Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

ALIEN Creative Commons License 2000.04.13 0 0 1899
Ford témában nem vagyok járatos, de lehet igazság a dologban mert a kerámia szelepnek kisebb a sűlya és jobb a hőterhelhetősége, és vszleg a surlódási veszteség is kevesebb.
Előzmény: Inner Circle (1898)
Inner Circle Creative Commons License 2000.04.13 0 0 1898
Thanx a nitráttöltés lényegéért!
Szelepekről: Ma azt hallottam, hogy régebbi ('90-es évek elejei Cosworth) Ford motorokba kerámiaszelepeket tesznek. Igaz, hogy vagy 25k egy darab, de a fogyasztás 18%-kal csökken, az autó megy mint a golyó, és a szelep élettartama szinte végtelen. Lehet ebben valami? Nincs ugyan Fordom, de érdekes.
Előzmény: ALIEN (1897)
ALIEN Creative Commons License 2000.04.13 0 0 1897
Csak a lustaságom miatt érdekelt volna a méret, igy kénytelen leszek elővenni a szakirodalmat /holnap/ és beazonositani a szelepet.A nitrát töltés lényege a szelep jobb hűtése,és kevesebb a hőtágulás.
Előzmény: Inner Circle (1895)
fargo Creative Commons License 2000.04.13 0 0 1896
Üdv Alfisti :-)

Bocs, ha valakinek belemásztam (-tunk) a lelkébe, isten bizony nem volt szándéskos.

Mindenesetre -- bár az autószerelôsdi valóban olajjal meg kosszal jár -- az én szememben a retkes, rendetlen munkahely, legyen az íróasztal vagy szerelôakna, igénytelenségre utal. Persze ez egy jó szerelônek, mint afféle "művészi allűr" megbocsátható :-)

ALIEN képességeit, szakértelmét senki nem vonta kétségbe, ha egyszer neadjisten lesz egy Alfám, és Ti, mint benfentesek ôt ajánljátok, akkor én is oda fogok járni. Viszont a válasza, ahol felajánlott egy takarítói állást lore kollegának, az elég bunkóra sikeredett :-(

nem rondítom tovább a házatok táját

peace

fargo

Inner Circle Creative Commons License 2000.04.13 0 0 1895
Szelepméretek? UFF!
Mikor utoljára ilyen kérdést kaptam, az úgy kezdődött hogy "a lexikografikus szimplex módszernél az első fázisban a mesterséges változók..." Na akkor néztem kb. úgy magam elé mint most. :)))

Köszi szépen, Alien, de a szelepméretekről csak annyit tudok, hogy pont jók egy '78-as négyhengeres kétliteres Giulietta-motorba. Ennél precízebben kéne? (Én csak akkor értek a kocsikhoz, ha a környéken senki más, akkor viszont profi vagyok. Egyébként meg: látjátok... :))) )

Előzmény: ALIEN (1893)
Inner Circle Creative Commons License 2000.04.13 0 0 1894
V6: uszkve öt szelepre van szükség, de nitráttöltésűre. Ugyan az fogalmam sincs mit jelent, de a szerelőm megfenyegetett, hogy ha nem olyan, akkor annak 1000km az élettartama.
Hengerfejbe már beszerzett alkatrészek: nyolc szelepszár-vezető, szelepszár-szimmering. Plusz némi hengerfej-gépmunka. Már 200 fölött a motorbúvárkodás...

Karosszériával foglalkozol? Mert a kocsim eleje kicsit gyűrött. Mondjuk hogy nagyon... Nem tudom, ki tudják-e egyengetni, de nem fűt a vágy hogy rákenessek kétszáz kiló gittet. Eddig azt csinálták vele, olyan is lett, amikor meg nekikoccantam valaminek, csak úgy porzott a kocsi eleje. :(((
Szóval van valami ötleted GTV1 elejére? Ennek a jelvénye még V alakban belenyúlik a lámpák alatti részbe. Ezzel kapcsolatban csak hardcore GTV tudósoknak van egy kérdésem: mitől függ, hogy a helyzetjelzők és a V között van-e négy kis "bajusz"? Egy halom képen lehet látni, máshol meg nincs. Nem jövök rá a logikájára.
Az én kocsimon (http://www.extra.hu/gtv/gtl/alfa2a.jpg) nincs, a másikon (http://www.extra.hu/gtv/alfap2a.jpg) van. Már vagy ezer képet megnéztem a Neten, de még mindig nem sikerült kibogoznom a rejtélyt.

Előzmény: V6 (1892)
ALIEN Creative Commons License 2000.04.13 0 0 1893
IC! Ha megadod a szelepméreteket feltúrom a lomosládát lehet,hogy akad valami. alien
Előzmény: Inner Circle (1886)
V6 Creative Commons License 2000.04.13 0 0 1892
IC.
Lehet, hogy megfogsz lepődni, mert a vekker meg a kap..., na fiok között talán találok neked egy uszkve kettő dolgot. Holnapra megnézek mindent mi van.
VMax.
Gratulálok ahhoz a büszke tényhez, hogy több ALFA tulajdonosa vagy vagy leszel. Azt meg hiába magyarázod otthon, hogy minek neked még egy ALFA ezt úgysem fogják megérteni.Nekem is több ALFÁM van, de még nem mertem az összeset bevallani otthon, mert félek kitagadnának.Csak szép lassan mindent a maga idejében.Ez már tényleg szerelem.
Inner Circle Creative Commons License 2000.04.13 0 0 1891
Mi ez a ködösítés, hogy "mintha"? Mutasd meg anyukádnak a topiccímet! :)
Tényleg nem értik meg különben. Csak néhány, nagyon őrült ember fogta fel, miről szól ez az autó. De sasolják a plazabébik a kocsit a villamosmegállóból, az tuti! :)
Véletlenül a szóban forgó GTV az, amelyik a sajátom mellett több fotóval képviselteti magát a honlapomon. www.extra.hu/gtv és katt a jobb oldali képen.
(Azok a nagyon szép ülések már nincsenek benne.)
Előzmény: VMax (1890)
VMax Creative Commons License 2000.04.13 0 0 1890
Koszonom a segitseget IC, GTV-s. Mondasz valamit azzal a 2.5-ossel. Monjduk gaz, hogy jelenleg meg otszazat is alulrol surolom, de hat a szent cel erdekeben mindent. Kozben a csalad tiszta hulyenek nez, mindneki azt kerdi minek nekem meg egy alfa... En egy darabig magyarazom, aztan ravagom hogy ugysem fogjak megerteni (ami 100%-ig igy is van). Anyam szerint olyan orult vagyok, mintha szerelmes lennek :)))
A GTV-s Creative Commons License 2000.04.13 0 0 1889
Barátnő on
Topik off
Béke on
Sziasztok Alfisti, jóccakát!
A GTV-s
A GTV-s Creative Commons License 2000.04.13 0 0 1888
Szia IC, a 250 bivaly még vár egy kicsit, ma derült ki, amikor az égéstér átalakításának első felvonásaként eltávolították a dzsuvát, hogy a hengerfej repedt a szelep és a gyertya között. Most ki kell találni, hogy ezt hegesztessem-e meg, mert ez már fel van bővítve, a csatornák polírozva, tágítva, vagy elkezdjünk egy újat. Sajnos... addig marad a 170 ló, meg a lejárt vizsga, mert ezt a motort nem akarom beíratni a forgalmiba. Egyébként V6-nál tegnap bekötöttük a 3,0 motort, 6-kor kezdtük, 4-kor elindult, 1/2 6-ra fent volt a kipufogó rdsz. stb. 1:0 a javunkra, pedig volt szívás rendesen.
Ja TL-nál lehet kapni első/hátsó javítóívet és talán küszöböt is. Ez az össz utángyártás, ami GTV karosszériához elérhető. 2,0 motorhoz, keresd V6-ot is, talán van valamije.
Inner Circle Creative Commons License 2000.04.13 0 0 1887
"a gyári első sárvédő 90k"

Az a gyári első sárvédő meg is ér 90k-t! Valami álom, amilyen íve van. A múltkor vagy háromszor lemostam egymás után, csak mert olyan jólesett végigsimítani rajta. Ott tapiztam a kocsit, révült mosollyal az arcomon, és csak egy próbakör kedvéért hagytam föl ezzel. :)))

Előzmény: A GTV-s (1884)
Inner Circle Creative Commons License 2000.04.13 0 0 1886
Az 500-as is bármikor kitalálhat mindenfélét, és ha mondjuk hengerfejes, akkor nehéz nyakon csípni az eladót a világ másik végén. Onnan is tetszőleges magasságba el lehet jutni, ami a költségeket illeti. Mondom, nézesd meg valakivel, kérdezd meg tőle, mennyi lesz felújítani, és szorozd meg az összeget kettővel...
De ha ennyi pénzed van, most rákérdeztem, 600-ért a 2,5-ös még mindig játszik. Bár annál kuplung-váltó babrálás szerintem azonnali muszáj.

GTV-s nagyszerűen összefoglalta a dolgot: a GTV-hez tényleg elhivatottság kell. Viszont nem drágább, mint más autó, GTV-vel ugyanis úgyse fogsz mást csinálni, mint azt dédelgetni. Szóval az összes ilyen költség, mint mozijegy meg diszkóbelépő eltűnik, mert ehelyett otthon költöd azt a pénzt a kocsira. Fikarcnyit sem drágább, mintha Toyota Corollával járnál szórakozni. :)

Üdv, GTV-s! Van már 250 lovas ménesed?

Más: alkatrészre van szükségem, nevezetesen nitráttöltésű szelepekre, speciálisan kétliteres motorba. Nincs véletlenül valakinek egy-kettő otthon a kacatos fiókban, a régi vekker meg a kapszlis pisztoly között? :)

Előzmény: VMax (1883)
A GTV-s Creative Commons License 2000.04.13 0 0 1885
bocs: GTB=GTV
A GTV-s Creative Commons License 2000.04.13 0 0 1884
... Már kezdtem elveszteni a lelkesedésemet a topik iránt, mert megmondom őszntén, nem negyon érdekelt a matrica, Sebring auspuff és kuplungtárcsa mizéria, de hogy előkerült a "régi" GTB, felcsillant a szemem. (Üdv IC, TL, V6!)
Annak, aki GTV/GTV6 vásárlásra adja a fejét, néhány megjegyzés: Karosszéria elemeket nem csinálnak utángyártást, a gyári első sárvédő 90k, hűtőrács 18k, lámpa 22/db. A 2,5 motor nagyon jó, óriási tartalékai vannak, sokak szerint jobb, mint a 3,0. Nálam, illetve V6-nál szinte minden beszerezhető, az évek során komoly mennyiségű alkatrészt halmoztunk fel. Motorikus és futómű alkatrészek megegyeznek a 75 darabokkal, majdnem minden beszerezhető. Sok-sok türelem és lelkesedés kell a GTV felújításához, rendberakásához, birtoklásához. hozzáértésre kicsit szükség van..
V6: Rossz hír: TL mondta, hogy amikor elkezdték átalakítani az égésteret, kiderült, hogy repedt. Vaszleg megfőtt a motor egyszer. Lehet, hogy kell majd egy-két hengerfej...
VMax Creative Commons License 2000.04.13 0 0 1883
Csak azon filozom, hogy van ez majd' 300-ert. Meg van egy masik, szemmel lathatoan sokkal inkabb egyben van, de az 500 kredit. Meg cirka 200 km-re van bp-tol... Itt ugyan nem eleszthetek fel egy felig halott autot, ami csakugyan nagyszeru dolog, viszont ahogy megneztem az arlistadat sejtem hogy lazan eljutnek en is eddig a vegosszegig, ha nem magasabbra. Akkor mar inkabb eleve a 'jobbikra' erdemes hajtani, nem? Csak ne lenne olyan veszettul messze....
Előzmény: Inner Circle (1882)
Inner Circle Creative Commons License 2000.04.13 0 0 1882
Sajnos a gép amiről meséltem, nem elérhető. Vagy hat hete láttam véletlenül az utcán, a tulaj fogalmam sincs, ki. Halott ügy. :(
Rozsda szerintem ennyi pénzért minden ilyen korú gépen van. Tudok eladó 2,5-ös GTV-t amin csak kevés van - induló ára 600.
Beszélj rá egy Alfa-szakértőt, hogy nézze meg veled azt az autót. És persze mindenképpen kell vele menni, a váltót kapcsolgatni. Ha a belseje jó, még rozsdával is megérheti.
Amúgy meg fel a fejjel, engem már számtalanszor eltemettek az autómmal együtt, mióta megvettem. Alig valaki nem néz teljesen hülyének hogy ilyesmibe belevágtam, de a tudat, hogy egy Alfát kiragadtam a pusztulás karmai közül, sokat megér! :)
Előzmény: VMax (1881)
VMax Creative Commons License 2000.04.13 0 0 1881
Hat, hat...

Nagyon raizgultam a temara, el is mentem ma megnezni egy piros GTV2000-et, azt a bizonyos 290-est. Leszamitva a konnyen javithato dolgokat, bizony nagyon ette a rozsda, foleg a kerkjaratokat, de alul is. A motorba sajna nem tudtam benezni, mert epp nem volt ott a telep-gazdi, de a feleseg azert beengedett. Belul is-igy-ugy rendben van, de a sok elso rozsda nagyon lehervasztott :(((( IC, meseltel valami hasonlo aru, nem-teljesen-baba geprol, esetleg elerheto meg? Kivancsi volnek, hogy mi az ami problema, lehet, hogy nem teljesen halott ugy.

Inner Circle Creative Commons License 2000.04.13 0 0 1880
A motoron a következők vannak:

blokk:
- újragyűrűzés
- új hüvelyek+dugók
- új hajtókarok
- csapágyazás
- fekvőcsapágy
- új tömítésgarnitúra egyik fele

hengerfej:
- új tömítésgarnitúra másik fele
- új szelepek
- felújítás, de nem tudom, konkrétan ez mit jelent

egyéb:

- karburátor beállítás
- a karbikhoz új gumipogácsa (csak ez 23 rugó)

Köszi, az alkatrészek már megvannak, legalábbis ide. Aztán mi lesz még... Csak motorhoz vannak alkatrészeid? Mert van egy halom külső elem, speciálisan GTV1-hez, ami még hiányzik, így az osztott hátsó lámpa, a fém lökhárító, stb. A hűtőrácsot is sikerült megtörnöm. :(
Kedvenc alkatrészem, amit tuti hogy sehol nem fogok találni: kilométeróra-árnyékoló. Azért nem adom fel, de erre nagyon kicsi az esély.

Előzmény: V6 (1878)
V6 Creative Commons License 2000.04.13 0 0 1879
Alfino
Mit szeretnél építeni? Mire van szükséged? Nekem volt a GTV-ben 2.5-es és 3.000-es motor is.
V6 Creative Commons License 2000.04.13 0 0 1878
IC.Megnéztem az árlistádat.Egész szépen alakul. Elárulnád mit csináltak a motorodon 2kilóért? Talán alkatrészben én is tudok segíteni. Van egy nagy rakás cuccom (minden szinten, szinte minden). Szólj ha kell valami. Egy másik GTV-s.
Inner Circle Creative Commons License 2000.04.13 0 0 1877
Alfino,

az új és használt/bontott alkatrészek között óriási árkülönbség van. Elvégre a GTV annak idején az Alfa túra-sportkocsija volt, manapság ezt az osztály talán a Volvo C70 és a Ford Cougar képviseli. Tizenvalahány millióért. Hány évet kéne egy olyanra spórolnom? Az alkatrészárakat is el lehet képzelni.
A GTV-kbe épített motorok tovább élnek a mai modellekben. A Fiat Bravo fórumban egymillió forint feletti árat mondtak egy gyári új 1,6-os Fiat motorra. El lehet képzelni, mennyi egy gyári új kétliteres Alfa-motor! A V6-ról nem is beszélve. A gyári új alkatrészek ehhez arányosan drágák. Néhány dologból meg már nincs is gyári új, bár ezek többnyire karosszériaelemek.
Az én váltóm 30 rugó volt, újonnan gondolom legalább a tízszerese lett volna. A kipufogót az első dobtól kezdve 25-ért csinálták, miközben a sportosabb beállítottságú Tasztaltársak 50-70k körül vettek újat, ha jól emlékszem. Ennyi a különbség a régi és az új között.
A háromliteres motor, úgy tudom, ritkaság, de hogy zabálja a benzint, az biztos. Tapasztalatom nincs róla.
Aztán az én kocsim még korántsincs kész, a laktolás-festés még egy nagy érvágás lesz. Igaz, költségnövelő tényező hogy én gyári állapotú autót hajszolok, ennél olcsóbban is kijöhetsz, ha nem ragaszkodsz minden marhasághoz.

Hol van ilyenkor a GTV-s meg a többi GTV-s? Alig bírom tartani a frontot, fiúk, ti meg hirtelen eltűntök! :)

Végül, lehet, hogy csak én szoktam hozzá túlzottan lore stílusához a Forma-1 topicban, de szerintem nem kérdezett bunkón. (Védőbeszédet nem fogok kivágni, mert nem hiszem hogy szüksége lenne rá.)

Joe 155 Creative Commons License 2000.04.13 0 0 1876
Al-fan.
Nem volt különösebb nagy baja. A hátsó spirálrugókban van két gumibak ( egy-egy mindkét oldalon ) ami megakadályozza hogy nagy súlyterkeléskor a rugók összeüssenek. Na ez nekem ki volt esve és néha nagyot durrant a fasza jó magyar utakon:(((
Meg ha már ott volt a gép megcserélték a kerekeket, elsők hátra és fordítva, mert ugye az isten barma pörgeti a kereket amikor elindul 10-ből 5 ször, és a futófelület látja kárát!
Hát ennyi.
Ja köszönet illeti Turbo Ladát a cuccért, ugyanis Ő szerezte be a gumibakokat, és postázta nekem.
Üdv.
Előzmény: Al-fan (1873)
bubble Creative Commons License 2000.04.13 0 0 1875
Al-fan
Mióta birtokolom az én Romeomat csak oda járok. Az is érdekes, hogy először a Boldizsárhoz mentem, ahol nem fogadtak, pedig csak gyújtásbeállítást kértem volna. Ott az egyik munkafelvevő adta meg a Szamosiék címét, mert neki is Alfája volt és csak ott szervizeltette. Szép nem, hamár a saját alkalmazottaik is máshová viszik a kocsijaikat!?
Előzmény: Al-fan (1873)
kru Creative Commons License 2000.04.13 0 0 1874
joe,
kru kolléga egy f*sz, én voltam a hunyó... a dolog minden esetre lehűtött, csak más módja is lehetett volna :((
Al-fan: köszi az invitálást 22-én, részemről megdumáltuk.
Előzmény: Joe 155 (1872)
Al-fan Creative Commons License 2000.04.13 0 0 1873
Bubble!
A Te véleményed is mérvadó, oda jársz szervízbe, ugye ?
Kru !
Megszakad a szívem !!!! Nagyon fájdalmas a dolog, de a Boldinál megnézem a gépet, ha majd ott lesz. Arra járok haza... De én viszlek szívesen 22-én, addigra meglesz a kis csovégem (hétfon hegesztodik, addig is azzal alszom :) !)
Joe,
Mi volt a gond a géppel ?
Mert a nettel tele a csukám, ez a gép nem Alfa...ezért nem suru a forgalma a topicnak !
Joe 155 Creative Commons License 2000.04.13 0 0 1872
Mélyen eggyüttérzek kru kollegával, hát hogy jött neki össze ? Persze ilyen csak azzal fordul elő aki közlekedik az utakon:(((
Remélem engem nem ér majd ilyen sorscsapás amikor megyek a matricámért.
Szal kru ! Részvétem, mindig vérzik a szívem amikor egy Alfa törik!
Üdv.
Előzmény: larini (1869)
bubble Creative Commons License 2000.04.13 0 0 1871
Nagyon elszomorodtam, amikor azt olvastam, hogy lore a měhely tisztasága alapján formált véleményt a Szamosi szervízrôl. Jó lenne, ha akkor nyilatkozna - akár hasonlót is - ha már kipróbálta ôket. Az igaz, hogy tisztán nem érdemes odavinni az autót, de ez semmiben nem befolyásolja a végeredményt. Be kell látni, ahol autót szerelnek ott bizony olaj és egyéb kosz keletkezik. Én kifejezetten utálom ha koszos az autóm, de egy-egy szervizelés után részemrôl csak az a lényeg, hogy jól měködjön a járgányom! Magasról teszek rá, hogy koszos-e a měhely vagy az autó.

Inner Circle, Al-fan
Köszi a segítséget!

bubble Creative Commons License 2000.04.13 0 0 1870
Nagyon elszomorodtam, amikor azt olvastam, hogy lore a měhely tisztasága alapján formált véleményt a Szamosi szervízrôl. Jó lenne, ha akkor nyilatkozna - akár hasonlót is - ha már kipróbálta ôket. Az igaz, hogy tisztán nem érdemes odavinni az autót, de ez semmiben nem befolyásolja a végeredményt. Be kell látni, ahol autót szerelnek ott bizony olaj és egyéb kosz keletkezik. Én kifejezetten utálom ha koszos az autóm, de egy-egy szervizelés után részemrôl csak az a lényeg, hogy jól měködjön a járgányom! Magasról teszek rá, hogy koszos-e a měhely vagy az autó.

Inner Cirde, Al-fan
Köszi a segítséget!

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!