Két hete azt írták a fórumokon, így jutsz el addig a menüig, ahol aktiválhatod az 5 eurós internetet 15 napra, dehát ez olyan dolog, ami lehet, h már nincs is azóta. Mindenesetre itt a recept hozzá, ha esetleg még működik.
(Olvastam a kis összefoglalódat az internetcsomagokról! Egyik ismerősöm pár hete azt mondta, a 068- mtel-nek van valami akciója, 5 euroért 15napig korlátlanul netezhetsz. Ha kint vagy és olyan helyen jársz, kérdezz már rá! Én semmi tsem találtam a neten róla!)
Úgy látszik, nincs szerencsém a Montenegróba való leutazással. Tavaly a vasút miatt szoptam, most a tüntetések miatt. (Van egy szombatra szóló jegyem kifizetre, a szállás lefoglalva, foglaló kifizetve) és ha így marad, akkor bajban leszek. Márpedig, ha holnapig nincs megegyezés, elkaptam a f***t derékon, ugyanis akkor nincs busz. Figyeljen oda mindenki, aki mostanában akar Szerbián keresztül menni:
Az hagyján, hogy megbüntettek, de 2 órám elment a bírósági ügyintézésre!
Na jó, de nem azért büntettek meg, mert külföldi vagy, hanem mert szabálytalankodtál.
Én inkább azt tapasztalom, hogy a külföldiekkel csak a bajuk van, kommunikációs problémák, stb, ezért inkább elengedik őket. Megállítani azért állítanak meg, mert a külföldi rendszámú autók 80 százalékában is szerbek ülnek (vendégmunkások).
Kanyargós falú egyetlen egyenes szakaszán előztem meg az elöttem 45-el vánszorgót. Az hagyján, hogy megbüntettek, de 2 órám elment a bírósági ügyintézésre!
Sokan riogatnak a szerb rendőrökkel, hogy minden külföldit megbüntetnek. Igaz ez? Vagy, ha betartom a megengedett sebességeket, akkor nincs mitől félnem?
(Csak nagyon hallkan jegyzem meg, hogy már több mint 2 éve gyakorlatilag ez a helyzet eu kártya ide vagy oda.
Eddig egy adatlapot kellett tölteni! Ez egy kicsit "csinált" hír! Hasonló mint a semmi konkrétumot nem tartalmazó lehet hogy valamikor, valahonnan majd valakik fapados járatokat indítanak!)
Ez egy környezetterhelési díj, amit a helyi autósok az évenkénti műszaki vizsgakor, a külföldi autósok az országba belépéskor fizetnek. Ugyanúgy mint a helyieknek, a külföldieknek is 12 hónapig érvényes. Ez idő alatt annyit kocsikázhatsz, annyiszor léped át a határt amennyiszer akarod.
Személyautókra 10euro, mikrobuszok 30eurot fizetnek ha jól emlékszem.
Szerintem egyes helyeken betrathatatlanok a közlekedési táblák által megköveteltek.
Amikor mi előszr utaztunk, megállapítottuk, hogy alig vannak táblák!
Na ez azóta nagyon megváltozott. VAn olyan dél szerbiai rész ahol szinte sportot űznek abból hogy 1 km alatt minél több közlekedési táblát helyezzenek el!
A gyorshajtást még valahogy meg lehet oldani, ha nem 3 lábúval, hanem egy hajszárítóhoz hasonló kamu kütyüvel mérnek és már előre a tenyerükbe van írva a mért adat tollal.
Szerintem a záróvonalátlépés az amit fel kell tökös legény módjra vállalni és viselni a következményeket ha meglátják!
Elég egy 30-40es táblánál lendületből megelőzni egy már kilométereken keresztül követett vánszorgó teherautót és már röppen 100-200euro a tárcából.
Egyébként azt hiszem az alábbi új montenegrói huncutkodásról itt még nem volt szó:
TÁJÉKOZTATÓ
a közúti járművek visszatartásának alkalmazhatóságáról
2011. július 1-ei hatállyal
ˇa megengedett legnagyobb sebességre ("gyorshajtás"),
ˇa biztonsági öv használatára,
ˇa továbbhaladás tilalmára ("tilos jelzésen történő áthaladás"), és
ˇa járművezető szervezetében a szeszes ital fogyasztásából származó alkohol tilalmára ("ittas vezetés") vonatkozó rendelkezések megsértői bírság fizetésére kötelezhetők.
E jogsértések esetén, amennyiben az elkövető személye a helyszínen megállapítást nyer, a hatóság eljáró tagja a helyszíni ellenőrzés alkalmával - határozathozatal nélkül, 10 000 forinttól 300 000 forintig terjedő - bírságot szabhat ki.
A kiszabott bírság, illetőleg a pénzkövetelés biztosítás megfizetéséig a járművet - külön határozat nélkül - vissza lehet tartani.
A jármű vezetőjét az eljáró hatóság tagja magyar, angol, német vagy orosz nyelven írásban tájékoztatja a kiszabott bírságról, a jármű részére kijelölt várakozási helyről, valamint annak megközelítési útvonaláról, továbbá az eljárás lefolytatására vonatkozó jogszabályi rendelkezésekről.
A jármű visszatartásának elrendelésével egyidejűleg a jármű forgalmi engedélyét - az átvételt igazoló elismervény kiállítása és a járművezető részére történő átadása mellett - a visszatartás időtartamára a hatóságnak át kell adni.
A külföldi hatóság által kiadott forgalmi engedélyt - ha azt a jogosult a visszatartás időtartamának lejáratát követő három napon belül nem veszi át - az eljáró hatóság az engedélyt kiállító hatóságnak küldi meg.
Amennyiben a közúti ellenőrzés során megállapításra kerül, hogy a jármű vezetőjének, vagy üzemben tartójának közigazgatási bírság tartozása áll fenn, úgy abban az esetben az ellenőrzést végző hatóság intézkedik a jármű visszatartására.
Így van, minket még soha nem büntettek meg ( kop-kop ). Tartsd be a sebességkorlátokat és nem lesz gond. Amúgy jellemzően az autópályán felüljárók alatt és a ki-be járatoknál szoktak állni a rendőrök.
Sziasztok! Mi is erre fogunk menni augusztusban. Sokan riogatnak a szerb rendőrökkel, hogy minden külföldit megbüntetnek. Igaz ez? Vagy, ha betartom a megengedett sebességeket, akkor nincs mitől félnem?
Ahogy írod...amerre visz az út! Beograd után Cacak-Uzice-Prijepolje, Brodarevo ( határ ), Bijelo Polje, Podgorica-Kotor. Elég sok úton mentünk már ( Szegedről ) de sztem ez a legpraktikusabb, nincs vele semmi gond, nemigen lehet eltévedni se. Amúgy a "kanyargósabb" szakaszoknál már világos lesz-lehet gyönyörködni a látványban.
Mondjuk 14 óra után lehet a szállást elfoglalni, éppen ezért nem feltétlen kell este indulni, elég lesz éjfél körül. Akkor még úgy sincs nagy forgalom.
Nekem a szegedi határátlépés a legkedvezőbb, éppen ezért megyek Belgrád felé. Csak azt nem tudtam, onnan hogyan tovább.
Tehát Belgrádig autóút-autópálya, onnan meg amerre visz az út.
A másik házaspár mindenképp Horvátországon keresztül akar menni, végig autópályán, de ha a végén van 250 km nem autópálya, és még kb. 400 km-rel hosszabb is az út, akkor már meggondolandó a legrövidebb út.
Mi Udvarnál lépjük át a határt, aztán Eszék, Zenica, Szarajevo, Mostar, Opuzen (kedvenc, mert itt láthatjuk a tengert), Dubrovnik és végül végig a parton egészen a kotori öbölig :))
Szerintem annyira nem érdemes autópályában gondolkodni, de ti tudjátok, ismerősék nem sokkal előbb értek le.... Tudom, tudom szerpentines, de ki lehet bírni, pláne, ha nem először mész arra.
én csak egy átadott 20km-es szakaszt tudtam, de örülök, ha van belőle mégegy.
Sőt, még kettő :-)
De rosszul írtam, ezek nem 20 kilométeresek, csak 10.
Az első 10 km nem sokkal Szabadka után van, a második 10 Újvidék előtt, a harmadik 10 pedig az újvidéki elkerülő maga, ahol régen a lámpa volt, a Rodic áruház és az MB Pivara előtt szakasz, itt most egy ilyen komplikált, soksávos csomópontot fejlesztettek. Jövő héten megyek Belgrádba, akkor hozok friss infót.
Ja, és választás mostanában talán nem lesz Szerbiában, hivatalosan jövő nyáron jár le a mostani kormány mandátuma. Persze a szerb belpolitika forrong, mint mindig, így nem lehet teljesen kizárni egy előrehozott választást, de azért arra is szokott lenni pár hónap nekikészülés, úgyhogy asszem egy idei választás esélye már nem reális.
Nem mondtam, hogy szerpentines a 260km, csak azt, hogy akad még bőven kilométer, ami már kicsit nagyobb koncentrációt igényel, mint a pálya. Ha Kecskemétről indultok, akkor elég kézenfekvő a szerbiai variáció.
A vajdasági utakat illetően (túl a régebben átadott Újvidék-Belgrád úton) én csak egy átadott 20km-es szakaszt tudtam, de örülök, ha van belőle mégegy. Tény, hogy sok helyen gyakolratilag kész van az út, és csak arra vár, hogy lefessék... (és valaki szalagot vágjon). Hogy mikor és hol adják át a szakaszokat, számomra nem ismert, de tény, hogy a másik két sávnak már tavaly készen kellett volna lennie.
Annyit tudok, hogy ha elmész pályán BG-ig, onnan az Ibarska magistrala visz lefelé Montenegró irányába, ami csak valamikor Gornji Milanovac után kezd egy kicsit trükkösebbé válni, de nem túl vészes. A Podgorica-Kotor útvonalat nem ismerem (de nem lehet valami kellemes, az alapján, amit H_G mondott), mi kerülővel jutottunk el Kotorba (mivel Barban szálltunk meg). Azt tudom, hogy a Podgorica-Bar(Hajnehaj)-Kotor út nem nevezhető nehéznek, de az túl nagy kerülő lenne.
A Nis-ig autozáshoz nem tudok hosszászólni, de ezt megtette helyettem más. (esetleg annyit, hogy utánanéztem, mennyibe fájna a Röszke-Nis a pályadíj. Összesen 13.5 euró, vagyis durván 3600 Ft)...
Mi a véleményetek arról, hogy ha lemegyek autópályán Nis-ig (vagy azon az autópályán valameddig) , és onnan megyek Kotorba? Akkor az út kb. fele autópálya-autóút, viszont + 200 km.
A BG-NI autópálya 220 km. Tehát ha 200 kilométerrel hosszabb így az út, akkor pont az autópályán töltött időt veszted el vele. Plusz viszonylag drága az autópálya, 730 dínár egy irányba, az kb 2000 ft.
Ja, és Koszovón kell keresztülmenni, ami kapásból +50 EUR. (Ennyi a legrövidebb biztosítás, amit azért kell megkötni, mert Koszovó nem tagja a nemzetközi (biztosítási) zöldkártya egyezménynek.)
Lehet mennie esetleg BG- KG (Kragujevac) - KV (Kraljevo) - NP (Novi Pazar) - Ro (Rozaje) útvonalon, akkor Kragujevacnál mész le, az BG-től 120 km. Én NP-ben is dolgozom, gyakran járom ezt az utat. Mostanra teljesen felújították, kifejezetten jó minőségű, de forgalmas, és helyenként szerpentines.
Előnye, hogy meg lehet állni szétnézni NP-ben, ami -- bizton állíthatom -- a környékünk legérdekesebb városa.
Pontosan erről van szó, egyről beszélünk. Van, amikor negatív dolgot vagyunk kénytelenek felhozni, de ezt nem az érintettek ellen (ezt nehéz akceptálni), hanem éppen őértük tesszük.
Mondjuk, ha akad, aki mindenáron beléd akar kötni, akkor az ilyesmit tudja a rovásodra mesterien kiforgatni, fórumokon számtalan a példa erre.