Talált süllyedt! :) A zasszony kívánja, hogy a mi kocsink legyen a MI kocsink! :) Csak sajnos a minap elgázoltam egy Passatot és kissé kusza lett az eleje. Jövőhéten mék lakatoshoz, de a lököst kár egyengetni! Akkor meg legyen már olyan, hogy legközelébb ne kelljen ilyennel vacakolni, ha újabb mazsola kerül elém!
Láttam, köszönöm, próbálom értelmezni. Nekem ugyebár papiron is kilenc személyes a kocsi, ami azt illeti, hogy hátul ha csurig pakolom emberekkel, akkor kb 300 kg. pluszterhelés jelentkezik az üreshez képest, vagyis nem kell az 1T terhelésre méretezni. Elöl a csörlő van, ami durván 50-57 kg között van, eleve kint van az elején, jó nagy erőkart generálva, így oda kell az erősebb rugó.
A Disconal most elöl erős, hátul lágy rugók vannak, a magasság tökéletes, a menetkonfort szinte tökéletes (azért nem teljesen, mert merevtengely, a totalcarosok biztos ehurognák a stabilitását). AMit tervezek, az egy bukó ketrec, persze nem terepralis felhasználásra, mert ahhoz igen sok jóminőségű ötvözet kell.
A lényeg az, hogy legalább 2" emelés legyen, de ne pogácsával, hanem a rugó legyen hosszabb, nem valószínű, hogy a Disconal elért kényelmi szintet egyhamar reprodukálni tudom a békámban, de próbálkozni lehet, ugye?
A Terrafirmánál van olyan katgória, hogy médium, megnézem az adatait. Veled mindig jó üzletet kötni, így te lennél a preferált beszállítom ebben a témában :)
A 8-as menethez 1,25-ös helicoil-t használok, anno mikor vettem a készletet bevittem egy halom landy csavart a boltba, ott helyben kitalálták, hogy ahhoz melyik kell. A beszámolomban egy kép a készletről, ha nem hiszel nekem, akkor te magad is ellenőrizheted :))
Néhány hete volt itt szó, maszek csörlős légkondis ultrabrutál első lökhárítóról defire! Kérdezném az illetékest, hogy sikerült-e megvesztegetni a lakatost?
Csak, ha vinni akarja az egész labort terepre, de akkor is kemény.
Nekem gyárilag a platós alatt hátul duplarugó van, ami értelemszerűen kemény. Ha felhánynék rá rendszeresen 1 köbméter sódert, akkor jó, amúgy felesleges.
A rugó, inkább legyen hosszabb, de puhább, ne rázza már szét a pi.......!
A Békásnak persze most kell ötlet, úgyhogy majd kitalálja, én legközelebb tavasszal tudok a Bukfenc tömegéről referálni, igazából az utifuti 760 kg-ja alapján 3-400 kg közé lőném be a doboz tömegét, berendezve 500. A platót ketten dobtuk le róla, saccra 150 kg lehetett.
Az építésével már az idén nem töröm magamat, mert a jó állapota miatt megtartom örökre, így elsőbb mén alvázvédőshöz, még kopasz az egész vas. Őszig csak a padlólemezt csinálom meg, és összepasszintom a doboz elejét a fülke maradékával. utána tavaszig mérések-rajzolások-fenékvakargatás, aztán nagylevegő és FLEX. :-)
AZ a terület árvíz idején feltelik, igen nehezen szárad ki, itt jönnek képbe a bogger mintás épített szekerek, azok csak ugy falják ezt a területet. Szeptemberig fog száradni.
Érdeklődnék, hogy van-e valakinek elfekvőben egyes Discoveryhez első lökhárítója kompletten (ami nem vágott), vagy ha vágni akar írjon, mivel nekem ami van, annak az alja még gyári csak a "dögtolónak" ki van vágva függőlegesen két csíkban, esetleg a dögtolóval együtt is eladnám/cserélném egy komplettre ami jó állapotú.
Illetve keresek még kiegyenlítőtartály sapkát, műszerfalat (elég esélytelennek látom :) ) első ülést ami nincs kiülve, és végül ilyen felnihez való középső kupakot :
Ha van bárkinek bármi írjon, szerintem meg tudunk egyezni.
Még jövök egy méréssel, de lehet, hogy nem is, tehát most egyben törlesztek.
Szóval, most kerültek be a rugók, és nem tetszik teljesen. Alapvetően a gyárival vízszintes volt 90-es. Most is vízszintes, csak az egész 40mm-t fentebb ment. Még egy próbát kéne csinálni, ha felmén a nagylökös a csőrlővel, akkor mit szól hozzá. Nekem az a forma tetszik, ha szemre a fara kicsit fentebb van.
Szóval most a DA 4202 van elől, erre ír 40mm-t és plusz 50 kg, és 16 mm átmérőt.
Hátul: DA 4204 50 mm 100 kg 18 mm
Nekem viszont a DA 4201 tetszene elől 25 mm 25 kg 16 mm-vel
Neked ez kéne DA 4202
Hátra DA4205 50 mm 200 kg 19 mm+ 20mm pogi
Viszont a DA2405-öt a 90-hez írja, de ez illik a Békához.
Amit ajánl az a DA 4206, ez viszont csak 17mm-s átmérős a 19 helyett, tehát hintázni fog.
Tegyél egy próbát! : Disco99 nem volt jó véleménnyel ezekről a rugókról, mert kemények, bár ő légrugóról vátltott, azután minden kemény. Nekem viszont a gyári rugók után megváltás, kényelemben, szépen megy. Rázóson gyorsabban tudnék menni komfortosabban, ennek viszont a plusz 40-50mm a gátja.
Dumálj vele meg egy próbát, ha még megvan neki ez a rugója!