Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

pinguru Creative Commons License 2013.08.04 0 0 35617
Kanyaritsd ki oldalt a csovet, tobbet nem fog beakadni.
Előzmény: Johnny_Disco (35616)
Johnny_Disco Creative Commons License 2013.08.04 0 0 35616

No hát megvolt a túra, a sok jelentkezőből mindössze 3 autó jött el, az enyémmel együtt, de volt egy vendégem, aki szintén tulaj, csak tele volt a kocsija, ezért inkább beült hozzám. Disco99 jobb első kerékcsapágya Püspökszilágyon már annyira morgott és szorult, hogy ő onnantól már nem tudott tovább jönni, pedig az igaz móka csak akkor kezdődött: bementünk egy olyan út-forma csapáson az erdőbe, de a végén egy kidőlt fa zárta el az utat, és a megforduláskor keletkezett némi károm, a kipufogó nem bírta a szűk helyet, és lekonyult :)

A két hős autó az utolsó szakaszon.

 

Pista ideiglenes megoldásként gyorskötözővel felfogatta.

Ami a képen pont nem látszik, az az, hogy a dob mögötti részen, ahol felpúposodik a cső az autó hasa alatt, hát ott is nagyon összecsuklott a cső, úgyhogy viszem kipufogós szakihoz.

 

pinguru Creative Commons License 2013.08.04 0 0 35615

Kedves Márkatársak és kollaboránsok

 

Borbély Tamás kollégánk egy kis túraútvonalat járt be, a szerdai gyűlést Halásztelken fogjuk tartani, itt tudunk sütögetni, iszogatni, fontos infó, hogy mindent kell hozni magunkkal (kaja, faszén, grill, stb....
A hely megközelítéséről Tomi az alábbiakat írta, találkozó 17 órakor.

"A terület személyautóval megközelíthető (előző héten voltunk lent), de a homokba nem érdemes bele menni…! A teljes karcmentességet nem mondom, de szerintem elég kevés karcolással megúszható a dolog!

 

Útvonal:

 

Halásztelek, Diófa soron végig kell menni, át a gáton, majd rögtön balra egy földúton (elágazás: N 47 fok 21.761 ; E 18 fok 58.026)
Itt tovább déli irányba, elmentek egy juh telep mellett, ott egyenesen tovább, majd szemből lesznek valami dombok motorosoknak, és ezek előtt kell elfordulni jobbra (N 47 fok 21.273; E 18 fok 57.531), majd kb. 100 méter, és balra a Dunával párhuzamosan haladni lefelé. Bal oldalon telkes rész hátulja, jobb oldalon erdő lesz.

Több lejáró lesz a Duna felé a (N 47 fok 21.211; E 18 fok 57.346 -nál egy nagy tócsa van esősebb időben, itt nem lehet lemenni talán még terepjáróval sem!), de  a N 47.21.091 ; E 18 fok 57.276 -nál le tudtok menni személyautóval, és ott jobbra kell (Északnak) tartani, és egy gyönyörű rétre értek ki.  KB. ITT LENNE A SZEÁNSZ SZERDÁN Innen Északra van egy földút közvetlen a Duna - parton kb. 300-500 méter hosszú, ez attól függ, hogy a gázlóban áll-e a víz, vagy nem! (Gázló: N 47 fok 21.429; E 18 fok 57.254) nekünk anno kb. 20-30 cm-es víz volt. Ha át tudtok rajta menni, akkor ott is van egy eldugott rét az erdőben! –ez lehet, hogy vízmű terület!

Ha kimentek a földútra vissza (ahol jobb oldalt volt az erdő, és bal oldalon a telkek vége), akkor ott is tudtok lefelé menni déli irányba. Tököl magasságában is van egy nagyon szép rét ( N 47 fok 19.321; E 18fok 56.618), és innen is van út délre közvetlen a Duna - parton, nagyon szép kis eldugott helyek vannak teljesen a parton. Ez csak szigorúan négykerék, difizár!!! Az út vége N 47 fok 18.928; E 18 fok 56.320, innen tovább csak gyalog. Ha visszamentek a földútra, akkor déli irányba van még út lefelé, de azt még nem fedeztük fel...!

„AZ ÚT VÉGE” után azóta találtunk utat az erdőn át, lehet megvan még az autó nyoma. Tovább Dél felé szintén van egy nagyon szép homokos part…!
Ezek az utak nincsenek a vízmű területén, de arra vigyázzatok, hogy a Duna-parton vannak vízműves területek, oda NE menjetek be...!!!!
Mi ezt terepjáróval autóztuk végig, de száraz időben személyautóval is járhatóak a földutak egy része...!!!!

 

 

Jó Szerencsét!

 

Borbély Tamás

További info: info@tomikut.hu

spapda Creative Commons License 2013.08.02 0 0 35613

Tetszik a hangja!

 

 

Johnny_Disco Creative Commons License 2013.08.02 0 0 35612

Ajaj, akkor velem együtt 5 autó lesz, ha jól számoltam. Tessenek PMR-t hozni.

Előzmény: Ivwi (35611)
Ivwi Creative Commons License 2013.08.02 0 0 35611

Holnap nem tudok menni én se, most se. Pedíg már elvonási tüneteim vannak.

Johnny_Disco Creative Commons License 2013.08.02 0 0 35610

És bizony vannak csodák, ma megjött a Paddock-csomag. Tessenek keresni.

Előzmény: Johnny_Disco (35606)
futi_disco Creative Commons License 2013.08.02 0 0 35609

Ha jól emlékszem a Landycar-osok ismét tudnak a deknibe való csapágyat faragni.

Hivd fel Anikóékat, egy telefont megér.

 

Előzmény: Discota (35608)
Discota Creative Commons License 2013.08.02 0 0 35608

Sziasztok,

 

300TDI klímakompresszorban csapágyat cserélt már valaki? Lehet bele kapni csapágyboltban?

Ugyanez a kérdés a a nagyobb szíjnak a bal oldali tárcsájával (ha szemben állunk a kocsival), mert ez meg csak deknivel együtt kapható igen sok maniért.

 

Köszi

Johnny_Disco Creative Commons License 2013.08.01 0 0 35607

Rendben, köszi a visszajelzést.

Előzmény: élijen (35605)
Johnny_Disco Creative Commons License 2013.08.01 0 0 35606

Még a nagy szigeten van a csomag, szerintem jövő hét vége az esélyes. De lehetnek csodák...

Előzmény: TdiOxi (35604)
élijen Creative Commons License 2013.08.01 0 0 35605

Johnny! Kihúzhatsz a listából, nem megyünk, de köszi a lehetőséget.  Létra ügyben senki?  :(

Előzmény: Johnny_Disco (35601)
TdiOxi Creative Commons License 2013.08.01 0 0 35604

Jó szórakozást nektek, van valami hír az ángélus cuccról? hétfőn és kedd reggel pesten leszek el tudnám hozni:)

Előzmény: Johnny_Disco (35601)
Johnny_Disco Creative Commons License 2013.08.01 0 0 35603

Ok, akkor majd legközelebb.

Előzmény: demoo (35602)
demoo Creative Commons License 2013.08.01 0 0 35602

nekem sajna most derült ki, hogy csak a vasárnapom lesz szabad, tehát nemtok ott lenni a túrán.

mindenkinek jó szórakozást, és csináljatok sok képet az érdekes helyekről.

Előzmény: Johnny_Disco (35601)
Johnny_Disco Creative Commons License 2013.07.31 0 0 35601

TÚRA! Gödöllői dombvidék! TÚRA!

Második felhívás!

Az eredeti a 35556. posztban van, tessenek elolvasni.

A dátum véglegesedett: aug. 3. szombat.

Találka 9:30 körül, a posztban megadott helyen.

Várható résztvevők:

Sz. Pista,

Demoo,

Ivwi,

Élijen (kérdőjeles),

Disco99

Brav8

Jómagam

 

Ez már 7 autó, de a szokásoknak megfelelően lehet, hogy valaki nem jön, meg olyan is, hogy jön, de nem jelezte.

Hűtőláda legyen, mert ismét meleg napunk lesz, 37 fok várható!

Johnny

 

HZsolt92 Creative Commons License 2013.07.31 0 0 35600

Sziasztok.

 

Még mindig keresek 1995 discovery 300tdi-be fékrásegítő dobot. nincs valakinek eladó??

adribaba. Creative Commons License 2013.07.31 0 0 35599

Köszi szépen!!!

Előzmény: Lghtwght (35597)
BraV8 Creative Commons License 2013.07.31 0 0 35598

Sziasztok!

 

Nekem a túra kapcsán a most hétvége lenne jó.

Előzmény: Johnny_Disco (35556)
Lghtwght Creative Commons License 2013.07.30 0 0 35597

Itt van s2a néven, írj neki, meg is csinálja.

Előzmény: adribaba. (35587)
élijen Creative Commons License 2013.07.30 0 0 35596

Béláim!  Van-é valakinek D1 hátsó ajtóra fölösleges létra, vagy tudna-e nekem csinálni valaki?  

kaloz1 Creative Commons License 2013.07.30 0 0 35595

Most meleg van, de lesz még minus, turákon éjszaka fagy, de aki felkészűl annak ez nem probléma.

Van 1800-as Truman kályhám, a padlolemezen kell 21x10es kivágás, az égőtér kivezetéshez.

A Land belsejében csal az alubordázott hőátadó rész van, abszolut biztonságos,  kis propán palackról űzemel.

Megprobálok képeket csatolni, ha nem sikerűl az érdeklődőknek imailban kűldők. A legjobb ajánlat viszí.

Tie Creative Commons License 2013.07.30 0 0 35594

Hosszú távon már csak azért is jó ötlet a helicoil, mert a sok collos csavart szépen ki lehet csereberélni metrikusra, oszt egyszercsak az ember eladhatja a collos kulcskészletet. :)

Előzmény: pinguru (35592)
terrano1 Creative Commons License 2013.07.30 0 0 35593

Köszi a beszámolót!

pinguru Creative Commons License 2013.07.30 0 0 35592

Egyébként te ajánlottad ezt a cuccot, vettem egy készletet, azóta nem fosok a menetektől. 

 

Egyébként nem drága:

 

http://www.detaker.hu/shop/hu/helicoil-menetjavitok/35-helicoil-menetjavito-keszlet-metrikus.html

 

Jellemzően a 8-as menetek vannak nállunk többségiben, mielött elkezdtem élesben használni egy öntvénybe beletettem párat ( 8-as menet, betekertem egy csavart, elcsesztem a menetet, menetjavítás, csavar beteker, acélcsavar eltört, a betört rész kézzel kiteker). Szerintem ez nem Land Rover specifikus probléma, minden alublokknál gond, nagyon sok szerelő használja ezt a módszert, de rengeteg olyannal találkoztam, aki inkább egy nagyobb menettel rak bele egy esztergált spéci csavart. Mindegyik megoldás jó lehet, de szerintem ez kevésbé macerás és tartós is. Persze vannak azok a kóklerek, akik mindenfajta acélszálat tekernek a csavarra és úgy tekerik be. Na azok mongyanak le azonnal :)

Előzmény: Tie (35591)
Tie Creative Commons License 2013.07.30 0 0 35591

Helicoil jó dolog, a készlet húzós, de csak egyszer kell megvenni.

 

V8-hoz is melegen ajánlott, az alublokkban MINDENFÉLE menet szeret megdögleni, leömlőtől kezdve a hengerfejig BÁRMI! :)

Előzmény: pinguru (35590)
pinguru Creative Commons License 2013.07.30 0 0 35590

És ami még hátra van, az a hirhedt P tömítés csere, amihez elég sokat kell lebontani, hogy hozzáférjen az emberke. Le kell szedni a generátort, vízpumpát (tárcsát, de érdemes tömítést cserélni a pumpánál is), szervó szivattyút, viszkó ventillátort, egy rakat hűtővíz csövet, teljesen kitakarítottam a munkaterületet.

 

AZt tudni kell, hogy ezt a műveletsort először Maráczi Misi mentorálásával csináltam végig az egyik szegedi Land Rover találkozón, pont amikor megérkeztem, akkor ment el a hűtővíz teljesen. EGyébként nagyon enyhén szokott itt folyni a víz, ezért sokan nekiállnak hűtőt cserélni, mert nem látható a szivárgás, holott bugyog kifele a víz.

 

Leszereléskor arra készüljetek fel, hogy a vízpumpát és az aluöntvényt rögzítő három csavar igen be tud roharni, nem biztos, hogy egyszerű kiszedni, érdemes ezeknek is új menetet csinálni.

 

 

Itt a helye a tömítésnek

 

 

Ez a tömítés, kicsit szétrohadt, nem sokat ért már.

 

 

Szépen le kell tisztítani a helyét, nagyon finom smirglivel érdemes átdörzsölni, hogy szép sík legyen a felület.

 

 

Természetesen az öntvényház csatlakozását is.

 

 

Érdemes tömítő pasztát használni, lehetőleg valamilyen jobb minőségűt.

 

 

Ilyen az új tömítés

 

 

Szépen felrögzítve a helyére

 

 

EZ után mehet föl az öntvényház, érdemes az öntvényházat megvizsgálni felszerelés elött, a szervó szivattyú menetei szoktak eldögleni, van aki szerint azt már nem lehet javítani, cserélni kell az öntvényt, de jó hír, hogy a HeliCoil csodákra képes, csak 0.4 mm-el nő meg az átmérő, így simán ki lehet javítani a menetet, nem fog az oldalfal átszakadni. Ahol tudtam minden 8mm-es menetet kicseréltem, ez a gyenge pontja a 300TDI-nek, az Audi eleve ilyen rugóval szereli a meneteket gyárilag, a repülésben is ez az egyetlen módszer az elfogadott javításra. Propagandának vége, lépjünk tovább.

 

 

Minden a helyén, mehet a hűtővíz, légtelenítés, stb., tesztkőr, a buborékok még kimennek a rendszerből, azóta nem csökkent a vízszint, vannak még csodák :)

 

 

Ha már arra jártam, bedobtam egy új légszűrőt a helyére. A snorkel és a dupla akksi miatt defi légszűrőm van, tökéletesen dolgozik, jól zár, stb...

 

 

Enyhe napszúrást kaptam, ráadásul nem ihattam sört, mert készenlétbe voltam éppen, maradt a fürdőzés a nap végén a gyömrői tófürdőben :)))

pinguru Creative Commons License 2013.07.30 0 0 35589

SZiasztok, engedve a közakaratnak, tartok egy kis szerelési élmény beszámolót két felvonásban.

 

Az első a menetjavítás Helicoil -al témáról fog szólni.

 

Kb két éve amikor a turbót felújítattam, kicseréltem a kipufogó/szívosori tömítést, amikor felszereltem a szívosori alu öntvényt, akkor éreztem, hogy valami nem gömbölyű, az egyik csavar egy kicsit furcsán tekeredett be.

 

A hétvégén megaszerelést csináltam, a P tömítés cserének indult, de hamár így szétkapom, akkor mást is kicserélek, a polcomon jó sok alkatrész van, ezért gondoltam kicserélem az emlegetett tömítést.

 

 

Rövíden összefoglalva, simán lejött minden, feltettem és éreztem, hogy a felső rögzítő csavarok nem igazán tartanak, a gyanúm beigazolódott, a menetek eldöglöttek. Ilyenkor trükközni szoktak mendennel, de véleményem szerint nem érdemes, elég nagy nyomást kell tömíteni, ide kell a meghúzási nyomaték. A 300TDI-nél a 8-as menetek szoktak elszállni a blokkban, azokat érdemes szisztematikusan feljavítani, utána nem lesz gond, tökéletesen tartanak, nem rohadnak be, stb...

 

Így néz ki a menetjavító készlet, van benne rugó menet, fúró (kb 0.8 mm-el kell kitágitani a furatot, emiatt nem kell gépműhelybe menekülni), menetfúró, betekerő és kiütő (ezzel kell a betekerő pöcköt kiütni a rugó közepéből.

 

 

A következő lépés a menet fúrá, érdemes a környéken lévő lukakat betömíteni ronggyal, kis fordulatszámon kell csinálni, nem fog nagyon szórodni a forgács, de a szívósorét mindenféleképpen zárjátok le.

 

 

A furás befelyezése elött ellenőrizni kell, hogy megfelelő a fúrási mélység, nincs annál kellemetlenebb, amikor betekred a rugót és nem elég a mélység, ki már nem lehet tekerni, így ki kell húzni, szóval szívás.

 

 

Ha kész a furat, mehet a menetfúrás, én simán akksis fúróval csinálom, alacsony fordulaton, ki be tekerészve érem el a kívánt mélységet, egyszer kanyar fúróval is csináltam, azzal is gond nélkül sikerült.

 

 

Íme az kifúrt menet, jöhet a rugó, elötte érdemes kitakarítani a furatot.

 

 

Óvatosan be kell tekerni a helyére, figyelni kell arra, hogy a síkból ne logjon ki a rugó, ha nem elég mély a menet, akkor szívás van, ezért kell ellenőrizni.

 

 

 

Ha bent van a rogó, akkor ki kell ütni a közepét, nem is ütni, inkább ki pöckölni, a pöcköt meg egy mágnesezett hegyű csavarhúzóval ki kell szedni.

 

 

És elkészült a nagy mű, a csavarok ismét jó menetet érezhetnek a redőik között :)

 

 

 

Becsavarás elött érdemes menetrögzítőt használni, annyira jó a menet, hogy kirázkodhat, ezért ha bekenjük, utána tökéletesen a helyén marad, ez a kék színű massza ráadásul könnyen elenged, kiszerelésnél simán ki lehet tekerni. Egyébként a csavarnak is jó, mert a nedvesség nem megy be a menet közé, a csavar nem fog belerohadni a menetbe.

 

 

Kész a remekmű, 40 fokban igazán nagy öröm, ha valami jól sikerül. Tökéletesen meg lehet húzni a csavarokat, egy darabig nem lesz gond arrafelé, az biztos.

 

adribaba. Creative Commons License 2013.07.29 0 0 35588

Nekem is a lendkereket mondták már többen is. De a suervíz, ahonnan vettem, azt mondta, h ilyet ő még nem hallott, az biztos nem.

Előzmény: pinguru (35550)
adribaba. Creative Commons License 2013.07.29 0 0 35587

Én sajnos nem ismerem Kompit, de nem lehetne mégis valahogy megkréni, hogy ha tudja mi a gond, akkor megossza velem? Nagyon hálás lennék! Ő itt fellelhető a fórumban?Több mint egy éve fenn áll már ez a probléma, és félő, h most már megadja magát. Elég sokat járok a kocsival, sokat utazom, így nem nagyon tudom hosszabb időre lerakni. Most van lehetőségem, hogy szétszedjék, ezért is érdeklődöm, hogy vajon, ez szokványos hiba. Mert én úgy hallottam, hogy  alendkerékkel szokott baj lenni, és ez tipikus hiba. Más viszont azt mondja, hogy ez hülyeség. Szóval nagyon jól jönne infó!

Előzmény: Lghtwght (35547)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!