921 jár ki hozzánk."
Ezt melyik pizsamádban álmodtad? :) Az elmúlt kb. fél évben nem volt a 921 fordájában 78-as. Valamelyik dorozsmai déli váltásosban volt reggel egy 78-as, max. a 926-ot láthattad arra. Most nem tudom hogy van, változott-e.
Régebben az tény és való, hogy déli váltásos fordában volt, akkor a DZA-031 csinálta (a most KFA-293-as emberekkel). De át került a Dorozsmai osztott fordába. Nem hülyeségből találom ki azt, hogy a DUD-921 jár ki hozzánk.
A 7.15-ös 78-as eddig Mars teres, déli váltásos fordában volt. A DZA-031-nek kéne csinálnia, amit most az ELR-435 illetve az ELR-569 pótol. [...] 5:35 60 Mars tér --> Szőreg 6:00 60Y Szőreg --> Mars tér 6:25 60Y Mars tér --> Szőreg 6:50 60 Szőreg --> Mars tér 7:15 78 Mars tér --> Mars tér 8:00 79 Mars tér --> Gumigyár 8:15 79 Gumigyár --> Mars tér 8:50 60Y Mars tér --> Szőreg [...]
"Egyébként megsúgom, hogy a munkanapi 7:15-ös 78-as a dorozsmai osztott fordába van benne, de nem számít :-)."
Igen? ÉS mióta? Mert eddig déli váltásos dorozsmai fordában volt.. Az hogy esetleg látod bemenni a telepre, ne tévesszen meg, mert az csak a tankolási/karbantartási idő. Minden külső telephelyes fordában van ilyen idő.
Jó akkor ez is ki lett találva akkor, hogy a 927 nem kapott teljes motorfelújítást. Egyébként megsúgom, hogy a munkanapi 7:15-ös 78-as a dorozsmai osztott fordába van benne, de nem számít :-).
Én nem tudom ezt honnan vetted, de a 926-ra egyáltalán nem jellemző, hogy egyfeszt a műhelyben lenne. Viszonylag ritkán van vele probléma. A 927 többet van bent. ÉS nem lett felújítva a motorja, eszi az olajat. A 926 meg motorikusan tökéletes, még megbontva sem volt(max. a hengerfej), és 900 ezer km körül van benne. És ugyanúgy teljes felújítást kapott az autó, mint a többi. Olyan autó meg nincs is a cégnél sztem, ami ne javítana legalább havi 1-szer :)
Szerintem ennek az ügynek a végére le lehet szögezni azt, hogy a 927-el többet foglalkoztak mint a 926-al, pláne azt is hozzá lehet tenni, hogy a 926-ot 2x-er is szét szedték. Én általában nem szoktam félre beszélni, jó lehet, hogy a 927-ek volt mostanság kisebb problémái, de ezek a felújítás gyermek betegségei. Ha van rá lehetőséged, akkor nézd meg a 926 javítókönyvét ;-).
Én a Mars teresektől mindig azt hallom, hogy a vezérek csinosítgatják, vigyáznak rá, de a revíziókor mindig megbukik valamin, egyébként a 926-os gazda is tisztába van, hogy valami nem kóser a géppel. Én ezt azért nem állítanám, hogy a 927-el több gond van, mert ő nagyobb felújítást kapott mint a 926, hozzá kell tenni ehhez, hogy a 927 teljes motor felújítást kapott még a 926 nem. A 926-al nem igazán foglalkoztak annyit motorikusan mint a 927-el. A 921 az nagyon baba lesz, már nagyon várom a 7:15-ös 78-asba :-).
Ma reggel épp tudtam vele menni, ehhez hasonló problémával küszködött a DUD-926 is csak enyhébben rázott, nagyon ugy tűnik nekem hogy a jobb hátsó az amivel a gond lehet. Nem lehet hogy a felnivel van mi gond?
Nem csak azok voltak a Marson ,hanem én is ,ugyanis csak eljutottam egyedül ;-) De akkor meg jól elkerültük egymást!!! :( (A háttérben ott megy egy Pannonos Credo ,na én azt fotóztam a túloldalon :D ) A mai nap összefoglalója: DUD-926 jól megváltozott a felújjítása óta :D
Eredetileg külföldre (talán olasz?) megrendelésre készültek, de végül nem kerültek oda. Készletről vásárolta meg őket a hazai Volvo importőr, s így jutottak hozzá a hazai Volán vállalatok.
A köztelévő 2 évben merre voltak? És egy mai rosszminőségű máról. Valamelyik nap sikerült utaznom vele, eléggé ráz a hátulja, mintha lenne/lett volna valami pukli a keréken.
Annyira jók ezek a "kék vóvók". Tegnap FJG-543-ról annyira nem volt kedvem leszállni. olyan kellemes volt, este, félhomály az utastérben, kellemes ringatózás és Sláger... imádom. :P Még HKE-983-ról ilyen nehéz levakarni. :)
Csepel, nem Scania. Detroit Diesel, ZF automata váltó. Én szeretem, pedig sűrűn fekve marad. Középmagas padló, emiatt keményebb kicsit a futóműve és ezért nem bírja valószínűleg a rosszabb utakat. Bár, anno tótkomlósi külsős volt sokáig (GUF-971 váltotta 1-2 éve).
Talán azért mert a (tudtommal) 2db E94 egyike, és látszatra abban különbözik hogy 2 szárnyú bolygóajtajai vannak, nem 1 szárnyú lengők, mint az E95-ösöknek.
Elég sok gép vándorol decentrumról decentrumra. A KKT-258 és KKT 256 helyet cseréltek, és a LIF-765 is Petőfin van, előtte pedig a LIF 763 volt. Korábban pedig a KDJ-355, és KDJ-356 cseréltek. Ki fog majd alakulni egy végleges helyzet?
Én tudom a választ, mert megkérdeztem egy-két pilotát:
A KMB-t kellett javitani Szegeden, mert a kecskemét előtt van 3 orahossza kiállása, és az idő alatt meg tudták javitani. Viszont a GLB - GIM csere nem tudom miért volt.
Voltam nemrég Szegeden ,de akkor sajna csak 1 óra hosszát. Az az egy óra alatt is 2db LGM-set és 1 db LGP-set meg a KMB-548-at :) Szóval ebben a dologban bisztos vagyok ,de vannak ennél jobbak is a Tiszánál és remélem olyanokkal is találkozok :D
Üdv. Kecskemétről!: Vasárnap(márc.29.)-én valószínű lelátogatok Szegedre az eggyik haverommal és egy kicsit buszozgatunk és várost is nézünk ,meg persze fotózgatunk is :) Majd rakok fel képeket Hétfőn meg egy kis beszámolót is írok . ;-) Ezt meg tegnap lőttem Kecskeméten:
Vasárnap szoktam látni HKE-982-t menni üresen Battonyára, hogy kisegítse a szegedi járatot. De tegnap meg pont KMB-549 helyén ment délután. GDM-958-at IAR-492 helyén láttam. EOG-356 elég jól bírja a kiképzést, tegnap volt két hete, hogy először 971 helyén utaztam vele. Bár talán a turbó elég érdekesen sipákol.
A GMC622-nek van (ha jól tudom) 6:15 kor egy Nagylak, majd ahogy onnan visszaér van egy Medicor járat, utána, amennyire megfigyeltem 11:30-ig nincs járata. +14:00kor szokott lenni a zombori rásegítő. A GUF971-es ugy tudom 2.szemlés. (mennek sorra a GUF-osokon...sztem) A távolságikrol csak annyit tudok, hogy a HKE982 az két műszakos, -ha jól láttam máskor- akkor 16h elött váltanak. (viszont nagyon nem birja a békés megyei utakat, illetve nagyon sok km-ert megy, és nincs kiálló ideje,hogy pl. reviziora menjen...és valoszinuleg azért láthattad össze-vissza mert valami ilyesmi közbejött és akkor borul minden... ) A GDM pedig (és ez tuti biztos) a távolságiaknak lett a tartalék busza, állandó sofőrökkel (2sofort láttam hogy hajtják), tehát nem az van, hogy ha mondjuk a pesti busznak baja van, akkor hipp-hopp gyors átnyergel gdm-re és megy, hanem ő csinál mást, a tartalék meg elmegy. Gondolom igy próbálják megovni a gép állapotát... Az IAR-rol nem tudok különöset mondani, mostanában Gyulára megy állandóan.
Az FGM-329 az Mórahalmi kocsi! Szinte egész nap kint van Mórán, mert a Mórahalom-Üllés-Forráskút járaton van, valamikór 4óra körül ér be Szegedre és 17:20kór megy haza gyorsjáratként!
Ha az egyik Volvo pitvarosi kintalvós lesz, akkor KBS-690-el mi lesz? Mert most ő van abban a fordában. (munkanap: Pitvaros-Palota rezsi, 6:10 Palota - Szeged, valamikor délelőtt fordul egyet Deszkre, 12:00-kor Szeged-Mezőhegyes, ??, 16:00-kor Pitvaros-Tótkomlós iskolabusz, ?? és 18:00 körül szokták lerakni Pitvaroson.)
A másikat sejtettem, hogy FGM-327 helyére teszik, mert ősszel ők megkapták GMC-622-őt csak nem bírta az útviszonyokat és állandóan baj volt vele így 327-et kapták vissza (amin nem ártana már gumikat cserélni mert nagyon brutálisan néznek ki).
GMC-622-ről mit tudsz? Én két járatról tudok: 11:30 Makó-Szeged-Makó és 15:30 Makó-Szeged, 17:00 Szeged-Makó. Fordul még valahova?
Közben a fenti kérdésre meg is adom magamnak a választ. CTD-799 helyére megy akkor valszeg KBS-690.
CTD-799-el tavaly utaztam utoljára, így utasként amennyire meg tudom állapítani, szerintem is jó állapotú gép.
GUF-971-el nem tudod mi van? Kettes szemlés, mint 969 volt?
Azt nem tudod, hogy a három távolságis kocsit, IAR-492, GDM-958 és HKE-982-őt miért forgatják állandóan a fordákban?
A CTD fordájára kerül az egyik Volvo. Tehát reggel Magyarcsanádról be, aztán 6:25kor Hmvhely stb... A CTD le lesz támasztva a pályaudvaron. Ha valamelyik nagy busz kiesik, annak a helyén a CTD dolgozik. (Való igaz érdekes látvány lesz, de beszéltem néhány pilótával erről, és azt mondják műszakilag egész jó állapotban van, meg megy mint a rakéta, illetve sokkal -de sokkal többen férnek bele mint bármelyik háromtengelyesbe...) Az új buszokról: 1. Pitvarosi kinnalvós lesz, azt hiszem reggel 6:45-kor indul Makóról Szegedre (Palota felöl jön be Makóra) 2. Földeáki kinnalvós (FGM 327 helyén)
A GUF969-nek van fordája, reggel 6:30 Makó-Szeged, aztán 8:30 Makó-Magyarcsanád, majd ha jól tudom akkor 14:00 Makó Szeged... Szoktam látni hogy vmikor a gyulai járatra teszik, de vmelyik nap Csongrád felé közlekedett. Szerintem azért van igy mert a fordájában lévő fordulók relative kevesebbek, mint bármely másiknak, ezért azt ,,bármilyen" busszal meg lehet csinálni, így a GUF onnan felszabadul és lehet rakni ,,komolyabb" fordákra... Igen a BHJ-t én is láttam 7:30-kor... Valószínű az utolsó kilométerei pörögnek bele :)
No ez viszont érdekes. CTD-799 apátfalvi kintalvós, akkor ez most hogy lesz? Fordaváltozás? Csuklós helyére szólót? Ha 799 tényleg tartalék lesz, akkor vicces lesz KBS-es fordákban látni majd pl Mezőhegyes-Szeged vonalon :) A két Alfa melyik fordákba kerül majd? Tartsd nyitva a szemed és oszd meg az infókat velünk.
Huh, akkor még min. 1 évig lehet számítani a CTD-799-re is. Elvégre '89-es kocsi, tehát annyira még nem kellene kivágni. BHJ-314 már elég régóta selejt jelölt kocsi. A télen mintha kapott volna egy kis "lakat+fény"-t, bár ettől még majd lehet kuka. Elvégre az állomány 4. legöregebb kocsija. FKB-536 :(
A CTD799 még megvan, de ha jönnek az új Volvok, letámasztják tartalékba. GUF969 túlvan a 2.szemlén kapott egy kis festést is. FKB536 selejtben, a következő talán a BHJ314.
Hogy a fenébe ne lenne meg 799! Apátfalva rulez. :) HHR-853 meggyógyult, talán pénteken elkapom két körre is. :) Viszont GUF-971 még mindig nincs, EOG-356 van helyette továbbra is.
Üdvözlet! Régóta olvasom a fórumot vendégként, most regisztráltam. Naponta megfordulok Makón, így sok mindent látok arrafelé. Észrevételeimet szívesen megosztanám itt...
Nos az Szkt-is eljutott az alacson padlós trolik felé. Vettek egy Mercedes Citaro O 530G-s buszt. Bár a hátuljával lesz meló bőven, mivel kivan égve. Az eleje ép. A szegedtomegkozlekedése.c topikban kép is van róla bőven.
Más a BOX-813 honnan kerűlt elő. Valaki tudna bővebb infot adni róla köszönöm. Ugyanis ma a 84A-s vonalon volt.
Szuper lett! FGA-576 és FHT-801 boldogított január óta Battonya-Szeged járaton péntekenként és meg kell mondjam nagyon jól sikerülnek ezek a felújítások. Nagyon jók ezek a buszok. És ezeknek még szép nagy lábterük van, nem úgy mint a Volvo E95-öknek.
A két HPDs is jostickos alapból. Ahogy én látom kezd megint sok baj lenni ezekkel a kocsikkal (nem csak váltó).
A 415-ösökhöz: EOG-356, FGM-327, 328 bal oldalt, EVL-477 jobb oldalt. De EOG-356-on van egy két érdekes megoldás. A legszembetűnőbb számomra, hogy a kettes ajtó lentről nézve bal szárnya ha kinyílik, akkor félig kilóg, a szigetelő gumi pont a plexihez ér hozzá, és amikor kicsit piszkosabb, akkor pont úgy nézi ki mintha el lenne repedve az üveg. A lépcső alatt van valami cucc, ami miatt az ajtónak nincs hely és így oldották meg. Oldalt az utastérben IK200-asokból ismert dekorlemez van, nem pedig a 415-ös szériára jellemző. Sajna ő nem kapott olyan szintő felújítást mint a többi 415, az utasteret nem bántották, a kapaszkodók lettek átfújva feketével, meg ahol rozsdásodott az ajtóknál. Kb. 1996 óta utazok vele rendszeresen. FJG-543 mostani gazdái hajtották anno. 6:15 Makó-Szeged (gyors) és 13:00 Szeged-Csanádpalota járatokon utaztam sokat vele főként középiskolásként. EVL-477 általános iskolás koromban boldogított sokat 7:00 Makó-Szeged járaton. Majd aztán középsikolás koromban 13:00-kor Szeged-Makó (gyors) járaton. Két 415-ös ment egykor Makóra, nagy szám volt. Régi szép idők. :)
Egyébként a 395-ösökön elkezdték átalakítani a váltót amolyan drive-by-wire rendszerűre, azaz nincs mechanikus kapcsolat a váltókar és a váltó közt. Elöl egy kis joystickszerűség van, a váltón pedig levegős munkahengerek végzik a váltást. Sok gond volt a bovdenes kapcsolással. Hülye találmány, a régi rudazatossal(256) az égvilágon semmi gond nincs.
Mai hírek: - KKT-258 hátsó szoknyája(?) szépen le lett kaszálva, hiányzik az alsó elem a hátfalról - LIF-765 újra dolgozik - ahogy látom már az összes LIF-es gépen van klíma
Az elmúlt egy hétben három váltóproblémás kocsiba is belefutottam. EOG-356-al 45 kmt sikerült végigszenvedni, egyszerűen nem vette a sebességeket, pedig pedálnyikorgás alapján a driver bőszen kuplungolt. Dehát tartalékautó, de akkor is. A két makói HPD kocsihoz is votl szerencsém egy rövidebb szösszenet erejéig. 084 a hatodikat nem akarta bevenni, a driver visszatolta ötbe, mert közben annyira vissza is lassultunk, majd aztán sokadik nekifutásra vette. 085-ön a driver meg alapból hanyagolta a negyediket. Elég frusztráló lehet ilyen kocsikkal dolgozni, minden napra jut valami meglepi. De lehet, hogy csak én gondolom így.
Újraindul a Tisza Volán évek óta szünetelő Szeged-Makó-Temesvár nemzetközi autóbuszjárata, bár ennek ellentételezéseként szünetel a Szeged-Arad járatuk.
Ezen kívül több más kisebb helyközi és távolsági változás is lsz 2009. április 1-től a Tisza Volánnál:
Szerencsére nálunk azért működik a beos rendszer, csak hát jelen pillanatban rengeteg kopasz érkezett meg fog is még szerintem a céghez, akik dolgoznak ezen az autón amazon az autón, stb.
Értem, köszi. Az utolsó mondatodhoz: Itt OFF-topik társaság egyik jv-je panaszkodott, hogy sokszor már kisebb dolgokért nem is mer szólni, mert ami kocsit kap, az általában rosszabb állapotban van, mint a sajátja.
Bent a telepen, ezért vannak a tartalékok, mert akkor kiváltják, de persze akkor célszerű ezt csinálni, ha hosszabb kiállás van, és ez a megszokott, hogy a tartalékoknak ne kelljen össze-vissza ugrálni, általában a déli váltásos fordákban este van ez a folyamat, az osztottaknál meg műszak végén, vagy délelőtt, lényeg az, hogy kötelező bele írni a javítókönyvben, hogy milyen a rendellenesség a kocsin, mert csak úgy végzik el a folyamatokat. Napi revízió nincs, nyilván ha valamit észlel a sofőr a kocsin valami rendellenességet akkor nem hajt ki vele.
Napi revízió nincs? Elvileg indulás előtt reggel a gkv-nek le kell ellenőrizni különböző dolgokat, nem? Külső th-s kocsiknál nap közben valahol telephelyen ejtik meg a revíziót gondolom.
A revízió: Ez úgy működik, hogy meg van minden busznak az adott napra (lényeg 1 héten 1x-er van ez), hogy mikor kell neki revíziót csinálnia. Ez tulajdonképpen nevezhetjük autóbusz ellenőrzésnek, hogy mi is történt az adott autóbusszal egy hét alatt, ekkor lehet megállapítani ezt, hogy félre kell állítani az autóbuszt esetleg kiégett egy izzó, kapcsolókat ellenőrizni, magyarán még1x-er ez egy ellenőrzési folyamat amit minden autóbusznak 1 héten 1x-er kötelező megcsinálnia.
A Szemlék: 1-es szemle: Általában ez is egy ellenőrzési folyamat egy bizonyos km-er után, de ez nem takarja a felújítást, csak apró szervizelést takar.
2-es szemle: Jelen pillanatban ez a legfontosabb státusz, ezzel a folyamattal elvégzik a műszaki vizsgára való felkészítést, akkor festési folyamatokat végeznek, ha kell motorikus felújítást csinálnak, vázszerkezet ellenőrzés, meg persze itt is az apró hibák ellenőrzése megcsinálása, természetesen itt is a km-er dominál, hogy mikor kell ezt a folyamatot elvégezni. Jelen pillanatban a KZR-277-en végeznek 2-es szemlét, amely műszaki vizsgára való felkészítést is takar.
A Helyköziknél is tulajdonképpen majdnem ugyan ez a helyzet, de azokban én annyira nem vagyok otthon, de a paraméterek illetve a menete ugyan az.
Szeretném kérni az informátor úr segítségét. :) El tudnád nekem mondani, hogy milyen fajta szemlék / revíziók stb. vannak a Volánnál, ezeket milyen gyakran végzik, illetve ezeknek a fokozatait és, hogy ilyenkor milyen munkákat végeznek el a buszokon? Helyi, helyközi és távolsági üzemeknél milyen eltérések vannak ha vannak? Más is besegíthet. :)
Igen a KKT-256-al cserélt. Egyébként nagy TV fan illetve informátor vagyok, de eddig az összes sofőr cimboráim se tudták elmagyarázni, hogy ezt most miért kellett ez a variálás, mert az tiszta sor ha kihullik egy gép az alacsony padlós fordából jelen esetben most JAW-724, akkor értelemszerű, hogy borul a körforda mert akkor abba fordulnak a kocsik ahova éppen alacsony padlós a kötelező. (JAW-724 --> CJN-283, a JAW-724 fordában a KZR-282 teljesít most, 11db Tápé és kemény 1db 13A). :-) Ha már szóba került a hulladék JAW-724, most volt szemlés stb, 1x-erűen nem akar jó lenni motorikusan, de hihetetlen mód a JAW-726 elkészült és megy, tegnap volt épp revíziós a kocsi és szerencsére nem volt semmi gond. Az SZKT is gondosán jár át hozzánk tankolni esténként, azért is lehet látni a TV telepen SZKT-és autót.
Jaja, a KKT-252-őt, de ma már minden okés volt. Az a baj, hogy nem tudtam azt, hogy a KKT-252-ről hogy szivárogtak az emberek, mert a LIF-761-en láttam már olyan embert is aki a KKT-252-el volt anno. A képes témához, én korrektem megköszöntem, hogy ebben a témában segített BOZ-021-es képe, és pont jól jött a kép, szerintem most ezzel nem csináltam nagy komplikációt, hogy fől került.
Néhány érdekesség: Múlt héten GDM-958 IAR-492 fordájában, HKE-982 visszakerült a helyére (ex. FJG-543 forda), IAR-492 távolsági tartalék (?). Erre a hétre IAR-492 visszakerült a helyére, GDM-958 tartalék (?). Pénteken: HHR-853 -> BHJ-314 Tegnap: GUF-971 -> EOG-356 Ma: HHR-853 -> BOS-257
Ha évjárat alapján nézzük, akkor: ELR-435, ELR-436, ELR-438, ELS-403, AHA-604, AKF-996, CJN-294, KAY-572 gépeknek kellene lenniük a 2009 végi Ik280-as selejteknek. Ezzel '88-as lenne a legöregebbi Ik280-as helyiben. Mivel a 10 éves átlagéletkort kell elérni, ezért főként évjárat alapján fognak selejtezni, persze egy-két kivétel akadhat..
Ja hű Makkosi tartalék, ráférne rá is a selejtezés. De akkor is ha nézzük a tendenciát, akkor, AHA-604, BRN-963, BRN-856-857 elméletileg már kakukk, de lehet még nem, ők is kapnak egy kényszer szemlét, hát majd kiderül. Az ELR-435 meg a BRN-962 azért vázszerkezetileg, motorikusan elég jó autók, kár lenne őket selejtezni.
ELR-434 ex BX 51-88 selejt ELR-435 ex BX 58-89 forgalomban ELR-436 ex BX 58-90 forgalomban ELR-438 ex BX 58-83 forgalomban ELS-403 ex ELR-437 ex BX 58-87 forgalomban