A két eset között az a különbség, hogy az ilyenkor szokásos rutin műveletek, - szelephézag ellenőrzés, EGR tisztítás, gyertya csere) nálad nem küszöbölték ki a hibát. Ettől azok még indokoltak voltak.
Jah ezt nem azért írtam,hogy ne wastehez menj! Nem akarok rossz boltot csinálni neki :) Csak leírtam,hogy én most hova megyek....aztán meglátjuk..... :)
Szia! Nekem is hasonló problémám van ha nem is ugyanaz.... én most megyek Érdre az injektor.hu-hoz....wastegate ezt ajánlotta nekem.... de wastegatenek mindenképp meg szeretném mutatni a kocsim Érd után.....
Elnézést kérek, kicsit figyelmesebben elolvastam a mostani hozzászólásokat, és látom, hogy wastegate ezzel foglalkozik, és ahogy látom a közelemben (Bp. 17ker).
Olvasgattam a topicot a hibajelenséggel kapcsolatosan amit mindjárt megosztanék veletek, de olyan szavakat használtok, amit én, mint egységsugarú fejlesztő nem igazán tudok megemészteni.
Kb. egy éve volt egy magánszakinál szelephézag állításon a 2006-os "1.2 Cool" jószág 100e km-el. Azóta (főleg meleg motornál) az alapjárat aprókat beszaggat. Olyan finom rántásokat érezni, de csak meleg alapjáraton, a kasztni egy kicsit beleremeg. Érdekes, hogy ezt sem mindig csinálja. A fordulatszámmérő nem mozdul meg közben, viszont szerintem lejjebb van, mint kellene (?). Ha sebességbe hagyva alapjáratig lassítok, akkor is rángat (eddig nem csinálta). Ma reggel ez a jelenség erősebben jelentkezett, és a Check Engine lámpa elkezdett villogni ahogy elindultam, majd 1 perc múlva kialudt. Semmit nem vettem észre a működést tekintve egyébként.
Nyílván itt a fórumon nem fogjuk megfejteni mi baja (bár tudom, hogy Baja az egy város), de az autószerelőm egyszerűen nem foglalkozott a hibával, nem vette komolyan, amikor nála volt egyébként épp elő se jött a jelenség, de engem főleg a ma reggel után már nagyon izgat a dolog.
Kérdésem az lenne, hogy ki az itt a fórumon szaki, aki 1. találkozott már ilyesmivel, 2. meg is akarta, 3. meg is tudta javítani. :)
A küszöb felett jó hosszan meghúzta valaki a Jazzem :( A bal oldalon az árnyéktól indul jobbra a csík :(((((
Meg látszik a sárvédőn is :(
Szerintetek hogyan lehet ilyen sérülést okozni? Lővésem sincs hogyan sikerült ott és így meghúzni :(
Van aki majd megjavítja az szerencsére nem gond. Csak hát miért nem lehet egymás autójára vigyázni??? :(
Azoknak akiket érdekel a történetem:
A jövő Csütörtökön reggel 7-re megyek az Injektor.hu-hoz a motorral való alapjárati remegés miatt....Majd írom a történteket ide nektek :)
Wastegate Budapesten leszek Csütörtökön vagy Pénteken és örülnék ha ránéznél a kocsira és váltanánk pár szót.... Ha már ott leszek ;) Tudsz rám időt szakítani? Cserébe Te tudod meg elsőként,hogy mit csináltak az injektorosok :-D
Korábban meséltem,hogy volt egy kizárólag 2000-es fordulaton lévő rezonancia amit kiiktattak a Hondában de persze az okot nem találták meg....akkor ezt úgy orvosolták,hogy a motorháztető rúdra tettek szigetelőszalagot és így az nem mozgott a helyén.... Most ezt leszedtem,hogy megnézzem most mit produkál a kocsi és nincs 2000-es fordulaton rezonancia..... érdekes a számomra......
A gumi persze öregszik, de ez függ a gyártótól és a használat körülményeitől is. Az sem mindegy, hogy versenyezni akarunk vagy csak menni A-ból B-be.
A gumisok persze azt szeretnék, ha 2-3 évente mindenki mindet lecserélné, ezért keltik a hisztériát. Ugyanakkor akciósan nyugodtan elsóznák a több éve raktáron maradt gumikat is.
Sajnos, nem tudjuk egyszerűen megmérni-megméretni, hogy az öregedéssel mennyit csökken a tapadás, egyáltalán hány %-nál indokolt cserélni? Lehet, hogy egy jobb minőségű gumi több évesen még mindig jobb, mint egy olcsó új.
Az jól látható a gumi felületén, ha az anyaga repedezni, töredezni kezd, morzsolódik - az ilyet tényleg cserélni kell. Megnyomkodva, dörzsölve az is érzékelhető, hogy rugalmas-e vagy már túlságosan megkeményedett.
Saját tapasztalatomból:
- off autón a nyári Kléber nem bírt ki 8 évet, erősen repedezett, töredezett lett.
- a 2006-os Jazz-en a 8 éves nyári Bridgestone már kezd repedezni, de még nem vészes, idén még jó lesz
- a 2006-os, 8 éves téli Michelin viszont még olyan, mintha új lenne! Biztos, hogy már ez sem 100%-os, de 1-2 évig Bp-en még nyugodtan használható lesz.
az biztos, hogy öregszik, mint minden(ki); kerdes a hatasa, pl. eletkor függvenyeben a fekut.
gondolom itt is van fejlödes, tendenciaban egy uj gumi jobb, mint a 3-4-5 evvel azelött uj (azonos gyarto azonos szintre szant modellje ma többet tud - altalaban - , mint a korabbi verzio).
erdekes kerdes ez, mert igy akar kopastol függetlenül 1-2-3 evente is le lehetne cserelni a gumit, annak is, aki csak evi 5000 km-t megy vele. Azaz: ki hova helyezi a "gumi korosodasabol adodo rosszabb gumiviselkedes miatt megnött fekutbol szarmazo szamara elfogadhato kockazatot"
en mondjuk tudatosan vezetek, figyelek; es ugy is igyekszem vezetni, hogy nem volt "veszfekezesem" igazan, amikor a gumi tudasan mulott volna a csatt vagy nem csatt (szerintem ez többet szamit, mint a gumi !) ..pedig nem csak 1-2 auto, nem csak 1-200 ekm, nem csak 5-10-15 ev vezetes
..persze ez nem ment meg, akar ma is szükseg lehet ra
A gumi öregszik ezen nincs mit magyarázni. Írhatok saját tapasztalatokat pl. féktáv különbség (nem vagyok kereskedő de TÜV szakmérnök se ráadásul Civicem van) mind nyári mind téli gumiról, de mindenbe bele lehet kötni és ez csak két konkrét gumi. Én qrva élet hogy nem járnék ilyen idős gumival.
ha birja (kopas-mintamelyseg; berepedezettseg) igen.
gyari Yokohamat 9.5 evesen csereltem le, teli Michelin szett 10 eves (2004-es az auto) es nem is latom csereerettnek a fentiek alapjan
elözö autokon is sok evig mentek a fenti kriteriumok alapjan, es soha karom/bajom nem lett belöle
persze gumi szakertök velemenye erdekel (de nem annyira a laikus ezt-azt hallott, legyen ez öregedes, akarmi; es nem is az eladni szandekozo kereskedöke, legyen ez: hat az uj sokkal jobb, es micsoda veszelyes a regi [..elhiszem komoly megbozhato ervelessel, lehet müszaki alapu, lehet statisztikai adathegy, ...)
Vegyél egy 2000-es finomságú csiszoló szivacsot. Ezzel vízzel csiszold át. Vegyél lakkot, majd fújd le vele. Utána fel kell polírozni. Paszta kell hozzá meg gép. Ha nem túl mély akkor így eltüntethető. Én csak ez után nyúlnék festékhez, mert az biztos el fog ütni a színe.
GoodYear Efficient Grip Compact 175/65-össel a - szerintem mar megbizhato, azaz nem 1 tankolas, nem csak 5-7-900 km utani - tapasztalat, elötte nyari a gyari Yokohama volt, teli Michelin
- csendes, nem tünik hangosabbnak, mint a Yokohama volt, elegedett vagyok vele
- fogyasztas: lehetöve teszi az alacsony fogyasztast, ennek nem nagyon szab gatat, akadalyt: sok km es több tankolas atlaga nalam evvel most 4.27 l/100km, azaz talan meg kicsit kevesebb is, mint Yokohamaval volt, pedig ugye meg uj is. Figyelem: ez csak "különös" a fogyasztasra nagyon figyelö vezetessel erhetö el (csak ugy, mint eddigi kb. 107500 km teljes atlaga 4.47 l/100km)
tovabbi fontos jellemzökröl nem tudok beszamolni:
- kopas, elettartam: majd 4-5-6-7-8 ev mulva kiderül
- tapadas: en "csak hasznalom" az autot, nem vadulok, nem volt veszhelyzeti fekezesem, legfeljebb a jo fogyasztas miatt kanyarok, körforgalmak elött nem lassitok le annyira, nem fekezek, de ezen talan nagyobb kanyarsebessegek eseten nem vettem eszre, hogy rossz lenne. Tegnap esöben is csak 1szer ereztem, mintha bizonytalan, aquaplaning fele hajlas is lenne
Még egy kérdés: a linket hozzászólásban írja kóboráram, hogy a szivargyújtó már nem az alapfelszereltség része, illetve én sem látom a felszereltség listában. Hová tudom akkor bedugni a GPS-t?
A gyárilag beépített indításvédelmet - általában - külön riasztó nélkül is elfogadják a biztosítók.
A motor elhelyezése szerintem sokadlagos szempont, egyébként is méregdrága hozzá minden. (Ha nem töröd össze, nem romlik el.) A CASCO meg úgyis segít ha baj van.
A katalógus alapján beépített riasztó csak az 1.4 EXE felszereltséghez van.
CASCO nem is kérdés, hogy kötünk, viszont én úgy tudtam lopás esetén csak akkor fizet a biztosító, ha volt az autóban riasztó.
A kötelező és a casco árai barátságosak és a szerviz díjak is vállalhatók.
Igazából még az aggaszt, hogy nagyon kis helyre van bezsúfolva a motor és nem tudom, hogy van-e esély, hogy akár már egy kis ütközéstől is a motor kuka legyen...
- Gyárilag beépített riasztót úgy tudom az 1.4 -es sem tartalmaz. Lehet rá költeni, hogy megnehezítsd a tolvaj dolgát, de ha el akarják vinni, akkor úgyis elviszik. Ezért jó a CASCO.
- a kötelezőm évi 10e alatt van (B10, vidék, 40 felett), a CASCO -m havi 2600 Ft, évi 1x kötelező szervíz (olaj, szűrők) kb. 20-50e Ft/év.
- Egyedileg lehet alkudni a márkakereskedőknél, hívd őket végig vagy e-mail -ben kérj ajánlatot.