TÚRA! Gödöllői dombvidék! TÚRA! Már nagyon régen nem volt ilyen "szokásos" környékbeli túra, ezért én most szerveznék egyet. Időpont: Aug. 3 vagy 4 vagy 11, amelyik időpont a legtöbb kollegának jó. Kérek visszajelzést, kinek mikor jó. Útvonal: Veresegyház - Domonyvölgy - Vácegres - Váckisújfalu -
Püspökszilágy - katonai lőtér - Rád - Vácduka - Vácrátót - Őrbottyán - Veresegyház.
Találkozó: a visszajelzések alapján meghirdetett napon, 9:30-kor Veresegyházon a nagy körforgalomnál a gumis műhelyeknél. A körforgalom az ÖMV kútnál van, egyik irány benzinkút, másik Szada, harmadik fel a hegyre, a negyedik ki a lapályra, gumis műhelyek és autóbontók sorban, nincs fogalom, na ott gyűlünk. Infók: én ma (2013/07/27) bejártam az útvonalat. Erős 5 óra, kb. 60 km, de Rádig csak kb. 50 km. Figyelem: nagyon KARCOS, és nagyon POROS. Az erdős szakaszok még rendben, de a szántóföld szélén futó út nagyon poros. Tessenek a koszos légszűrőt elővenni és betenni, klímát rendberakni, hogy csukott ablaknál se főjetek (a karcos részeken bejön az ablakon a fél erdő), hűtőládát leporolni, beüzemelni, hogy legyen hűtőfolyadék az utasoknak is. Helyenként meg tudunk majd állni a falvakban a kocsmákban pihenni, inni, más helyeken pedig a gyerekeket kiengedni. Sár nincs. Egy gramm se. Csörlő, gumicsizma nem kell. Van viszont 2x200 m trükkös szakasz, ahol a sáros nyomvályú nagyon mély és kemény, de ugye csontszáraz, viszont ha valaki beleesik, akkor lehet, hogy húzni kell. Én simán végigmentem az AT-s gumikkal, egyszer beleesetem, de tolatással kijöttem, igaz, az felfele menet volt, és van egy másik "gyilkos" szakasz, lejtmenetben, ami még izgalmas. Aki akar, kiszállhat Rád után, onnan a 2/A visszavisz Pestre hamar. Vácdukától már aszfalton jövünk, én speciel végig fogok menni, mert Szadán végzek. Várom a visszajelzéseket. TÚRA! Gödöllői dombvidék! TÚRA!
Megcsináltam a hátsó szuszogót, igaz csak a tank fölé vezettem, de nem tervezek ilyen mélységű vízbe sem menni, nemhogy mélyebbe :)
A másik projekt az ökölfejek feltöltése volt. Vettem grafitos zsírt és 80W90 (GL5-ös) olajat.2 zsír:1 olaj arányban kevertem. Aztán elkezdtem fecskendővel belenyomkodni (A 60 ml-es fecskendőt 6-os üzemanyag csővel hosszabbítottam meg). A bal ökölfej külseje kicsit olajos volt, a jobb viszont csont száraz. Kicsit meglepődtem, amikor a jobb ökölfejbe belement kb. 4,5 dl kevert anyag, a balba pedig 4 dl. Ezt követően megtettem kemény 3 km-t és most már a jobb ökölfej külseje is olajos...
Egyébként nem nagyon szoktam autót szerelgetni, de jól esett kicsit foglalkozni Vele ;)
Nekem az a tapasztalatom, hogy ha valamelyik munkahenger ereszti át a nyomást, akkor egyre lejjebb fog a kuplung, aztán meg már nem emel ki. Meg kell vizsgálni a kettőstömegű lendkereket, annak egy picit kell mozognia, fixet meg nem érdemes betenni, kinyírja a váltót elég hamar.
szia, le kéne ellenőrizni először is a lambda szondákat (O2 sensor), ha online ki tudod olvasni az értékeket, akkor figyeld, hogy gázadáskor követik-e a szondák a változásokat. amelyik nem, vagy feltűnően lassan reagál, az már be van állva. a szonda nem drága, es ebbe asszem jó a sima univerzálos négy drótos (legalábbis a P38-ba igen, ha a tied GEMS, akkor nem tudom, de valszeg akkor is, utána kéne nézni), szóval a csere nem nagy vaszisztdas.
ha pedig nem itt a gond, akkor lehet tovább keresni ( katalizátor, vagy a motor oldalán).
Van egy 2007-es 110TD4 Defenderem. Váltásnál van vele problémám.
Kinyomom a kuplungot, váltok, és amikor veszem le a lábam a kuplungról nincs meg az az átmenet és ránt egyet az autó, mintha lekapnám a lábam a kuplungról. Először csak 1-esbe csinálta, de most már mindegyik sebességnél. Duplakuplungnál (először kiveszem üresbe, majd beteszem sebességbe) nem csinálja. Ha lassan váltok, hagyom, hogy leessen a fordulat, akkor nem csattan akkorát.
Esetleg tapasztalta valaki már ezt? Van ötletetek, hogy mi lehet a probléma?
Azt hittem itt van az összes Landi tulaj, de látom van külön Freelander fórum akkor átmegyek oda. :)
Amúgy horgászatra kell a terep tulajdonsága ott is leginkább ha esős idő van a sárból kijöjjön mert a mondeot mindég úgy kell kihúzkodni. Végül is nem arra kell, hogy rodeózzunk vele a szántáson, de ugye eléggé durvák tudnak lenni a horgásztavi utak is eső után.
Hát hogy hányszor lenne vontatás évente kb 10 alkalom alapból meg országúton lenne használva ezért a Defenderhez hasonló nagy gépek kiesnek a választásból.:) Alapból 200kiló a futó max meg 700 kiló lehet forgalmi szerint.
ja meg nem beszéltem a felújított turbórol, generátorrol, önindítóról. Úgy terveztem, hogy örökké nállam marad, így nem sajnáltam a pénzt (meg le tudtam írni az adóból:). Dehát megláttam a Defit, most még tart a szerelem, aztán lehet, hogy egy év múlva sírva könyörgök az új tulajnak, hogy adja vissza ....
Persze nekiállok, még pár dolgot megcsinálok rajta (hátsó ütköző, festések, stb.), ha készen lesz, akkor a fórumon fogom először publikálni, de ha van érdeklődö, akkor beszélhetünk, csak nem garantálom, hogy azonnal oda tudom adni, még egy utolsó szerelgetés kijár nekem, ennyi közösen eltöltött pár év után :(
Kevesebbért mint amennyiért ezt hirdetik, viszont vele adom az összes motyót - csörlő, arb+kompresszor, inverter, erősített kardánok, az átalakított lengőkart (bár agyalok rajta, hogy azt nem kéne), dupla akksi, új felfüggesztés (rugó, gátló), működő klíma, felújított fékrendszer, felújított hajtáslánc, új kuplung szerkezet, tökéletes motor. Miért is adom el?
Mondjuk én ennyi pénzből disco 2-t vennék, az nagy kényelmes, nem rohad ki alólad olyan gyorsan mint a vitara, vidáman húzza majd a futót is. Ha nagyon off road-ozni akarsz tudod fejleszteni viszonylag olcsó pénzből. A másik kettővel csak a bajod lesz szerintem, és amúgy is meghalnál bennük, csak hogy szokd az itteni stílust is:)))))) Viccet félre téve tényleg jobb választás lenne, mivel jóval túlméretezettebb a szükségletekhez és ezért tartósabb is lesz. Itt mondjuk van pár jónak tűnő darab, sőt van olyan ia mit láttam és szívesen megvenném.
Üdv! A Freelander fórumon többet tudnak segíteni, itt Defenderek, Rangek és Discoveryk vannak :) Sok sikert! (csak egy kérdés: a terepen utánfutó húzás, az sima földúton egy Lady110 szénával, vagy esőerdőben lószállító egy ménessel? Ez utóbbihoz a Free kevés lehet :) Ennyi pénzből gondolkodhatnál más vason is. )
meglepett a szulinapomra a zsiraf az "engine service" lampaval. Megneztem kodolvasoval es az o2 futoszar meg excessive emission. Beszeltem a magyar szerelovel, mondta szarjak ra, felesege 2 eve jar ilyen problemaval. Asszonynak is o2 jelzessel megy mar tobb mint 1 eve. Faszom, most nem tudom megcsinalni, mert hazat vettunk, munkaba jaro autot kell vennem.
Beázott elektronika? Csereérett pollenszűrő? Központizár probléma? Egyáltalán nem örülök más bajának, ezt erősen kihangsúlyoznám, de ilyenkor gondolatban mindig megsimogatom az ősöreg Széria 3-asomat, a maga 80-as utazójával és a vesekőgyógyító laprugóival együtt:-) Hiába mosom kívűl-belül nagynyomásúval. Tudom, az egy balta, nem űrhajó. De milyen jó balta!:-)
Pár tanács kéne mert vásárlás előtt állunk és a Freelander is benne van a jelöltek között a Grand Vitarával együtt.
Ami fontos, hogy 5 ajtós legyen és dízel nézegettem is őket, de nem tudom, hogy mire kell figyelni a freelandereknél mik általában a hibák amik előszeretettel előjönnek. Kb olyan 2millió a keret.
Lesz használva országúton és terepen is utánfutót húzva is.
Grand Vitarának már utána néztem kb mindenhol azt ajálják és nem a Freelandert csak épp grand vitarából elég kevés az eladó példány ami jó is ezért kéne egy kis fejtágítás Freelander téren.