Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

bigjohni Creative Commons License 2016.01.17 0 0 51540

Csatlakozóba nem fújunk WD40-et.

Előzmény: Jocix34 (51537)
superbfanatic Creative Commons License 2016.01.16 0 0 51539
Előzmény: Ballantine's85 (51538)
Ballantine's85 Creative Commons License 2016.01.16 0 0 51538

Kedves Fórumozók!

 

Első autóvásárlás előtt állok és tanácsot szeretnék kérni. Nagy szerelmem a Superb mely a családomnak előnyös valasztàs lehetne. Első körben benzines autókat nézegettem a 2008 utáni szériából. Mennyire megbízhatóak 1,4 v. 1,8 TSI motorok? Mire figyeljek ha autót választok?

 

Előre is köszönöm!

Jocix34 Creative Commons License 2016.01.15 0 0 51537

Köszi szépen. 

 

Nem is álltam neki kicseréli, mert jött tavasszal a jóidő és abba is maradt a kattogás. Azóta sem jött elő. 

 

Esetleg a vezető ajtó zárjához valaki tippet?  Szerda óta annyi változott, hogy az ablakemelő motor csatlakozójához ahogy megy a rengeteg vezeték, a csatkakozóba fújt wd40 annyit segített, hogy 10 ből egyszer nyílik a zár rendesen. Többi esetben csak járó motornál, de ezt pár sorral lejjebb már írtam. 

 

Köszi 

Előzmény: 409 (51533)
scs72 Creative Commons License 2016.01.15 0 0 51536

Egyszerűen kipattintod finoman egy csavarhúzóval a műszerfalból a légbeömlőt, és utánna abból ki tudod szerelni az elakadásjelző kapcsolóját.

Előzmény: higirihopp (51534)
higirihopp Creative Commons License 2016.01.14 0 0 51535

Sajnos nekem beázott egyszer, mert eldugult az akksinál lévő vízelvezető...

A sofőr oldali küszöb felbontása után a padlószőnyeg alatt találod a komfort elektronikát

Előzmény: stevie-13 (51526)
higirihopp Creative Commons License 2016.01.14 0 0 51534

Köszönöm szépen mindenkinek a segítőkész válaszát.

Közben én is próbáltam utána járni, és valaki azt mondta, hogy a kormánykapcsoló a ludas, azt kell kicserélni. (lehet ez lenne a jobbik, mert ezt 10ből megúsznám)

De a szerelőm is azt mondta (aki rohadt sok taxit szerel) hogy a vészindexnél található relé a rossz. Tehát én is inkább ebben hiszek, pláne ha ti is ezt mondjátok!

 

Esetleg egy kis szerelési útmutatót tudnátok adni, hogy hogyan kell kiszerelni a műszerfalból? Hátha nekem is helyrejönne ha megtisztogatnám...

 

Köszi előre is

Előzmény: scs72 (51521)
409 Creative Commons License 2016.01.13 0 0 51533

 Valóban kettő fajta van, a mezei, és a vonóhorog visszajelzős. Talán érdemesebb a PoHu-nál megvenni, ott a gyári 14eft. Bár sok értelme nincs, nem az a rossz.

Előzmény: Jocix34 (51531)
Jocix34 Creative Commons License 2016.01.13 0 0 51532

Szia.

 

Nem derült ki, hogy 1es vagy 2es Superb.

Ha egyes, akkor itt a link.

http://skodapatika.hu/spd/3U0853666/Skoda-Superb-elso-lokharito-jobb-muanyag-takaro-ra

 

:)

 

Üdv 

Jocix

 

Előzmény: zsolesz0517 (51527)
Jocix34 Creative Commons License 2016.01.13 0 0 51531

Üdv,

 

Nekünk is volt ilyen problémánk. Ez a vészvillogó reléjének a kattogása.

Viszont nem csak indexelés után, hanem simán menet közben is csinálta, jellemzően hidegebb időben.

Tavaly egész télen kattogott.

Kérdeztem az Unixban de annyit mondtak, hogy eredetit tudnak rendelni. 2 féle színű vészvillogó kapcsoló van. egyik 28.000 a másik 43.000

Tavasszal elhalkult és azóta sem jött vissza a jelenség. A mostani hidegekben sem.

 

Üdv

Jocix

 

Előzmény: scs72 (51523)
Jocix34 Creative Commons License 2016.01.13 0 0 51530

Sziasztok,

 

Van egy elég érdekes és egyben bosszantó problémám.

2004-es Superb az alany.

Nem tudom, hogy az előzménynek van e hozzá köze, de azért hátha. Ezért leírom.

Feleségem kikapcsolta a riasztó belső érzékelőjét, hogy a gyerek miatt ne riasszon be az autó, amíg ő beugrik a pékségbe.

Az autót távirányítóval bezárta.

Innentől kezdve a vezető oldali ajtó zárja nem nyílik ki távirányítóval. Az összes többi ajtó nyílik.

Többször is próbáltam nyitni, zárni, de nem nyílik ez a zár. A távirányítóval lehúzattam az ablakokat és az ablakemelőnél lévő nyitó - záró gombbal is próbáltam nyitni a kocsit.

Rengeteg gombnyomásra sem nyitja a vezető ajtó zárját.

Addig jutottam, hogy anyós oldalról beülve elindítom a motort, járó motornál és csak akkor az ablakemelőnél lévő gombbal a 2 gombnyomásra kinyílik a vezető ajtó zárja is.

Innentől tök jó lenne a dolog, ha ezt a műveletet nem kéne minden alkalommal eljátszani.

A vezető ajtó zárszerkezete új. Szeptemberben volt cserés. A hibát 2 napja kezdte.

Villamossági szerelő adta a tanácsot, hogy 10 percre akkusaru le és majd utána jó lesz. Hát nem lett jó.

Esetleg valakinek ötlete? Találkozott már valaki hasonló problémával?

 

Előre is köszönöm,

Jocix

 

Jocix34 Creative Commons License 2016.01.12 0 0 51529

Szia.

 

Nem derült ki, hogy 1es vagy 2es Superb.

Ha egyes, akkor itt a link.

http://skodapatika.hu/spd/3U0853666/Skoda-Superb-elso-lokharito-jobb-muanyag-takaro-ra

 

:)

 

Üdv 

Jocix

 

Előzmény: zsolesz0517 (51527)
409 Creative Commons License 2016.01.11 0 0 51528

A talpad alatt.

Előzmény: afntdi (51525)
zsolesz0517 Creative Commons License 2016.01.11 0 0 51527

Udv

Nincs veletlenul valakinek egy elso lokharitoba valo kodlampat helyettesito muanyag racs? Jobb oldali kellene.

Sajnos elhagytam. 

Vagy esetleg otlet honnan lehetne beszerezni olcson? Bontok kilove mar vegighvtam egy parat.

 

stevie-13 Creative Commons License 2016.01.11 0 0 51526

a komfort modult merre találom valamint ha elromlik vagy nem jól működik milyen jellemzői vannak?

 

 

Hát erre nehéz mit mondani.

 

Kezdjük az elején: tulajdonképpen mi nem működik az autón? :-)

Előzmény: afntdi (51525)
afntdi Creative Commons License 2016.01.11 0 0 51525

Üdv mindenkinek!

Egy 2004-es Skoda Superb-ről volna szó...a komfort modult merre találom valamint ha elromlik vagy nem jól működik milyen jellemzői vannak?

Köszönöm előre is a választ!

superbfanatic Creative Commons License 2016.01.10 0 0 51524

Üdv!

51514 hsz.

Előzmény: scs72 (51523)
scs72 Creative Commons License 2016.01.10 0 0 51523

Erre válaszoltam, ugyanez  volt a jelenség az en automnál is:

 

A másik gondom pedig, hogy irányjelzés után, mikor már visszaugrik az irányjelző kar a helyére, az a kattogó irányjelző hang még hallatszik. (amit mellesleg nem tudom, hogy honnan jön a hang, valahonnan a műszerfal közepétől). És ez a kattogó hang indexelés után nem feltétlenül szépen, az indexelés ütemében hallatszik, hanem sokkal gyorsabban. Erre a problémára tudna valaki valamilyen megoldást mondani?

Az igaz, hogy a vészvillogó kapcsoló az relével együtt van és lehet, hogy azt kéne kicseréljem?

Előzmény: superbfanatic (51522)
superbfanatic Creative Commons License 2016.01.10 0 0 51522

Üdv!

 

???

Előzmény: scs72 (51521)
scs72 Creative Commons License 2016.01.10 0 0 51521

A kattogást az vészvillogó gomb kontakthibája okozta nekem. Kiszereltem, kontakt spray-vel befújkáltam és megoldódott a probléma.

Próbáld ki Te is, ha nem működik akkor csere.:) Remélem sikerült segítenem!

Előzmény: higirihopp (51499)
Roland *26* Creative Commons License 2016.01.09 0 0 51520

Elnézést!!! Lemaradt a lényeg!

2007 -es 1.9pdtdi  BPZ (115le)

Roland *26* Creative Commons License 2016.01.09 0 0 51519

Üdv.!

Segítséget szeretnék kérni!

Hűtőfolyadék csere alkalmával derült ki ,hogy nem jelez a szintjelző (nem jelez ha üres a kiegyenlítő tartály)!

Keresgéltem... és lehetséges ,hogy ugyan az a jeladója mint az ablakmosó szintjelzőjének? - csak azért mert előtte lehet meg cserélném , hogy biztosan az a hibás. -

Előre is köszönöm!

superbfanatic Creative Commons License 2016.01.09 0 0 51518

Üdv!

Na kipróbálom, mert az utángyártot érzésre kicsit gagyi...

Előzmény: 409 (51517)
409 Creative Commons License 2016.01.09 0 0 51517

Szétszedem, kitakarítom szárazra és zsír nélkül rakom össze. Van amelyik 5éve működik így.

Előzmény: superbfanatic (51514)
409 Creative Commons License 2016.01.09 0 0 51516

Van az, csak nálad az van ráírva, hogy 100 vagy 213, esetleg 370. A relétábla 2-es helyén kell legyen. (alsó sor balról második)

Előzmény: joe442 (51513)
superbfanatic Creative Commons License 2016.01.09 0 0 51515

Üdv!

Egy kis kiegészítés.

5W-30 nem teljesítményszint hanem viszkozitás .

CC, CD, CE CF a dízel olajok teljesítményszintje. Milyen nyomás és hőmérsékletnél szakad meg az olajfilm a csapágyak között. 

Ha jól tudom.

Előzmény: Octi19 (51512)
superbfanatic Creative Commons License 2016.01.09 0 0 51514

Üdv!

Nekem is csinálta a kattogást. Pár hónapig segített az indexkar sűrített levegős fúvatása, de aztán a csere segített.

A zsírban lévő apró rézforgácsok áthúznak, a digitális relének ez is elég, hogy kattogjon.

Előzmény: higirihopp (51499)
joe442 Creative Commons License 2016.01.09 0 0 51513

Sziasztok

 

Lenne egy kérdésem vettem egy 2005-ős 1.9 superbet 101 le minden fel van újítva benne de még mindig valami miatt letilt az autó computer cserére gondoltam de azt mondták van benne

egy 109-es relé ami csinálhatja ezt a jelenséget megy gondol eggyet és leáll alapban szép hangja van stb.

A gondom az hogy megnéztem a bizt táblát és nincs benne ez a 109 es relé abszolút ilyenkor mi a tanács??

Segítségeteket előre is megköszönném.

 

Octi19 Creative Commons License 2016.01.06 0 1 51512

Teljesen felesleges ilyen sűrűn olajat cseréli (persze ez attól is függ, hogy ez időben mennyit jelent) és a motorolajnak nem a márkája és még csak nem is az SAE viszkozitási szintjei a lényegesek hanem a VW szabvány megfelelőségei! Ez fokozottan igaz egy PD motorban, mivel ott nagyon fontos egyéb követelményeknek is meg kell felelnie a szokásos kémiai és termikus igénybevételek mellett, nem is beszélve azt, ha esetleg még DPF is van a motor mögött!

 

Kizárólag kétféle (bár ebben lehet, hogy még csak egyféle) olaj jó! A rugalmas periódusra ami min: 15, max: 30 ezer km vagy max: 2 év ideig használható csak a VW 507.00 minősítésű olaj használható ami minden esetben teljesen szintetikus és 5W-30 teljesítményű! Fontos, hogy az ECU alkalmas kell legyen a rugalmas periódus kezelésére. (DPF-es motorokba csereintervallumtól függetlenül is csak ez használható!)

Rögzített csereperiódusra, ami 15 ezer km vagy max: 1 év, a VW 505.01 minősítésű olaj használható (a PD motorokba! a sima TDI és benzines motorokba elég a VW 502.00/505.00 is!)

Ezek az olajok lehetnek fél-szintetikus és teljesen szintetikus olajok is és a teljesítményszintjük is lehet 5W-40 és 5W-30 is, de ezekből is javasolt a teljesen szintetikus és 5W-30! (mivel melegen mindkét olaj azonos teljesítményű, de hidegen az 5W-30 jobb! Hamarabb épül fel az olajnyomás és hamarabb van kenés amikor igazán fontos!)

 

Én személy szerint egy 1.9 PD TDI-vel (BXE 2007-es Octavia II.) több mint 300 ezer km-t tettem meg rugalmas periódusban végig 30 ezrenként cserélve az olajat, soha nem tapasztaltam magas olajfogyasztást (két csere között általában 15-18 ezer km után kért 3-4 decit) és amikor 250 ezernél a kettőstömegű cseréjekor tervezetten kicseréltem a hajtókar csavarokat is (megelőző jelleggel, mert mint azt fentebb írtam ez egy BXE motor volt), akkor a szivattyútól legtávolabbi csészét levéve semmi látható kopást nem tapasztaltam!

Előzmény: Vikesz69 (51511)
Vikesz69 Creative Commons License 2016.01.06 0 0 51511

Szia higirihopp!

 

Köszi az érdemi információt neked is.

Az én mostani Octavia dieselemben 9, max 10ezrenként cserélek olyat ahogy a többi családban lévő benzines kocsin is. Motul 6100 Sinergy+ 10W40-et használok Mann-Filter szűrővel, elég jó fajta olaj, nekem bevált, még ebben a nagy hidegben is gyorsan elhallgatnak a hidrotőkék a kocsiban. A Superb is Motult fog kapni, ugyan ilyen időközönként. Hiába 15000km az intervallum, a motorolaj a legolcsóbb alkatrész... Apropó motorolaj, milyen viszkozitású olaj kell bele? olvastam, hogy a füzetben, hogy 5W40-et vagy 5W30-at kér az 1.9 PD, mondjuk egy 250E Km- kocsinak nem túl vékonyak ezek az olajak már? A turbo-tól, igen én  is kicsit félek, a változó geometria miatt, mert főként én is városban használom sajnos, de havonta legalább kétszer megyek falura, ami kb 60km innen (oda-vissza 120km) ott szoktam "kikormolni". Mentem a szomszédom (OFF) Passatjával, elég jó, bár az övé meg van írva és nem egyszer tölt 2Bar főlé, viszont nem kormol (?!), én ilyet még nem láttam, éppen hogy csak valami minimális füst kijön a kipufogóján padlón kigyorsításkor... Rendesen süppedek az ülésbe. (ON) De nekem nem street racingolni kell, hanem az ingázáshoz, a kis családom furozásához, bevásárolni, egyszóval általános, hétköznapi normál célra. Bár szerintem egy szoftver optimatizáláson túl fog esni, ha meg tudok egyezni a rokonságommal a kocsiról. Egyszóval nekem nagyon tetszik a kocsi, főleg hogy hátul a manónak hatalmas helye van. Ha magasabb lenne a kocsi akkor szinte állva el lehetne benne járni egy körtáncot hátul :).

 

Köszönöm a tanácsaidat, ha meg lesz a gép akkor igérem teszek majd fel képet róla.

 

Tanácsokat, tapasztalatokat szívesen fogadok mindenkitől, és köszönöm az eddigieket is.

Mindenkinek nagyon köszönöm!

 

Szép napot!

Előzmény: higirihopp (51510)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!