Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

ArianA13 Creative Commons License 1999.12.03 0 0 70
vipex:

ha lett volna verseny, Te nyertél vonla. De asszem, mindketten nyertünk!

Az enyém:
Gyártási év: 1995.
Szín: Metálzöld (a jobb ajtót az elozo tulajnál valami állat meghúzta, de van javítóakármim)
Motor: 1400-as boxer
Fék: ABS
Extra: 2x Légzsák, K. zár, Risztó, Szervókormány, Gyári HIFI, Elektromos ablakok, állítható kormány és ülés, El. tetoablak

Valaki tud nekem tanácsot adni a metálfényezés javításáról ilyen - gyári - javítófestékkel? Az elozo tulaj adta ezt a körömlakkhoz hasnló szerkezetet, és érdekelne, van-e gyakorlati tapasztalata valakinek ezzel kapcsolatban....

Zak Creative Commons License 1999.12.01 0 0 69
kicsit offtopic ugyan:

asszem megtörtent az elsô lépés, hogy a magyarszkije policájnak rendes autói legyenek :-) ui. már 2-3 alkalommal láttam 1.6-os Fiat Brava rendôrautót meg Palio Weekendet is. (egyet már össze is törtek belôle) Messze van ez ugyan attól, hogy ojjan yo kis 156 2.0 legyen a standard, mint a Carabinierinél, de kezdetnek nemrossz!

vipex Creative Commons License 1999.12.01 0 0 68
OK!

Lássuk az enyémet:
Gyártási év: 1995.05.
Szín: Metál Bordó
Motor: 1600-os boxer
Fék: 4 tárcsafék ABS-el
Extrák:Légzsákok,K.zár,Risztó,K.felnik,Szervók.,Klima,Gyári hifi, El. ablakok és tükrök, áll. kormány és ülés

Amit nem tudok, hogy miért van rá írva a motorra, hogy "Boxer 16V" tudtommal csak 1700-es boxert gyártották 16 szeleppel, ha valaki tudja írja meg.

Előzmény: ArianA13 (67)
ArianA13 Creative Commons License 1999.12.01 0 0 67
vipex:
Mi, mint friss 145-ös tulajok, egyeztessünk! Részleteket..!
vipex Creative Commons License 1999.11.29 0 0 66
Hello!

Sajnos a 155-ös nem jött össze.....

de egy 145-ös igen, csak annyit mondok fantasztikus

VMax Creative Commons License 1999.11.27 0 0 65
Hali Alfások!

Sullyedunk, mi? Ez nem hagyhatom!

De a lenyeg: szuksegem volna egy szervizkonyvre, 145-os, 1.6-os 99-es modellfrissites utani autohoz, de mivel jelenleg nincs semmilyen, barmifele segitseget szivesen veszek. Sajnos a Marotinal semmilyen alfa konyvet nem kapni. Otlet?

ArianA13 Creative Commons License 1999.11.20 0 0 64
Kössssssssz! :)))))
kilo Creative Commons License 1999.11.19 0 0 63
ArianA13

Gratula és sárga irígység!

kilo

Előzmény: ArianA13 (62)
ArianA13 Creative Commons License 1999.11.19 0 0 62
Tegnap óta boldog tulajdonosa lettem egy négy éves Alfa 145-nek!!!!!
Máris el vagyok varázsolva.....
vipex Creative Commons License 1999.11.16 0 0 61
Hello Alfasok!

Vennék egy Alfa 155 1.8 TS, nem nagyon ismerem a típust, jó lenne ha írnátok néhány technikai és egyéb adatot róla, hogy végleg meggyőzettek.

lady Creative Commons License 1999.11.16 0 0 60
http://www.alfa156.com/

Bocs, ezt akartam...

Millennium Creative Commons License 1999.11.16 0 0 59
Ez mi lett volna?

Előzmény: lady (58)
lady Creative Commons License 1999.11.16 0 0 58
C:\tmp\szilvi\Képek\wp156_1.jpg

C:\tmp\szilvi\Képek\wp156_2.jpg

AR33SW Creative Commons License 1999.11.15 0 0 57
Kedves Alfások! / és szegény nem Alfások /

Végre egy Olasz Autókat Kedvelő Társaság!!!

Az előzőekhez: Minden szervíznek maga felé hajlik...
Én magam is lehúztam egy Fiat szervízben a magamét, hát nem egy leányálom. Mindenki a zsebét tömné, de odafigyelni azt nem szeretünk...
Egyébként addig jó egy autónak (no meg a gazdájának) amíg nem kell bevinni a gépet a szervízbe! (De ha már muszáj, próbáljon mindenki olyat keresni, ahová be lehet menni és nézni a munkát.) Elrettentésül egy megtörtént eset, bár ez egy VW "szakműhelyben" történt: A tulaj rm-t szeretett volna a gépbe. Ki is választotta a megfelelőt és a szerelők hozzákezdtek a melóhoz. BB (azaz: Barom Bernát egyszeri szerelő) nekikezdett kifúrni az antenna helyét. /ez nem VW autó volt/ Mivel a fúrógépbe nem lehetett a 16-os fúrószárat befogni, egy esztergán meggyengített fúrószárat rakott a fúróba. A lemezben a szár megszorult, kiugrott a likból és vidám nyolcasokat rajzolt az autó tetejére...
Aki jó Alfa szervízbe szeretne menni, ahol értenek is a márkához/típushoz, ajánlom a zsámbéki alfásokat. (cím az "autós szaklapokban" megtalálható) Bár a meló árát el is kérik!

Más... Az összes alfa szép-nekem, akinek meg nem szép, ne vegye. A melóhelyemen egy ideig ment a vita: német - olasz - francia - japcsi, mára belefáradtunk. Itt VW Passat, Opel Astra II. a céges autó, hát nem a világ vége.
Sajátnak az igazi egy 156SW lenne, de hol van annyi pénz a világon??? És mikor jön már ki ez a típus?
Ja!! Én egy öreg 33SW 4X4-et hajtok, hibátlan kis autó, pedig már öreg. /88-as/ Télen itt az emelkedőkön és a dombos útjainkon nyugodtan le lehet vele alázni a sokmilleres játékterepeseket!

Más... Kedves uraim a rozoga útjainkon, ne keverjük a feltöltős autókat. A turbó az az, a különböző mechanikus feltöltők, kompresszorok, és egyéb állatok (pl. az előző sorozatú 626 MAZDA comprex diesel) meg megint más lap. Egyébként ma már érdemes bemenni a megfelelő könyvesboltba és szétnézni, nincs-é véletlenül a venni kívánt típusról valami szakkönyv!

Üdv minden Alfásnak!

Zak Creative Commons License 1999.11.14 0 0 56
Nos uraim, ma reggel katartikus élményem volt. :-))) Nem szorosan összefüggô az Alfával, de mint italophil autóbuzinak, nekem egy naaaaagy elégtétel volt a nagyarcú németautósokkal szemben. (Bocs a jó fej németautósoktól.) Persze mélyremenô következtetéseket nem lehet levonni belôle, de piszok jól nézett ki, amikor a Gyöngyösi uccán haladva jött velem szembe egy régi Tipo (még sárgaindexes) maga után húzva vontatókötélen egy IV-es Golfot.... :-))))
VMax Creative Commons License 1999.11.13 0 0 55
Hmm, en itt csak egy csuda kombi 156-ost lattam...
De amirol te beszelsz, az az Alfa Romeo Sport Zagato, ha jol tudom par szaz darabos szeria volt. Azon szerencsesek koze tartozom, akik eloben is megcsodalhattak. Mo.-n az idei autokiallitason, az F elotti szabad placcon volt egy a veteran autoknal, a tulaj szereny 10 MHuf-ert valt volna meg tole. Biztos vagyok benne, hogy talalna ra vevot, ha tenyleg el akarna adni... ez a meglatni es beleszeretni tipikus esete, csak epp akkor nem volt annyi kp nalam :((

Egyebkent kicsit szogletesebb vonalak dominaljak a formajat, szoval nem XX. century dizajn. A neten biztos vannak kepek rola!

Előzmény: alfino (53)
aragorn Creative Commons License 1999.11.12 0 0 54
Hááát lomha, na. Nem nagyon gyorsul. ö ö ö ö ö 1000 ö ö ö ö ö 2000 ö ö ö ö3000 öööööés akkor innen már o.k.
Ha visszakapcsolok persze, magasabb lesz a fordulatszám. De azért mindent összevetve nagyon-nagyon jó.
Előzmény: Millennium (51)
alfino Creative Commons License 1999.11.12 0 0 53
Hallottatok már az Alfa Romro SZ - ről. Ma láttam képeket róla, de semmi infóm nincs róla.
Képek: http://www.geocities.com/MotorCity/Track/7802/156.html

Tud valaki valamit erről a kocsiról?

Millennium Creative Commons License 1999.11.11 0 0 52
csúnyák?

akkor Te nem igazán figyelted meg Öket!

Előzmény: 0 0 7 (49)
Millennium Creative Commons License 1999.11.11 0 0 51
Mit értesz az alatt, hogy lomha? Hányas fokozatban van az autó? Ha visszakapcsolsz, biztos nem lomha.

Szerintem önmagában egy légszürötöl ne várj semmit, csodák nincsenek. Ha olyan a motor amilyen, akkor az nem a jelenlegi légszürö miatt van.

Előzmény: aragorn (48)
LJ Creative Commons License 1999.11.10 0 0 50
Jól is néznénk ki ha mindenkinek tetszenének... Erre születni kell! :)))

Vannak már kémfotók vagy tervek vagy valami az új 145-ösről? Ugye az lesz a követező dobás.
Nem tudom, mit találnak ki, de remélem nem cseszik el, a jelenlegi forma telitalálat, ha a 156 jobb is. Pláne ha elment a formatervező...
Esetleg a magas üléshelyzeten nem bánnám, ha változtatnának. Magaslesen érzem magam időnként még teljesen padlóra állított üléssel is :)

Előzmény: 0 0 7 (49)
0 0 7 Creative Commons License 1999.11.10 0 0 49
"a kis piros seat"-ról: a Seat új formatervezője az Alfától igazolt át, innen a hasonlóság (és ez nem koppintás ;)
Mellesleg az alfák nagyon csúnyák, kivétel a 156...
aragorn Creative Commons License 1999.11.10 0 0 48
Millenium

Tegnap voltam az M0-nál, még egy évre megkapták a jogot ( Fiat, Lancia, Alfa).

Az enyém 156-os 1.6 . 3000 fordulatszám alatt iszonyú lomha ( igaz fölötte nagyon finoman megy). A szervízben azt mondták , hogy ilyen a motor karakterisztikája, szerintetek ez O.K. ?
Mit gondoltok erről a most hírdetett légszűrőről (textil?) vajon ez segít rajta valamit?

jo_lenne_tudni Creative Commons License 1999.11.10 0 0 47
Alap turbos szabalyok (mar amit ismerek, es ha valmit rosszul tudok, akkor javitsanak a tudorok):
1. Soha nem hajtsd a kocsit hidegen, mert a nagy nyomas es ho kulonbseg nem tesz jot a mocinak (pl. tipikus gatrepedes a dieseleknel)
2. Soha nem allitsd le a rogotn mocit, ha elotte meghajtottad (pl. gyorshajtas, trailercincalas), mert ha leallitod, akkor meg a turbina forog, es ha mexunik az olajkenes... hat biza konnyen meg tud szorul/kopni. Jobb varni egy percet, vagy az uccso kilometert lassabban megtenni.
3. Ugy 150e km utan mar lehet, hogy fel kell ujitani...

Zak Creative Commons License 1999.11.10 0 0 46
Aha. Köszi. Hát ezek alapján az összes eddigi ismereteimet törölnöm kell...
Bocs az offtopicért.
GTV V6 3.0 32v forever!!! :-)))
Előzmény: Mézgaladár (45)
Mézgaladár Creative Commons License 1999.11.10 0 0 45
Szia Zak!
A "normál" turbó felépítése úgy néz ki, hogy egy közös tengely két végén van egy-egy "turbókerék" (ez hülyén hangzik, de jobb most nem ugrik be). de mind a két "turbókerék" külön "gáztér"-ben van, ez egyik oldalon a kipufogócsatornában, a másik oldalon a szivócsatornában. A motor munkaütemei közben gázok áramlanak át rajta. A kipuffogáskor keletkező elégett gázok elég nagy nyomással áramlanak ki a motorból ahhoz, hogy forgásba hozzák a kipuffogó oldali turbókereket, de ez azzal jár, hogy a szívócsatornában is forogni kezd a másik, ami mint egy kis kompresszor nyomja a szívószelephez a tiszta levegőt (v. az ü.a keveréket).
(Ez a megoldás álltalában kamionoknál elterjedt)
A szállított levegő mennyisége azonban csak akkor jelent érzékelhető többletet, amikor a motor fordulatszáma eléri "turbóhatárt". Ennél a fordulatszámnál az egész "turbo" felforrósodik, ami légveszteséget okoz, tehát hiába nyomná a turbó a hengerbe a levegőt, ha az forró, a molekulák kitágulnak, és az adott hengertérbe relatív csak kevesebb levegő fér. Ezért találták ki a turbólevegő-visszahűtőt, ami gyakorlatilag a turbó és a beömlőnyílás közé épített könnyűfémből készült és az autó vízhűtőjére emlékeztető szerkezet. Ezen keresztül vezetve a gázokat azok ismét lehülnek és így már elérhető a kellő teljesítmény növekedés.
Tényleg, ha ilyen autót vesztek alaposan meg kell nézni a visszahűtőt, mert az átvezető "halszálcsatornák" könnyen repednek, javítani CO heggesztéssel pedig csak ezek kiiktatásával lehet. Javitott coolerrel az autó soha nem lesz már olyan mint "új korában."

A sportkocsik fentiekkel ellentétben mechanikusan meghajtott kompresszorokkal dolgoznak, itt a "szívótorokban" van csak többlet "cucc" (maga a kompresszor-kerék) a hajtást pedig ékszíjjal, fogaskerékkel vagy bármi mással is megoldhatják.

Üdv:

(PS: Alfások, 1000 bocs a kitérőért!)

Előzmény: Zak (44)
Zak Creative Commons License 1999.11.10 0 0 44
Kedves Mézgaladár,

esküszöm, nem csesztetni akartalak, hanem tényleg nem értem, ill. nem tudom, mirôl van szó. Alapvetôen ismerem a turbófeltöltô működési elvét, de komolyan nem tudom, hogy mi a "kipufogó gázok"-ra kötött és közvetlenül a motorra kötött feltöltô között a különbség. Nem véletlenül kértem, hogy magyarázd el, mindig szeretek újat megtudni, ezért nem gondolom, hogy felesleges lenne elmagyarázni a különbséget. Ennyi. Bocs, ha hülyén jött ki, és sértésnek hangzott - nem volt szándékos. Bocsi még 1x.

Előzmény: Mézgaladár (42)
Mézgaladár Creative Commons License 1999.11.10 0 0 43
Tényleg láttátok az új seat óriásplakátokon a kis piros seat-ot?
Nem is sokat loptak a 145-től... :(
Mézgaladár Creative Commons License 1999.11.10 0 0 42
Szia Zak!
Az eső miatt nekem sincs túl jó hangulatom, de azért lehetőleg ne cinkeljük egymást feleslegesen. A "kipufogó gázok"-ra kötött és a közvetlenül a motorra kötött feltöltők között -azt hiszem- felesleges elmagyarázni a különbséget. Bár nekem nem volt "turbós" autóm, anno a HC-nél javítottam ilyen kütyüket. Mechanikussal nem volt dolgom, de nem hinném, hogy egy ékszijtárcsára kötés baromira megbonyolítaná a dolgot. Mint írtam is, itt is van turbóhatár (lévén alacsony fordulaton kevesebb a nyomás -légtartályról, nyomáshatároló szelepről, kondenzvízleválasztóról felesleges beszélnünk, mert nincs, tehát a nyomás NEM állandó-)csak ezzel a megoldással lejjebb lehet hozni -> alacsonyabb fordulaton érvényesülhet a turbó hatása. Nyílván a meghajtási lánc áttételezésén múlik, mikor "szívja fel magát a kütyü".

Alfinó! Karbantartás: "Normál" rendszerű turbó esetén a fokozott hőhatás és a magas fordulatszám miatt "átégés" (tömítéseknél) esetleg "házrepedés" illetve csapágyproblémák keletkezhetnek. Közvetlenül a motorra kötött turbóval kapcs. nincs tapasztalatom, itt nyílván az üzemi hő alacsonyabb, de csapágyak itt is vannak, ezek szintén elég tisztességes fordulatnak vannak kitéve. Ha van ismerősöd műhelyben, érdemes ún "autós sztetoszkóppal" belehallgatni a motorba, a csapágyakba. Ez olyan eszköz, mint amivel a doki hallgat téged, csak a vége egy hegyes csavarhúzószerú formába jön össze. Tök jól hallatszik hogy a motor melyik része egészséges. De a legjobban akkor jársz, ha van olyan ismerősöd, aki napi készség szinten foglalkozik a témával, else, irány egy szakműhely. A XVIII. ker.-i autóklubban a motordiagnosztikán elég jól vágják ezt a dolgot, és egy átvizsgálás ha jól emlékszem 800 Ft körül van....

Üdv Nektek!

Előzmény: Zak (40)
alfino Creative Commons License 1999.11.10 0 0 41
Köszi a leírást, de a turbo működési elvével tisztában vagyok. Engem inkább a napi karbantartás érdekelne, mire kell vigyázni ha huzamosabba huzatod - olaj csere mennyi KM-ként szükséges...honnan látod egy használt turboról, hogy milyen állapotban van.
Köszi..

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!