Első autóvásárlás előtt állok és tanácsot szeretnék kérni. Nagy szerelmem a Superb mely a családomnak előnyös valasztàs lehetne. Első körben benzines autókat nézegettem a 2008 utáni szériából. Mennyire megbízhatóak 1,4 v. 1,8 TSI motorok? Mire figyeljek ha autót választok?
Nem is álltam neki kicseréli, mert jött tavasszal a jóidő és abba is maradt a kattogás. Azóta sem jött elő.
Esetleg a vezető ajtó zárjához valaki tippet? Szerda óta annyi változott, hogy az ablakemelő motor csatlakozójához ahogy megy a rengeteg vezeték, a csatkakozóba fújt wd40 annyit segített, hogy 10 ből egyszer nyílik a zár rendesen. Többi esetben csak járó motornál, de ezt pár sorral lejjebb már írtam.
Köszönöm szépen mindenkinek a segítőkész válaszát.
Közben én is próbáltam utána járni, és valaki azt mondta, hogy a kormánykapcsoló a ludas, azt kell kicserélni. (lehet ez lenne a jobbik, mert ezt 10ből megúsznám)
De a szerelőm is azt mondta (aki rohadt sok taxit szerel) hogy a vészindexnél található relé a rossz. Tehát én is inkább ebben hiszek, pláne ha ti is ezt mondjátok!
Esetleg egy kis szerelési útmutatót tudnátok adni, hogy hogyan kell kiszerelni a műszerfalból? Hátha nekem is helyrejönne ha megtisztogatnám...
Valóban kettő fajta van, a mezei, és a vonóhorog visszajelzős. Talán érdemesebb a PoHu-nál megvenni, ott a gyári 14eft. Bár sok értelme nincs, nem az a rossz.
Van egy elég érdekes és egyben bosszantó problémám.
2004-es Superb az alany.
Nem tudom, hogy az előzménynek van e hozzá köze, de azért hátha. Ezért leírom.
Feleségem kikapcsolta a riasztó belső érzékelőjét, hogy a gyerek miatt ne riasszon be az autó, amíg ő beugrik a pékségbe.
Az autót távirányítóval bezárta.
Innentől kezdve a vezető oldali ajtó zárja nem nyílik ki távirányítóval. Az összes többi ajtó nyílik.
Többször is próbáltam nyitni, zárni, de nem nyílik ez a zár. A távirányítóval lehúzattam az ablakokat és az ablakemelőnél lévő nyitó - záró gombbal is próbáltam nyitni a kocsit.
Rengeteg gombnyomásra sem nyitja a vezető ajtó zárját.
Addig jutottam, hogy anyós oldalról beülve elindítom a motort, járó motornál és csak akkor az ablakemelőnél lévő gombbal a 2 gombnyomásra kinyílik a vezető ajtó zárja is.
Innentől tök jó lenne a dolog, ha ezt a műveletet nem kéne minden alkalommal eljátszani.
A vezető ajtó zárszerkezete új. Szeptemberben volt cserés. A hibát 2 napja kezdte.
Villamossági szerelő adta a tanácsot, hogy 10 percre akkusaru le és majd utána jó lesz. Hát nem lett jó.
Esetleg valakinek ötlete? Találkozott már valaki hasonló problémával?
Erre válaszoltam, ugyanez volt a jelenség az en automnál is:
A másik gondom pedig, hogy irányjelzés után, mikor már visszaugrik az irányjelző kar a helyére, az a kattogó irányjelző hang még hallatszik. (amit mellesleg nem tudom, hogy honnan jön a hang, valahonnan a műszerfal közepétől). És ez a kattogó hang indexelés után nem feltétlenül szépen, az indexelés ütemében hallatszik, hanem sokkal gyorsabban. Erre a problémára tudna valaki valamilyen megoldást mondani?
Az igaz, hogy a vészvillogó kapcsoló az relével együtt van és lehet, hogy azt kéne kicseréljem?
Hűtőfolyadék csere alkalmával derült ki ,hogy nem jelez a szintjelző (nem jelez ha üres a kiegyenlítő tartály)!
Keresgéltem... és lehetséges ,hogy ugyan az a jeladója mint az ablakmosó szintjelzőjének? - csak azért mert előtte lehet meg cserélném , hogy biztosan az a hibás. -
Lenne egy kérdésem vettem egy 2005-ős 1.9 superbet 101 le minden fel van újítva benne de még mindig valami miatt letilt az autó computer cserére gondoltam de azt mondták van benne
egy 109-es relé ami csinálhatja ezt a jelenséget megy gondol eggyet és leáll alapban szép hangja van stb.
A gondom az hogy megnéztem a bizt táblát és nincs benne ez a 109 es relé abszolút ilyenkor mi a tanács??
Teljesen felesleges ilyen sűrűn olajat cseréli (persze ez attól is függ, hogy ez időben mennyit jelent) és a motorolajnak nem a márkája és még csak nem is az SAE viszkozitási szintjei a lényegesek hanem a VW szabvány megfelelőségei! Ez fokozottan igaz egy PD motorban, mivel ott nagyon fontos egyéb követelményeknek is meg kell felelnie a szokásos kémiai és termikus igénybevételek mellett, nem is beszélve azt, ha esetleg még DPF is van a motor mögött!
Kizárólag kétféle (bár ebben lehet, hogy még csak egyféle) olaj jó! A rugalmas periódusra ami min: 15, max: 30 ezer km vagy max: 2 év ideig használható csak a VW 507.00 minősítésű olaj használható ami minden esetben teljesen szintetikus és 5W-30 teljesítményű! Fontos, hogy az ECU alkalmas kell legyen a rugalmas periódus kezelésére. (DPF-es motorokba csereintervallumtól függetlenül is csak ez használható!)
Rögzített csereperiódusra, ami 15 ezer km vagy max: 1 év, a VW 505.01 minősítésű olaj használható (a PD motorokba! a sima TDI és benzines motorokba elég a VW 502.00/505.00 is!)
Ezek az olajok lehetnek fél-szintetikus és teljesen szintetikus olajok is és a teljesítményszintjük is lehet 5W-40 és 5W-30 is, de ezekből is javasolt a teljesen szintetikus és 5W-30! (mivel melegen mindkét olaj azonos teljesítményű, de hidegen az 5W-30 jobb! Hamarabb épül fel az olajnyomás és hamarabb van kenés amikor igazán fontos!)
Én személy szerint egy 1.9 PD TDI-vel (BXE 2007-es Octavia II.) több mint 300 ezer km-t tettem meg rugalmas periódusban végig 30 ezrenként cserélve az olajat, soha nem tapasztaltam magas olajfogyasztást (két csere között általában 15-18 ezer km után kért 3-4 decit) és amikor 250 ezernél a kettőstömegű cseréjekor tervezetten kicseréltem a hajtókar csavarokat is (megelőző jelleggel, mert mint azt fentebb írtam ez egy BXE motor volt), akkor a szivattyútól legtávolabbi csészét levéve semmi látható kopást nem tapasztaltam!
Az én mostani Octavia dieselemben 9, max 10ezrenként cserélek olyat ahogy a többi családban lévő benzines kocsin is. Motul 6100 Sinergy+ 10W40-et használok Mann-Filter szűrővel, elég jó fajta olaj, nekem bevált, még ebben a nagy hidegben is gyorsan elhallgatnak a hidrotőkék a kocsiban. A Superb is Motult fog kapni, ugyan ilyen időközönként. Hiába 15000km az intervallum, a motorolaj a legolcsóbb alkatrész... Apropó motorolaj, milyen viszkozitású olaj kell bele? olvastam, hogy a füzetben, hogy 5W40-et vagy 5W30-at kér az 1.9 PD, mondjuk egy 250E Km- kocsinak nem túl vékonyak ezek az olajak már? A turbo-tól, igen én is kicsit félek, a változó geometria miatt, mert főként én is városban használom sajnos, de havonta legalább kétszer megyek falura, ami kb 60km innen (oda-vissza 120km) ott szoktam "kikormolni". Mentem a szomszédom (OFF) Passatjával, elég jó, bár az övé meg van írva és nem egyszer tölt 2Bar főlé, viszont nem kormol (?!), én ilyet még nem láttam, éppen hogy csak valami minimális füst kijön a kipufogóján padlón kigyorsításkor... Rendesen süppedek az ülésbe. (ON) De nekem nem street racingolni kell, hanem az ingázáshoz, a kis családom furozásához, bevásárolni, egyszóval általános, hétköznapi normál célra. Bár szerintem egy szoftver optimatizáláson túl fog esni, ha meg tudok egyezni a rokonságommal a kocsiról. Egyszóval nekem nagyon tetszik a kocsi, főleg hogy hátul a manónak hatalmas helye van. Ha magasabb lenne a kocsi akkor szinte állva el lehetne benne járni egy körtáncot hátul :).
Köszönöm a tanácsaidat, ha meg lesz a gép akkor igérem teszek majd fel képet róla.
Tanácsokat, tapasztalatokat szívesen fogadok mindenkitől, és köszönöm az eddigieket is.