2. Bármelyik települést bizalommal ajánljuk. Mivel ti februárban elsősorban homokos part közelében kerestetek szállást, így a kiadó ulcinji szállások között nézelődjetek! (Szűk 4 hónapja azt írtad egyébként, hogy lefoglaltátok a szállást Beciciben és már csak az útvonalon töritek a fejeteket!)
Az interneten pl. a fenti linken több száz szállást találtok. Ezeket nézegethetitek a fotelban ülve, kinyomtatva párat a konyhaszekrényve felragasztva, vagy az iróasztalon hetekig tologatva, kiválaszthatjátok a számotokra árban, tájolásban, elhelyezkedésben, elrendezésben, felszereltségben stb. megfelelőt.
Semmi bántó szándék nincs a kérdésem mögött, de abban az esetben ha hónapok óta nem tudtatok választani, úgy gondoljátok hogy egy 14órás út után, leértek egy ismeretlen országba (2 gyerekkel!!!), aminek a nyelvét nem beszélitek, kiszálltok az autóból, homlokon csap a 35fokos nyár, de már ott áll egy hölgy/úr aki álmaitok szállását kínálja nektek? Igaz meg lehet előtte nézni és ha nem tetszik, menni megnézni a következőt. 2-3óra alatt akár 6-7 szálást is meg tudtok nézni (2 gyerekkel!!!).
De kérdezem én: itthon a fotelban mennyi szállást tudsz megnézni ennyi idő alatt??? 60-80darabot????
Szerintem annak ellenére hogy sokan írtak már a helyben történő szálláskeresés varázsáról, én javaslom ha már foglaltatok Beciciben, ne keressetek mást!
Az idei szezon szerintem picit más lesz mint az eddgiek!
Odafele mi a NOVA VAROS-i Panorama hotelban száltunk meg ez egy Szot szálló jellegű hely, kicsit lepukkanva :) de tiszta és egy éjjelre esetleg megteszi.
Visszafelé már valami jobbat találtunk, de nem emlékszem hol, ha megtalálom a prospektusukat még beírom.
Két gyerekkel (8 és14 évesek), és reményeink szerint 9 éjszakát töltve montenegróban.
A következőben szeretnék segítséget kérni a tapasztaltabb honfitársaktól:
1. Tudtok-e ajánlani tranzitszállást útközben.
2. Mely települést tudjátok ajánlani, hiszen számunkra Budva, Becici, Petrovac, Bar, Ulcinj is lehet az úticél.
3. Tud e valaki 50 euro körüli áron 06.29-07.07 között két hálós apartmant parkolóhellyel, lehetőleg közel a parthoz. Az internet is előny lenne, de nem feltétel.
4. Milyen tanácsot tudtok adni az ilyen merész útrakelőknek, a helyszini szálláskereséshez.
Két hete azt írták a fórumokon, így jutsz el addig a menüig, ahol aktiválhatod az 5 eurós internetet 15 napra, dehát ez olyan dolog, ami lehet, h már nincs is azóta. Mindenesetre itt a recept hozzá, ha esetleg még működik.
(Olvastam a kis összefoglalódat az internetcsomagokról! Egyik ismerősöm pár hete azt mondta, a 068- mtel-nek van valami akciója, 5 euroért 15napig korlátlanul netezhetsz. Ha kint vagy és olyan helyen jársz, kérdezz már rá! Én semmi tsem találtam a neten róla!)
Úgy látszik, nincs szerencsém a Montenegróba való leutazással. Tavaly a vasút miatt szoptam, most a tüntetések miatt. (Van egy szombatra szóló jegyem kifizetre, a szállás lefoglalva, foglaló kifizetve) és ha így marad, akkor bajban leszek. Márpedig, ha holnapig nincs megegyezés, elkaptam a f***t derékon, ugyanis akkor nincs busz. Figyeljen oda mindenki, aki mostanában akar Szerbián keresztül menni:
Az hagyján, hogy megbüntettek, de 2 órám elment a bírósági ügyintézésre!
Na jó, de nem azért büntettek meg, mert külföldi vagy, hanem mert szabálytalankodtál.
Én inkább azt tapasztalom, hogy a külföldiekkel csak a bajuk van, kommunikációs problémák, stb, ezért inkább elengedik őket. Megállítani azért állítanak meg, mert a külföldi rendszámú autók 80 százalékában is szerbek ülnek (vendégmunkások).
Kanyargós falú egyetlen egyenes szakaszán előztem meg az elöttem 45-el vánszorgót. Az hagyján, hogy megbüntettek, de 2 órám elment a bírósági ügyintézésre!
Sokan riogatnak a szerb rendőrökkel, hogy minden külföldit megbüntetnek. Igaz ez? Vagy, ha betartom a megengedett sebességeket, akkor nincs mitől félnem?
(Csak nagyon hallkan jegyzem meg, hogy már több mint 2 éve gyakorlatilag ez a helyzet eu kártya ide vagy oda.
Eddig egy adatlapot kellett tölteni! Ez egy kicsit "csinált" hír! Hasonló mint a semmi konkrétumot nem tartalmazó lehet hogy valamikor, valahonnan majd valakik fapados járatokat indítanak!)
Ez egy környezetterhelési díj, amit a helyi autósok az évenkénti műszaki vizsgakor, a külföldi autósok az országba belépéskor fizetnek. Ugyanúgy mint a helyieknek, a külföldieknek is 12 hónapig érvényes. Ez idő alatt annyit kocsikázhatsz, annyiszor léped át a határt amennyiszer akarod.
Személyautókra 10euro, mikrobuszok 30eurot fizetnek ha jól emlékszem.
Szerintem egyes helyeken betrathatatlanok a közlekedési táblák által megköveteltek.
Amikor mi előszr utaztunk, megállapítottuk, hogy alig vannak táblák!
Na ez azóta nagyon megváltozott. VAn olyan dél szerbiai rész ahol szinte sportot űznek abból hogy 1 km alatt minél több közlekedési táblát helyezzenek el!
A gyorshajtást még valahogy meg lehet oldani, ha nem 3 lábúval, hanem egy hajszárítóhoz hasonló kamu kütyüvel mérnek és már előre a tenyerükbe van írva a mért adat tollal.
Szerintem a záróvonalátlépés az amit fel kell tökös legény módjra vállalni és viselni a következményeket ha meglátják!
Elég egy 30-40es táblánál lendületből megelőzni egy már kilométereken keresztül követett vánszorgó teherautót és már röppen 100-200euro a tárcából.
Egyébként azt hiszem az alábbi új montenegrói huncutkodásról itt még nem volt szó:
TÁJÉKOZTATÓ
a közúti járművek visszatartásának alkalmazhatóságáról
2011. július 1-ei hatállyal
ˇa megengedett legnagyobb sebességre ("gyorshajtás"),
ˇa biztonsági öv használatára,
ˇa továbbhaladás tilalmára ("tilos jelzésen történő áthaladás"), és
ˇa járművezető szervezetében a szeszes ital fogyasztásából származó alkohol tilalmára ("ittas vezetés") vonatkozó rendelkezések megsértői bírság fizetésére kötelezhetők.
E jogsértések esetén, amennyiben az elkövető személye a helyszínen megállapítást nyer, a hatóság eljáró tagja a helyszíni ellenőrzés alkalmával - határozathozatal nélkül, 10 000 forinttól 300 000 forintig terjedő - bírságot szabhat ki.
A kiszabott bírság, illetőleg a pénzkövetelés biztosítás megfizetéséig a járművet - külön határozat nélkül - vissza lehet tartani.
A jármű vezetőjét az eljáró hatóság tagja magyar, angol, német vagy orosz nyelven írásban tájékoztatja a kiszabott bírságról, a jármű részére kijelölt várakozási helyről, valamint annak megközelítési útvonaláról, továbbá az eljárás lefolytatására vonatkozó jogszabályi rendelkezésekről.
A jármű visszatartásának elrendelésével egyidejűleg a jármű forgalmi engedélyét - az átvételt igazoló elismervény kiállítása és a járművezető részére történő átadása mellett - a visszatartás időtartamára a hatóságnak át kell adni.
A külföldi hatóság által kiadott forgalmi engedélyt - ha azt a jogosult a visszatartás időtartamának lejáratát követő három napon belül nem veszi át - az eljáró hatóság az engedélyt kiállító hatóságnak küldi meg.
Amennyiben a közúti ellenőrzés során megállapításra kerül, hogy a jármű vezetőjének, vagy üzemben tartójának közigazgatási bírság tartozása áll fenn, úgy abban az esetben az ellenőrzést végző hatóság intézkedik a jármű visszatartására.
Így van, minket még soha nem büntettek meg ( kop-kop ). Tartsd be a sebességkorlátokat és nem lesz gond. Amúgy jellemzően az autópályán felüljárók alatt és a ki-be járatoknál szoktak állni a rendőrök.