Minden a Kisalföld Volánról, valamint Győr tervezett kötöttpályás közlekedéséről: járművek, útvonalak, menetrend, utastájékoztatás, közlekedéspolitika stb.
Ha már a Kisalföldet említed: elszomorító, hogy milyen buta, önző és hálátlan az emberek egy része. Sokan nem fogják fel, hogy egyrészt az összevonás nagyon sok embernek jó lesz (még ha nekik személy szerint nem is), másrészt így a teljestörzsvonalhálózaton sokkal kisebb ritkításokkal meg lehet úszni a teljesítménykivonást. Tehát ami néhány száz embernek rossz, az több tízezernek jó, és mivel közösségi közlekedésről van szó, a többség érdekét kell nézni. (Az is jellemző, hogy akik jól járnak az új rendszerrel, azok mélyen hallgatnak.)
A 7-es vonal 2007-es átalakításától annyiban különbözik a jelenlegi helyzet, hogy most nem ugyanaz a teljesítmény lesz másképpen felhasználva, hanem kemény, 150 ezer kilométeres megtakarítást jelent a 2-19 összevonás (ahogyan a Kisalföldben is olvashattátok). Tehát visszacsinálni csak úgy lehetne, ha máshol további csökkentések történnének (ami ellen az egész város tiltakozna), vagy ha az önkormányzat mégis vállalná a többlet-finanszírozást. De erre lássuk be, elég kicsi az esély.
Természetesen kisebb korrekciókra, "kiforrásra" valóban szükség lesz, hiszen már régen volt ekkora mértékű átalakítás, és elsőre nem lehet mindent tökéletesen eltalálni.
Nagyon jól látod: az új 2-es egyúttal a központi forgalomirányítás "főpróbája" is, hiszen az új rendszerben egyáltalán nem lesznek forgalmi irodák, így a 2-esnél felmerülő kérdések hamarosan általánossá válnak, ezért ki kell tapasztalni a lehetséges megoldásokat.
Szerintem a József Attila lakótelepen lakóknak az sem tetszene, ha késő délután és késő este kiritkítanád a járatukat. És ez ráadásul mindenkit érintene, szemben a vonal utasainak azzal a kb. 10-15%-ával, akik a vásárcsarnok miatt panaszkodnak. Az új menetrend (és a később megvalósítandó új vonalhálózat) lényege éppen az, hogy kevesebb féle vonalvezetéssel, de a lehető legtöbb megállóhely sűrűbben legyen kiszolgálva. Ha sűrűbben járnak a járatok a fő utazási viszonylatokban, akkor az egyéb viszonylatban utazóknak is kisebb kényelmetlenséget okoz az átszállás.
Amire gondoltam részletesen: 19-es Hétfötöl-Péntekig: 4:50-6:30-ig 20 perces 6:40-7:40-ig 10 perces 8:00-12:40-ig 20 perc. 13:00-15:00-ig 10 perc. 15:15-17:00-ig 15 perc. 17:20-20:00-ig 20 perc. 20:30-22:00-ig 30 perc és 22:40.
2A. Jelzéssel közlekedne a mostani uj 2-es (Szönyi M,ut-Korányi F. tér között).
Szerintem ez lett volna a jobb megoldás.Lehet,hogy igy kicsivel több KM.maradt volna meg,de azt a keveset lelehetne szedni más kihasználatlan járatokrol.
19-est viszafogja követelni a nép,és igazuk is lesz.Csucs idön kivül:hétköznap este,illetve szombat délután-vasárnap tényleg gyenge volt a 19-es kihasználtsága.Ezt ugy kellett volna megoldani szerintem,hogy hétköznap délután 15-oráig lenne 10 perces 12:40-töl,és 15 orátol-17 oráig 15 perces lenne (10 helyett),17-20oráig 20 perces és 20-orátol 30-percesre ritkitani.És az emlitet öszevonást csak hétvégén alkalmazni mondjuk 2A jelzéssel.Ez szerintem egy normális,és sporolásnak is megfelelö intézkedés lett volna.Utasoknak is jobb lett volna mint igy, és a soförök is érintenének forgalmit, hétvégét leszámitva.
Remélem kiforrja' magát az új menetrend, és kialakul rendesen. Bár ahogy olvasom az újságba, és az interneten a hozzászólásokat, SMSeket, kommenteket az új menetrendhez, azt tapasztalom, hogy nem tetszik az utasoknak a "2-19 összevonás". Sokan panaszkodnak, felháborodnak az új összevonás miatt. Lehet úgy jár a Volán, mint amikor a 7est akarták Révaiból indítani... Ebben az összevonásba, - szerintem - tehát hogy a járat nem érint decentrumot, már az új "egyközpontú forgalomirányítást" akarják tesztelni.
lizso szerintem ezt arra érthette,hogy 1 honap alatt kiforja magát nagyábol az uj menetrend és akkor jobban lehet majd tudni,hogy mennyi kell ehhez a menetrendhez.Addig csak elméletbe lehet megmondani.(fordaszám alapján).
Eddig még azt mondták, hogy amikor életbe lép az új menetrend, akkor már nem megy a buszok többsége. Ma már új menetrend van. Igaz az is, hogy Vasárnap van, de holnap már nem kéne hogy annyi busz közlekedjen.
Sziasztok!Egy ismételt kérdéssel fordulok felétek.Volt egy busz Sopronban Ik. 280. BHU-252-es rendszámmal,Dtomesz annyit tudott segíteni, hogy 1982-es és BU 40-59 volt az előző rendszáma.(a képre a http://fogas.cyberhungary.net/fg/fg03022/html/kep82.htm oldalon bukkantam rá.)Ha valaki tud még képpel, vagy bármilyen infóval szolgálni róla azt megköszönném.Bármilyen régi soproni busz képe,infója érdekel.Ha jól emlékszem volt olyan 26..-asunk amelyiknek hátul volt a kipufogója a lökhárító közepe táján,elég kicsi voltam,de így rémlik.Ha tudtok segíteni megköszönném.További szép napot mindenkinek!
Ezügyben nemtudok semmit mondani,de ha tudnék valamit roluk akkor sem irhatnám ide be.Én azt mondom,hogy február végéig kiderül,hogy mivel milesz,szerintem.