Az én verzióm szerint az ICE 96-os, és németeknél két évet ált, mielőtt behozták volna. Aztán itthon megintcsak állt egy ideig, de ezt az előbb már leírtam.
A 2000-es behozatal, ami biztos, inkább ezt támasztja alá szerintem.
A zalatárnokiakkal az ELE-384-re, és a FEY-999-re gondolsz. Az rendben, hogy az ELE jár munkanapokon sárvárra, de a FEY mit keres kaposváron? Na meg honnan megy kaposvárra? Mert zegről a menetrendi kereső szerint nem...
Ez érdekes. Egyébként több Setra is alig használtan került a céghez. Az IAB-863 is az ulmiak bemutatóbusza volt - a német kollegák szerint több Setrának is UL-M **** volt az első rendszáma. De ami járt már kint pár évet, még az se túl öregen jött.
Az említett buszok már lassan középiskolás korúak. Nem valók mindennapos távolsági forgalomra. Ettől függetlenül a tárnokiak minden munkanap jó messze elkalandoznak (Kapos- illetve és Sárvár).
Hiába mondod, nem harap annyira. Persze ez söjtör és zeg között nem is derül ki. És nem a váltásokról és a rángatásról van szó. A kapornaki emelkedő például rendesen megviseli az FSJ-t, ellentétben az ICE-vel. Persze a kasztni is nehezebb.
Az IAB-863 sem erősebb a MAN-nál. Az IAB még az érdin sem bírja tartani a tempót, tempomattal. Annakidején a 415 HD-kat 360, külön kérésre 420-430 LE körüli motorokkal szerelték, kétlem, hogy egy bemutatóbuszban az erősebb lenne. A menetulajdonságai pedig egyértelműen bizonyítják, hogy a gyengébb van benne.
Lehet h igazad mert vszínű összekevertem egy másikkal(nem zalással). De a 435-tel is Ő a legerősebb, és "harap" az is rendesen. Az érzet csak egy dolog, mert pl az FKN sokszor jobban rángat váltásnál mint az FSJ, pedig automata. Vagy Pl.: az IAB-863 is erősebb mint a MAN de a sofőr szerint érzetre a MAN ráver... Ha az érzeten múlna akkor az első szériás Alfa Regiok vinnék a pálmát. Amikor bekapcsol a turbó még harmadikban is olyat ránt a buszon h hihetetlen... De mindegy is nem Forma-1, csak kíváncsi voltam...:)
"Egerszegen már évek óta egy 395-ös sem jár rendszeresen távolságiba, a GAC-242, GAC-250 és FLJ-122 kivételvel az összes külső telephelyes, és helyközizik."
Távolságiznak azok is. A milejszegi meg a kispáli jár péntekenként Győrbe, a két zalatárnoki Sárvárra meg Kaposvárra jár, az egyik pénteken Pécsre. Úgy van megcsinálva, hogy a pálfiszegi is mehet pénteken Pécsre, ha szükséges. A kehidai azért nem tud távolságizni, mert telephelyéből adódóan hajnalban kezd és éjjel ér haza, és az ilyen nem mehet 50 km feletti járaton.
De akkor alig több, mint 1 évesen hozták be az ICE-t? Mert 2000 végén lett behozva, fél évet állt fehéren a telepen, mert el akarták adni. Nem vette meg senki, lefújták sárga-feketére, és 2001-ben beállították pestre járni.
1999 az ICE-568 gyártási éve. Szintén erre az évre saccolom a ZVR-102 beszerzését is, de pontosabbat nem tudok. Az biztos, hogy '97 után történt, mert 100, 101 exeit ismerjük, és azokkal még biztosan futkároztak egy ideig.
Egyébként a Bakonynak is van vasárnaponként helyközi járata Zalában (Keszthely - Nagykapronak - Zeg; Zeg - Pacsa - Keszthely). Ha jól rémlik, akkor a JMG-117 csinálja.
Igen a JRX-298 is olyan, a hasonlóságot a bal oldali hűtőrácsra (olajhűtő vagy mi van ott), meg a fölötte lévő kinyitható valamire, a klímára (régebbi setrákon leghátul van) értettem. Viszont utazni még nem utaztam vele, így nemtudom, régi vagy új műszerfala és kormánya van-e.
Véleményem szerint (amit a német használtautó kereső alapján mondok) az utolsó szériás (2001 közepe utáni) setrákra jellemzőek a felsorolt ismertetőjegyek, ezért gondoltam, hogy az IOX is közülük való.
KKAról semmi konkrétat nem tudok, de az biztos, hogy legutolsó szériás, 2001 vagy későbbi.
A JOU nagyvázsonyi ha jól tudom. Egyébként a Bakonynak van még egy ilyesmi járata, az Tapolca-Várvölgy. Régebben GAC-803 most KXY-291. Bár lehet, hogy megkapja a Somló.
Az IOX 2000-es, és 2003-ban került a céghez. A KNM-526-tal hasonlóságot inkább a JRX-298 mutat, ugyanis ezeknek a VIN-végződései között csak 6 a különbség (valószínűleg ugyanattól a keletnémet cégtől is származnak, amelyiktől sok Zalás Setra egyébként is). A JRX volt az egyik, aminek a VIN-je hiányzott nálam, a KKA-699 pedig a másik, az is meglett - az hányas évjárat nálad? Mivel Zalás viszonylatban is elég speckó kocsi, ezért nem tudtam rájönni másokhoz viszonyítva.
KI Tapolcán nem láttam sok érdekeset, csak egy órát voltam ott amúgy is. BE Azt viszont nem értem, hogy csinálhat Somlós busz Keszthely - Vállus járatot - JOU-679-re gondolok. Tudom, hogy a keszthelyi járás 30 évig Veszprém megyéhez tartozott, meg hogy Veszprém megyében a mai napig is vannak össze-vissza fordái a 3 társaságnak egymás területén, de hogy Zala megyében is maradt volna Somlós helyközi menet, aminek egyébként Zalásnak kellene lennie, az meglep. Különben is furcsa forda, amin a JOU-679 dolgozik, hajnalban már Veszprémben van, délután pedig Keszthelyen dekkol... hol aludhat? Bocs, ha off, de szerintem inkább fél-off.
"Nálunk ez már megtörtént. Balatonnál és Bakonynál egyaránt."
Ahol adják ki a járatokat alvállakozásba, ott ez nem annyira dícsérendő dolog, ha 395-ös tartalékos lesz.... Bakonynál nemtudom, mi a helyzet, de ott közel sincs annyi jármű, mint nálunk. (Balatonnál sem)
"Meg tudja nekem mondani vki, hogy az FKN-692 S315 mi volt lánykorában?"
JMD-610 volt.
"Melyik Setrák kerültek újonnan (azaz 0 km-esen v közel 0 kmesen) a Zalához?"