Keresés

Részletes keresés

0l0 Creative Commons License 2015.11.19 0 0 671

Egy szögvas keret amibe az üveg megy, két zsinórnyival kisebb az üvegen belül ami le is szorítja azt 5 mm-rel kisebb anyagból. A két keret közé zsinór az üveg köré is meg a szélekre is. A tok meg szintén szögvas, ami éppen beilleszkedik a zsinóros falcba. Ez jutott eszembe most hirtelen.

Légbevezető meg gondolom nem kell rá, így lehet tiszta üveges :-)

Előzmény: 4karikas (670)
4karikas Creative Commons License 2015.11.19 0 0 670

A gugleeban már keresgéltem de nekem is ez a 70*50 méret kellene és ekkorát nem találtam meg kellene még le egy hamuzóajtó és fentre egy tisztító de azt még nem találtam ki mekkorát. Ja és olyan kell ami tökéletesen zár mert külső levegő bevezetést akarok. Lehet marad a hegesztés zártszelvény szögvas kombin gondolkodtam csak azt nem tudom még hogy hogyan rakjam bele a tömítőzsinort.

Előzmény: sur5al (669)
sur5al Creative Commons License 2015.11.19 0 0 669

Mekkora kellene? Gug Lee a barátod: https://www.google.it/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&espv=2&ie=UTF-8#q=k%C3%A1lyha+ajt%C3%B3

 

Mi hegesztettük szögvasból (kb. 70x50cm) és nem lett kajla, de nagyon precíziós mutatvány.

 

Előzmény: 4karikas (668)
4karikas Creative Commons License 2015.11.19 0 0 668

Sziasztok. Légtömör kandalló ajtót hol lehetne venni amit már csak be kell építeni a kályha elejbe. Magam nem akarok nekiállni hegeszteni mert félek kajla lesz.

sur5al Creative Commons License 2015.03.18 0 0 667

Hát, leírtam már.:D Nekem nyitott van, mert házi remekművet alkottam, nem kötném zártba akkor sem, ha én hegesztettem volna. Vagy főleg akkor nem.:D Ha gyári lenne, akkor mehet a zárt, egyszerűbb talán, bár ki tudja? Szerintem a nyitott olcsóbb. Beruházásilag. A plusz egy keringető viszont hátrány. Bár nekem a nyitott/zárt összekötés miatt a védelemhez nem kell keverőszelep, megteszi ezt a vezérlés. Ahogy az Edil oldalán is látod a kapcsolások között. Össze kellene írni melyikhez mi kell pontosan.

Előzmény: franyo01 (663)
sur5al Creative Commons License 2015.03.18 0 0 666

Igen, ez teljesen jó jel. Asszem én egy kis kályhát vennék talán.

Előzmény: franyo01 (662)
franyo01 Creative Commons License 2015.03.10 0 0 665

Köszi , akkor ha odáig eljutok , zárt rendszerre fogok törekedni !

Előzmény: ronkovik (664)
ronkovik Creative Commons License 2015.03.09 0 0 664

Ha zárt a radiátoros rendszered, és nincs sok helyed akkor a kandi is legyen zárt rendszerre köthető, persze beépített biztonsági hőcserélővel. Ha összehasonlítod a zárt és a nyitott kandi+ hőcserélő stb. árát, akkor kb. egálban leszel.

A hosszútávú üzemeltetése a zártnak olcsóbb, lásd nem kell 2 szivattyúnak mennie.

Előzmény: franyo01 (663)
franyo01 Creative Commons License 2015.03.09 0 0 663

Mit tanácsolnál zárt tágulási tartályos gázkazán mellé ? zárt vagy nyitott rendszert? Biztonság , esztétika , és ár arányában ...

Előzmény: sur5al (661)
franyo01 Creative Commons License 2015.03.09 0 0 662

Oks értem , ettől tartottam én is , hogy határon vagyok , bár az valahol jó is , mert nem fűtöm az eget ... :)

 

Megnézem majd hogyan jönnék ki jobban , egy gyári vízteres kiskályhával , vagy vízteres kandallóval . 65 m2- t kell befűteni , így nem is kell túl nagy kályha , a radiátorok meg ugye már adottak ...

Előzmény: sur5al (660)
sur5al Creative Commons License 2015.03.07 0 0 661

Egyrészt a teljesítményére.:D Nem akkora kell belőle, mint a gázkazán.:D Nem tudod ugyanis olyan széles határok között állítani. Fontos paraméter még a víz/levegő oldali teljesítmény aránya.

 

A bekötés is fontos dolog. Két eset van:

1. köthető zártba. Ekkor van benne hűtőkör, kell külső, zárt tágulási, biztonsági szelep hőre és nyomásra, automata utántöltő, automata hűtés. Itt az automata mindkét esetben villamos segédenergia nélkül működőt jelent.

2. nem köthető zártba. Nincs benne hűtőkör, kell külső, nyitott, 4 vezetékes tágulási, biztonsági szelepek, utántöltő és egy (általában külső) hőcserélő. A hőcserélő egyik oldalán a nyitott kandalló, a másikon a gázkazán a radiátorokkal. Nekem pont így van. Egyel több keringető kell így (kandalló-hőcserélő, hőcserélő-radiátor, gázkazán-radiátor).

2/a a hőcserélője belül van, így azon át lehet vinni a zárt kör vizét, a kandalló víztere maga, nyitottban marad. Mobil kandallóknál ez nem jellemző megoldás, ahhoz túl olcsók.

 

Még valami. Fontos! A radiátoros körre két rugós visszacsapó. Mindig a keringetők után, nyomó oldalra. Egy a kandallóhoz/hőcserélőhöz és egy a kazánhoz. Így nem fűtik egymást.

 

Vannak jó gyári megoldások, ahol vezérlő/bekötő kitekkel is veheted a masinát. Pl. az Edilkamin ilyen. Olaszul van, de szerintem eltévedni nem fogsz: http://www.edilkamin.com/ita/doc/menu.swf Több variáció van, ezek nagyon jó ajánlások. Nekem a Kit2 mintájára készült a rendszerem bekötése.

Előzmény: franyo01 (657)
sur5al Creative Commons License 2015.03.07 0 0 660

Hááát, ez nagyon határeset. Inkább nem, mint igen. Így sem megy túl sok veszendőbe, tehát nem nagyon van mit megfogni. Inkább fűts csak kisebb sebességgel, szépen égetve. A 250 még elfogadható érték.

 

Ha mindenképp vizes rákötést akarsz, akkor cserélni kell a készüléket vízteresre, vagy építeni egy jófajta kályhát (de csak okosan)! Ez a topik pont erről szól.:DDD

Előzmény: franyo01 (654)
franyo01 Creative Commons License 2015.03.06 0 0 659

Szia!

Oks köszönöm !

Előzmény: teglascs (658)
teglascs Creative Commons License 2015.03.06 0 0 658

Szia, ebben a topikban ( http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9206194&la=134066980 ) találsz a most feltett kérdésedről sok okosságot.

Olvasgass bele, találsz kapcsolási rajzokat is.

Előzmény: franyo01 (657)
franyo01 Creative Commons License 2015.03.06 0 0 657

Olyan kérdésem volna ha vennék egy új vízteres mobilkandallót , mire kell figyelnem vásárláskor? Gázkazán mellé lenne fűtéskiegészítésnek, a gázkazánom zárt rendszerű , akkor ennek is zárt tágulási tartály kell ? Vagy vásárláskor már minden kellék megvan a rákötéshez?

franyo01 Creative Commons License 2015.03.06 0 0 656

Köszönöm a választ !

 

Előzmény: 0l0 (655)
0l0 Creative Commons License 2015.03.05 0 0 655

Ha kicsi a tűztér és pár KW az égési teljesítmény, akkor ebből a 250 fokos füsthőmérsékletből 1 KW-nál nagyobb teljesítményt nemigen lehet kivenni.

Pontosabban fogalmazva az eltüzelt fa tömege szorozva 0,3 KWh-val  a kivehető energiamennyiségre talán elég jó becslés. 10 Kg fánál mondjuk 3 KWh energia.

Ez komolyabb központi fűtésnek kevés, HMV készítésre alkalmas.

Előzmény: franyo01 (654)
franyo01 Creative Commons License 2015.03.05 0 0 654

Szia! 

Megnéztem a belső hőmérsékletet ahogyan javasoltad.

Átlagba olyan 250 fok jött ki , amikor szépen égett. Max fűtéssel 340 fok volt a csőbe.

Érdemes rákötni 4-5 literes tartályt ? 

Előzmény: sur5al (650)
franyo01 Creative Commons License 2015.02.26 0 0 653

Köszi a tippeket , valamit majd kiötlök , 100 hosszút már találtam neten , az jó lesz szerintem .

Előzmény: sur5al (652)
sur5al Creative Commons License 2015.02.26 0 0 652

Nem tudom. Én nem merném levágni. Vagy keress rövidebbet, vagy hagyd meg ezt. Nem baj, ha kilóg szerintem.

 

Pl. ha 150-es a cső, akkor 7-8cm benyúlás elég lenne.

 

Ez itt pont jó lenne: http://www.ebay.it/itm/K-Type-Stainless-Steel-Thermocouple-/261392772098?pt=UK_BOI_Electrical_Test_Measurement_Equipment_ET&hash=item3cdc392c02

 

Kérdés, hogy tudod-e mihez csatlakoztatni. Ha nem, akkor egy ilyen műszerbe köthető:http://www.ebay.com/itm/New-TM902C-Digital-LCD-Thermometer-Temperature-Reader-Meter-Sensor-Type-K-Probe-/261630518110?pt=LH_DefaultDomain_2&hash=item3cea64e35e&autorefresh=true

 

Vagy veszel egy rexet (http://www.ebay.it/itm/Controllore-termocoppia-REX-C100-Dual-Digital-PID-Celsius-Temperature-Control-/360914840259?pt=Artigianato_ed_Industria&hash=item5408336ac3), amivel már vezérelni is lehet dolgokat és egy ilyen szenzort:http://www.ebay.it/itm/2m-Long-5-x-50-Probe-Sensors-K-Type-Thermocouple-Stainless-Steel-/161615486426?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item25a1089dda

 

Kezd bonyolódni. Elsőre talán kérni kellene egy szondás műszert kölcsön. Nekem pl. a multiméterem tud használni szondát és szonda is van hozzá.

Előzmény: franyo01 (651)
franyo01 Creative Commons License 2015.02.26 0 0 651

Az érzékelő szondája 200 hosszú , a cső viszont 150 átmérőjű. Ha levágom a szondáját 75 hosszúra, nem veszít a pontosságából ? 

Előzmény: sur5al (650)
sur5al Creative Commons License 2015.02.26 0 0 650

Ó, nehogy költségekbe verd magad.:D Szerintem ez kell neked: http://www.comtherm.hu/termek-reszletei/kemence-homero-0-500c--l200/634 Csak 2500,-

 

Nem tudom. Ezt innen hadd ne mondjam már meg. A vascső kívülről lézeressel sokat csal. A fényes még többet. A rövid érzékelő szonda, amit használtunk sokan a Rexikhez, az is. +6 fokban még többet. A cső folyamatosan hűl kívülről. Egy ilyen analógot belógatva a füstáramba azért jobb lenne a kép. Hasznos akkor is, ha nem alakítasz semmit. Jó tudni, mi történik a kályhádban, mit dobsz ki a kéményen pl.

Előzmény: franyo01 (649)
franyo01 Creative Commons License 2015.02.25 0 0 649

Első körben megnéztem a külső hőfokokat , nem vettem még hőmérőt , nem akartam 5000-ft ot kiadni , ha a már most reménytelen a helyzet. 160 fok jött ki átlagban a füstcsövön kívül közvetlenül a csonknál , akkor bellül lehet szerintem 250 . Ahová a víztartály menne ott , 300 fok van átlagba .

Érdemes agyalni , vagy felesleges rákölteni ? (+6 fokba lettek ezek az adatok mérve , nem szobahőmérsékleten)

 

Köszönöm !

Előzmény: sur5al (647)
franyo01 Creative Commons License 2015.02.24 0 0 648

Ok , köszönöm a tanácsokat! Elsősorban lemérem a hőmérsékleteket , aztán lehet majd ötletelni.

Előzmény: sur5al (647)
sur5al Creative Commons License 2015.02.24 0 0 647

Igen, megfúrod, beleteszed és otthagyod. Vagy közvetlen bele mehet a szonda vagy egy kis lemezkére szereled jól tömítve és azt csavarozod lemezcsavarral a csőre. Így nem kell szétszedni a csövet, ha tisztítani akarod a szondát pl. A lézeres nem jó. Belül a füstáramban 50-100 vagy több fokkal több van, mint a csövön kívül. Ezért kell a szondának a füstáram középéig érnie.

 

A 200 fok nem lesz elég. 300 vagy több fog kelleni. Nekem kékes lilás lett a 2-es lemez füstcső alsó szakasza, ezért raktam fel a 2. hőcserélőt.:D

 

Ismételem magam, nem bombáznám szét. Ez egy kicsi kályha, kicsi tűztérrel, ha jól éget és túl sok hőt pufog ki, akkor fogjuk meg utána, de ne rontsuk el az égést. A fagázok tökéletes keveréséhez és kiégetéséhez 1000 fok körüli hőmérséklet kell. Ha oda 60-80 fokos vizet teszel és ezt lerontod jön a kátránygyár. Nem kell hinned nekem, de sokan pórul jártak már így, köztük én magam is.

 

Ha nincs elég tartalék, akkor másik készülék kell viszont. Előbb ugord meg ezt a kérdést, sok minden eldőlhet.:D

 

Ha úgy tűnik elég a hő, amit termelni tud, akkor még kérdés, hogy tartós tüzelést elvisel-e? Ha igen,  a vízoldali teljesítményt növelendő, egy hőszigetelő Ytong burkolatba dugnám be a kályhát, de erre ráérünk még.:D

Előzmény: franyo01 (646)
franyo01 Creative Commons License 2015.02.23 0 0 646

Oks , értem a lényeget , ha nincsen megfelelő hőfokú füstünk , kapufára lövünk csak , és majdnemcsak többet ártunk mint javítunk ...

 

" A kályha kilépőcsonkjánál kell mérni füstgázban (nem a csövön!). " > lehet hülyeséget fogok kérdezni , de ez egy zárt tér , bellülről hogyan mérek ?

Van ugye egy vezeték vagy szonda , nemtudom hogyan nevezzem , elképzelésem szerint kb 1 , 1.5 m , ezt kellene eljuttatni a kályha fölé rögtön ,a kimenőcsőbe bellülről , vagy mint írtad analóg kemence hőmérő , aminek van max 10cm -es szára , ezt kellene bejuttatni a füstcsövünkbe. Hogyan valósul ez meg gyakorlatilag ? Megfúrom a csövet , és behelyezem a hőmérőt ? akkor azt már ott is kell hagynom , vagy valahogyan visszadugózni a lyukat . 2. hogy az 1 m-es szálat befűzöm a kályhacső elejéig bellülről ? akkor hová teszem a hőmérőt , becsíptetem az ajtónál ?

Tudnék kölcsönkérni lézeres hőmérőt , de feltételezem akkor az nem mutat reális értéket , mint írtad ha kívülről mérek rá a csőre.

 

Amennyiben megvan a hőmérsékletünk , ha jól tudom 200 fok az optimális ? Akkor tudunk tovább jutni az ötleteléssel , vagy ellenkezőleg , marad minden ahogyan van gyárilag.

 

Jelenleg akáccal tüzelek, nem hagy kormot (1 éves fa) , az üveglapot sem kell takarítanom csak nagyon ritkán . Kicsi a tűzterem , vékony samottal van az összes oldal felrakva , teteje is , az ajtó fölött van egy légrés ahol kanyarodik a füst a kályha vége felé , majd a végébe megy rögtön a kályhacsőbe. Ebből kifolyólag gondoltam , hogy sok hő távozik a csövön , ha maxon fűtök talán a láng is elér a cső elejéig , de akkor nagy lángon megy már ... így a tervem hogy az ajtó fölötti üres részbe (betallózott képen ahol van a csésze ) , raknék egy víztartályt , 5 mm -es lemezből , első méretezésre 8-8.5 L férne el max , és ezt kötném rá a meglévő rendszerre.

 

Köszönöm a segítőkészséget!

 

Előzmény: sur5al (645)
sur5al Creative Commons License 2015.02.23 0 0 645

"Úgyszintén írom a vizes hődob , kátrányosodást okoz nem ?"

 

Ja, okozhat, ha nem vagyunk észnél. Ezt nem szeretnénk semmiképp. Elkerülésének az egyik legfontosabb módja, hogy képben legyünk, miért keletkezne ott kátrány. Két dolog.

- A füst ne legyen túlhűtve.

- A hőcserélőben lévő víz ne legyen túl hideg.

 

Nyilván ez a két dolog összefügg. Ezért kell már most tudni, mit tud a készülék, milyen hőfokú füstgáz hagyja el. Ezt mérni kell. Vannak rá analóg és digitális megoldások is. Pl. analóg a kemencehőmérő. Digitális a REX C-100 K hőelemmel. A kályha kilépőcsonkjánál kell mérni füstgázban (nem a csövön!). 

 

Ha jól éget (itt elsősorban az a kérdés, hogy tisztán, füstmentesen tudsz-e benne tüzelni, nem az, hogy eddig mekkora területet fűtött be, de az is fontos nyilván), akkor van annak értelme, hogy a tiszta és forró gázokat tovább hűtsük. Ez az egész alapja. Legyen értelme a projektnek. Ha kormosan dolgozik és/vagy nem elég meleg a füstünk, nincs értelme belevágni, berendezést kell cserélni. Esetleg építeni kell egyet.:D

 

Te első körben vizezni szeretnéd a tűzteret. Nem tanácsos. Elronthatod a jól működő kályhát és kátrányozni akkor is fog. Talán jobban is. Ha visszahűtöd a tűzteret, a tűz nem ég rendesen, a fa nem gázosodik jól, nem égnek ki a gázok, tiszta szutyok lesz a készülék és a kémény.

 

Ezért javasoltam(tuk) azt, hogy ha van egy jó vermikulitos tűztered, ami termel még elvonható hőt bőven (ez kérdés! nem tudjuk még a választ!), akkor utána tegyük a vizes részt.

 

Szóval nem akarunk kátránygyárat. A fenti két feltétel kiütésére a következő technikai megoldásokra van szükség:

-bypass: a füst útja választható legyen. Amíg hideg a rendszer, a begyújtási szakaszban, ne akarjunk hőt elvonni és ne rontsuk a huzatot a füst túlhűtésével. Ha már tiszta az égés és nagy a kályhából kilépő gázhőmérséklet, akkor vonjunk el sok hőt, de tartsuk meg a huzatot és figyeljünk a kémény harmatpontjára is (ha érzékeny rá).

-kazánvédő: fontos, hogy a hőcserélő ne kapjon hideg vizet. Ehhez egy spéci keverőszelep kell, ami egy minimum hőfokot biztosít a visszatérő (hideg) oldali ágnak az előremenőből hozzákevert (forró) víz segítségével. ESBE VTC pl.

 

Úgyszintén írom: "Vannak erre itt ötletek, olvass vissza!"

 

Megtetted?:D Amint megteszed, megtalálod majd a nagy henger-nagy cső-kis csövek hőcserélő rajzát, ami pont erre van kitalálva.:D

Előzmény: franyo01 (643)
gmkiev Creative Commons License 2015.02.23 0 0 644

Hőmérővel, a fűtőeszközből kilépő ponton.

Előzmény: franyo01 (643)
franyo01 Creative Commons License 2015.02.23 0 0 643

Hogyan tudom megmérni itthon házilag a füst hőmérsékletét ?

A kémény felső tisztítónyílásánál ?

Úgyszintén írom a vizes hődob , kátrányosodást okoz nem ?

 

Köszönöm !

Előzmény: 0l0 (641)
franyo01 Creative Commons License 2015.02.23 0 0 642

Szia!

 

Szépen éget igen , nappalit , konyhát befűti szépen .

 

"Bypass úttal, folyamatosan figyelve a minimum füstgáz hőmérsékletre " > ezalatt mit értesz ? Próbáltam utánakeresni .

 

Vizes hődob, kátrányosodáshoz vezethet nem ?

 

Köszönöm !

 

 

Előzmény: sur5al (640)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!