Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

élijen Creative Commons License 2013.08.05 0 0 35640
Ne haragudj, de ezért nem lépek be, majd megnézem valahogy.

Zoli, nekem van egy lökös, a gumicuccok nélkül. A Johnnyitól van ingyé, ugyanennyiért a tiéd :)
Előzmény: D1 96 (35626)
pinguru Creative Commons License 2013.08.05 0 0 35639

Láttam, köszönöm, próbálom értelmezni. Nekem ugyebár papiron is kilenc személyes a kocsi, ami azt illeti, hogy hátul ha csurig pakolom emberekkel, akkor kb 300 kg. pluszterhelés jelentkezik az üreshez képest, vagyis nem kell az 1T terhelésre méretezni. Elöl a csörlő van, ami durván 50-57 kg között van, eleve kint van az elején, jó nagy erőkart generálva, így oda kell az erősebb rugó.

 

A Disconal most elöl erős, hátul lágy rugók vannak, a magasság tökéletes, a menetkonfort szinte tökéletes (azért nem teljesen, mert merevtengely, a totalcarosok biztos ehurognák a stabilitását). AMit tervezek, az egy bukó ketrec, persze nem terepralis felhasználásra, mert ahhoz igen sok jóminőségű ötvözet kell.

 

 

A lényeg az, hogy legalább 2" emelés legyen, de ne pogácsával, hanem a rugó legyen hosszabb, nem valószínű, hogy a Disconal elért kényelmi szintet egyhamar reprodukálni tudom a békámban, de próbálkozni lehet, ugye?

 

A Terrafirmánál van olyan katgória, hogy médium, megnézem az adatait. Veled mindig jó üzletet kötni, így te lennél a preferált beszállítom ebben a témában :)

Előzmény: soonó (35634)
pinguru Creative Commons License 2013.08.05 0 0 35638

TDOXI

 

A 8-as menethez 1,25-ös helicoil-t használok, anno mikor vettem a készletet bevittem egy halom landy csavart a boltba, ott helyben kitalálták, hogy ahhoz melyik kell. A beszámolomban egy kép a készletről, ha nem hiszel nekem, akkor te magad is ellenőrizheted :))

Előzmény: pinguru (35590)
PalmBela Creative Commons License 2013.08.05 0 0 35637

Ahoj Mindenki!

 

Néhány hete volt itt szó, maszek csörlős légkondis ultrabrutál első lökhárítóról defire! Kérdezném az illetékest, hogy sikerült-e megvesztegetni a lakatost?

 

 

soonó Creative Commons License 2013.08.05 0 0 35636

Nem.

 

Csak, ha vinni akarja az egész labort terepre, de akkor is kemény.

 

Nekem gyárilag a platós alatt hátul duplarugó van, ami értelemszerűen kemény. Ha felhánynék rá rendszeresen 1 köbméter sódert, akkor jó, amúgy felesleges.

 

A rugó, inkább legyen hosszabb, de puhább, ne rázza már szét a pi.......!

 

A Békásnak persze most kell ötlet, úgyhogy majd kitalálja, én legközelebb tavasszal tudok a Bukfenc tömegéről referálni, igazából az utifuti 760 kg-ja alapján 3-400 kg közé lőném be a doboz tömegét, berendezve 500. A platót ketten dobtuk le róla, saccra 150 kg lehetett.

 

Az építésével már az idén nem töröm magamat, mert a jó állapota miatt megtartom örökre, így elsőbb mén alvázvédőshöz, még kopasz az egész vas. Őszig csak a padlólemezt csinálom meg, és összepasszintom a doboz elejét a fülke maradékával. utána tavaszig mérések-rajzolások-fenékvakargatás, aztán nagylevegő és FLEX. :-)

Előzmény: schmidtb (35635)
schmidtb Creative Commons License 2013.08.05 0 0 35635
Előzmény: soonó (35634)
soonó Creative Commons License 2013.08.05 0 0 35634

Bubókám!

 

Leírtam a rugókat.

Előzmény: pinguru (35633)
pinguru Creative Commons License 2013.08.05 0 0 35633

AZ a terület árvíz idején feltelik, igen nehezen szárad ki, itt jönnek képbe a bogger mintás épített szekerek, azok csak ugy falják ezt a területet. Szeptemberig fog száradni.

Előzmény: D1 96 (35632)
D1 96 Creative Commons License 2013.08.05 0 0 35632

Azt hittem szárazság van...

Előzmény: D1 96 (35630)
pinguru Creative Commons License 2013.08.05 0 0 35631

MIn csodálkoztál el? szupermarket épült oda, vagy mi a szösz?

Előzmény: D1 96 (35627)
D1 96 Creative Commons License 2013.08.05 0 0 35630

Lehet most sikerül a képek csatolása?

Előzmény: D1 96 (35628)
EZoli. Creative Commons License 2013.08.04 0 0 35629

Sziasztok!

 

Érdeklődnék, hogy van-e valakinek elfekvőben egyes Discoveryhez első lökhárítója kompletten (ami nem vágott), vagy ha vágni akar írjon, mivel nekem ami van, annak az alja még  gyári csak a "dögtolónak" ki van vágva függőlegesen két csíkban, esetleg a dögtolóval együtt is eladnám/cserélném egy komplettre ami jó állapotú.

Illetve keresek még kiegyenlítőtartály sapkát, műszerfalat (elég esélytelennek látom :) ) első ülést ami nincs kiülve, és végül ilyen felnihez való középső kupakot : 

 

Ha van bárkinek bármi írjon, szerintem meg tudunk egyezni.

D1 96 Creative Commons License 2013.08.04 0 0 35628

Most már képek is vannak :)

Előzmény: D1 96 (35627)
D1 96 Creative Commons License 2013.08.04 0 0 35627

Ha már Szegeden jártam, akkor meglátogattam a korábbi szeptemberi LRBT-k kedvelt helyét Algyőn.

Elcsodálkoztam. :)

 

Persze, az idei találkozónak ez lehet nem lesz helyszíne!

D1 96 Creative Commons License 2013.08.04 0 0 35626

Élijen!

 

FB regisztráció nálkül hogy akarsz FB tartalmat nézni?

Be kell léned a FB birodalomba, hogy láthasd!

Előzmény: élijen (35625)
élijen Creative Commons License 2013.08.04 0 0 35625

Azért ha a lakókocsiban egy-két fiók nincs zárva, Hamupipőkének lenne mit válogatni :)  Jófélék a gumák a szekéren. 

 

Balázs, valamiért nem elérhető a linked, vagy csak fb regisztráltak láthatják?

Előzmény: soonó (35624)
soonó Creative Commons License 2013.08.04 0 0 35624
Előzmény: soonó (35623)
soonó Creative Commons License 2013.08.04 0 0 35623

Na figyi, te Békakirály! :-)

 

Még jövök egy méréssel, de lehet, hogy nem is, tehát most egyben törlesztek.

 

Szóval, most kerültek be a rugók, és nem tetszik teljesen. Alapvetően a gyárival vízszintes volt 90-es. Most is vízszintes, csak az egész 40mm-t fentebb ment. Még egy próbát kéne csinálni, ha felmén a nagylökös a csőrlővel, akkor mit szól hozzá. Nekem az a forma tetszik, ha szemre a fara kicsit fentebb van.

 

Szóval most a DA 4202 van elől, erre ír 40mm-t és plusz 50 kg, és 16 mm átmérőt.

Hátul:            DA 4204                      50 mm             100 kg     18 mm

 

Nekem viszont a DA 4201 tetszene elől  25 mm              25 kg     16 mm-vel

 

Neked ez kéne DA 4202

Hátra DA4205                                 50 mm              200 kg     19 mm+ 20mm pogi

 

Viszont a DA2405-öt a 90-hez írja, de ez illik a Békához.

Amit ajánl az a DA 4206, ez viszont csak 17mm-s átmérős a 19 helyett, tehát hintázni fog.

 

Tegyél egy próbát! : Disco99 nem volt jó véleménnyel ezekről a rugókról, mert kemények, bár ő légrugóról vátltott, azután minden kemény. Nekem viszont a gyári rugók után megváltás, kényelemben, szépen megy. Rázóson gyorsabban tudnék menni komfortosabban, ennek viszont a plusz 40-50mm a gátja.

Dumálj vele meg egy próbát, ha még megvan neki ez a rugója!

Előzmény: pinguru (35620)
D1 96 Creative Commons License 2013.08.04 0 0 35622
Előzmény: D1 96 (35621)
D1 96 Creative Commons License 2013.08.04 0 0 35621

Köszönjük a túrát!

Néhány kép itt található: 

Előzmény: Johnny_Disco (35616)
pinguru Creative Commons License 2013.08.04 0 0 35620
Te allat, te !!!!
Előzmény: soonó (35619)
soonó Creative Commons License 2013.08.04 0 0 35619

Vagy felfelé kell fordítani, be a fülkébe, akkor tuti nem fog aggatni. :-)

Előzmény: pinguru (35617)
TdiOxi Creative Commons License 2013.08.04 0 0 35618

Hát vag nagyott kapott, vagy el volt már rohadva rendesen:) Akkor van megint életcél:) amit Pingu írt az is jó megoldás.

Előzmény: Johnny_Disco (35616)
pinguru Creative Commons License 2013.08.04 0 0 35617
Kanyaritsd ki oldalt a csovet, tobbet nem fog beakadni.
Előzmény: Johnny_Disco (35616)
Johnny_Disco Creative Commons License 2013.08.04 0 0 35616

No hát megvolt a túra, a sok jelentkezőből mindössze 3 autó jött el, az enyémmel együtt, de volt egy vendégem, aki szintén tulaj, csak tele volt a kocsija, ezért inkább beült hozzám. Disco99 jobb első kerékcsapágya Püspökszilágyon már annyira morgott és szorult, hogy ő onnantól már nem tudott tovább jönni, pedig az igaz móka csak akkor kezdődött: bementünk egy olyan út-forma csapáson az erdőbe, de a végén egy kidőlt fa zárta el az utat, és a megforduláskor keletkezett némi károm, a kipufogó nem bírta a szűk helyet, és lekonyult :)

A két hős autó az utolsó szakaszon.

 

Pista ideiglenes megoldásként gyorskötözővel felfogatta.

Ami a képen pont nem látszik, az az, hogy a dob mögötti részen, ahol felpúposodik a cső az autó hasa alatt, hát ott is nagyon összecsuklott a cső, úgyhogy viszem kipufogós szakihoz.

 

pinguru Creative Commons License 2013.08.04 0 0 35615

Kedves Márkatársak és kollaboránsok

 

Borbély Tamás kollégánk egy kis túraútvonalat járt be, a szerdai gyűlést Halásztelken fogjuk tartani, itt tudunk sütögetni, iszogatni, fontos infó, hogy mindent kell hozni magunkkal (kaja, faszén, grill, stb....
A hely megközelítéséről Tomi az alábbiakat írta, találkozó 17 órakor.

"A terület személyautóval megközelíthető (előző héten voltunk lent), de a homokba nem érdemes bele menni…! A teljes karcmentességet nem mondom, de szerintem elég kevés karcolással megúszható a dolog!

 

Útvonal:

 

Halásztelek, Diófa soron végig kell menni, át a gáton, majd rögtön balra egy földúton (elágazás: N 47 fok 21.761 ; E 18 fok 58.026)
Itt tovább déli irányba, elmentek egy juh telep mellett, ott egyenesen tovább, majd szemből lesznek valami dombok motorosoknak, és ezek előtt kell elfordulni jobbra (N 47 fok 21.273; E 18 fok 57.531), majd kb. 100 méter, és balra a Dunával párhuzamosan haladni lefelé. Bal oldalon telkes rész hátulja, jobb oldalon erdő lesz.

Több lejáró lesz a Duna felé a (N 47 fok 21.211; E 18 fok 57.346 -nál egy nagy tócsa van esősebb időben, itt nem lehet lemenni talán még terepjáróval sem!), de  a N 47.21.091 ; E 18 fok 57.276 -nál le tudtok menni személyautóval, és ott jobbra kell (Északnak) tartani, és egy gyönyörű rétre értek ki.  KB. ITT LENNE A SZEÁNSZ SZERDÁN Innen Északra van egy földút közvetlen a Duna - parton kb. 300-500 méter hosszú, ez attól függ, hogy a gázlóban áll-e a víz, vagy nem! (Gázló: N 47 fok 21.429; E 18 fok 57.254) nekünk anno kb. 20-30 cm-es víz volt. Ha át tudtok rajta menni, akkor ott is van egy eldugott rét az erdőben! –ez lehet, hogy vízmű terület!

Ha kimentek a földútra vissza (ahol jobb oldalt volt az erdő, és bal oldalon a telkek vége), akkor ott is tudtok lefelé menni déli irányba. Tököl magasságában is van egy nagyon szép rét ( N 47 fok 19.321; E 18fok 56.618), és innen is van út délre közvetlen a Duna - parton, nagyon szép kis eldugott helyek vannak teljesen a parton. Ez csak szigorúan négykerék, difizár!!! Az út vége N 47 fok 18.928; E 18 fok 56.320, innen tovább csak gyalog. Ha visszamentek a földútra, akkor déli irányba van még út lefelé, de azt még nem fedeztük fel...!

„AZ ÚT VÉGE” után azóta találtunk utat az erdőn át, lehet megvan még az autó nyoma. Tovább Dél felé szintén van egy nagyon szép homokos part…!
Ezek az utak nincsenek a vízmű területén, de arra vigyázzatok, hogy a Duna-parton vannak vízműves területek, oda NE menjetek be...!!!!
Mi ezt terepjáróval autóztuk végig, de száraz időben személyautóval is járhatóak a földutak egy része...!!!!

 

 

Jó Szerencsét!

 

Borbély Tamás

További info: info@tomikut.hu

spapda Creative Commons License 2013.08.02 0 0 35613

Tetszik a hangja!

 

 

Johnny_Disco Creative Commons License 2013.08.02 0 0 35612

Ajaj, akkor velem együtt 5 autó lesz, ha jól számoltam. Tessenek PMR-t hozni.

Előzmény: Ivwi (35611)
Ivwi Creative Commons License 2013.08.02 0 0 35611

Holnap nem tudok menni én se, most se. Pedíg már elvonási tüneteim vannak.

Johnny_Disco Creative Commons License 2013.08.02 0 0 35610

És bizony vannak csodák, ma megjött a Paddock-csomag. Tessenek keresni.

Előzmény: Johnny_Disco (35606)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!