Keresés

Részletes keresés

M41 2180 Creative Commons License 2009.10.25 0 0 27708
Nem rossz, de ne állítsd meg a 40-esen annyi helyen.
Előzmény: vasutasadam (27706)
vasutasadam Creative Commons License 2009.10.25 0 0 27707
Még valami: A többi 25-30 Flirt mehetne a 120-ra, ill. a 80a-ra, ha marad, akkor a 100a-ra Monorig személynek.

A 200 Halbi Fehérvár-Tapolca személyeknek, Nagykanizsa, illetve Pécs térségébe(41 stb...) Továbbá az 1-es gyorsainak kiszolgálására. A Záhony-Tapolca; Záhony-Keszthely; Sátoraljaújhely-Nagykanizsa gyorsoknak is. A többi bármilyen távolsági forgalomba, elsősorban a Balaton környékére, de ésszerű lenne a 100-as vonalon is bevetni őket.

A 18 Desiro Esztergomba, a maradék pedig a 142-esre.

A többi USGYI pedig a szokásos helyre, ill. Délkör gyorsoknak. Akár szólóban.

IC-kre pedig nem Halbi vezérlőket tenni, hanem Bdyee kocsikat.
vasutasadam Creative Commons License 2009.10.25 0 0 27706
Amit helyeselnék, az egy Déli-Keleti IC lenne, 2-3 órás ütemben.
Megállások, a forgalomnak megfelelően:
Déli-Kelenföld-Pusztaszabolcs-Sárosd-Nagylók-Sárbogárd-Pincehely-Dombóvár-Kaposvár-Somogyszob-Csurgó-Gyékényes-Murakeresztúr-Nagykanizsa-Balatonszentgyörgy-Fonyód-Balatonboglár-Balatonlelle-Balatonföldvár-Siófok-Székesfehérvár-Gárdony-Kelenföld-Keleti.

Összeállítása lehetne 4 másodosztályú kocsi, illetve 2 Halbi, amiben biztosítják a pót-és helyjegy nélküli utazást.
Vagy akár a 3 Samu is: A Keletiben úgy sincs idő nagyon a ki-be tologatásra.

Ez a vonat nem a Keleti és a Déli összeköttetését szolgálná ki!

Elmondtam a véleményem, és hogy mire gondolok. A kérdésekre szívesen válaszolok.
FOMA Creative Commons License 2009.10.25 0 0 27705
"Szóval ez szerintem nem jelent semmit a kocsiösszeállításokra vonatkozóan."

Persze, hogy nem. Az étkezők egy részére van szerződés, más részére még nincs.
Előzmény: Nandesz2 (27699)
Nandesz2 Creative Commons License 2009.10.25 0 0 27704
A minisztréium oldalán fent lévő tervezet minden IC-hez, még a szegediekhez is mutatja az étkezőkocsit. A kolozsváriakhoz is. Mindenhez.

Ez nem azt jelenti, hogy menetrendváltástól biztosítani akarják ott az étkezőkocsikat, hanem azt, hogy még nem tudták hová jut, hová nem, és minden IC vonathoz betették.

Olyanról meg szerintem álmodozni is felesleges, hogy a Tubes-Somogy majd Dombóvárig két étkezőkocsit cipel.
Előzmény: vasutasadam (27700)
vasutasadam Creative Commons License 2009.10.25 0 0 27703
Igen.
Előzmény: V43 1305 (27701)
M41 2180 Creative Commons License 2009.10.25 0 0 27702
A tervezet az csak tervezet. Tavaly az összes délkörre terveztek 1 oszt. kocsit végül rájöttek, hogy "jéé nincs is annyi első osztályú kocsink...".
A "Russzkaja ráketíj-t" meg már annyi helyre tervezik, hogy lassan az az érzésem minden M41-el kiszolgált vonalat képesek kiváltani nyamvadt 40 járművel. Persze ha csodát tudnak művelni... De ne annak rossz vége lenne :)
Sm/Zeg gyors 3x4-4 Halbi egyezik.
Előzmény: vasutasadam (27700)
V43 1305 Creative Commons License 2009.10.25 0 0 27701

Déli-Sm-Zeg gyors: 2X4-4 Halbi (4 Sm-re, 4 Zeg-re)

Meg még a 4+Citadella ugye?

Előzmény: vasutasadam (27692)
vasutasadam Creative Commons License 2009.10.25 0 0 27700
Ha megnézed, a mostani Somogyhoz nincs olyan jel. Tehát nem biztosítják. Az a jel azért van ott, mert biztosítani akarják dec. 11-től. Étkezőkocsi nélkül pedig nem lehet. :)

Még a Desirokról.
Eddig volt 23, kibírta a vasárnapi elvonásokat (Su-Saújhely IC, Sugovica Déli-Baja). Bajára 3 járt, Keletiből gondolom 2, vagy 3. Azaz maradt Esztergom felé 17, ami így is elég volt. Most még jött 8 darab, van 23+8 (31). Ha úgy kibírta, most is kifogja. Bőven elég lesz. Sőt, még akár pár foroghat is a 142-re.
Előzmény: Nandesz2 (27699)
Nandesz2 Creative Commons License 2009.10.25 0 0 27699
Abban a tervezetben minden vonathoz, ami IC be van rakva az étkezőkocsi jel.

Szóval ez szerintem nem jelent semmit a kocsiösszeállításokra vonatkozóan.
Előzmény: vasutasadam (27697)
vasutasadam Creative Commons License 2009.10.25 0 0 27698
Bár nem tudom, UZSGYI-val mi lesz. Hallani olyat is, hogy a Délkör-gyorsok azok lesznek. A tapolcai kiesést (9 Desiro)-t, elbírna még az esztergomi oldal. Bajára meg lehetne 2X4 IP, 2X4 Bz, 2X2 UZSGYI, 2X2 Desiro, ami jut.
De mozdonyos vonat semmi képpen.
Előzmény: vasutasadam (27696)
vasutasadam Creative Commons License 2009.10.25 0 0 27697
Kaposvár felé a Déliből vasárnap menni fog Nagykanizsára gyors. Egyetlen egy járat. Úgyhogy nem lehet 2X4.
Az IC-k:

Tubes-Somogy: lehetne akár csatolt Samu, egyik Pécsre, másik Nagykanizsára. Kapos IC meg lehetne a 3. Bár a háromból 1 javítás alatt. Ezzel az a gond, hogy a jövő évi menetrendben meg van hirdetve étkezőkocsi, ami a Samuban nincs. Lehetne a Tubes-Somogy 10 kocsi, 6 Pécsre (4 másodosztály, 1 étkező, 1 első osztály), 4 Kanizsára (2 másodosztály, 1 étkező, 1 első osztály). Ez kihasználásnak is megfelel, bár nem tudom, hogy a Tubessel mennyien járnának.
A Kaposra elég lenne 3 másodosztály, meg egy étkező. Szerintem első osztály nem fontos rá.
Előzmény: M41 2180 (27695)
vasutasadam Creative Commons License 2009.10.25 0 0 27696
Délitől Kaposváron át Kanizsáig hosszú utat tesz meg a vonat. Gondolj anno. a gyékényesi gyorsra, tömve volt az a 3-4-5 kocsi. Akkor Sm-Zeg-re lehet 3X8 Halbi is, de ugye még ott van Citadella. Szerintem elég bőven a 2X8. Citadella mondjuk 5 szlovén kocsi, Halbiból meg 4. Természetesen lehet Bajára járatni USGYI-kat is, de nem érné meg. A jármű 100-as, a pálya Bogárdig 120-as. Tapolca felé detto. Ésszerű lenne az általam említett vonalakon a Desiro, Esztergom elbír pár USGYI-t.
Előzmény: M41 2180 (27695)
M41 2180 Creative Commons License 2009.10.25 0 0 27695
Ja! És nem sok Kapsvár felé az 1x8? Miért nem jó a 2x4 vagy a 2x6?
Esztergomba meg visszaviszed a Bz-ket vagy a Csörgős ingát?
Előzmény: vasutasadam (27692)
M41 2180 Creative Commons License 2009.10.25 0 0 27694
Hogy lesz neked elég a 2 szerelvény az Sm/Zeg gyorsokra 2 órás ütemben??? Vagy akarsz hagyományos kocsikat is járatni?
Előzmény: vasutasadam (27692)
V43 1305 Creative Commons License 2009.10.25 0 0 27693
Ez jó nekem be jön.

De hogy a MÁV-nál is ilyen meg szülessen, ahhoz még kell sok,sok év.

Előzmény: vasutasadam (27692)
vasutasadam Creative Commons License 2009.10.25 0 0 27692
Az én szerény terveim:



Pusztaszabolcs-Pécs személy: 3X2 Flirt

Pécs-Déli gyors: 3X6 Halbi

Dunaújváros-Déli személy: csúcsidőben 3X2 Flirt, csúcsidőn kívül 1X3

Déli-Kanizsa-Kh gyors: 3X4-4 HALBI (4 Kh-ra, 4-NK-ra)

Déli-Marton személy: 2X1Flirt

Déli-Tapolca gyors: 2X3 Desiro

Déli-Baja gyors: 2X2 Desiro, vagy 2X4 IP/BZ

Déli-Dombóvár-Kaposvár-Kanizsa gyors: 1X8 Halbi

Déli-Fehérvár személy: csúcsidőben 3X2, csúcsidőn kívül 3X1 Flirt

Déli-Siófok személy: 2X1 Flirt

Déli-Sm-Zeg gyors: 2X4-4 Halbi (4 Sm-re, 4 Zeg-re)

Déli-Sv-Tp-Cell-Sm gyors: 1X2 Desiro

1-es vonal: 4X2 Flirt



Számoljunk:
66 Halbi, legyen 80, tartalék, tb...
Csúcsidőben 24 Flirt, de legyen 35 (MÁV)...
Csúcsidőn kívül 18 Flirt, legyen 25
12 Desiro, vagy
8 Desiro 4 IP...


Ez ésszerű lenne. Marad 25-30 Flirt, 220 Halbi, 20 Desiro.
Azokkal meg lehetne osztozni akárhova. Akár erősítésnek is.
v_peti Creative Commons License 2009.10.25 0 0 27691
:((( Pont akkor nem megy IC Soproba, amikor a legkevesebb az utas! Azaz pont a kevés utasnak indítanál IC-t, így üres lenne a vonat, és meg lehetne szüntetni, és lesni, mint borjú az új kapura, hogy hová tűntek az utasok??? :(((

Kaposvárra is a kevés utasnak az átszállás és a sz*r pálya az oka.

Tehát Pápa:
Bp-Szhely/Sopron IC-k:

6:10 10:10 14:10 16:10 19:10

Szhely/Sopron IC-k (Sopronból):
6:15 9:10 13:10 15:10 19:10

Mivel Sopron indulás és Győr indulás között 1:10 perc van (Csornai akasztással); Pápa és Győr indulás között a menetirányváltással együtt meg 50 perc, ezért hozzáadok az induláshoz 20 percet.


Tehát nézzük a lyukakat!

Bp: 8:10 12:10 18:10
Pápa: 7:30 11:30 17:30

Biztos, hogy ezek az időpontok a legjobbak a pápaiaknak?





Előzmény: Carpy (27683)
Carpy Creative Commons License 2009.10.25 0 0 27690
"Egyébként honnan vennéd el a Flirtöket ehhez?"

Van honnan elvenni, és nem is kell sokat.

"Vagy veszel még a Startnak?"

Vettem már neki eleget :)

"Nem. Az előnye ott jön ki a mozdonyos vonathoz képest, ahol sűrű a megállótávolság, sokszor kell lassítani, és gyorsítani. A győri vonatokra ez nem áll."

De. A Flirt nem csak jobban lassít és gyorsít, de gyorsabban is tud menni, mint a mozdonyos vonat. Tatabánya-Győr között egész sokat kell meg-megállni, és az egész vonalon elég gyorsan lehet menni, tehát mindkettőt ki tudja használni. Mondj még olyan helyet a hálózaton, ahol mindkettőt ki lehet használni.
Előzmény: r1232 (27689)
r1232 Creative Commons License 2009.10.25 0 0 27689
Egyébként honnan vennéd el a Flirtöket ehhez? Vagy veszel még a Startnak?
Előzmény: Carpy (27685)
r1232 Creative Commons License 2009.10.25 0 0 27688
Ahol sok km-t tud menni, ott érvényesül igazán. Hát az 1-es zónázóiban sokat tudna menni.

Nem. Az előnye ott jön ki a mozdonyos vonathoz képest, ahol sűrű a megállótávolság, sokszor kell lassítani, és gyorsítani. A győri vonatokra ez nem áll. :-)
Előzmény: Carpy (27683)
r1232 Creative Commons License 2009.10.25 0 0 27687
Egerbe jó?...

Oda sem jó.

Eger felé elég 1-1 WC...

Ott sem elég...

Egyébként meg meg kell nézni, az üzemengedélyüket mire kapták...
Előzmény: Carpy (27682)
Carpy Creative Commons License 2009.10.25 0 0 27686
"A zónázó megállításának Bián csak akkor van értelme, ha a busz ráhord/elhord"

Szerintem anélkül is van, lásd a "jobb oldali" grafikonokat.

"a _jelenlegi_ busz menetrendi struktúrával csak a Tatabányai zónahatárnál jön ki a buszos rá/elhordás Bián."

Miért is? (Még mielőtt buszriadót rendelnek el, válaszolhatsz az ITF topicban is)

"Ennyi erővel lehetne Bicske Alsó is"

Lehetne éppen, de az már helyi, és nem helyközi közlekedés :)
Előzmény: bodecsabi (27668)
Carpy Creative Commons License 2009.10.25 0 0 27685
"Ebből nekem bizony az jön le, hogy Tatabányai zónahatár csak motorvonattal kivitelezhető, mozdonyos vonattal nem."

Működhet a tatabányai zónahatár mozdonyos vonattal is, de nem mindegy milyennel :)
Az egésznek a másik rákfenéje az, hogy a menetvonalhuzogatósdi felettébb szubjektív szakma, pedig azt várná a józan ész, hogy nem az.
Azért is jobb Flirtben gondolkodni, mert akkor van a rendszerben tartalék is (ami sajnos elengedhetetlenül fontos), plusz a párral lentebb írott érvek, - és amiket még tartogatok :)
Előzmény: bodecsabi (27674)
Excelsior84 Creative Commons License 2009.10.25 0 0 27684
rutthin
"De ne legyenek FLIRT-ök az 1-es vonal gyorsai!

Ez nagy visszafejlődés lenne. Ez egy elővárosi motorvonat, nem távolsági gyorsokba való. Egy WC ott nem lenne elég, nincs benne 1.osztály, és kényelmetlen hosszabb távon, hogy csak néhány dolgot említsek."
Szegény egriek. Ők is tüntethetnének, hogy a by-os miskolci szerelvényeket akarják.
Carpy Creative Commons License 2009.10.24 0 0 27683
"(Halbi ugye csak 140?)"

Giganttal tán csak 130.

"hány perc menetidőnyereség miatt kellene lemondani a 10-es felé továbbvitel lehetőségéről?"

Attól nagyon függ, hogy milyen relációban nézzük. Pápára IC-t is vinnék, a soproni IC-k lyukjaiban, tehát kapásból fél órát nyerne Pápa, és órás IC-ütemet Győr. Ennek vkm bázisa szinte a Tatabánya-Komárom közötti felesleges duplikációból "kijönne". (A többiektől bocs, hogy le mertem az istenkáromlással felérő vkm szót)
Ezek után nem hiányozna Győrnek a halbis gyorsvonat, még akkor sem, ha nem lennének buszok.
És, mivel tudom, hogy többen szeretik ezt hallani, leírom, hogy azért is jó lenne oda a FLIRT-ös zónázó, mert érvényesülne a Desiro, bocs, FLIRT-hatás is :))))

"Meg gondolom olcsóbb is lenne a Flirt, de mivel máshol is mozdonyos vonatot váltana ki, ez igaz bárhol."

Ahol sok km-t tud menni, ott érvényesül igazán. Hát az 1-es zónázóiban sokat tudna menni.
Előzmény: gabor144 (27672)
Carpy Creative Commons License 2009.10.24 0 0 27682
"ne legyenek FLIRT-ök az 1-es vonal gyorsai! Ez nagy visszafejlődés lenne. Ez egy elővárosi motorvonat, nem távolsági gyorsokba való."

Egerbe jó?...

"Egy WC ott nem lenne elég"

Eger felé elég 1-1 WC...

"nincs benne 1.osztály"

Majd ülnek a vasutasok a másodosztályon :)

"Szerbiában Újvidék akkora város, mint Szolnok! Kb. ugyanannyira van Belgrádtól, mint Sl., Budapesttől. És képzeld el, van összesen 4 pár gyors, meg 4 pár személyvonat (amiből 1 pár le van mondva) a két város között.
Akkor Szolnokról Budapestre is elég lenne ennyi vonat? Ugye nem..."

Nem! Legyen annyi vonat Belgrádból Újvidékre, mint Budapestről Szolnokra.
Feltéve, hogy
- Újvidékre is két párhuzamos vonal megy Belgrádból,
- mindkettő kétvágányú és villamosított
- mindkettő egy fontos belföldi-nemzetközi vonal, sok nemzetközi vonattal,
- Újvidékről szolgálják ki Belgrád elővárosi forgalmát.
- nincs autópálya
- ugyanolyan finanszírozási, mobilitási, közlekedéspolitikai stb. körülmények vannak.
Így már hasonlítana a két reláció. Enélkül szócséplés folyt köv.

"nem látom értelmét a további vitának a kérdésben!"

Na ebben tökéletesen igazad van :)




Előzmény: rutthin (27673)
Carpy Creative Commons License 2009.10.24 0 0 27681
"...attól, hogy Bia környékén van a csúcs, még nem jelenti azt, hogy a zónázónak is meg kell állnia..."

Nem is én mondtam ilyet...
Különbenis, a másik táblázatot nézd! :)
Előzmény: mcg (27667)
Carpy Creative Commons License 2009.10.24 0 0 27680
Ez? Rosszmájúság.
Előzmény: Törölt nick (27679)
mcg Creative Commons License 2009.10.24 0 0 27678
A 10-esen a személyvonat nem igazán nyújt többet a gyorsnál...ráadásul napközben a személyek túlzott kapacitásúnak tűnnek, míg a gyorsok nem...

Személyvonatnak Ménfőcsanak esetében lenne értelme, új megállóval a lakóparknál, ami mehetne nyugodtan óránként ki Győrből Csanakig...

Utána érdemi megálló Gyömöre-Tét, amit a gyors kiszolgál...,
Vaszar, Gecse-Gyarmat, Szerecseny lehet problémás, de előbbiekből több a Pápára ingázó...


Előzmény: v_peti (27676)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!