A Straván azt látom, csapattársaim a múlt héten országútival Ipolydamásd és Helemba között mentek át az Ipoly felett, ebből azt gondolom, megnyitották a hidat. A montisok a szobi vasúti hidat használták, aztán a Duna-parton mentek Helembáig (ez földútnak látszik a Google Maps 2019-es képein), visszafelé ők is az ipolydamásdi hídon mentek, aztán viszont letértek a folyó bal partján az EoroVelo6-ra, úgy sejtem, már ez is elkészült (Google Maps 2020. májusi képein már a földmunkák folytak az építésénél).
Sziasztok, meg tudná valaki mondani, hogy outival Párkány és Szob között merre érdemes menni? A határmenti vasúti hídon már kész a bringaút? Vagy Garamkövesden át? Esetleg még feljebb Ipolyszalka, Letkésen keresztüL?
Nekem a telóm Xiaomi, azt meríti le a GPS igen hamar. Osmandot használok, annak a térképe igen jól használható és a navigáció is egész jó, biciklire is. Úgy használom, hogy bekapcsolom és megjegyzem a követendő irányt.
A másik gáz vele, hogy néha a GPS nem szinkronizál rá a szatellitekre. Megtalálja őket, de nem szinkronizál, tehát nem tudja a saját pozícióját. Kell neki néha akár negyed óra is, hogy megtalálja. És nem csak akkor, amikor nagy távolság van az előző helytől.
A GPS készülékem egy Garmin e-Track, a legutolsó. Az mindig gyorsan megtalálja a helyet és elég pontos - persze a 3m pontosság az inkább csak a reklámban van. Azért egy széles utcán helyesen mutatja, hogy melyik oldalon volt a bicikli út.
Az eredeti Garmin térkép nehezen áttekinthető. Egy másikat használok, amit az Internetről töltöttem le, de ez is érezhetően gyengébb, mint az Osmand. A GSM készülék másik problémája az, hogy a navigációt sokkal nehezebb beállítani és sokszor nem találja meg az utat sem. Nagyon körülményes az útba közbeeső pontokat beadni. Egyszer már írtam, Szobon beadtam neki, hogy vigyen Budapestre és a kompot és a dömösi völgyet ajánlotta, át a Pilisen. Nem sikerült Vácot beadni közbülső pontnak.
A fejcsőnél alul az egy repedés? Ha az, és nem szeretsz barkácsolni, akkor felejtős. Ha nem, akkor megér ennyi pénzt, én alkudni is próbálnék, de ezt mindenki maga tudja....
Én a bicón is Garmin Gpsmap 66sr-t használok, ami alapból egy túra gps, multiband, tehát jelenleg a legpontosabb tracket húzza, és nappal, napsütésben is jól olvasható, és az üzemidővel sincs gond, sokkal tovább bírja, mint egy teló.
Nem igaz, hogy gyenge lenne a térkép, ingyenesen is szuper térképek tölthetők rá: csak egy példa: OpenHiking.eu Egy gond van vele: új ára kb. 200k (használtan nyilván olcsóbb)
Nem tudom, mióta Androidos telefonom van (olyan 9 éve, Nexus 4, Experia Z3, Oneplus 5, most Oneplus 7T), soha nem kapcsolgattam a GPS-t, és normélis használattal másfél-két napot mindegyik elment.
Persze aktív navigációnál gyorsabban merül az akksi, de az inkább a folyamatosan aktív képernyő miatt van, nem a vevő miatt, szerintem. Autóban nyilván töltőn van a telefon menet közben, a kerékpáron meg mondjuk 10%-ot merül óránként.
Nem tudom másoknál hogy van, de az én telefonomban a GPS vevő teli tüdővel szívja le az aksit. Állandóan bekapcsolt GPS-el 3-4 óra alatt kimerül a telefon. Ezért a GPS-t csak be-bekapcsolós üzemmódban használom. Ellenben a kifejezetten erre készült GPS vevők (Garmin, Magellan) simán elmennek folyamatosan 24 órát egy töltéssel. Viszont a térképük sokkal gyengébb.
Szeretnék egy trekkinget venni, kérlek segítsetek, megéri-e ez: Ennyi info van róla:
2014-es Focus 28”
Teljesen jó állapotban van, lámpák,váltók működő képesek. Shimano váltó, Shimano hajtó karok, Michelin gumik. Hajtó kar közepétől a nyeregcső nyakáig a hossz 61,5cm.
Vagy kerítesz egy régi Shimano flight deck kilométerórát ami a sebességből és az áttételből számolja vissza a hajtókarfordulatot még lejtőn gurulás közben is :-)
Alapvetően tök jó, mert adja magát a dolog. Viszont a telefonkijelző baszkurálását el kell felejteni. A próbákat gyalog, vagy kocsiban csináld, és a legjobb, ha viszel egy akkut és beledugod, a kijelzőt meg fixen bekapcsoltatod úgy, hogy mindig lássad. Napfényben is, sötétben is.
Amiket feldobtam a telefonra (ájfon se) Panobike+, Cyclecomp, E-tube ride, Bikebrain, GPSspeedKMH, Speedometer (ebből két félét is találtam ugyanazzal a névvel)
De nem próbáltam még végig az összeset és nincs olyan Bluetoothos bigyóm se amit hozzá lehetne kötni, mondjuk pedálfordulat-számoló, vagy szívverésnéző.
igen, nekem volt ilyen legolcsóbb 10e forintos gps. alapvetően jól ment, de mondjuk egy Paprét fás szerpentinen nem sok helyen érintette a track az aszfaltot. :) szóval kb. mérésnek megtette, de egy hagyományos, kerékjeladós óra megbízhatóbb volt. persze nyilván az nem mért szintet.
Nem tudom az okát, de a Bryton előtti időkben pl. egy Lánchíd átkelés olyan volt, mintha egy harckocsi alakulat egyik tagjaként a mederfenéken nyomultam volna a túloldalra - azaz, kaptam néhány méter plusz szintet.
néha, ha elfelejtem vinni a Bryton-t. működik, de nem pontos, városban és rosszabb gps vételű helyeken elég húzós pozíciótévesztést tud produkálni. pl. lementem a Margit híd lábához a Dunánál és simán betett a folyó közepére a track szerint. tehát nem kicsit mellé, hanem bele a közepébe. :)
Az Opentracks programmal használom egyelőre, az F-Droid alkalmazásboltból, és egy offline OpenMaps térképet tettem mögé. A nyomvonalakat és statisztikákat jól rögzíti, a magasságváltozást nem látom, hogy számolná, de mivel az Alföldön járkáltam csak vele, lehet hogy csak kiszűri zajként az apró emelkedőket és lejtőket (mondjuk 6-7 méter a Tisza mederszéle és a gát teteje között).
Feltételezem, hogy az okostelefonos applikáció a magassági adatot a használt térképről veszi. Mennyire pontos a meredekség (lejrés) kijelzés? És a kummulált felfelémegtett magasság (összes mászás) egy út során?
Használ valamelyikőtök okostelefont kilóméteróraként a bringán?
Gondolom, kell hozzá GPS jel folyamatosan.
Szimpatikus, hogy lenne így, hogy nagy a kijelző, sok adat megjeleníthető, meg szerintem a háttérvilágítást is be lehet kapcsolni és sötétben is látni.
Láttam pár kínai kilóméterórát, photoshoppolva van rá a háttérfény, hogy statikusan adja a kijelző. Közben meg becsúszik néhány olyan fénykép, amiből kivehető hogy egy darab bolhafingnyi led van, az alig pislákol.
Szóval milyen tapasztalat van a okostelefonos használat terén? És melyik programmal?
Emlékeim szerint a Hervisből én még nem vásároltam, mivel ritkán járok arra. Emiatt írtam az Aldi/Lidlit, azzal van tapasztalatom inkább, azokat tudom megfogdosni.
Egy jóideje már a sportruházatgyártók is valami számomra érthetetlen okból a fekete és a sötétkék, sötétszürke színekben gyártják a ruhaneműket. Ez különösen igaz az Aldi, Lidl sportruházatára. Amik egyébként nem rossz minőségúek.
Lehet, hogy nagyon trendi feketében sportolni, csak éppen nem látni az illetőt.
Másrészt rendkívül nyomasztóvá teszi az utcaképet ez az egyenszínű ruházkodás.
A linkelt példány elég jól néz ki és, talán a zsúfolt kormányon is elfér úgy, hogy szabadon marad minden lámpa, km-óra.
Jól megpakolták fényvisszaverő elemmel és erről jut eszembe:
A futók is felvehetnének egy pántot, vagy bármit, ami segítene, hogy ne az utolsó pillanatban vegyem őket észre. A Lupánál az ártéri erdőben kanyarog a bringaút, és már többször hozták rám a szívbajt a szürkébe, feketébe öltözött futók. Az lehet, hogy ők látják a lámpámat, de ez kevés.
Ha már itt tartok, szintén a környéken, az EV6-on vannak a már megénekelt forgalomkorlátozó kapuk. Csak sötét kapuknak hívom ezeket (Egri csillagok), mert akkora fényvisszaverő felületük van, hogy a köztük levő, sötét átjáróban akár elefánt is lehetne, azt sem venném észre. Úgy emlékszem, a BuBá-n csak a csöveken van fényvisszaverő, az jobb lehet.