Majdnem rápattantam az ajánlatra, de eszmebe jutott, hogy Johnny már intézi. Alig várom.
A hétvégén megmozdítottam Egont, a fekete kasztni és a tetőablak csodálatos kombináció kánikulában.
Tényleg, a hétvégén szerelgettem és bőszen fényképeztem. P tömítés, menetjavítás a henger oldalán című nyalánkságokat csináltam, persze a legnagyobb kánikulában, mert akkor alszanak a kölkök és az asszony. Ha gondoljátok írok egy beszámolót fényképekkel és tanácsokkal fűszerezve. Ez a P tömítés elég ravasz történet, sokszor tud ott úgy szivárogni a hűtővíz, hogy nem lehet látni, illetve elég macerás a bontás a cseréhez.Ha két igen szavazatot kapok a beszámoló megírásához, akkor nekikezdek gépelni, nem biztos, hogy rövíd lesz.
Ha lehúzod az ABS szenzor csatiját, akkor a szenzor felé menő kábelen kb 1000 ohmot kell mérned. Ha szakadt, akkor döglött a szenzor, ha jó az érték, akkor el kell kezdeni méregetni. Meg kell vizsgálni a ABS számítógép felé menő kábelt, ha kiad feszültséget, akkor jó, ha nem, akkor az a vonalon van a hiba.
Ha minden rendben van, akkor kell elővenni a szkópot, a szenzor felé ki kell adni egy segédfeszültséget egy relatív nagy (nemtom mekkora, még addig nem jutottam) ellenálláson keresztül, vagy falahogy belemérsz az áramkörbe, meg kell nézni, hogy pörgő keréknél milyen jelforma jelenik meg. Ha szép egyenletesen jönnek az impulzusok, akkor rendbe van, ha nem, akkor a jeladó tárcsa és a szenzor között túl nagy a hézag, kotyog valami, határon van a szenzor pozíció.
Ha jelformák jók és még mindig semmi, akkor vidd el szakihoz....
jah, láttam én is, de igazából az is jó lenne, évi max 1-2ekm megy bele. pár évet egy bontott is kibírna benne... nincs itt valakinek egy eladó bontott darab??
Zomborral kicseréltük a tetőablakot, a kiszedett tetőkárpit már meg van hámozva, le van alapozva, a fele már be van kenve zománcfestékkel, szeptemberre talán kész az új puha pamut bevonata is.
Most szerelőnél van amúgy az autó, mert elment a fékje, elfolyt a fékfolyadék, most körbe kell karmantyúzni, meg a hűtővíz is ömlik belőle olyan helyeken, ahol képtelen vagyok megjavítani (Félek megbontani az üzemanyag rendszert, a vízcső fölött, hogy hozzáférjek, meg hasonlók...).
Bármelyik angol webáruház (pl. PAddock, lrdirect, stb.) ad fékdobot.
Az ha elmegy, az nagyon határozott érzés, lényegében nem marad fék. Nem kicsit lesz rossz, hanem nagyon. Szinte semmi fék nem marad.
Ennek semmi köze az ABS-hez.
Azt már érdemes lenne mondjuk megnézni a workshopban.
Az ökölfejek tetején van egy kocka beöntőcsavar. Azt kell kitekerni. Amúgy meg hajtóműolajat (mondjuk 80w90) érdemes összekeverni grafitos zsírral, hogy éppen folyékony legyen.
Kellene egy kis segítség... 300tdi discovery-n megszűnt a fékrásegítés. vákum van, azt megnéztük. akkor valszeg a rásegítő dob halt meg? nincs valakinek egy db elfekvőben?? vagy honnan lehetne ilyet rendelni??
az első kerekeknél van valamiféle vezeték, gondolom az abs-é lenne, de amikor még volt rásegítés, akkor nem dolgozott az abs... szenzorokat ha kimérem, akkor milyen jelet kéne mérnem?? hova csatlakoznak a szenzorok??
más.. első futóműben az ökölfejeket mivel és hogyan kell feltölteni?
TÚRA! Gödöllői dombvidék! TÚRA! Már nagyon régen nem volt ilyen "szokásos" környékbeli túra, ezért én most szerveznék egyet. Időpont: Aug. 3 vagy 4 vagy 11, amelyik időpont a legtöbb kollegának jó. Kérek visszajelzést, kinek mikor jó. Útvonal: Veresegyház - Domonyvölgy - Vácegres - Váckisújfalu -
Püspökszilágy - katonai lőtér - Rád - Vácduka - Vácrátót - Őrbottyán - Veresegyház.
Találkozó: a visszajelzések alapján meghirdetett napon, 9:30-kor Veresegyházon a nagy körforgalomnál a gumis műhelyeknél. A körforgalom az ÖMV kútnál van, egyik irány benzinkút, másik Szada, harmadik fel a hegyre, a negyedik ki a lapályra, gumis műhelyek és autóbontók sorban, nincs fogalom, na ott gyűlünk. Infók: én ma (2013/07/27) bejártam az útvonalat. Erős 5 óra, kb. 60 km, de Rádig csak kb. 50 km. Figyelem: nagyon KARCOS, és nagyon POROS. Az erdős szakaszok még rendben, de a szántóföld szélén futó út nagyon poros. Tessenek a koszos légszűrőt elővenni és betenni, klímát rendberakni, hogy csukott ablaknál se főjetek (a karcos részeken bejön az ablakon a fél erdő), hűtőládát leporolni, beüzemelni, hogy legyen hűtőfolyadék az utasoknak is. Helyenként meg tudunk majd állni a falvakban a kocsmákban pihenni, inni, más helyeken pedig a gyerekeket kiengedni. Sár nincs. Egy gramm se. Csörlő, gumicsizma nem kell. Van viszont 2x200 m trükkös szakasz, ahol a sáros nyomvályú nagyon mély és kemény, de ugye csontszáraz, viszont ha valaki beleesik, akkor lehet, hogy húzni kell. Én simán végigmentem az AT-s gumikkal, egyszer beleesetem, de tolatással kijöttem, igaz, az felfele menet volt, és van egy másik "gyilkos" szakasz, lejtmenetben, ami még izgalmas. Aki akar, kiszállhat Rád után, onnan a 2/A visszavisz Pestre hamar. Vácdukától már aszfalton jövünk, én speciel végig fogok menni, mert Szadán végzek. Várom a visszajelzéseket. TÚRA! Gödöllői dombvidék! TÚRA!
Megcsináltam a hátsó szuszogót, igaz csak a tank fölé vezettem, de nem tervezek ilyen mélységű vízbe sem menni, nemhogy mélyebbe :)
A másik projekt az ökölfejek feltöltése volt. Vettem grafitos zsírt és 80W90 (GL5-ös) olajat.2 zsír:1 olaj arányban kevertem. Aztán elkezdtem fecskendővel belenyomkodni (A 60 ml-es fecskendőt 6-os üzemanyag csővel hosszabbítottam meg). A bal ökölfej külseje kicsit olajos volt, a jobb viszont csont száraz. Kicsit meglepődtem, amikor a jobb ökölfejbe belement kb. 4,5 dl kevert anyag, a balba pedig 4 dl. Ezt követően megtettem kemény 3 km-t és most már a jobb ökölfej külseje is olajos...
Egyébként nem nagyon szoktam autót szerelgetni, de jól esett kicsit foglalkozni Vele ;)