De nem hagytam annyiban, elvittem a Pappas-hoz ide Fehérvárra.
Szerelő elvitte, majd hozza vissza a kulcsot hogy mutassam meg mi a baj mert ő nem érez semmit.
Na akkor kimentünk egy felújított tükörsima útra, és rámutattam a hasamra, hogy nézze meg hogy remeg.
Onnantól kezdve ő is érezte :-) Ők is kicentírozták a kerekeket, de nem változott.
Felhívták a FIAT Mo.-t, aki természetesen egyből a gumigyártóra (Goodyear) tolta a problémát. Egy-két nap múlva kis is jött a GoodYear képviselője, bevittem újra az autót.
A Pappas-nál nagyon rendesek és együttérzőek voltak, mind a szerelők, mind az ügyintézők. Megengedték hogy bemenjek a szervizbe és nézzem mit tesznek a kicsikémmel (2 hetes autónál alatt immár harmadszor kerék le-fel).
A Goodyear-esnek volt egy körkörösség ellenőrző műszere, amivel mérte a kerekek radiális ütését.
Mind a négy guminál ki tudott mutatni egy 15-20 cm-es lapos foltot (ez 1 mm sugárirányú eltérést jelentett), ezeken a pontokon állt az autó sokáig, és a gumi eldeformálódott.
Leroppantották a gumikat a felnikről, megkenték pasztával, majd felfújták 4.5 barra egy pillanatra, és utána visszaengedték rendes nyomásra.
4 gumiból 3-nál lapos folt 0,5 mm-re és alá ment.
A negyedik guminál azonban maradt az 1mm, ennél még elfordították 180 fokkal a gumit is, de nem változott.
Mondta a Goodyear-es hogy menjek vele 2000 km-t és talán az is kigördüli magát vagy nem.
Most így 1500 km után már jónak érzem az autót, bár még nem olyan simán fut mint mondjuk a céges Focus (de azon nem is peres gumik vannak)
amúgy van a youtube-on egy egyszerű módszer a radiális ütés kimutatásara:
sajnos remegés ügyben én is kiművelődtem rendesen, pedig úgy gondoltam új 0km-es autóval nem lehet baj.
Nem tudom emlékszel-e, ez év áprilisban vettük újonnan a Bravo-nkat.
Ahogy elhoztuk a kecskeméti szalonból, az M5-ösön az első km-eken, már rögtön éreztem, hogy valami nem okés. Remegett a "hasizmom", mint a kocsonya.
Felhívtam a kereskedő srácot, hogy valami nem okés, mondta jó forduljunk vissza.
Mindez péntek fél 5 körül volt, úgyhogy a szervizesek már nem nagyon akartak vele foglalkozni.
Kipróbálták nem éppen kíméletes módon a 20km-es autónkat, és azt mondták hogy tényleg remeg egy picit, de nem húz semerre, vigyen be hétfőn Fehérváron a Pappas-hoz.
Hát erre mondtam, hogy na ne vicceljünk már, én ezzel nem fogok így 130 km-t menni hazáig (pláne nem kevés píz volt)
Kis könyörgés után kicentírozták a kerekeket.
Az autó jobb lett, de nem tökéletes.
Az öcsém éppen itthon volt (akinek szintén Bravo-ja van), kipróbálta és mondja hogy ő nem érez semmit. Itt kezdtem azt hinni hogy a peres gumik (225/45R17) miatt ilyen, vagy egyszerűen paranoiás vagyok.
sztem volt olyan, ami között egy-egy éves revizíó is eltelt.. a bravo motorterét sztem tavaly novemberben láttam, mikor ablakmosó került bele. (de ez sztem bőven jót jelent inkább, mint rosszat :)) a gp sztem tavaly nyáron volt nyitva, akksicserekor.. :)
Alapvetően én is ezzel nyugtattam magam rögtön, hogy főegységekbe nem kerülhet be, forgó alkatrészhez is csak hatalmas "mázlival" juthat el, egyébként valószínűleg kiesik valahol. De nem mondom, hogy megnyugodtam, ezért is írtam be ide... :-)
Nem hallottam koppanni sehol, de amilyen területet ott beláttam, nem volt fellelhető (bár a környéken lévő hővédő lemezektől nem sokat látni). Akár az olajszűrő puha borításába is beeshetett... Ha a blokk felé mozdult el, akkor meg úgyis annyit kellett volna bontani, hogy eleve felejtős volt a keresése. A hővédő lemezek leszedésén morfondíroztam egy ideig, de aztán azt is hagytam. Mert addigra felidegeltem magam azon, hogy már a szétszedésnél is majdnem elhagytam, mégsem mentem be a házba egy olyan szerszámért, mely jobban tartja a bitfejet... Megérdemeltem. :-)
A motorba nem kerülhet (turbóba sem) és jó eséllyel már az első méteren leesik minimum az alsó burkolatig. Viszont a nyugalmam érdekében én nem nyugodtam volna amíg meg nincs. Meg amúgy is drága egy ilyen bitfej és nem pazarolunk :-)
Nekem egyszer a motoromon eset be egy csavar (ráadásul spéci így muszáj volt megkeresni). Egy órát kerestem mire meglett pedig egy motoron nincs olyan sok hely. Pont úgy feküdt be a váz és a blokk közé hogy bárhonnan is nézted mindig takarta valami.
Inkább az utóbbi, azért is nem részleteztem. A kérdés az, hogy találsz-e egy ilyen embert, a felszerelésével együtt. Azt mondja, olyan felszerelés Magyarországon még egy van. A cucc természetesen amerikai.....
De a lényeg, hogy ő csak egy márkával foglalkozik...
Off: Ma voltam egy autós/motoros varázsműhelyben (tuning). És olyat láttam, ami egyszerűen fantasztikus volt! Hogyan kell gyorsítani és a légmennyiséget növelni a szívótorokban? Bexartam! Még hasonlóra sem tudtam soha gondolni. Sajnos az ember nem vállal utcáról munkát. .-(
Csak azért kérdeztem,mivel vannak gyári mélynyomósok hátha be is van vezetékelve.Opcióként csak beépítik.Nem akarom hasonlítani megint a régi bravo-val nekem annál nem voltak hátsó hangszórók gyárilag de a vezetékelés az meg volt.köszi
A régi jel van rajta, nem tudom miért, karácsonyra kaptam és nem használtam el.Ezt múltkor írtam is, hogy valószínűleg nem gyári (úgy emlékeztem, hogy a pattintós szövet van otthon, de ezt találtam meg), hanem csak méretpontos.A csúszásgátló az alján van, nincs fényképem róla, természetesen 4db.
Holnap hívlak. Van egy pesti kollégám (Valahol az Astoria környékén lakik), őt akarom megkérdezni, hogy el tudná-e hozni...ami a képből nem egyértelmű, hogy a garnitúra az 2db vagy 4db? A vezetőoldali szőnyegen nem kellene lennie egy "nyúlványnak", amin a bal lábat pihenteted? Az enyém olyan... a Fiat jel ezen is mintha a régi konstrukció lenne...vagy ilyen a gyári? :-) Miben nyílvánúl meg a csúszásmentesség egyébként?
Köszi, ha tényleg passzol a kocsimba, akkor kell nekem...