Azért kérdeztem, mert az enyém is 1.6 16v, de nincs benne tempomat és szeretnék. Tudom, hogy kell féklámpa kapcsoló 4 vezetékes amit megoldottam és kuplung kapcsoló amit széntén mert ezek gyárilag nekem nincsenek. Viszont lehet, hogy az ECU-m nem tudja a tempomatot vagy én már nem tudom... És arra gondoltam, hogy egy ugyan ilyen Xsara mint az enyém, csak gyári tempomatos alvázszámát kéne megtudjam és megnézzem az alkatrészeket azalapján. Ha esetleg már megadtad itt a fórumon valakinek valamiért elküldenéd nekem is? Ha nem nem probléma, végül is az a te azonosítód...
Köszönöm a válaszokat! Gyújtó trafó már egyszer volt cserélve egy pár éve. A gyertyákat lecseréltettem mert én is gyanakodtam rájuk, de semmi .. És elfelejtettem leírni,hogy néha néha becsörren a motor kis és közepes fordulaton amit hidegen nem csinál csak melegen. Most télen nem hallom mert ugye fel van húzva az ablak de csinálja... ebből gondolnám,hogy valami benzin-levegő dolog lehet. Azért szar mert nem egy elhanyagolt roncs mert szeretem a gépet és törődöm is vele....csakhát ilyen a pop szakma....
Találkozott e esetleg valaki már hasonló problémával esetleg..? Xsara 1.4B ( 1999)
Egy ideje észrevettem,hogy a légzsák viszajelző lámpám menetközben időnként kigyullad és folyamatosan világít 20-30 mp-ig.Először nem foglalkoztam vele,mert a XASOm-ban is ezt csinálta ,ott az ülés alatt egy csatlakozó nem volt tökéletes,gondoltam itt is ez lesz a probléma,majd megnézem .De nem ez a gond...észrevettem,hogy olyankor az első lámpák fénye is erőssebb és a fűtőventillátor is gyorsabban forog..Mivel a probléma nem folyamatos jellegű,van úgy hogy egy hétig sem jön elő,gondoltam bekötök fixen egy multimétert a töltőfesz ellenőrzésére..Nos ez alap esetben normális értékeket mutat,indítás után felmegy úgy 15,8V -is majd szépen a 14,4-15V között marad.Amikor ez a hiba előjön akkor felmegy 16V fölé,sőt 20,1V is volt már!De ezt egyenlőre rendszertelenül és ritkán csinálja. A fesz szabályzó lehet a ludas vagy van valami más oka esetleg? Nem akarok sokáig így járni vele,nehogy az akksi is elszálljon...
Kumho igencsak középkategóriába sorolható. A Falkent és Kormoránt tedd a lista végére. Mindenképpen vedd figyelembe, hogy milyen méretű a gyári abroncsa az autónak!
Most állok nyári gumi vásárlás mellett! igaz 306-ra de elég sok hasonlo dolog van a két kocsi között.
195/50 185/55 R15 ben gondolkozok. 7"-os felnin.
Mit gondoltok a nem drága gumik közül melyik az elfogadható.
Igazából 15-6000 ft körülre gondoltam. Bár ez a 185/55 ben csak az aljára KUMHO FALKEN KORMORAN ra elég, a 195 ben még a hankook kléber BARUM is belefér.
1. Összes kontaktot át kellene fújni valami jó sprayval. (MAP érzékelőnél, Motoros pillangó szelepnél etc etc)
2. Motoros pillangószelep tisztítása. Ha még nem volt az tiszta ratyi lehet.
3. MAP érzékelő (felül kis fekete műanyag) tisztítás esetleg csere.
4. Sortrafó. (Ha még nem volt cserélve lehetséges ok) Nekem 11 év alatt 2x kellett cserélnem.
5. Vákumcsövek. Nem e repedtek, vagy eltömődöttek. (műanyag burkolat le a motor tetejéről )és kiszerelhető. Átfúvással ellenőrizni, hoogy nem a tömődött
vagy repedt esetleg. Attól megzavarodik rendesen.
6. Lehet Benzin szivattyú
7. Milyen a gyertya? Sagem? Belevaló?
Mindenesetre a kontaktos csatlakozők téves vezérlést okozhatnak, ezért azokat mindenképpen ellenőrizd.
De én egy diagnosztikára elvinném. Ott ki tudják olvasni ha van hibakód. Szerintem érdemes, mert a találomra cserebere drága móka.
Amit még ajánlok, hogy Budaörsön van a Beleznay autó. Ők bontott cuccokat adnak jó áron és nekem többször megengedték, hogy beépítsem a cuccot ott
helyszínen magamnak és kipróbálhassam:) Még szerszámot is adtak:)
Olyan nyűggel fordulnék hozzátok,hogy van egy Xsara II-s 1.6 16v kocsim. Reggel első indításnál hűvösebb-hidegebb időben mindig vissza fullad. Hozza a szokásos remegős alapjáratot bár azt már évek óta csinálja. Az elmúlt időszakban elkezdte, hogy nagyobb fordulaton vagy nagy gázpedálállásra nem sok erő van benne. Lemértem 0-100km/h 18-19mp ami egész 120-as skodás :D Kis fordulaton való közlekedésnél nem észrevehető csak ha erőlködne a motor. Végsebesség kb 150 de csak nagy kínok árán és 130-nál kb 9 litert eszik az eddigi 7 helyett. Az már csak hab a tortán ,hogyha pörög a motor fordulaton és kiveszem üresbe az alapjárat közelében nem lassítja le a ford.szám esését hanem átesik az alapjárat alá mintha le akarna fulladni és onnan ugrik vissza 800 körülire. Nem tudom mi okozhatja ezeket.Szerintem ez szép lassan kialakult dolog csakhát minden nap vezetem és szerintem egyre jobban hizzászoktam a folyamatos gyengüléshez. 7 éve van nálam a kocsi 140.000km-van benne. Valakinek valami ötlete? Köszi a segítséget.
Dobos vagy tárcsás a híd? Mert ha tárcsás, a kerékagy leszedése után az abs jeladó tartóvasát le tudod szedni a lengõkarról és akkor nem kell szenvedni a jeladó kimūtésével.