Minden a Kisalföld Volánról, valamint Győr tervezett kötöttpályás közlekedéséről: járművek, útvonalak, menetrend, utastájékoztatás, közlekedéspolitika stb.
Annyi hozzáfűzni valóm van a menetrendhez, hogy a 2-es és a 19-es egybeolvasztását' nem értem...
A Korányi térről fognak indulni a buszok? Tehát azt nem értem, hogy ott fog állni 6 darab busz egész nap, és egymást váltogatják a 2-es vonalán? Ez ilyen körjárat lett? Vagy mi? Nem értem az összefüggést! Nem Adyvárosból indul majd a 2-es?
Ekkora húzást... Legalább vehetek a tömegközlekeds napján 2-es táblát.:)
Amúgy - szerintem - azért lesz felháborodás, főleg azért, mert többségében csak ilyen 5-10 perces bővítések lettek. Tehát sokan ha nem tájékozódnak az új menetrendről akkor lekésik a buszokat. Pedig ez így lesz, majd megyek fényképezni ledöbbent arcokat...:) Szóval kár volt például egy 7.35-ös járatot 7.30-ra áttenni... Biztos volt rá ok, talán forda miatt, de ezek az 5 perces alrébbrakások' nem a legjobbak.
Gondoltam, hogy itt a fórumon emiatt lesz a legnagyobb felháborodás... A rendelkezésre álló utasszámok alapján elég a 23-as, de ha a tapasztalatok szerint mégsem lesz elég a kapacitás, természetesen lesz lehetőség módosítani. Ha megépül az új híd (jó, persze az legalább másfél év), akkor az a probléma is megoldódhat, hogy a busz nem az egyetem kapujában áll meg. Hiszen alapvetően mégis a 23-as biztosítja az egyetem-kollégium kapcsolatot, az ISK6 napi egyetlen indulással csak egy kezdeti lépés volt, még mielőtt a 23-ast meghosszabbították a Virágpiacról a Korányi térre... csak aztán az ISK6 is megmaradt.
Ha a menetrendváltozás miatt úgy is frissítik az utastájékoztatókat, akkor remélem a GAT-377 se marad már ki. Ezen ugyanis még mindig a régi rendszerű, mindkét végállomást kiíró módi van...!!!
Hogy ne csak károgjak azért vannak pozitív változások is a menetrendben.
A 2-19-es összevonás mindenképpen az! Mondjuk az érdekelne, hogy a járművezetők szociális szükséglete hogy kerül megoldásra. Esetleg 2-23-as összeforgatással??
Az 5-6 és 30-31-es járatok is jónak tűnik, elviselhető változás.
Viszont sajnos ez a menetrend - és a várva várt GPS és társai - se fogja megoldani a tarthatóság problémáját. Autóforgalom és a dugók nem fognak csökkeni. Amíg a Baross-hídon 8-9 percig tart az átszenvedés, addig nem lesz kiszámítható a közlekedés.
Így a Külső koli - Egyetem viszonylatban sajnos még gyaloglás is jóval kedvezőbb eljutási feltételeket biztosít (ami szerintem extra gáz), nem is beszélve esetleg a bicikliről.
Remélem a menetrendet nyomtatot formában is be lehet majd szerezni, úgy azért könnyebb lesz átböngészni...;-)
Mostmár fenn van a honalpon is. Marad a gyaloglás...
Sajnos hamarabb elérem a célomat gyalog mint busszal. Rádásul a 23-ason a 7:05-ös sűrítő is megszűnt, az ISK6-al együtt. Szóval lehet majd nyomorogni, meg dugóban állni a 23-ason.
Köszönöm az utasok nevében is a segétséget,és bocsánat ha egy kicsit lendületes hangnemben irtam rola,nem akartam bunko lenni föleg veled nem.Mégegszer bocs.
LHT-747 hétfőtől péntekig (tanítási napokon): 6.05 Lázi - Sikátor, 6.25 Sikátor - Győr, 7.35 Vámosszabadi, ??? , 14.05 Nagybajcs, 15.00 Lébény, 16.50 Sikátor, 19.30 Lázi (ez az utolsó járata, 20.45 körül végez). A 13.10-es Nagybajcs-Vámosszabadi körjárat az nem a HZE-113-é? A tanszünetes munkanapokon a két utolsó járat biztos, a többit nem tudom. A hétvégéről inkább nem nyilatkozom, mert nem tudom pontosan, de múlt vasárnap a 13.50-es tápszentmiklósi járaton láttam.
ezért van ugy sok ember hogy aki szentiván déli részén lakik, hogy kisétál a vasutállomásra és bevonatozik györbe 10perc alatt bent van a vonat és ugyanott tesz mint le a busz!!!!
Ujitásként be lehetne vezetni hogy jegykiadó gépek legyenek mondjuk az autóbusz fordulókba! Pl Pinnyéden, Likócson, Csanakon meg ugy a forgalamabb megállókba pl Árkádnál, Vásárcsarnok, Honvéd liget!
Hmm... Látom már röpködnek mindeféle járatszámok a levegőben.
De azok számára akiknek (még) nincs rálátásuk a menetrendre ez rendkívül bosszantó. Vagy tessék leírni tessék leírni az összes változást, vagy ne tessék itt ingerelni a topiktársakat...;-)
A 19-essel az a baj, hogy nem csak a vásárcsarnokba, hanem úgy általában kevesen utaznak vele a lakótelepről: nagyon visszaesett a vonal forgalma az utóbbi években... Akik viszont utaznak, azok több, mint 80%-ban a 2-es vonalán is elérhető helyekre tartanak (ezt az utasszámlálás bizonyítja). Ha valaki pont a vásárcsarnokhoz akar menni, annak több lehetősége is van: a lakótelep déli részéről az 5/6-os busszal közvetlenül utazhat. Ha az északi részen lakik, akkor elgyalogolhat a 17-eshez, amely szintén közvetlenül célba viszi. De ha csak a 2-es van elérhető közelségben, azzal is mindössze 4-500 méterre megközelítheti a vásárcsarnokot, a Magyar utcai megállóhelyről. Esetleg átszállhat pl. a 17-esre, amely elég sűrűn jár. Szóval szerintem ez nem olyan rettenetes sérelem, még ha néhányan bizonyára annak is fogják megélni. De most inkább legyen kiritkítva az összes törzsvonal? A nagy többségnek nem az az érdeke.
A Wolf gyárral kapcsolatos észrevételedet köszönöm (bár nem tudom, miért ilyen stílusban kellett közölnöd). Ugyan az "utolsó utáni" pillanatban érkezett, de szerencsére még sikerült javítani: munkanapokon az említett járatpár 20 perccel előbbre kerül. Hétvégén a 15A vonal biztosítja a Wolf gyár kiszolgálását is, kb. 3-400 méter rágyaloglással.
A győrszentiváni menetrendben - az elvárt megtakarításon túl - az elsődleges cél az ütemesség, a mainál egyenletesebb követés biztosítása volt. Az igazi persze az lenne, ha teljes üzemidőben biztosítható lenne a 30 perces követés, akkor a munkásjáratokkal sem lenne különösebb probléma, de ehhez más átszervezések is szükségesek, így ez egyelőre sajnos elmaradt. Viszont a maihoz képest így sem csökkent jelentősen az eljutási lehetőségek száma, sőt: a mai 31-31A közös szakaszán egyenletesebb lett, a végpontokon pedig a legtöbb időszakban nőtt! Pl. a Kálmán Imre útra munkanap délelőtt 40 helyett 30, a délutáni csúcsidőben 20 helyett 15 percenként lehet eljutni a Révai utcából. A Homoksorra közel kétszer annyi járat tér be, mint most, gyakorlatilag minden órában van eljutási lehetőség (még ha esetenként kerülővel is), szemben a mai 2 órás csúcsidőn kívüli követéssel. Ezen kívül közvetlen kapcsolat létesül a városrész északi és déli része között, egyfajta helyi járatként. Szóval szerintem Győrszentiván esetében számos előrelépés is történt, még ha természetesen lehet is rajta még mit fejleszteni (ugyanakkor alapvetően teljesítmény-csökkentésről van szó, úgyhogy ez is érthető).
az vagyok. azért ne csodálkozzon senki ha nem én vagyok rajt ugyanis csak heti kétszer vagyok a géppel. A héten már nem leszek (hétfő-kedd voltam rajta.)
Tehát havi szinten a 700-ason összejön 9*12,5 órám (112,5) és még kb 60 órát (heti 1-2 nap) össze kell szednem egyéb gépeken [KIT-125; BCC-075; HZE-113; GNX-374; KCM-493; LHT-491; KSM-091; AKE-903] amik a környéken vannak.
Amennyiben a 19-es hurkát másik vonal járja be (ami nem a Tihanyin megy végig), akkor a hurokban lakóknak Adyvárosban át kell szállniuk egy másik buszra, például a 17-esre. Mivel a vásárcsarnok gyakorlatilag csak csúcsidőben és délelőtt vonz utasokat, a várakozási idő nem lesz horribilis, bár tény, hogy kényelmetlenség.
Az biztos, hogy Adyvároson jelenleg rengeteg busz megy át, az egy főre jutó buszkilométer nagyon sok, ott van a legnagyobb pazarlás a városban. Értelmes kompromisszum nélkül viszont nem lesz költségmegtakarítás, és inkább legyen a 19-es valamivel összevonva, mint mondjuk vasárnap 40 percre ritkítva, szombaton meg 30-ra.