Láttam, köszönöm, próbálom értelmezni. Nekem ugyebár papiron is kilenc személyes a kocsi, ami azt illeti, hogy hátul ha csurig pakolom emberekkel, akkor kb 300 kg. pluszterhelés jelentkezik az üreshez képest, vagyis nem kell az 1T terhelésre méretezni. Elöl a csörlő van, ami durván 50-57 kg között van, eleve kint van az elején, jó nagy erőkart generálva, így oda kell az erősebb rugó.
A Disconal most elöl erős, hátul lágy rugók vannak, a magasság tökéletes, a menetkonfort szinte tökéletes (azért nem teljesen, mert merevtengely, a totalcarosok biztos ehurognák a stabilitását). AMit tervezek, az egy bukó ketrec, persze nem terepralis felhasználásra, mert ahhoz igen sok jóminőségű ötvözet kell.
A lényeg az, hogy legalább 2" emelés legyen, de ne pogácsával, hanem a rugó legyen hosszabb, nem valószínű, hogy a Disconal elért kényelmi szintet egyhamar reprodukálni tudom a békámban, de próbálkozni lehet, ugye?
A Terrafirmánál van olyan katgória, hogy médium, megnézem az adatait. Veled mindig jó üzletet kötni, így te lennél a preferált beszállítom ebben a témában :)
A 8-as menethez 1,25-ös helicoil-t használok, anno mikor vettem a készletet bevittem egy halom landy csavart a boltba, ott helyben kitalálták, hogy ahhoz melyik kell. A beszámolomban egy kép a készletről, ha nem hiszel nekem, akkor te magad is ellenőrizheted :))
Néhány hete volt itt szó, maszek csörlős légkondis ultrabrutál első lökhárítóról defire! Kérdezném az illetékest, hogy sikerült-e megvesztegetni a lakatost?
Csak, ha vinni akarja az egész labort terepre, de akkor is kemény.
Nekem gyárilag a platós alatt hátul duplarugó van, ami értelemszerűen kemény. Ha felhánynék rá rendszeresen 1 köbméter sódert, akkor jó, amúgy felesleges.
A rugó, inkább legyen hosszabb, de puhább, ne rázza már szét a pi.......!
A Békásnak persze most kell ötlet, úgyhogy majd kitalálja, én legközelebb tavasszal tudok a Bukfenc tömegéről referálni, igazából az utifuti 760 kg-ja alapján 3-400 kg közé lőném be a doboz tömegét, berendezve 500. A platót ketten dobtuk le róla, saccra 150 kg lehetett.
Az építésével már az idén nem töröm magamat, mert a jó állapota miatt megtartom örökre, így elsőbb mén alvázvédőshöz, még kopasz az egész vas. Őszig csak a padlólemezt csinálom meg, és összepasszintom a doboz elejét a fülke maradékával. utána tavaszig mérések-rajzolások-fenékvakargatás, aztán nagylevegő és FLEX. :-)
AZ a terület árvíz idején feltelik, igen nehezen szárad ki, itt jönnek képbe a bogger mintás épített szekerek, azok csak ugy falják ezt a területet. Szeptemberig fog száradni.
Érdeklődnék, hogy van-e valakinek elfekvőben egyes Discoveryhez első lökhárítója kompletten (ami nem vágott), vagy ha vágni akar írjon, mivel nekem ami van, annak az alja még gyári csak a "dögtolónak" ki van vágva függőlegesen két csíkban, esetleg a dögtolóval együtt is eladnám/cserélném egy komplettre ami jó állapotú.
Illetve keresek még kiegyenlítőtartály sapkát, műszerfalat (elég esélytelennek látom :) ) első ülést ami nincs kiülve, és végül ilyen felnihez való középső kupakot :
Ha van bárkinek bármi írjon, szerintem meg tudunk egyezni.
Még jövök egy méréssel, de lehet, hogy nem is, tehát most egyben törlesztek.
Szóval, most kerültek be a rugók, és nem tetszik teljesen. Alapvetően a gyárival vízszintes volt 90-es. Most is vízszintes, csak az egész 40mm-t fentebb ment. Még egy próbát kéne csinálni, ha felmén a nagylökös a csőrlővel, akkor mit szól hozzá. Nekem az a forma tetszik, ha szemre a fara kicsit fentebb van.
Szóval most a DA 4202 van elől, erre ír 40mm-t és plusz 50 kg, és 16 mm átmérőt.
Hátul: DA 4204 50 mm 100 kg 18 mm
Nekem viszont a DA 4201 tetszene elől 25 mm 25 kg 16 mm-vel
Neked ez kéne DA 4202
Hátra DA4205 50 mm 200 kg 19 mm+ 20mm pogi
Viszont a DA2405-öt a 90-hez írja, de ez illik a Békához.
Amit ajánl az a DA 4206, ez viszont csak 17mm-s átmérős a 19 helyett, tehát hintázni fog.
Tegyél egy próbát! : Disco99 nem volt jó véleménnyel ezekről a rugókról, mert kemények, bár ő légrugóról vátltott, azután minden kemény. Nekem viszont a gyári rugók után megváltás, kényelemben, szépen megy. Rázóson gyorsabban tudnék menni komfortosabban, ennek viszont a plusz 40-50mm a gátja.
Dumálj vele meg egy próbát, ha még megvan neki ez a rugója!
No hát megvolt a túra, a sok jelentkezőből mindössze 3 autó jött el, az enyémmel együtt, de volt egy vendégem, aki szintén tulaj, csak tele volt a kocsija, ezért inkább beült hozzám. Disco99 jobb első kerékcsapágya Püspökszilágyon már annyira morgott és szorult, hogy ő onnantól már nem tudott tovább jönni, pedig az igaz móka csak akkor kezdődött: bementünk egy olyan út-forma csapáson az erdőbe, de a végén egy kidőlt fa zárta el az utat, és a megforduláskor keletkezett némi károm, a kipufogó nem bírta a szűk helyet, és lekonyult :)
A két hős autó az utolsó szakaszon.
Pista ideiglenes megoldásként gyorskötözővel felfogatta.
Ami a képen pont nem látszik, az az, hogy a dob mögötti részen, ahol felpúposodik a cső az autó hasa alatt, hát ott is nagyon összecsuklott a cső, úgyhogy viszem kipufogós szakihoz.
Borbély Tamás kollégánk egy kis túraútvonalat járt be, a szerdai gyűlést Halásztelken fogjuk tartani, itt tudunk sütögetni, iszogatni, fontos infó, hogy mindent kell hozni magunkkal (kaja, faszén, grill, stb.... A hely megközelítéséről Tomi az alábbiakat írta, találkozó 17 órakor.
"A terület személyautóval megközelíthető (előző héten voltunk lent), de a homokba nem érdemes bele menni…! A teljes karcmentességet nem mondom, de szerintem elég kevés karcolással megúszható a dolog!
Útvonal:
Halásztelek, Diófa soron végig kell menni, át a gáton, majd rögtön balra egy földúton (elágazás: N 47 fok 21.761 ; E 18 fok 58.026) Itt tovább déli irányba, elmentek egy juh telep mellett, ott egyenesen tovább, majd szemből lesznek valami dombok motorosoknak, és ezek előtt kell elfordulni jobbra (N 47 fok 21.273; E 18 fok 57.531), majd kb. 100 méter, és balra a Dunával párhuzamosan haladni lefelé. Bal oldalon telkes rész hátulja, jobb oldalon erdő lesz.
Több lejáró lesz a Duna felé a (N 47 fok 21.211; E 18 fok 57.346 -nál egy nagy tócsa van esősebb időben, itt nem lehet lemenni talán még terepjáróval sem!), de a N 47.21.091 ; E 18 fok 57.276 -nál le tudtok menni személyautóval, és ott jobbra kell (Északnak) tartani, és egy gyönyörű rétre értek ki. KB.ITT LENNE A SZEÁNSZ SZERDÁN InnenÉszakra van egy földút közvetlen a Duna - parton kb. 300-500 méter hosszú, ez attól függ, hogy a gázlóban áll-e a víz, vagy nem! (Gázló: N 47 fok 21.429; E 18 fok 57.254) nekünk anno kb. 20-30 cm-es víz volt. Ha át tudtok rajta menni, akkor ott is van egy eldugott rét az erdőben! –ez lehet, hogy vízmű terület!
Ha kimentek a földútra vissza (ahol jobb oldalt volt az erdő, és bal oldalon a telkek vége), akkor ott is tudtok lefelé menni déli irányba. Tököl magasságában is van egy nagyon szép rét ( N 47 fok 19.321; E 18fok 56.618), és innen is van út délre közvetlen a Duna - parton, nagyon szép kis eldugott helyek vannak teljesen a parton. Ez csak szigorúan négykerék, difizár!!! Az út vége N 47 fok 18.928; E 18 fok 56.320, innen tovább csak gyalog. Ha visszamentek a földútra, akkor déli irányba van még út lefelé, de azt még nem fedeztük fel...!
„AZ ÚT VÉGE” után azóta találtunk utat az erdőn át, lehet megvan még az autó nyoma. Tovább Dél felé szintén van egy nagyon szép homokos part…! Ezek az utak nincsenek a vízmű területén, de arra vigyázzatok, hogy a Duna-parton vannak vízműves területek, oda NE menjetek be...!!!! Mi ezt terepjáróval autóztuk végig, de száraz időben személyautóval is járhatóak a földutak egy része...!!!!