Nekem az a tapasztalatom, hogy ha valamelyik munkahenger ereszti át a nyomást, akkor egyre lejjebb fog a kuplung, aztán meg már nem emel ki. Meg kell vizsgálni a kettőstömegű lendkereket, annak egy picit kell mozognia, fixet meg nem érdemes betenni, kinyírja a váltót elég hamar.
szia, le kéne ellenőrizni először is a lambda szondákat (O2 sensor), ha online ki tudod olvasni az értékeket, akkor figyeld, hogy gázadáskor követik-e a szondák a változásokat. amelyik nem, vagy feltűnően lassan reagál, az már be van állva. a szonda nem drága, es ebbe asszem jó a sima univerzálos négy drótos (legalábbis a P38-ba igen, ha a tied GEMS, akkor nem tudom, de valszeg akkor is, utána kéne nézni), szóval a csere nem nagy vaszisztdas.
ha pedig nem itt a gond, akkor lehet tovább keresni ( katalizátor, vagy a motor oldalán).
Van egy 2007-es 110TD4 Defenderem. Váltásnál van vele problémám.
Kinyomom a kuplungot, váltok, és amikor veszem le a lábam a kuplungról nincs meg az az átmenet és ránt egyet az autó, mintha lekapnám a lábam a kuplungról. Először csak 1-esbe csinálta, de most már mindegyik sebességnél. Duplakuplungnál (először kiveszem üresbe, majd beteszem sebességbe) nem csinálja. Ha lassan váltok, hagyom, hogy leessen a fordulat, akkor nem csattan akkorát.
Esetleg tapasztalta valaki már ezt? Van ötletetek, hogy mi lehet a probléma?
Azt hittem itt van az összes Landi tulaj, de látom van külön Freelander fórum akkor átmegyek oda. :)
Amúgy horgászatra kell a terep tulajdonsága ott is leginkább ha esős idő van a sárból kijöjjön mert a mondeot mindég úgy kell kihúzkodni. Végül is nem arra kell, hogy rodeózzunk vele a szántáson, de ugye eléggé durvák tudnak lenni a horgásztavi utak is eső után.
Hát hogy hányszor lenne vontatás évente kb 10 alkalom alapból meg országúton lenne használva ezért a Defenderhez hasonló nagy gépek kiesnek a választásból.:) Alapból 200kiló a futó max meg 700 kiló lehet forgalmi szerint.
ja meg nem beszéltem a felújított turbórol, generátorrol, önindítóról. Úgy terveztem, hogy örökké nállam marad, így nem sajnáltam a pénzt (meg le tudtam írni az adóból:). Dehát megláttam a Defit, most még tart a szerelem, aztán lehet, hogy egy év múlva sírva könyörgök az új tulajnak, hogy adja vissza ....
Persze nekiállok, még pár dolgot megcsinálok rajta (hátsó ütköző, festések, stb.), ha készen lesz, akkor a fórumon fogom először publikálni, de ha van érdeklődö, akkor beszélhetünk, csak nem garantálom, hogy azonnal oda tudom adni, még egy utolsó szerelgetés kijár nekem, ennyi közösen eltöltött pár év után :(
Kevesebbért mint amennyiért ezt hirdetik, viszont vele adom az összes motyót - csörlő, arb+kompresszor, inverter, erősített kardánok, az átalakított lengőkart (bár agyalok rajta, hogy azt nem kéne), dupla akksi, új felfüggesztés (rugó, gátló), működő klíma, felújított fékrendszer, felújított hajtáslánc, új kuplung szerkezet, tökéletes motor. Miért is adom el?
Mondjuk én ennyi pénzből disco 2-t vennék, az nagy kényelmes, nem rohad ki alólad olyan gyorsan mint a vitara, vidáman húzza majd a futót is. Ha nagyon off road-ozni akarsz tudod fejleszteni viszonylag olcsó pénzből. A másik kettővel csak a bajod lesz szerintem, és amúgy is meghalnál bennük, csak hogy szokd az itteni stílust is:)))))) Viccet félre téve tényleg jobb választás lenne, mivel jóval túlméretezettebb a szükségletekhez és ezért tartósabb is lesz. Itt mondjuk van pár jónak tűnő darab, sőt van olyan ia mit láttam és szívesen megvenném.
Üdv! A Freelander fórumon többet tudnak segíteni, itt Defenderek, Rangek és Discoveryk vannak :) Sok sikert! (csak egy kérdés: a terepen utánfutó húzás, az sima földúton egy Lady110 szénával, vagy esőerdőben lószállító egy ménessel? Ez utóbbihoz a Free kevés lehet :) Ennyi pénzből gondolkodhatnál más vason is. )
meglepett a szulinapomra a zsiraf az "engine service" lampaval. Megneztem kodolvasoval es az o2 futoszar meg excessive emission. Beszeltem a magyar szerelovel, mondta szarjak ra, felesege 2 eve jar ilyen problemaval. Asszonynak is o2 jelzessel megy mar tobb mint 1 eve. Faszom, most nem tudom megcsinalni, mert hazat vettunk, munkaba jaro autot kell vennem.
Beázott elektronika? Csereérett pollenszűrő? Központizár probléma? Egyáltalán nem örülök más bajának, ezt erősen kihangsúlyoznám, de ilyenkor gondolatban mindig megsimogatom az ősöreg Széria 3-asomat, a maga 80-as utazójával és a vesekőgyógyító laprugóival együtt:-) Hiába mosom kívűl-belül nagynyomásúval. Tudom, az egy balta, nem űrhajó. De milyen jó balta!:-)
Pár tanács kéne mert vásárlás előtt állunk és a Freelander is benne van a jelöltek között a Grand Vitarával együtt.
Ami fontos, hogy 5 ajtós legyen és dízel nézegettem is őket, de nem tudom, hogy mire kell figyelni a freelandereknél mik általában a hibák amik előszeretettel előjönnek. Kb olyan 2millió a keret.
Lesz használva országúton és terepen is utánfutót húzva is.
Grand Vitarának már utána néztem kb mindenhol azt ajálják és nem a Freelandert csak épp grand vitarából elég kevés az eladó példány ami jó is ezért kéne egy kis fejtágítás Freelander téren.
A testkábel blokkhoz csatlakozóásánál a rögzítőcsever menet szokott eldögleni. Helicoil-al kijavítod és utána jó lesz a csatlakozás. Nézd át a kábelezést tüzetesen, nem érintkezett valamelyik pozitív potenciálú vezeték a blokkhoz, vagy valamihez, meg kell nézni, hogy nem dörzsölődött ki, illetve a klima csövet is végig kell nézni, hogy nem ér-e hozzá valamelyik bazivastag madzaghoz, mert azok úgy kidörzsölik az alucsövet, hogy egy kiados kánikulánál úgy elmegy a gáz a klímából, mintha ott sem lett volna.
A mainap egy újabb élménnyel lettem gazdagabb, amit a Land Rover Discovery nélkül nem élhettem volna át!
A pár héttel ezelőtti indítómotor csere óta elszakadt érdekes mód a kézifék bowdenem, teljesen váratlanulúgy, hogy nem is használtam.
na jó megrendeltem, meg jött a héten Englandból, azt ma du rávettem magam, hogy kicseréljem, ami kisebb nagyobb nehézségek, szentségelések árán sikerült is. Modnom fasza, akkor menjünk vele egy kört. Anya, gyerek be, irány a Duna. Homokoztunk egy félórát a gyerekkel, azt haza felé beugrottunk a benzinkútra. Mikor kijövök a kútról ér az első meglepetés. Az autó nem indít. Ugyan az a probléma, mint a korábbi indító motorral. Sebességbe betettem és és elkezdtem lökdösni. az autót, majd indítóztam. A 3. ilyen után be is indult. Mondom nagyon fasza, mint a korábbi motornál ami végül kiderült, hogy leégett. Beülök a kocsiba és éget műanyag szag a kézifék felől. Ha hiszitek, ha nem füstölt a kézifék bowden műanyag burkolata. A bowden belazulva, kampó vége. Kb 1 órája lett beszerelve és vége...
Az létezik, hogy az indítómotor testkábele nem érintkezik a kaszntival rendesen (vagy sehogy) és ezért ez volt az átmenet a kettőközött (és így felizott)?
Szóval kezdhetem ezt előlről. Mindez azért érdekes, mert 1 hét múlva lejár a műszakija. De remélem ennél nagyobb bosszúság nem fog érni az életben.
A alarm ECU-ról annyit kinyomoztam, hogy a Defikhez készítettek olyan vezérlőegységet, amelyik nem tud ajtózárat nyitni. Ennek aztán tényleg mi a fasz értelme volt, vannak olyan pillanataim, hogyha akkor bekerülnék a land rover fejlesztő központjába, valószínűleg félholtra verném a bandát, mégha mindegyik egyed kétszer akkora mint én vagyok és fekete övesek vagy hat küzdősportban és utcai harcos világbajnokok, akkor is én nyernék az tutti. Csodálkoztak ezek a kretének, hogy csökkennek az eladások,ezeknek tényleg indiai főnökség kell, mehetnének tealevelet meg rizst legelni.
De attól még jó gép a Defi, csak lehetne sokkal jobb kis apró módosításokkal, nem kell a világot megváltani, de ha van egy híres termékem, akkor fejlesszünk rajta, és ne úgy, mint legutóbb, hogy egy terepen használhatatlan szarra cserélik (DC100), hanem szépen átgondolják, hogy mit csesztünk el, megnézzük a naptárat, hogy milyen évszázadban vagyunk, megpróbálunk ahhoz igazódni.
Jól kidühöngtem magam, ezt ki kelllett írnom. Anno, amikor a Disco-t ujitgattam, akkor is voltam ilyen idegállapotban, majd amikor összeállt a gép, akkor már csak mosolyogtam ezeken a dolgokon :) Egyébként tényleg elgondolkodtam azon, hogy miért is a Disco-t akarom eladni, egy apró sajtcetlire nagy betűkkel össze tudom írni a hibáit, amiket egy hétvége alatt ki tudnék javítani és fogok is, ha el akarom adni :)
Annyit sikerült megtudnom a kocsiról, hogy kasztni cserés volt, ezáltal egy csomó minden utólag került beépítésre a kocsiba, nagyszerű mesteremberek keze munkájával.