1.) A Mecseki gép ismertető táblája ("Füsti") [a tápfeszre rosszul emlékeztem, valóban]:
2.) A dr. Kubinszky-féle "Régi magyar villamosok" c. könyv, ahol egyrészt található egy régi életkép, amelyen egy ilyen mozdony látható Eg6 típusmegjelöléssel.
3.) Ugyanerről a könyv azt írja, hogy a Ganz két ilyen mozdonyt szállított a POHÉV-nek.
4.) A NET-ről levadászott egyik kép a Linzi helyiérdekű vasútról készült, és 3 ilyen mozdony látható rajta az LLB színeiben.
Az 1. alapján írtam, hogy ez a gép nem volt a POHÉV tulajdona (hiszen a DDSG/DGT részére gyártották!), hanem csak egy a gyártott kilenc hasonló közül. Ezért írtam, hogy "olyan, mint". Persze ez semmit nem von le a gép értékéből. Hál' Istennek, hogy megmaradt, és látható.
A Valtellina mozdony 3000 V-os háromfázisú, 16 2/3 Hz- árammal ment. A Ganzdata oldalán a Ganz kiadványok között találsz róla egy könyvet, aminek az egyik szerzõje Kandó Kálmán, jó sok fotóval.
Tényleg mások. A POHÉV-es gép olyan, mint a Füstiben a Mecseki Szénbányák II sz. gépe. (600V egyen, szemben a magyar kandók 16000V 50 Hz-es váltóáramával.)
Az olasz kandók egy olasz honlapon megnézhetők. Van egy pár szép kép is. Most nem tudom a címet, de ha érdekes, hétfőre behozom.