sztem volt olyan, ami között egy-egy éves revizíó is eltelt.. a bravo motorterét sztem tavaly novemberben láttam, mikor ablakmosó került bele. (de ez sztem bőven jót jelent inkább, mint rosszat :)) a gp sztem tavaly nyáron volt nyitva, akksicserekor.. :)
Alapvetően én is ezzel nyugtattam magam rögtön, hogy főegységekbe nem kerülhet be, forgó alkatrészhez is csak hatalmas "mázlival" juthat el, egyébként valószínűleg kiesik valahol. De nem mondom, hogy megnyugodtam, ezért is írtam be ide... :-)
Nem hallottam koppanni sehol, de amilyen területet ott beláttam, nem volt fellelhető (bár a környéken lévő hővédő lemezektől nem sokat látni). Akár az olajszűrő puha borításába is beeshetett... Ha a blokk felé mozdult el, akkor meg úgyis annyit kellett volna bontani, hogy eleve felejtős volt a keresése. A hővédő lemezek leszedésén morfondíroztam egy ideig, de aztán azt is hagytam. Mert addigra felidegeltem magam azon, hogy már a szétszedésnél is majdnem elhagytam, mégsem mentem be a házba egy olyan szerszámért, mely jobban tartja a bitfejet... Megérdemeltem. :-)
A motorba nem kerülhet (turbóba sem) és jó eséllyel már az első méteren leesik minimum az alsó burkolatig. Viszont a nyugalmam érdekében én nem nyugodtam volna amíg meg nincs. Meg amúgy is drága egy ilyen bitfej és nem pazarolunk :-)
Nekem egyszer a motoromon eset be egy csavar (ráadásul spéci így muszáj volt megkeresni). Egy órát kerestem mire meglett pedig egy motoron nincs olyan sok hely. Pont úgy feküdt be a váz és a blokk közé hogy bárhonnan is nézted mindig takarta valami.
Inkább az utóbbi, azért is nem részleteztem. A kérdés az, hogy találsz-e egy ilyen embert, a felszerelésével együtt. Azt mondja, olyan felszerelés Magyarországon még egy van. A cucc természetesen amerikai.....
De a lényeg, hogy ő csak egy márkával foglalkozik...
Off: Ma voltam egy autós/motoros varázsműhelyben (tuning). És olyat láttam, ami egyszerűen fantasztikus volt! Hogyan kell gyorsítani és a légmennyiséget növelni a szívótorokban? Bexartam! Még hasonlóra sem tudtam soha gondolni. Sajnos az ember nem vállal utcáról munkát. .-(
Csak azért kérdeztem,mivel vannak gyári mélynyomósok hátha be is van vezetékelve.Opcióként csak beépítik.Nem akarom hasonlítani megint a régi bravo-val nekem annál nem voltak hátsó hangszórók gyárilag de a vezetékelés az meg volt.köszi
A régi jel van rajta, nem tudom miért, karácsonyra kaptam és nem használtam el.Ezt múltkor írtam is, hogy valószínűleg nem gyári (úgy emlékeztem, hogy a pattintós szövet van otthon, de ezt találtam meg), hanem csak méretpontos.A csúszásgátló az alján van, nincs fényképem róla, természetesen 4db.
Holnap hívlak. Van egy pesti kollégám (Valahol az Astoria környékén lakik), őt akarom megkérdezni, hogy el tudná-e hozni...ami a képből nem egyértelmű, hogy a garnitúra az 2db vagy 4db? A vezetőoldali szőnyegen nem kellene lennie egy "nyúlványnak", amin a bal lábat pihenteted? Az enyém olyan... a Fiat jel ezen is mintha a régi konstrukció lenne...vagy ilyen a gyári? :-) Miben nyílvánúl meg a csúszásmentesség egyébként?
Köszi, ha tényleg passzol a kocsimba, akkor kell nekem...
A szőnyegért mennyit kérsz? Az enyémbe szerintem nem a belevaló van ( gondolom, mivel kék Fiat jel van rajta)...jó állapotú, de tök idegesítő, hogy elcsúszkál... fotót tegyél fel kérlek...
Ma megejtettem itthon a 90 ezres gyertyacserét. Aránylag minden rendben ment (egy gyorscsatlakozó rögzítőt törtem el, meg az egyik gyertyához vezető kábel burkolatát, mert kicsit megtörtem...). Viszont, ami némileg aggaszt, hogy a motortérben maradt egy bitfej. Kb. a turbó környékén eshetett le, de nem érte el az alsó burkolatot... Vajon okozhat az bármi galibát? Elméletileg, ha ott szépen leesik, nem, de azért érdekel, ki hogy látja, érdemes-e valahogy mégis megkeresni? (és ha igen, akkor hogy? :-))
Köszönöm a választ, én is erre tippeltem, mert hallottam már ilyenről. Nevetséges, hogy a direktívák oltárán lassan mindent fel kell áldozni a motorgyártóknak. Nem probléma, hogy eldugul az EGR, beszarik a DPF, hígul az olaj, lassan már annyit fut egy "korszerű" motor, mint anno a Lada, csak meglegyen a g/km. Kíváncsi lennék, mi történne, ha betartanám a 35ekm-es intervallumot. 14 ezer alatt belement kb. 1 liter gázolaj, azaz a teljes töltésu mennyiség 20-25%-a. 35 ezer alatt 60-70% gázolaj keni a motort??? Olvastam, hogy a Mazda a nívópálcán még egy jelölést alkalmaz a maximum felett 3 cm-rel. teljesen mindegy, mennyit futott a motor, ha azt eléri, azonnal cserélni kell az olajat. Ez miért nincs benne a mi kezelési útmutatónkban?
Nem vagyok bigott konteó hívő, de ez szerintem tervezett avultatás. Na nehogymá 200 ezret akarjon autózni egy motorral a paraszt...