A motor (vagyis a hűtőfolyadék) bemelegedése nem függ a kiegészítő (utastéri) fűtéstől. Azt úgy képzeld el, mintegy hajszárítót a műszerfalban. Villannyal megy, 1 kW-os asszem.
Mármint ez úgy igaz, hogy csak "digitklíma" kezeli automatikusan. Ahol manuális klíma van, ott csak bizonyos esetben kapcsol be.
The electrical auxiliary air heater is activated:
- in the case of the 2C-Climatronic and Climatic: automatically via the CAN data bus; in the case of the heating system: if the occupants set the heating output to over 90% at the operating unit (analog signal),- if the water temperature is below 75°C, - if the engine speed is higher than 500 rpm, - if no load management system is active and - if the ECON button is not pressed.
De hogy az 1.6-osban van-e, azt nem tudom. A 2 literesekben alapból van jó pár éve az egész konszernen belül.
nekem egy 2011-es 1.6 crd motoros superbem van,és olyan problémám van hogy nagyon nehezen és lassan melegszik be az autó.
termosztátot már cseréltettem mert azt hittem az a baja,de semmi változás.
Ha jól tudom van benne elektromos rásegítéses fűtés is.lehet azzal van a baj?A számomra elérhető motortérben és a műszerfal oldalában lévő biztosítékokat már megnéztem de nem volt kimenve egyik sem.
Esetleg valakinek van valami ötlete hogy merre kutassak tovább?
Első autóvásárlás előtt állok és tanácsot szeretnék kérni. Nagy szerelmem a Superb mely a családomnak előnyös valasztàs lehetne. Első körben benzines autókat nézegettem a 2008 utáni szériából. Mennyire megbízhatóak 1,4 v. 1,8 TSI motorok? Mire figyeljek ha autót választok?
Nem is álltam neki kicseréli, mert jött tavasszal a jóidő és abba is maradt a kattogás. Azóta sem jött elő.
Esetleg a vezető ajtó zárjához valaki tippet? Szerda óta annyi változott, hogy az ablakemelő motor csatlakozójához ahogy megy a rengeteg vezeték, a csatkakozóba fújt wd40 annyit segített, hogy 10 ből egyszer nyílik a zár rendesen. Többi esetben csak járó motornál, de ezt pár sorral lejjebb már írtam.
Köszönöm szépen mindenkinek a segítőkész válaszát.
Közben én is próbáltam utána járni, és valaki azt mondta, hogy a kormánykapcsoló a ludas, azt kell kicserélni. (lehet ez lenne a jobbik, mert ezt 10ből megúsznám)
De a szerelőm is azt mondta (aki rohadt sok taxit szerel) hogy a vészindexnél található relé a rossz. Tehát én is inkább ebben hiszek, pláne ha ti is ezt mondjátok!
Esetleg egy kis szerelési útmutatót tudnátok adni, hogy hogyan kell kiszerelni a műszerfalból? Hátha nekem is helyrejönne ha megtisztogatnám...
Valóban kettő fajta van, a mezei, és a vonóhorog visszajelzős. Talán érdemesebb a PoHu-nál megvenni, ott a gyári 14eft. Bár sok értelme nincs, nem az a rossz.
Van egy elég érdekes és egyben bosszantó problémám.
2004-es Superb az alany.
Nem tudom, hogy az előzménynek van e hozzá köze, de azért hátha. Ezért leírom.
Feleségem kikapcsolta a riasztó belső érzékelőjét, hogy a gyerek miatt ne riasszon be az autó, amíg ő beugrik a pékségbe.
Az autót távirányítóval bezárta.
Innentől kezdve a vezető oldali ajtó zárja nem nyílik ki távirányítóval. Az összes többi ajtó nyílik.
Többször is próbáltam nyitni, zárni, de nem nyílik ez a zár. A távirányítóval lehúzattam az ablakokat és az ablakemelőnél lévő nyitó - záró gombbal is próbáltam nyitni a kocsit.
Rengeteg gombnyomásra sem nyitja a vezető ajtó zárját.
Addig jutottam, hogy anyós oldalról beülve elindítom a motort, járó motornál és csak akkor az ablakemelőnél lévő gombbal a 2 gombnyomásra kinyílik a vezető ajtó zárja is.
Innentől tök jó lenne a dolog, ha ezt a műveletet nem kéne minden alkalommal eljátszani.
A vezető ajtó zárszerkezete új. Szeptemberben volt cserés. A hibát 2 napja kezdte.
Villamossági szerelő adta a tanácsot, hogy 10 percre akkusaru le és majd utána jó lesz. Hát nem lett jó.
Esetleg valakinek ötlete? Találkozott már valaki hasonló problémával?
Erre válaszoltam, ugyanez volt a jelenség az en automnál is:
A másik gondom pedig, hogy irányjelzés után, mikor már visszaugrik az irányjelző kar a helyére, az a kattogó irányjelző hang még hallatszik. (amit mellesleg nem tudom, hogy honnan jön a hang, valahonnan a műszerfal közepétől). És ez a kattogó hang indexelés után nem feltétlenül szépen, az indexelés ütemében hallatszik, hanem sokkal gyorsabban. Erre a problémára tudna valaki valamilyen megoldást mondani?
Az igaz, hogy a vészvillogó kapcsoló az relével együtt van és lehet, hogy azt kéne kicseréljem?
Hűtőfolyadék csere alkalmával derült ki ,hogy nem jelez a szintjelző (nem jelez ha üres a kiegyenlítő tartály)!
Keresgéltem... és lehetséges ,hogy ugyan az a jeladója mint az ablakmosó szintjelzőjének? - csak azért mert előtte lehet meg cserélném , hogy biztosan az a hibás. -