Még valami: A többi 25-30 Flirt mehetne a 120-ra, ill. a 80a-ra, ha marad, akkor a 100a-ra Monorig személynek.
A 200 Halbi Fehérvár-Tapolca személyeknek, Nagykanizsa, illetve Pécs térségébe(41 stb...) Továbbá az 1-es gyorsainak kiszolgálására. A Záhony-Tapolca; Záhony-Keszthely; Sátoraljaújhely-Nagykanizsa gyorsoknak is. A többi bármilyen távolsági forgalomba, elsősorban a Balaton környékére, de ésszerű lenne a 100-as vonalon is bevetni őket.
A 18 Desiro Esztergomba, a maradék pedig a 142-esre.
A többi USGYI pedig a szokásos helyre, ill. Délkör gyorsoknak. Akár szólóban.
IC-kre pedig nem Halbi vezérlőket tenni, hanem Bdyee kocsikat.
Amit helyeselnék, az egy Déli-Keleti IC lenne, 2-3 órás ütemben. Megállások, a forgalomnak megfelelően: Déli-Kelenföld-Pusztaszabolcs-Sárosd-Nagylók-Sárbogárd-Pincehely-Dombóvár-Kaposvár-Somogyszob-Csurgó-Gyékényes-Murakeresztúr-Nagykanizsa-Balatonszentgyörgy-Fonyód-Balatonboglár-Balatonlelle-Balatonföldvár-Siófok-Székesfehérvár-Gárdony-Kelenföld-Keleti.
Összeállítása lehetne 4 másodosztályú kocsi, illetve 2 Halbi, amiben biztosítják a pót-és helyjegy nélküli utazást. Vagy akár a 3 Samu is: A Keletiben úgy sincs idő nagyon a ki-be tologatásra.
Ez a vonat nem a Keleti és a Déli összeköttetését szolgálná ki!
Elmondtam a véleményem, és hogy mire gondolok. A kérdésekre szívesen válaszolok.
A minisztréium oldalán fent lévő tervezet minden IC-hez, még a szegediekhez is mutatja az étkezőkocsit. A kolozsváriakhoz is. Mindenhez.
Ez nem azt jelenti, hogy menetrendváltástól biztosítani akarják ott az étkezőkocsikat, hanem azt, hogy még nem tudták hová jut, hová nem, és minden IC vonathoz betették.
Olyanról meg szerintem álmodozni is felesleges, hogy a Tubes-Somogy majd Dombóvárig két étkezőkocsit cipel.
A tervezet az csak tervezet. Tavaly az összes délkörre terveztek 1 oszt. kocsit végül rájöttek, hogy "jéé nincs is annyi első osztályú kocsink...". A "Russzkaja ráketíj-t" meg már annyi helyre tervezik, hogy lassan az az érzésem minden M41-el kiszolgált vonalat képesek kiváltani nyamvadt 40 járművel. Persze ha csodát tudnak művelni... De ne annak rossz vége lenne :) Sm/Zeg gyors 3x4-4 Halbi egyezik.
Ha megnézed, a mostani Somogyhoz nincs olyan jel. Tehát nem biztosítják. Az a jel azért van ott, mert biztosítani akarják dec. 11-től. Étkezőkocsi nélkül pedig nem lehet. :)
Még a Desirokról. Eddig volt 23, kibírta a vasárnapi elvonásokat (Su-Saújhely IC, Sugovica Déli-Baja). Bajára 3 járt, Keletiből gondolom 2, vagy 3. Azaz maradt Esztergom felé 17, ami így is elég volt. Most még jött 8 darab, van 23+8 (31). Ha úgy kibírta, most is kifogja. Bőven elég lesz. Sőt, még akár pár foroghat is a 142-re.
Bár nem tudom, UZSGYI-val mi lesz. Hallani olyat is, hogy a Délkör-gyorsok azok lesznek. A tapolcai kiesést (9 Desiro)-t, elbírna még az esztergomi oldal. Bajára meg lehetne 2X4 IP, 2X4 Bz, 2X2 UZSGYI, 2X2 Desiro, ami jut. De mozdonyos vonat semmi képpen.
Kaposvár felé a Déliből vasárnap menni fog Nagykanizsára gyors. Egyetlen egy járat. Úgyhogy nem lehet 2X4. Az IC-k:
Tubes-Somogy: lehetne akár csatolt Samu, egyik Pécsre, másik Nagykanizsára. Kapos IC meg lehetne a 3. Bár a háromból 1 javítás alatt. Ezzel az a gond, hogy a jövő évi menetrendben meg van hirdetve étkezőkocsi, ami a Samuban nincs. Lehetne a Tubes-Somogy 10 kocsi, 6 Pécsre (4 másodosztály, 1 étkező, 1 első osztály), 4 Kanizsára (2 másodosztály, 1 étkező, 1 első osztály). Ez kihasználásnak is megfelel, bár nem tudom, hogy a Tubessel mennyien járnának. A Kaposra elég lenne 3 másodosztály, meg egy étkező. Szerintem első osztály nem fontos rá.
Délitől Kaposváron át Kanizsáig hosszú utat tesz meg a vonat. Gondolj anno. a gyékényesi gyorsra, tömve volt az a 3-4-5 kocsi. Akkor Sm-Zeg-re lehet 3X8 Halbi is, de ugye még ott van Citadella. Szerintem elég bőven a 2X8. Citadella mondjuk 5 szlovén kocsi, Halbiból meg 4. Természetesen lehet Bajára járatni USGYI-kat is, de nem érné meg. A jármű 100-as, a pálya Bogárdig 120-as. Tapolca felé detto. Ésszerű lenne az általam említett vonalakon a Desiro, Esztergom elbír pár USGYI-t.
Számoljunk: 66 Halbi, legyen 80, tartalék, tb... Csúcsidőben 24 Flirt, de legyen 35 (MÁV)... Csúcsidőn kívül 18 Flirt, legyen 25 12 Desiro, vagy 8 Desiro 4 IP...
Ez ésszerű lenne. Marad 25-30 Flirt, 220 Halbi, 20 Desiro. Azokkal meg lehetne osztozni akárhova. Akár erősítésnek is.
:((( Pont akkor nem megy IC Soproba, amikor a legkevesebb az utas! Azaz pont a kevés utasnak indítanál IC-t, így üres lenne a vonat, és meg lehetne szüntetni, és lesni, mint borjú az új kapura, hogy hová tűntek az utasok??? :(((
Kaposvárra is a kevés utasnak az átszállás és a sz*r pálya az oka.
Mivel Sopron indulás és Győr indulás között 1:10 perc van (Csornai akasztással); Pápa és Győr indulás között a menetirányváltással együtt meg 50 perc, ezért hozzáadok az induláshoz 20 percet.
Tehát nézzük a lyukakat!
Bp: 8:10 12:10 18:10 Pápa: 7:30 11:30 17:30
Biztos, hogy ezek az időpontok a legjobbak a pápaiaknak?
"Nem. Az előnye ott jön ki a mozdonyos vonathoz képest, ahol sűrű a megállótávolság, sokszor kell lassítani, és gyorsítani. A győri vonatokra ez nem áll."
De. A Flirt nem csak jobban lassít és gyorsít, de gyorsabban is tud menni, mint a mozdonyos vonat. Tatabánya-Győr között egész sokat kell meg-megállni, és az egész vonalon elég gyorsan lehet menni, tehát mindkettőt ki tudja használni. Mondj még olyan helyet a hálózaton, ahol mindkettőt ki lehet használni.
Ahol sok km-t tud menni, ott érvényesül igazán. Hát az 1-es zónázóiban sokat tudna menni.
Nem. Az előnye ott jön ki a mozdonyos vonathoz képest, ahol sűrű a megállótávolság, sokszor kell lassítani, és gyorsítani. A győri vonatokra ez nem áll. :-)
"Ebből nekem bizony az jön le, hogy Tatabányai zónahatár csak motorvonattal kivitelezhető, mozdonyos vonattal nem."
Működhet a tatabányai zónahatár mozdonyos vonattal is, de nem mindegy milyennel :) Az egésznek a másik rákfenéje az, hogy a menetvonalhuzogatósdi felettébb szubjektív szakma, pedig azt várná a józan ész, hogy nem az. Azért is jobb Flirtben gondolkodni, mert akkor van a rendszerben tartalék is (ami sajnos elengedhetetlenül fontos), plusz a párral lentebb írott érvek, - és amiket még tartogatok :)
rutthin "De ne legyenek FLIRT-ök az 1-es vonal gyorsai!
Ez nagy visszafejlődés lenne. Ez egy elővárosi motorvonat, nem távolsági gyorsokba való. Egy WC ott nem lenne elég, nincs benne 1.osztály, és kényelmetlen hosszabb távon, hogy csak néhány dolgot említsek." Szegény egriek. Ők is tüntethetnének, hogy a by-os miskolci szerelvényeket akarják.
"hány perc menetidőnyereség miatt kellene lemondani a 10-es felé továbbvitel lehetőségéről?"
Attól nagyon függ, hogy milyen relációban nézzük. Pápára IC-t is vinnék, a soproni IC-k lyukjaiban, tehát kapásból fél órát nyerne Pápa, és órás IC-ütemet Győr. Ennek vkm bázisa szinte a Tatabánya-Komárom közötti felesleges duplikációból "kijönne". (A többiektől bocs, hogy le mertem az istenkáromlással felérő vkm szót) Ezek után nem hiányozna Győrnek a halbis gyorsvonat, még akkor sem, ha nem lennének buszok. És, mivel tudom, hogy többen szeretik ezt hallani, leírom, hogy azért is jó lenne oda a FLIRT-ös zónázó, mert érvényesülne a Desiro, bocs, FLIRT-hatás is :))))
"Meg gondolom olcsóbb is lenne a Flirt, de mivel máshol is mozdonyos vonatot váltana ki, ez igaz bárhol."
Ahol sok km-t tud menni, ott érvényesül igazán. Hát az 1-es zónázóiban sokat tudna menni.
"ne legyenek FLIRT-ök az 1-es vonal gyorsai! Ez nagy visszafejlődés lenne. Ez egy elővárosi motorvonat, nem távolsági gyorsokba való."
Egerbe jó?...
"Egy WC ott nem lenne elég"
Eger felé elég 1-1 WC...
"nincs benne 1.osztály"
Majd ülnek a vasutasok a másodosztályon :)
"Szerbiában Újvidék akkora város, mint Szolnok! Kb. ugyanannyira van Belgrádtól, mint Sl., Budapesttől. És képzeld el, van összesen 4 pár gyors, meg 4 pár személyvonat (amiből 1 pár le van mondva) a két város között. Akkor Szolnokról Budapestre is elég lenne ennyi vonat? Ugye nem..."
Nem! Legyen annyi vonat Belgrádból Újvidékre, mint Budapestről Szolnokra. Feltéve, hogy - Újvidékre is két párhuzamos vonal megy Belgrádból, - mindkettő kétvágányú és villamosított - mindkettő egy fontos belföldi-nemzetközi vonal, sok nemzetközi vonattal, - Újvidékről szolgálják ki Belgrád elővárosi forgalmát. - nincs autópálya - ugyanolyan finanszírozási, mobilitási, közlekedéspolitikai stb. körülmények vannak. Így már hasonlítana a két reláció. Enélkül szócséplés folyt köv.
"nem látom értelmét a további vitának a kérdésben!"