Joe bátyám!
Nem tüntem el csak volt egy kis dolgom! Na most mondd meg, mit szólsz ehhez a szerencsétlen kru gyerekhez! Ahogy mesélte nem maradt egy ép elem a kocsija elején! Kiszámolgattuk, minima fél milla a kár! Délután jött volna hozzám matrincát ragasztani! :(
lore!
"Ezek szerint olyan húdef@sza szakemberek vannak ott?"
Ez volt a kérdés? Mert ha igen, akkor talán olvasd el a 1855 sz. hozzászólásomat, abban válaszoltam Neked!
Az meg hogy úgy reagáltam, ahogy reagáltam valószinűleg betudható annak, hogy ott velem, és ezzel nem vagyok egyedül, nem úgy bánnak, mint egy átlagos szervíz teszi azt egy átlagos ügyfelével! Megnézném én azt az Opel vagy Volvo szervízt, ahova Téged szombaton fogadnak egy fékbetét cserére, mert hírtelen kiderült, hogy utaznod kell külföldre és nem tudsz a megbeszélt időpontban menni hozzájuk! Én tudok mutatni ilyen szervízt ...
A márkaszervízekről meg annyit, ha letelik a garanciális idő majdnem mindenki rögtön keres valami "maszek" szervízt magának!!!! (Persze lehet, hogy ez csak az Alfánál van így!)
Hali,
zöldbuzi corsás IN... Nem hiszem, hogy 'nem volt szép' tőlem amit írtam. Ez ugyanis egy kérdés volt, amire bár válaszoltatok de sajnos nem olyan stílusban mint gondoltam volna... Így nem is látom értelmét a szervízek értékes paramétereiről beszélni/vitázni, elnézét attól akinek a lelkébe gázoltam.
Az árlistát megnéztem és egy hatalmasat lepődtem! Én a végösszeget valahova 2 - 2.5 millió körül számoltam. Ekkora a külünbség ha új vagy használt (bontott) alkatrészekből épiti az ember? Jelent exrta költséget ha az ember 2.5 vagy 3 literes mocit épit alkatrészeknék?
Hol találok gtv6 bontót?
Kru: Így járt a családunk egyetlen 145-öse is. A gazdája is hozzád hasonlóan szomorú. :(
Viszont érdeklődtem egy volt Boldizsáros szerelőnél, azt mondta, ott rendesen meg lesz csinálva. (Miután eléggé utálta a munkahelyét, nem hiszem hogy nagyon "hazabeszélne".)
alfino: Nem, egyáltalán nem titok a költséglista, de azért ide a fórumba nem szívesen tenném fel. Az ilyen anyagi dolgok nyilvánosságával mindig kicsit bizonytalan vagyok. Valószínűleg felteszem majd a honlapomra, addig meg aki kéri, annak szívesen elküldöm magánba.
Kedves alfatársak.
sírni tudnék.
NAGYON SZOMORÚ a 145 eleje, a szája lefelé biggyed, jobb szemét behúnyta és több sebből vérzik. most már biztos, hogy kocsi nélkül megyek 22-én. ez volt az én tanulópénzem?
larini! mekkora király, hogy nem raktuk fel a matricát?! egyszerűen ilyen viccekkel kell nyugtatnom magam.
kru
boldizsár bácsi remélem szépen meggyógyítja.
Jó reggelt !
No, ma csak megelözöm Larinit ! Mit olvasok az éjjeli levelezésben ? Hát ilyet ! Nem is tudom, minek kell egyáltalán szóba hozni egy szervíz belso képét, amikor a téma fel sem merült ! Lore, Fargo ne haragudjatok, de ez nem volt szép Töletek! Én nem mondok véleményt róla, soha nem vittem oda az autómat, csak a klubnapon jelentem meg. Majd mindenki szerint az utóbbi idök egyik legjobb "vendéglátói" voltak Alienék. Az, hogy patika egy muhely, vagy kevésbé... azt hiszem Turbo Lada boltját is érte már hasonló kritika. Tudomásul kell venni, hogy a márkaszervízeknek bizonyára van egy elöirása a kinézetre meg mittudoménmégmire vonatkozóan. Meg is kérik az árát ! Megnézném, egy már nem garanciális autó nem szakértö tulaja mennyit hagy ott extra olyanokért, amit jóval kisebb pénzért is meg lehetett volna oldani ! A kis maszek muhelyek nyilván kisebb pénzböl muködnek. Szerintem ha a szerelö profi és megbizható, akkor mindegy, van vagy nincs tejeszacskó a környéken, alkatrészek az udvaron, vagy éppen esznek-e a pultnál szendvicset.Nem akarok tovább róla okoskodni, biztosan mindenkinek megvan erröl a saját véleménye. Alient nem ismerem, tehát nem füzödik érdekem az egészhez, de biztosan másnak is rosszul esen, ha ilyet olvasna a saját szervizéröl, vállakozásáról stb. A kritika nem hangzott építö jellegünek. Nyilván van olyan, aki a dohos kis mühelyben javíttatja a cipöjét vagy az óráját a szakinál, más pedig a Mister Minitbe jár, meg a csilli-villi órásszalonba ugyanezért. Nem hiszem, hogy le kéne szólni valamelyiket is.
Na, most aztán jó sokat írtam, de legalább elment a reggel.
Jó reggelt!
lore!
Őszintén remélem még beleolvasol a topicba!
Biztosan tudod, hogy c20xe nekem igen jó barátom, így van némi fogalmam az Opel szervízekről. Eddig két helyre kísértem el mikor vitte a gépsárkányát szőrvízbe.
1. Hungaroszervíz: sokáig hivatalos márkaszervíz volt, de később megvonták ezt a jogosultságát. (ugyan miért?) Ha Neked a Szamosiék műhelye nem patika tisztaságú, akkor nem tudom ehhez mit szóltál volna!!!
2. Opel Maxabo: Itt az összképet tekintve jobb a helyzet, de a kupi itt is megvan, arról nem is beszélve, hogy láttam az ottani "szakembereket" dolgozni, tudod egyikre sem bíznám még az olajcserémet sem! Az igazsághoz hozzátartozik, hogy azért van egy ügyeskezű gyerek, c20xe is csak hozzá hordja a kocsiját! Olyan finomságokról meg nem is beszélek, hogy ha beviszed a kocsidat, soha ne hagyd ott, mert amint kiteszed a lábad, rögtön elviszik egy "próbakörre"!
Úgy tudom, a másik érdekeltséged egy Volvo, ahhoz érdemben nem tudok hozzászólni, mert Volvo szervízt még kívülről sem láttam, nem hogy belülről! :)
Hogy a márkánál maradjak, fel tudnám hozni az egyik Alfa kereskedés és szervíz igen magas szolgáltatási színvonalát, ahol ugyan patika tisztaság van, de szakértelem az nincs!
Szóval lehet, hogy a Szamosiéknál nincsen "patikatisztaság", meg lehet, hogy néha kicsit szét vannak dobálva a cuccok, de a SZAKÉRTELMÜKHÖZ kétség sem férhet! Szóval én inkább viszem egy ilyen helyre a kocsimat, mint egy csirim-virim műhelybe, ahol nekem kell tippeket adnom a szerelőnek a kocsi problémáját megoldandó!!!!
Arról pedig, hogy milyen tuskó volt a 156 sofőrje: hát igen vannak ilyen barmok! Mint például tegnap du. 15.35-kor a Hungária, Üllői kereszteződésében egy kis májer buzi a piros 1.4-es Corsajában, amiben tudta, hogy hol van a tekknó zene felhangosító gomb, de azt, hogy az index hol van, azt nem!!!!
SZVSZ az itt megjelent hivatásos Alfabűvölők sem mondják meg az autó néhány nagyon drága alkatrészéről szétszerelés nélkül, hogy mennyit kell még rákölteni, de valószínűleg meg tudják mondani ránézésre, hogy a kocsi javítási listája lesz-e olyan hosszú mint az enyém.
Nemrégen láttam egy nagyon szép GTV-t, csak néhol-néhol volt hólyagos a festés egy kicsit a rozsdától, de valahol 240 ezer körül volt, annyiért nagyon szép. Évjárat, motor, mint a tied (talán az is). Egyetlen szépséghiba, hogy egy fél papírja sem volt... a reménybeli tulaj magyarázott valamit arról hogy legális, csak mit tudom én mi volt a papírokkal amiért eltűntek, azért az alacsony ár, de attól én már féltem volna. De ha tényleg legális, akkor lám, ennyiért is lehet szép GTV-t venni.
Hoppá!
Izzasztó serlokk hólmsz munkával kiderítettem ki van az ALIEN nick mögött!
Ez már igen, beletrafáltam! Most már tudom is, hogy gúnyos megjegyzést olvashattam, megjegyzem nem tudom én, hogy reagáltam volna.
Szóval kedves ALIEN! Konkrétabb leszek. Mint tudod a műhely eléggé ismert itt a cool valleyben. Nekem többen ajánlották pl. eredetiségvizsgálatra is. Kívülről soxor látom, régen direkte arra kószáltam a kutyákkal, csípem az alfákat. Egyszer viszont betévedtem a műhelybe és az általam ismert két márkaszervízhez képest amolyan 'szakis' hangulatot árasztott, azt az érzést keltette bennem, hogy ide az jár aki úgyis ismeri. Nem vonom kétségbe a profizmust aminek köszönhetően szájhagyomány útján terjed a jó hír, de elvártam volna egy normális választ, magyarázatot (pl. igen lore, nagyon f@sza ki szerelőgárdája van annak a műhelynek).
Nem vagyok én SENKISE de a vitának az alapja a partner tiszteletében van, anélkül értelmetlen, lsd. fikázós topikok.
lore
(kiérezni, hogy nem akarok senki lelkébe gyalogolni?)
Szia ALIEN!
Mivel hozzászólásod végén egy fikarcnyi szmájlt se találtam, meg kell kérdeznem, hogy hogy értetted? Hazudtam vagy fikáztam tán? Egyetértek fargoval a bizalomgerjeszstőséggel kapcsolatban, bár tény, hogy jó tudni egy szervízről, hogy a szerelők profik.
Viszont ha elviszek egy 6-7+ milliós autót (alaf is van ilyen) a szervízbe, amibe én se szállok be szaros ruhával, szal akkor körülnézek...
Szal, hogy értetted? Mert választ azt nem adtál (más próbált).
Mellesleg szerinted bizalomgerjesztô az olyan szervíz, ahol nem látod a málló vakolatot a redvától, hegyekben állnak mindenfelé a kidobott alkatrészek, a szerszámok, a koszos rongyok meg a tejeszacskók vegyesen? Ahol ugyan odaengednek a kocsidhoz, de mindenféle sumák dumával likat beszélnek a hasadba?
Lehet akármilyen nagy szaki az ilyen műhelytulajdonosa, én biztos nem hagynám neki ott a kocsimat, mert az ilyen trehány környezet predesztinálja a trehány munkát is...
VMax: A költséglista elment. Talán kétszer is, mert elsőre sz**akodott, inkább ismételtem.
Előző értelmes hozzászólásomért mindenkitől elnézést kérek. Így visszaolvasva, olyan gyöngyszemek voltak benne, amitől egy magyartanár a falra mászna.
OffTopic ugyan, de azért megjegyezném:
A Volvo szervízben (amit lore kollega patika tisztaságúnak titulált) megengedik, hogy bemenj a kocsidhoz, sôt alkalomadtán bátorítanak is rá. Melesleg tényleg elég kultúrált és tiszta. A szerelô srácokkal is el lehet diskurálni, elég értelmesek, készségesek, és megmutogatnak mindent, ha valamire kíváncsi vagy. AA számlán lévô dolgokat meg egyenként elmagyarázzák, hogy mi miért van ott.
Szerintem mindez hozzátartozik a "jó" szervízhez, a szaktudáson és tisztességen felül...
VMax, átnyomom az árlistát TXT-be, meg asszem egy kis upgrade sem fog ártani, oszt megy. De ülj le előtte, legalábbis akkor ha már beleélted magad a 290-es GTV-be. :(
Az enyém 180 volt, igaz hogy ritkább szóval kicsit drágább. Karosszéria tropa, motorra azt mondták, felújították. Eszem a zúzájukat, már most több a motorkarbantartás, mint amennyi a kocsi volt. Persze úgyis megvettem volna, mert imádom, de azért ez nem volt szép.
Kép a www.extra.hu/gtv-n.
IC: igy latatlanban: GTV2.0 84-es, 290 penz. Sajnos kepet nem lattam rola. Te mennyiert vetted, es milyen evjaratu? Ha mar felajanlottad, elkuldhetned hogy mit es mennyiert csereltel, ujitottal fel, csak hogy mire szamitsak.
lore
Egyebkent en is itt lakom Alientol ot percre, voltam is naluk igaz csak kerdezoskodtem, mert elakadtam itt-ott. Rendesek voltak, nem titkoloztak, asszem pont Szamosi mesterrel beszeltem (magas, szakallas fekete haju, te vagy az?) A tisztaszobas szervizektol meg idegbajos leszek, ugyanis nem birom, ha a "veszelyes terulet" tablara mutogatva probalnak tavol tartani az automtol, mikozben esetleg izekre szedik. A mai hivatalos markaszervizek (egy-ket kivetellel, tisztelet nekik) sajnos mind ilyenek. Feltik azt a keveset amit betanitottak nekik, jobb esetben sem tul kozlekenyek, de rolam pl szinte sosem hiszik el, hogy nem a papa autojat viszem olajcserere, hanem neadjisten a sajatomat, de meg ekkor sem hiszik el, hogy a slusszkulcson kivul barmihez is melyebben konyitanek. Termeszetesen a tobb evtizedes tapasztalatu szakik tudomanyahoz a huszoneves fejemmel hozza sem szagolhatok, de ettol meg nem kell hulyenek nezni.
Na ezzel az eszmefuttatassal csak annyit akartam, hogy a szamosi-muhelyrol nekem nem ezek jutnak az eszembe. Ugyan autom meg nem volt ott (leven meg garis, asszem muszaj markaszervizbe vinni) de mint emlitettem nekem az egesz sokkal emberszagubb volt, mint a csili-vili fogyasztoi-alapu "latvanyszervizek". Ennek fenyeben a kosz is maradhat a szukseges es elegseges szinten.
Sajna vannak köcsög alfások. A múltkor egy nap kettőt is láttam: ezüst 146 nyílegyenesen átment vagy három sávon a Móricz Zsigmond Körtéren, a macisajt úgy látszik csak 100 lóerő alatt érvényes. Lesötétített 145 (sajnáltam az autót) meg a buszsávban janizott a Keletinél. Szégyen. :(
VMax: ennyiből GTV-d nem lesz, legalábbis tartósan működni nem fog. Az enyém ennél valamivel kevesebbről indult, most már többszöröse. Ha kívánod, átküldöm a részletes költség-árjegyzéket.
Pl. ezeknek a váltója, úgy hallom, fogyóeszköz. A csere nekem vagy 30k-ba volt, igaz, az új nem egy rossz váltó.
Nem lebeszélni akarlak, legyünk csak többen GTV-sek, de mint friss tulaj, nem tudlak alacsony költségekkel biztatni.
A Sprint elsőkerekes, mivel Alfasud-ivadék.
Ma megelőzött egy 164TD és a négyes tükörképeként volt a jelen. Ez mit jelent?
Az 1,8TD télleg 3 hengeres? Mik a tapasztalatok vele?
Én itt lakom a Szamosi szervíztől egy köpésre (ugye a szamosi van a vitorlázó-reptértől egy uccára?) és olvasom, hogy hogy odavagytok érte. Már nemazé de akármelyik opel szervíz (volvoról nem is beszélve) egy patika ahhoz képest. Ezek szerint olyan húdef@sza szakemberek vannak ott?
Egy köcsög százötvenhatos (1,6TS + krómvég a kipufra a mentális lóerőkhöz) ficsur majnem leszorított vazze (corsácskában utaztam lorenével...), sztán mikor mellémentem a lámpánál, hogy ez meg mivoltöreg akkor majnem lenyomta a pöcköt úgy betojt és sűrűn bocsizott. Ezzel csak azt akarom mondani, hogy az alfának van egy olyan sportos feelingje, hogy sokaknak brutálkodhatnékjuk támad benne. Ti NE legyetek ilyenek!
Lehet, hogy el tudom adni a skodamat 250-ert, es keresek valami hatsokerekes gepsarkanyt, eddig az alfa meg a bmw fordult meg a fejemben (az utobbiert lehet is utalni...)
Kerdes: ennyibol tudtok-e alfettat, sprintet(ez hatsokerekes egyaltalan?) neadjisten gtv-t? GTVs kollega, kb. milyen arfolyamokon futnak ezek?
Meg valami. Imadok olajosan a kocsi alatt fekudni, tehat kiseebb logasok, fenyezesi bizbaszok nem jelenetenek gondot. De ne is kelljen meg egyszer ennyit rakoleni.
Holgyeim es uraim, tegyek meg tetjeiket, foleg akinek dugiban van ilyen kincs :)))