Fentrol.hu oldalon pont nincs '75 körüli kép, 73, meg 80-as évekbeli van, de ott sejthető hogy a kicsint lentebb berakott képen bekarikázott rész alatti, pár fával megspékelt terület lehetett az.
A Pizo kolléga által előzőleg betett linken látható műholdképen jobban megnézhető (mint a fix képen), bár ez már sokkal újabb kép, mint amikor még működött ez az azóta megszűnt bánya/szemétlerakó. (Szemeretelpről át kell húzni a képet Ferihegyre.)
A képet kinagyítva jól látható az I. pálya vége, mellette a füves sáv, a füves sáv mellett a (töredezett) üzemi út, ami egy darabig közvetlen a kerítés mellett fut. (A repülőtér kerítése mellett kívülről is van egy földes közút.) Ha balról jobbra haladunk, akkor látható, hogy egy idő után az üzemi út mellől a kerítés vonala eltávolodik. Ez nagyjából ott kezdődik, ahol jobboldalt az a bekötőútcsonk van. (Ha jól emlékszem ott egy navigációs antenna és egy meteorológiai mérőpont volt/van.) Ezután a kerítés és az üzemi út között egy füves terület látható, ott volt régen a bánya. Az üzemi úton -balról jobbra haladva- a bánya utolsó használatos bejárata a jobb kézre eső bekötőútcsonk és az üzemi út enyhe balkanyarjának kezdete között balra volt, nagyjából e két pont között kétharmadánál-felénél.
Nem biztos, hogy ugyan arra gondolunk, de Ferihegyen volt egy valamikori bánya, ahol egyéb szemét mellett rengeteg repülőgép alkatrész is ki volt dobva. Azt nem hiszem, hogy oda temettek volna el IL-18-at egyben.
Megpróbálom érthetően körülírni. Az üzemi úton Ferihegy I. termináltól elindulva, az I. kifutópálya Pest felöli végét megkerülve, a Kertészet (vagy ha úgy tetszik a Torony) felé haladva, de az előtt, a "Rákosborzasztó" felöli oldalon volt (már régen nem használják) ez a bánya, ahova (elméletileg a veszélyes hulladékokon kívül) a repülőtér mindenféle hulladékát elhelyezték, a volt bánya feltöltése céljából. (Akkoriban a Jármű o.-ról mi is oda hordtuk a szemetet.) Ez a bánya és bejárata a repülőtér kerítésén belül volt.
Arra viszont én is úgy emlékszem, hogy a szemeretelepi roncstelepen volt egyszer egy leselejtezett/megbontott IL-18-as, de tudomásom (és emlékeim) szerint azt szétvágták darabokra.
Szerintem nincs sok realitása annak, hogy ott tényleg elástak buszokat. Meg egyáltalán, ekkora buszmennyiségekhez mekkora gödör kellett volna, még ha egyébként összelapították volna a buszokat, akkor is. Csernobil kapcsán lehet olvasni valami olyasmit hogy a legszennyezettebb járműveket elásták Rassokha-ban és hasonló helyeken, a többit meg csak sorban leállították. De szerintem a szóban forgó magyar buszbontó telepnél ekkora hely se lett volna, ott vágták és vitték kohóba őket. Az persze nem kizárt hogy lehetnek a földben különféle vasdarabok.
Itt OFF, de időkapszulaként amerikában csináltak olyat hogy elástak egy új autót valami városban, aztán 50 év múlva előszedték, de azt nem simán elföldelték, hanem egy betonozott, kvázi pincébe, csak aztán jól beázott.
Nagy pakura tavak is voltak ott, emellett kerozinnal is szennyezett volt a talaj sokáig. Mára nagyrészt felszámolták, de nem hiszem, hogy jó ötlet ott ásni.
Van annak bármi reális esélye, hogy egyáltalán HAGYJÁK ott ásni az illetőt? (Mi van jelenleg a telep helyén?) Amúgy... Ha 1970-es évek közepén bármi a föld alá került ott, akkor lassan 50 év után sok abból nem maradt... :-( Ettől függetlenül érdekes kihívás lenne és megmosolyogtató volna 1-1 Ikarus relikviát találni. :-)
Köszönöm az infókat! Hálából egy másik ikonikus filmkocka a Lacika c. múviból, aminek a végén egy nem ma barnult srác ellop egy Ikarust de gyorsan megy és megcsúszik, a busz egy szakadékba pottyan. Ez is szokott kérdés lenni Ikarus kapcsán.