Kösz. Sajna az A310-es teljes méretben közel sem ilyen jó. be kell hogy lássam, az én ütött-kopott gépem erre már kissé kevés. Amúgy nem hiszem, hogy innentől kezdve valami sűrűn hozzászóló leszek:-) B.
Üdv! Asszem én voltam az egyik... jó lett az A310-es:) Kár h az én gépem még nem lehetett ott, de holnapra már talán ott lesz (kopp-kopp) És látom már nem csak olvasod a topikot..;)
Én is láttam ,a 300as LHC volt..menetrend szerint max a rhodosi járat lehetett, de lehet,h charter volt.Ma torontói nincs, a NY-i pedig már reggel leszállt.
Sziasztok, ma délután láttam a Margitsziget felett Ferihegy felé repülő Malév 767-est, 13.29 perckor, tudja valaki honnan jött és melyik gép volt az? Biztos, hogy 767es volt!
Köszi, én eddig az airliners.net -et ismertem, de ez a honalp sem rossz. Viszont a flightlevel.hu nekem nagyon megtetszett, hogy a "mi" reptereinken megforduló gépekről elég sok fotót lehet találni. Bár Debrecen egyenlőre még szegényes ezen a téren, de 2 képpel már emeltem is a mennyiségen. És ha lesz időm még készítek pár képet hozzá, mert ez az idei charterszezon elég dúsnak mutatkozik. (máramennyire a szerdai 6 járat dúsnak nevezhető :)
Most jöttünk meg Párizsból a Le Burget kiállításról, az idő egyszerűen fertelmes volt, de pont annak köszönhetően lehetett egy kicsit érdekesebb fotókat készíteni.
Szia! köszi, igen ezek a képek sajnos már elég régóta fent vannak az airport debrecen honlapján. Én igazából az idei szezon"charter légitársaságok" fel és leszálló gépeiről készült képekre lennék kíváncsi.
Még csak most ismerkedem ezzel a topiccal, és segítséget kérnék, hogy van -e valmelyikőtöknek képe a debreceni repülőtérren közlekedő charterokról képetek?
Ez jó ! Bár én is gondolkodtam már ilyen kiruccanáson. Végülis minden szempontból jobb. Nincs aki megkérdezze : "Meddig akarsz még itt repülőket nézni ?"
A gömbpanoráma (360°-os) képek között van egy-két repülős is. Az 1. sorban a 3. 4. kép, 2.sorban a 2. 3. és 4. kép. Továbbá a lapon lefelé menet van még néhány repülős képem, de azok normál fotók. (flash szükséges a gömbpanoráma képekhez)
A vihar széléből mi is kapunk egy kicsit. Az elöbb egy CRJ slasszézot be finalra délről kikerűlve ezt a szörnyet. É-felé fél másodpercenként villámlik!
Most láttam egy, talán MD80-ast VEBAL felé menni, szerintem Ferihegyról. A hasán nagy fekete foltok voltak, mint a tehénnek. Mi lehetett? Ez a híres Air Boci?
Hát üdv mindenkinek:))) Tegnap a sajt bőrömön éreztem a vihart a Cargodombon:))))
Kimentünk, már jöttek a telefonok otthonról hogy huzzunk azonnal valami fedett helyre, de mi gondoltuk ha ennyit utaztunk, várunk pár gépet... Volt egy leszálló wizz, közvetlen utána egy felszálló wizz, és jött utánuk egy Antonov... Utána éjszakai sötétség, szélvihar, és reptérzárlat... Futottunk a cargodombról a 200 as megállójába, mindenünk sz*rrá ázott... Fincsi volt:))) Videó van róla, de nem tudom hogy mikor tudom majd felrakni a gépre:S
Szia. Mivel több expóból van összerakva: záridők: 81, 67, 55, 75, 57, 70, 40, 83, 108, 49, 162, 92, 166, 87 másodperc. Rekeszérték f/9, csak ahol a tájat fotóztam, ott f/4. RAW-ban lőttem, úgyhogy a fehéregyensúllyal utólag babráltam, de nem sokat, mert vagy jó úgy, ahogy volt, vagy én nem értek hozzá eléggé. Temperature: 4000, tint: -13. Szerencsétlen szám.
Jaaaa, egy aranyos sztori: T2B teraszon a frankfurti LH járatát (ill az azzal utazó rokont) búcsúztatta egy család. A nagymamának nagyon jó szeme volt a dolgokhoz: megjegyezte, hogy a Malév gépei milyen újnak látszanak és hogy ez milyen jó... Hát, hallani is jó volt :-)
Nem unatkoztatok tegnap, volt rendes sakkozás, hallgattam a rádión. Tetszett az egyik forgalmazás, ami nagyjából így hangzott: "X-re érkezik.....nem tudom, valami érkezik." :)))
Tul magasak es tul gyorsak voltak. Mindenkivel del fele kerultettek meg a vihart eleg magasan majd elkuldtek oket BP520 fele meredeken sulyesztve innen 310-es iranyt kaptak majd amilyen gyorsan csak tudtak 220-as irany es innen fordultak finalra.
Az a "néhány" az 15 db kitérő volt. Köztük egy AUA A330-as. (most bezzeg senki nem kérdezte meg:-)) Aztán pedig a Malévok mentek Bécsbe kitérőre, mikor itt volt a trutyi.
szerintem a susnyásba ne menj, múltkor Tibiékkel jártunk arrafele és tele van kullancsokkal. a cargodombra menjetek, ha délután mentek, mert akkor már nem szembenapos. ha meg csak nézelődni akartok akkor meg tökmind1:D
Valószínűleg. Az Antonov meg nem fordulhatott be a wizz elé. (Amúgy, ha a magassági elkülönítés megvan 1000 feet akkor akár 0 méterre is lehetnek laterálisan. Vszeg így is volt.)
Vegig hallgattam az egesz ma esti foniat a vihar alatt. Folyamat mindenki aki lejott meg a vihar elott arra panaszkodott, hogy iszonyatos szellokeseket kapnak. Ezert mindenkit ugy probaltak iranyitani, hogy a "hosszufal" szakasz a leheto legrovidebb legyen. Ugy probaltak kialakitani egy "base" szakaszt, hogy az meg a viharfront elott legyen.
Ha megrepulik a teljes erkezesi eljarast vagy a csak annak a toredeket akkor a 3. fordulo (hosszufalrol - alapfalra) pont beleesett volna a vihar kozepebe.
Egyszeruen mivel mindenkit szeretek volna a leheto leggyorsabban lehozni ezert nehany helyen eppen megvoltak a kotelezo tavolsag minimumok.
Feloldották a Ferihegyi repülőtér zárlatát, amelyet a vihar miatt rendeltek el csütörtök este közölte Szollár Domokos, a Budapest Airport szóvivője.
Az 1-es és a 2-es terminálokat 20.20 perckor zárták le, azóta nem szálltak fel, és nem landoltak repülőgépek. A reptér zárlatát 21.15-kor oldották fel - mondta a szóvivő.
Mi pont a Hármashatár hegyre indultunk kipróbálni az új távcsövemet, de megijedtünk, ezért megálltunk a Dagálynál. Pont akkor volt leszálló irányon egy Wizz, egy másik gép meg teljesen érthetetlen módon húzott ÉK felé. Pár perc múlva hallottam az AN-t, de nem láttam a fáktól. Utána meg menekültünk haza :-((((
Ez mikor volt? A vihar előtt (olyan h8 és 8 között) én is láttam egy bejövő Wizz-t, ami 11-ker fölött jött be, ment K-ÉK felé, azt vártam h csinál egy jobb fordulót és igyekszik minél hamarabb leszállni, de aztán a jobb forduló elmaradt, mert olyan messze volt már h eltűnt és nem láttam tovább.
Wizz A320 Óbuda felett ÉK-i írányba Újpest felett el Fótig ott bal forduló és a Duna felett le Dél-re. Az Északi-összekötő vasuti hídnál ,ránézésre kevesebb mint 500-mre huzott el elötte keresztbe (szerintem 1 An-26-os). Mire volt ez jó?
Nagyon durva ez a hidegfront. Hideg front előtt viszont volt egy érdekes dolog:
Itt Óbuda felett egí Wizz 320-as ÉK-írányba ment el és nem állt rá a finalra. Majd valahol Fót felett csinált balra egy hurkot és a Duna felett jött visza. Már Békásmegyernél járhatott mikor megjelent egy An-26 -os szerintem , tök úgyan azon az írányon ,de nagyon közelk volt egymáshoz a 2 gép. Sokat mondog ha 500m-t mondok. Majd az is ugyanígy megfordult és ráállt a finalra. Mi volt ez???
esetleg a BKV honlapjáról pontosan megtudhatod 3 kattintásnyi távolságra :) A 80 -as esetében a Bélatelepi út megállónál van a nafy 90 fokos kanyar a térkép alapján
Néztem az előrejelzéseket, és úgy tűnik hogy holnap is 13 as lesz az irány... Valaki elmondaná hogy a horgásztóhoz hogyan lehet eljutni busszal? Mert ami az airportalon van az ugyan értehtő, de pontosan nincs leírva hogy melyik megállónál kell leszállni!!! Ott egyébként jobb a helyzet mint a cargodombon vagy a susnyásban? Ti melyiket választanátok a 3 közül?:))) Elsősorban az érkező gépek érdekelnek!!!
A hétvégén tervezzük, hogy kimegyünk spotterkedni... 13 as esetén minidg a cargodombra megyünk, 31 es nél pedig a cateringhez... Az lenne a kérdésem, hogy-mivel ezeken a helyeken az új natokompatibilistökömtudjamienszépjóészöld kerítés gyakorlatilag élvezhetetlenné teszi a fényképezést-hol vannak még olyan helyek (mind 2 irány esetén) ahol annyira nem zavar be a kerítés mint a felső kettőnél, és tömegközlekedéssel megközelíthetőek? A susnyáshoz szoktunk még néha lejárni, de ott meg a földetérés nem látszik...:S
Köszi előre is!
UI: Miellőtt az airportal.hu-t ajánlanátok, szólok hogy ismerem a honlapot:))), de ott elég bonyolultan vannak leírva a többi hely megközelíthetőségei:S
Nagyon sokan örülnénk, ha a Tu-154 B-2 mindennapos lenne. Én az utolsó <a href="http://www.planepictures.net/netshow.php?id=221244" target="_blank">képet</a> több mint 3 évvel ezelőttről találtam. 2005 január óta nem is jöhetnek az EU-ba csak különleges engedéllyel.
köszi, azt vágom, de én még nagyobb méretben szerettem volna. A feliratra voltam kíváncsi, mert a gép Royal Jordanian-ra van festve, de a felirat nem az rajta.
egy gyors update a peticiorol: eloszor is koszonom mindenkinek aki alairta a nyilt levelunket, azoknak kulonosen, akik tovabbitottak az informaciot a sajat kornyezetukben! Jelenleg 277 alairasunk van!!!
A levelet az alairasokkal egyutt kinyomtatva (10 oldal :)!) jovo heten tervezem postan elkuldeni Dr. Reinhard Kalenda Vezerigazgato Ur reszere es tobb meghatarozo igazgatosagi tagnak, akkor varhato, hogy mar tenylegesen "on-board" lesznek az illetekesek.
Ido kozben tudomasomra jutott, hogy termeszetesen jonehanyan hallomasbol, ill. a netrol mar "belulrol" is ertesultek a kezdemenyezesunkrol. A heten a peticio linkjet el is kuldtem a BA Rt. kommunikacios igazgatosaganak, hatha Ok is alairjak :)
Új Kép / Tallózás / kijelölöd saját gépről, mit szeretnél mellékelni a post-odhoz / megvárod míg feltölti / Beszúrás, ezzel benyomja a hsz-od végére a képet / böngésződ reklám blokkolója ideiglenesen kikapcs. / Megnéz gomb megnyomása / megnézed, milyen lesz a hsz-od / böngésződ reklám blokkolója bekapcs. / Mehet gomb megnyomása
Ha ezek után sem megy és nem ír ki hibaüzenetet, hogy túl nagy a mérete a feltölteni kívánt fájlnak, akkor csak böngésző hibára tudok gondolni, bár szaki nem vagyok. Ellenben egy böngésző csere javasolt, ha a legismertebbet használod.
Elnézést az értelmetlen hozzászólások miatt de nem tudja valaki megmondani,h. mért nem tudok képet feltölteni? Csak a szöveget jeleniti meg miután elküldöm a képpel együtt az üzenetet...
Hát ez bár igaz, de ezzel a "hozzáseszólok" attitűddel nem neveled meg sajnos őket. Vagy ha egyet megneveltél, akkor egy nap múlva jön a másik...
Egy jókora figyelmeztető tábla a kertkapun ellenben tisztázza az "odabent" betartandó játéxabályokat. Úgy könnyebb a normát követni, ha tudod, hogy mi az (függetlenül attól, hogy illik-e előre ismerni vagy se)
Sejtesem szerint egy 13R-ra leszallot lathattal mikozben Final-ra fordult. A 31 szerint indulok picit hamarabb kb 3-4 nm-re Ferihegytol mar fordulnak el 190 vagy 018-os iranyba. Bar ujabban amennyi vihar van ossze-vissza tekeregnek es nagyon nem tudnak egy indulasi eljarast vegig repulni. A fekszarny allast nagyon nem tudtam kivenni a fotodbol igy a helybol probalok kovetkeztetni.Sajnos azt nem irtad oda, hogy fel vagy leszallo geprol van szo. A "bezuhanot" meg nem tudtam pontosan ertelmezni.
Tippem szerint az tortent, hogy nagyon magasan voltak a siklopalyahoz kepest.Ezert mar a forduloban nyitottak futomuvet amivel meredekebb sulyedesre lettek kepesek viszont ezzel csokkent az indikalt legsebesseguk. Ezert, hogy a biztonsagos sebesseg minimum megmaradjon egy eroteljes gaz adasra volt szukseg. Szerintem ennek a hangjat hallhattad.
A kepen lathato vastag kek vonal jeloli gep feltetelezett utjat es a safrozott haromszog szeru terulet a siklopalya.
"...csak éppen nem tudja mi a szokás..." Ez nem (csak) szokás kérdése, a netikett eléggé ismert fogalom és ezzel a dologgal valahogy úgy vagyok, hogy aki étterembe megy kajálni, legyen tisztában azzal, hogy ott késsel-villával szokás enni. Nem a helyszinen, vacsora közben kell megtanulni szépen enni, hanem az előzetes szocializáció során. :)
Ha tudsz egy "pontos" foldrajzi pontot adni kb 1km-es pontosaggal. Mit tudom en 500 meterre a "Vecses tablatol a regi 4-sen" vagy valami hasonlo akkor Bjani-val keresunk neked hozza egy navigacios pontott es probalunk valamit mondani. De mint mar tobbszor irtuk lehet, hogy ebben semmi extra vagans nem volt egyszeruen csak igy kozelitett.
Én is így vagyok vele, mint Te - sőt, inkább elolvasom az egész topikot, vagy legalábbis nagyrészt átnézem, mielőtt kérdezni merek, mert tudom hogy így szokás és így illik, meg különben is, - de hát ez én vagyok.
Nem is a magam kedvéért gondolkodtam ezen.
Tény, hogy rendszeresen ide is betéved néhány érdeklődő, de szeleburdi nick, aki valószínűleg rendes tag (mert hát aki szereti a repülőket, az rossz ember eleve nem is lehet) :-), csak éppen nem tudja mi a szokás.
És az azért tök szar érzés, ha válaszra se méltatják az embert, és nem érti, hogy miért.
Ha ott figyelne felül a figyelmeztetés, akkor ezt az örökös "olvassvisszawazze" is megspórolható lenne. Mert a topiknyitó szöveg nem süllyed el, mindig szem előtt van. És elég egyszer elmondani, és egy fillérbe se kerül.
Nem tudom, te hogy vagy vele, de én, mielőtt belepukkantok a nulláslisztbe, előbb megpróbálok tájékozódni. Egy másik szaktopikon állandóan ismétlődő kérdések vannak, ott alapvetően úgy reagálok, hogy nem reagálok huszonhatszor ugyanarra a kérdésre, időt adva a betévedőnek, hogy hódolhasson az olvasás tudományának az oltárán. Halkan jegyzem meg, itt is hasznos lenne, ha régi fórumozók inkább nem is reagálnának, talán jobb lenne, mint az "olvass vissza vazze". Néha persze nem árt helyrebillenteni a topicot. Szvsz.
Tudod, hogy milyen rohadt meleg van a kék ég alatt, ahol ezerrel melózik az ember? Legalább egy-két kattintásnyi kikapcsolódást engedélyezzetek nekem. Nagyon rendben van ez így. :))
A másik, outsider-insider-hieroglifa-háromkorwazzeg típusú témában:
A topiknyitó szövegbe (ami most éppen nincs, de kéne) célszerű lenne tán beletenni az alábbi hasznos linkeket mint ajánlott olvasmány meg egy-két figyelmeztetést arról, hogy "ez elsősorban nem fotók feltöltésére szolgáló topik", nomeg "olvass vissza egy keveset mielőtt hülyeségeket kérdezel" vagy ilyesmi. Ezzel talán kevesebb idetévedő, jószándékú bár tájékozatlan emberkét sok csalódástól lehetne megkímélni, a régi topiklakókat meg valamivel kevesebb bosszúság érné.
Az adatokat nem nyílvános, bárki által hozzáférhető adatbázisból vettem.
Utólag kissé meg is bántam, hogy elküldtem mert evvel kockáztatom a jogosultságomat a további hozzáféréshez.
Nem kívántam magaslóról beszélni hozzád, ha úgy érezted: elnézést kérek.
Bár szerintem nem az én készülékemben van a hiba.
Azt azért hozzá tenném, hogy ha valaki hozzászól egy félig-meddig szakmai fóruhoz, nem árt felkészülni az ott használatos terminus technikusokból (szakkifelyezések).
Néhány dolog, mielőtt read only-ba mennél.:-) Ezt a nyilvános fórumot nem csak lelkes amatőrök olvassák. Ez már tavaly is téma volt az Air Force One kapcsán, és akkor is kaptunk hideget-meleget. Azt, hogy a géppel a jordán király érkezik, viszonylag könnyen ki lehetett következtetni, hiszen ez a hírportál is egy nappal korábban megírta, hogy jön. A jordán király pedig fontos ember. És azok, akik nem lelkes amatőrként olvassák a fórumot, nem biztos, hogy örülnek, ha fontos emberek védett járatairól kerül ki információ. Ezért aki kiadja, az adott esetben kockáztat, lehet, hogy nem is keveset. Ennek ellenére minden info itt volt időben. Valóban nem volt senkinek a szájába rágva, de akit érdekel, az viszonylag kis energia ráfordítással megtudhatta azt, amit akart. Egy hivatalos látogatásra érkező magas rangú utas gépe elég jó eséllyel viszonylag pontosan érkezik, elég feszített a tempó ahhoz, hogy túl nagy csúszások ne férjenek bele. Mivel a kormányváró a 46-os állóhely és a catering között van, a vip-ek a 77, 78-as áh-re állnak, vagy ha oda nem fér be, akkor a 84-es alternatívra (ugyanoda).
aktedron: miután leírták, hogy közvetlenül a jordán mögött volt egy Wizz go around 31R-on, Te sem gondolod komolyan, hogy előtte a vip 13L-re szállt le?:-)
Egy utolsó off, aztán átmegyek read-onlyba. "Senki nem beszel szerintem magas lorol." (10648)-es hsz.
"Azert nem azt irta, hogy haromkor jon wazze, mert csak egy becsult fekoldasi idot kapott meg. Ami azt is jelentheti,hogy az indulasi repuloteren (arab vilagban meg foleg) akkar ket nappal kesobb is oldhatjak a fekeket es szall majd fol a repcsi." Látod, hogy lehet ezt értelmes, kerek magyar mondatokban is? Hieroglifák meg rövidítések nélkül. Köszönöm.
Senki nem zart ki senkit az infobol. Egy nagyon is korrekt hozzaszollast tett kozze a kollega. A roviditesek megfejetese barhol megtalalhato a neten. Azert nem azt irta, hogy haromkor jon wazze, mert csak egy becsult fekoldasi idot kapott meg. Ami azt is jelentheti,hogy az indulasi repuloteren (arab vilagban meg foleg) akkar ket nappal kesobb is oldhatjak a fekeket es szall majd fol a repcsi. A repulos vilagban minden UTC szerint van megadva. Igy az is nagy segitseg ha helyi idoben kapsz meg valami idot.
Senki nem beszel szerintem magas lorol. Egyszeruen ujabb trend lett, hogyha valaki valamit nem ert vagy nem tudd.Akkor nem utanna nezz, hanem felhaborodik.
Kicsit olyan keresed mintha a pilotaktol es ATC-tol azt kerned, ne hasznaljanak angol foniat mert te nem erted mi "brekegnek" ott a scannerben mikor hallgatod.
"Lehet, hogy nem véletlenül úgy íródott?" De miért? Miért jó, hogy kizártok egy csomó embert a kommunikációból egy nyilvános fórumon? Tényleg csak szeretném megérteni, miért jó leírni, hogy 1500LT, miért nem lehet csak simán úgy, hogy "háromkor jön, vaze". Örülnék, ha elmagyaráznád, még ha magas lóról beszélsz is velem, mint a 10648-as hsz-edben, nem baj, legalább megértem. Kérlek szépen, alacsonyodj le a szintemre.
Tudom, hogy külsős (magyarul outsider :)) vagyok ezen az fórumon, de csak egy kérés: nem lehetne úgy írni, hogy az is megértse, akinek nincs pilótavizsgája vagy két diplomája?
1/2 5 kor indulok a Wesselényi utcából kifele. 1 hely van még az autóban. irj mailt: ulbert@gmail.com Írd meg a telcsiszámod és egyeztetünk hol vegyelek fel.
Kb 10-15 perce szállt fel egy Lufthansa gép, típusa? Hát én elsőre vmi nagyobb Airbusnak néztem, ne nézzetek amatőrnek, megismerem az A319/320-ast vagy B737-est, de most nem mertem volna egyiket ser mondani, szóval bocs ha tényleg az volt...:)
Sólyom László, a Magyar Köztársaság elnöke meghívására 2007. június 13-14-én hivatalos látogatást tesz Magyarországon Őfelsége II. Abdullah ibn Al Hussein, a Jordán Hasemita Királyság királya. Útjára elkíséri Őfelsége Rania Al Abdullah királyné.
Ok, csak egy ismerősöm állította,h Austrian A330at látott pénteken az állatkert felett, ilyesztően alacsonyan fordulni..De akkor a típust elnézhette.köszi.
Austrian A330-as legjobb tudomasom szerint utoljara 2005 nyaran jart itt. Az utobbi napokban nem jott info kenyszeres A330-rol. Az Austrian a nagyobb Airbusokat otthon szervizeli es a Lutfhansa is becsbe hordja a A330/A340-ei kozul eleg sokat szervizelni.
huha háát akkor mi nem egyről beszélünk..A "körözre", azt hittem,h Pest felett és alacsonyabban, ez pedig igenigen magasan van, áthaladó,még csíkot is húz:) Azon kívül ez EVA air,nem Austrian.A típus stimmel. Ilyen magasan nemigen szoktak körözni, sztem két különböző EVA A330 at láttál, ez lehetséges.
A 10533-as hsz-ben két nappal ezelőtt én is ezt kérdeztem...Lehet,h akkor valóban leszállt valami miatt,most pedig próbálgatják..ki tudja, amíg nem válaszol valaki addig csak találgatni tudok, de elvileg pénteken leszállt egy Austrian A330.
A város felől jött, méghozzá pontosan az északi elhagyási útvonalon, ezért gondoltam h felszálló. Akkor valszeg az időjárás miatt volt ez a rafkós megközelítés. Mellesleg akkor sem értem mit keresett ott ebben az irányban.
Itt a VEBOS körül várakoztattak az imént egy gépet. Igen randa felhők vannak innen nézve Ferihegy táján. Ment másfél kört, aztán alacsonyan, lassan, szomorújan elballagott olyan 260-as irányon. Talán Bécsbe? Bár ahhoz északnyugatabbra kellett volna talán mennie.
19 óra után kb 15 perccel szállt le:) Szóval nem térhetett vissza, max leszállhatott:))) Késett, az igaz, mert menetrendszerint 17:25 kor kellett volna leszállnia, de már Hong Kong ból és Sharjah ból is késve indult... Ez utóbbiból kb 2 és fél órás késéssel szállt fel!
Cargolux, 19.00-kor Csobánka fölött rendhagyó módon 180'-os bal fordulót tett, majd érzésem szerint emelkedés nélkül folytatta útjáta a város felé. Lehetséges h visszatért a reptérre?
Bár túl sok időm nincs kijárni Ferihegyre de szeretek gépeket fotózni. Most írtam alá a petíciót remélem sikrül elérni valamit. Hajrá spotter társadalom.
Sajnos az idei felhozatal kisebb. Csak a nagyvas repül az AirBus-nál, a többiek nem - még a 340-es sem... A Boeing a gépeivel nem szokott bemutatót tartani, utoljára az MD-82-es repült az Ő szineikben. Katonai gépek kb 1 tucat repül. és néhány business jet is. jomagam is megyek kele
Szerintem már így is tervbe van neki véve!!:D Illetve ha van egy kis esze, akkor ott áll az út mellett ahol a kocsik állnak és árulja a hideg üdítőt vagy a saját spotteres emlékborát...:)
Meg szerintem nem is jó annyira nekik, egyedül talán az Edelweiss A330 miatt irigylem őket!
Ellenben nekik vagy nekik nem lehet olyan rossz! Róluk már nem is beszélve vagy nézd csak meg Amsterdamot!!:)
Márciusban csináltam, mikor teljesen befordult az S-Apronra majdnem elfújt a hajtóműszél...:D
Egyébként itt nem nagyon találsz kerítést se...bár ezt a helyet sajnos építkezés miatt ha jól tudom már bezárták de nagyon jó fotóspozíciók vannak AMS-ban ezen kívül is!
Ketten aláírtuk, remélem sikerül valamit elérni. Remek ötlet volt egyből megírni és nem itt a fórumon javasolgatni-vitázni-megsértődni c. magyar spotter mesterhármast előadni, Gratula!!
Szia. Dobtam egy John Hancock-ot én is. Csak egy aprócska észrevétel, valószínűleg elgépelés miatt. Helyesen "Please build an observation hill...". Egy "n" betű hiányzik.
Sajnos en inaktiv vagyok az iwiw-en, ezert megkoszonom, ha szetdobod. Lattam regebben, hogy van Maleves, meg csomo repulos gyujtouser igy kifejezetten jo otletnek tartom!
hivatalosan is szinre lepett a Budapest Airport Zrt. uj menedzsmentje. Irtam egy levelet magyar es angol nyelven Dr. Reinhard Kalenda vezerigazgato urnak, javaslatainkkal, kereseinkkel a spotterkedes felteteleinek javitasa erdekeben, melyet a kovetkezo hetekben tervezek elkuldeni, minel tobb alairassal.
Bizonyara van meg sok jo otlet es bizonyara lesznek olyanok, akik majd azt mondjak, hogy ok sokkal jobban meg tudtak volna fogalmazni. Azt gondolom, hogy kis lepesekben kell elore haladni. Tartok tole, ha szeles forumon kezdunk volna el dolgozni a levelen, akkor a szokasos vitak miatt itt sem tartanank.
Igy azt kerem, hogy tenyleg csak az irja ala, aki egyetert. Egyeb javaslatokat, kommenteket a planes.cz forumon vagy emailben irjatok meg nekem.
Túl nagy forgalom nincs, egy reggeli, meg egy esti hullám. Péntek este viszont igencsak nagy érkező forgalom, akkor jönnek Angliából bulizni. Azt hiszem vasárnap mennek vissza, de akkor nem voltam ott.
Én még nem láttam az LKMikit belűlről, és hirtelen belső képet sem találtam róla. De az OM-NGA <a href="http://www.jetphotos.net/viewphoto.php?id=5759793" target="_blank">bőr üléses</a>, feltételezem, hogy az LKM is.
A két még meglévő Classic ex EasyJet gép, a HA-LKU G-EZYL-ként kezdte a pályafutását, a HA-LKV pedig G-EZYI volt fiatal korában.
Egyébként ezeknek Te is utána tudsz nézni, mondjuk it:
Mind a 3 gép folyamatosan pörög, elég kiélezett menetrenddel. Ráadásul az LKU és az LKV nem is a legújabb gépek. Az LKM viszont nagyon új, ami az apró műszaki hibák számára úgyanúgy nincs jó hatással, mint ha régi. A menetrend úgy van összeállítva, hogy a kötelező és esedékes ápolásokat, karbantartásokat meg tudják csinálni. De ha ezen felül bármi van, az egész napos csúszást okoz, mivel tartalék gép nincs. Ráadásul mostmár az sem nagyon működik, ami télen, hogy ha valamelyik gép kiáll, akkor valamelyik másik, ha a saját köreit lerepülte, este elviszi azt a járatot is, amit a másiknak kellett volna napközben, mert tegnap éjjel is mindegyik elment charterbe, és csak ma reggel jöttek vissza. De hogy konkrétan hétfőn mi volt az LKV-vel, volt-e vele valami, azt sajnos nem tudom.
Tudnátok abban segítséget adni, hogy hol lehetne megtudni az érkező és induló járatokat LGKR (korfu) repülőtérre. Kb. olyan lista kéne (lehetőleg egy egész hétre), mint amit a bud.hu oldaláról ki lehet nyerni.
Hú ha! Úgy tudtam, hogy csak kettő van, és hétfőn a HA-LKU volt, és azt mondták, hogy azért voltak egész napos csúszások mert gépet kellett cserélni. Innen gondoltam, hogy valami lett vele.
Az elmúlt napokban, mikor ennyi zivatar van csak akkor repülik le a SID-t, ha a meteorológiai viszonyok ezt lehetővé teszik. Ha nem, akkor miután kiállt lineup-ra, megnézi a metradart, hogy merre tud kicsusszanni, megkéri az irányt, és arra megy.
Szerintem nem akarnak belerepülni a főváros feletti Zivatar gócokba!
Tegnap reggel is a Mechwart liget felett szált fel egy MA 738-as.
Más.
Éjjel 0óra és 0:30 között 2 érkező is volt 13L-re. Az egyik egy Airbus volt (már a hangjáról felismerem). Mit kerestek 13L felé menet ,vagy kik voltak???
Lenne egy olyan kérdésem. Köztudott hogy a május 10. óta új eljárások vannak. A következő dolog érdekelne: miért van az hogy egyes gépek nem repülik le az útvonalat? A térképeket elnézve felszállás után irány 190°, majd nemsokkal utána 282° BAKOT felé. Előbb pl egy felszálló BA Airbus kb. Margit-sziget fölött ment el. Tegnap meg fölöttem egy felszálló kis Airbus, ami majdnem vitte a tetőt, még itt a 11. ker-ben is:) Ezzel mondjuk semmi bajom:)
Ezek a gépek miért nem követik az új eljárásokat? Pár hete írtátok itt h a nyugat európába tartó gépek repülik le a fent említett eljárást. Gondolom az észak európába tartó gépek pedig a 316°-os és utána a 343°-as irányon repülnek ki.
Már megbántam, hogy lehagytam a smiley-t a végéről.:-( Asszem mostanság ennél fontosabb időtöltéseid is vannak!;-) Azért köszi, és főleg gratula Nektek!!!
Egyébként a P-t tényleg még soha nem használtam. És Auto sincs rajta, csak kis zöld négyszög...az gáz?:-)
Nekem asszem nem mondasz újat ezekkel,de a személyes jó tanácsok soxor többet érnek,mint bmely wikipédia!
Kb 1éve én is kijárogatok a cargo dombra(sajnos mostanság ritkábban..),s nem olvastam a könyveket,csak figyeltem töletek,önöktöl a dolgokat,titkokat,fortélyokat!S asszem nekem igy jobban is megy a tanulás!
Lehet, hogy más gyártó mást rak P mód alá, de amit én ismerek, ott az érzékenységet a fotós választja ki, a gép pedig ad egy megfelelő záridő-rekeszérték párost.
Elore programozott automata mod.Van a legtobb gyartonak ilyen szolgaltatasa. Kb annyi jelent, hogy csinal egy sulyozott fenymerest nehany kepmezore. Majd ez alapjan keszit neked egy "optimalis" ISO,vaku TTL, Blende es Rekesz alapotott. Ezt osszevetti egy benne eltarolt tablazattal.Amit allitolag a mernokok ugy allitotak ossze, hogy a legoptimalisabb legyen a fenykep minosege az adott gepen.A tablazat alapjan dont, hogy ala vagy fele love exponaljon.
Kis gepeknel kb annyi szokott ez lenni,hogy automatan valaszt a gep sport,tajkep,ejszakai vagy potre elore definialt modok kozott. Nem neked kell a tarcsat odatekerni.
Bár én csak alkalmi játékos vagyok a polgári spotterkedésben, de pár éve már fotózom a gépeket (mármint leginkább a légierős vasakat) annó, Praktika ML 50, egy mai szemmel nézve borzalmas 200-as fix obival. Bár soha nem számoltam, de akkoriban komoly pénzben volt kifejezhető a tanulópénz az elrontott képek miatt.
Apropó, ha már profi vs. amatőr mittudoménmiről beszélgetünk, hány emberke van itt, aki gyakran tekeri P állásból M-be a funkció választó gombot?
De a lényeg szerintem nem ez. Ha kimegyek a kerítés mellé és találkozom valakivel, akkor alapból azt gondolom, hogy egy azonos érdeklődésű emberrel hozott össze a sors és autómatikusan szimpatikus lesz az illető és kurvára nem érdekl, hogy mióta és miért teszi amit tesz.
Egy hobbi művelése, szerintem addig jó, amig valóban belülről fakad és nem valami féle értelmetlen verseny táplájla. Egy versenyben általában győztest hirdetnek, itt nem hinném, hogy bárki is kapna egy kupát. Itt szerintem az a jutalom, hogy elő lehet venni egy albumot amiben SZÁMOMRA kedves képek vannak, ha valaki másnak is tetszik az csak hab a tortán.
Ahogy Kiskockas irta az igazan profik nem itt vannak. Egy kozep retegbe tartozunk akik itt szoktak a kerdesre valaszolni.
Hogy is megy ez a 20-21. szazadban??? Ahogy Fabry mondja "de konnyen felejtunk ...."
En ugy uszkve 10 evvel ezelott tevedtem ki a repterre eloszor egy fenykepezo geppel. Egy filmes kompakt fix lencses szappantartoval. En is elkeseredtem mikor lattam mar az akkoriakat a filmes tukorreflexes fenykepezovel. Arrol nem is beszelve, hogy szamomra egy teljesen idegen nyelven beszeltek ott levok es meg arrol sem volt fogalmam mi az a "belepoel". Akkor is volt mar internet igy a koliban szinte allandoan elotte logtam es olvastam.Nem a forumot mert meg fasorban sem volt, hanem az akkoriban termesztes de a mai szemmel gyer minosegu HTML lapokat. Szepen lassan jottek az infok es mar mertem kerdezni, mert igy mar nem egett az arcom. Ha vegkep nem tudtam meg amit akkartam se itt se ott lesetaltam a konyvtarba. Igy telt ot-hat ev.
Ha en most kezdenem mit tennek? Lazan beirnam az elso keresobe "Amit a repulesrol tudni lehet" vagy valami hasonlot. Kb 5 soron belul megjelenne Hay Gyuri bacsi konyve. Megvennem elvosnam, hozzaolvasnek a netrol. Igy mar a repules reszerol lennenek alapjaim. Ha nincs ra meg a penzem akkor szinten ott van minden info a neten.Wikipedia es pici angol tudas.
Fotozas resze meg egyszerubb.Fellepnek a kepfeltolto lapok valamelyikere. Megtanulnek egy vizualis latasmodot mirol is szol ez az egesz. Majd utanna olvasnek szinten a neten, hogy mi is a mogotte levo muszaki hatter.Hisz az egeszben annyi valtozott, hogy nem egy fenyerzekeny celluloidra fotozunk hanem egy fenyerzekeny felvezeto lapra. De az osszes tobbi parameter maradt.Erzekenyseg,zarido,rekesz ... stb. Kozben folyamat kijarnek a repterre es kiprobalnam amit ott olvastam es gyakorolnek. Ezt nem lehet a kobanyai parkbol vagy kertem teraszarol csinalni. Kemenyen ki kell jarni a kerites melle!
Vannak itt egy paran akik 1-2 eve jelentek meg a spotterkedes teren.Nem akkarok neveket irni. Megmerem kockaztatni, hogy ok is a fentieket jartak vegig.
Előbb (20:20 előtt nem sokkal) szállt fel vmi nagyobb fehér gép, mintha wingletes lett volna, és felszállás után K-nek fordult. 11-ker-ből távcsővel néztem, de passzolok, most jöttök Ti, ha tudjátok...:)
Az Élettől, mikor még az iparőrök csőretöltött Kalasnyikovval jártak, az Ofotért rendszeresen elvesztette a negatívokat, a gombelem kokomlistás hiánycikk volt, a menetrend pedig féltve őrzött párttitok. : ))
"a "profik" nagyon nem ezen a fórumon kérdeznek, és - tisztelet a kivételnek - nagyon nem veszik a fáradtságot, hogy az itt felmerülő kérdésekkel foglalkozzanak."
Na ja, a profik attól profik, hogy tudnak. ; ) Pedig már nem is lóg teleobjektív a nyakamban, mégcsak nem is lófrálok a terminálon. : )))
Rendben. A végén megint kiderül, hogy itt a teleobjektívvel a nyakukban egész nap a terminálon szaladgáló "vérprofik" letorkolják, és elüldözik innen a szegény érdeklődőket. És bezzeg a feltett kérdésre a végén jól nem válaszolnak. Úgy érzem, ez különösen rám igaz...:-( Ha az adott kérdést boncolgatjuk, a 16-al előbbi hozzászólás valóban nem múlt időre vonatkozott, azonban a kérdéses vip még a délelőtt folyamán megérkezett és ezt az összes híradás, - legkésőbb délben - főcímben hozta, többek között az a hírportál is, ami ezt a fórumot üzemelteti. Ezek után tényleg úgy érzem, hogy a kérdésed kicsit "érdekes" volt. De ez nyilván az én hibám. Most számoltam össze, jelen pillanatban is 14 kis jet parkol az előtéren, ami lehet Falcon, Learjet, de bármi más is, pláne, ha teljesen amatőrként nézzük. Bármennyire is hihetetlen, másnap megpróbáltam visszakeresni, hogy mit láthattál, de az alapján amit megadtál, még közelítőleg sem sikerült belőni.
Ha ezután úgy érzed, hogy read only-ba kell menned, a Te dolgod. De hidd el, - minden nagyképűség nélkül - a "profik" nagyon nem ezen a fórumon kérdeznek, és - tisztelet a kivételnek - nagyon nem veszik a fáradtságot, hogy az itt felmerülő kérdésekkel foglalkozzanak.
Úgy látom rám céloztál a Falconnal kapcsolatban...
Ezúton is elnézésedet kérem, hidd el, hogy visszaolvastam 16 hozzászólást, csak nem voltam tisztában azzal, hogy ebben a topikban a jövő idejű kijelentések 100%-ban megfelelnek a tényeknek (nem arról szólt a 16 hsz-al korábbi post, hogy mi jött, hanem hogy mi fog jönni), pláne nem egy államfőnél, ahol adott esetben (mondjuk biztonsági okokból) előfordulhatnak gépváltások rövid határidővel.
Mondjuk adott esetben az is érdekelt volna hogy milyen madár volt az amit láthattam, igaz erre senki nem válaszolt.
De mondom még egyszer, bocsánat a hülye kérdésért, én nem tartozom azok közé, akik teleobjektívvel a nyakukban naphosszat a ferihegyi kilátóteraszon szaladgálnak és a komplett menetrendet fejből vágják. Csak azzal vert meg a teremtő, hogy érdekelnek ezek a vasak, és teljesen amatőr módon rákérdezek arra, ha az erkélyemről látok valami érdekeset berepülni. Megígérem, hogy ezentúl maradok read-onlyban, meghagyom a kérdéseket a profiknak.
Tud valaki Schipol közelében lévő repülőmúzeumról? Hallottam róla hogy van, de nem találtam róla semmit a neten. Jövő héten ott leszünk, szeretnénk megnézni (ha van egyáltalán).
Sajnos ott sem hagyhatod el a tranzit teruletett. Meg a ket terminal kozotti magasvasut is ugy van megoldva, hogy egyik kocsiba csak a tranzit utasok tudnak beszallni mig a mig a masikba a "publikus" szemelyek.
Viszont a tranziton belul eleg szabadon mozoghatsz az 1-es Terminalon.Vegig uveges a terminal fala.Sotetitett uveg, de nagyon jo ralatas az egesz repterre.Foleg az 1-es-re erkeznek a nagyobb meretu gepek es a Lufthansa flotta nagy resze. Ha van idod akkor egy kb 25 perces tura egy-oda vissza ut a magasvasut tranzit kocsijaban onnan pedig lathatod az 2-es terminalra erkezoket.A magasvasut ingyenes.Sajnos a hires uveges falu McDonalds a 2-sen nem elerheto a tranzit teruletrol.
Sziasztok, kicsit off: Frankfurtban hogyan lehet kimenni a teraszra átszálláskor? Vagy ott is úgy működik, mint Ferihegyen, hogy az átszállóknak nem lehet, hacsak nem lépnek be az országba?
Csak fogja a képet, és bármi van rajta feltölti IDE!
Azzal a képpel talán inkább az áthaladós fórumban kellett volna próbálkozni, de ő nem veszi a fáradságot, hogy szétnézzen, hogy van-e jobb topik egy témára.
És azt sem veszi észre, hogy vannak olyan web helyek, amik azért vannak, hogy oda repülős képeket töltsönn fel bárki. Az indexen is vannak ilyen topikok, de őt az sem érdekli.
Ő OFF-olni szeret.
A sok OFF következményeit Kiskockás szépen leirta.
Itt a vége "nagyokosok"...... a sok off megölte ennek a topiknak a lényegét! Csak véletlenül van érdemi hsz benne.
Érdekelnek titeket is, hogy mik érkeznek BUD-ra? Hát akkor öngólt lőttetek a sok OFF-olással. Mert kinyirjátok magatok alatt az információ forrás MMV topikot. Viszont az információ meg van máshol, nem itt... igy végül is senkit nem érdekel, hogy a MMV-vel mi van már..... a nagy semmi, sok kép, sok OFF és "read only" állapot.
Hú de nehéz felfogni kb 10-edszerre amit irok, pedig ugyanarról van szó.
Viricsi, ha te meg általában 90%-ban az "érdekes" oldalra állsz egy ilyen dologban, akkor irkálj ide te információt az itt "lakóknak".
Lehet ott folytatni, ahol tegnap abbahagytátok a "felhivás" előtt.
Én már próbáltam segíteni Aktedron barátunknak. Úgy látszik nem tudja, vagy akarja megérteni. Bármilyen képet szívesen nézegetek, de nézd meg a 10316 hsz-t. Ez kép? Már bocsánat de ezt azért nem kéne. Ha van érdekes kép, akkor szívesen megnézem a CLX-et 35x is. 10318 hsz. Jópofa beállítás, és látszik hogy miről is beszélünk. Mindenki élvezhető képeket rak fel, Viricsi képei pl. kifejezetten a kedvenceim. Nagyon tutik. Aktedroné pedig a legtöbb esetben zavar. Én sem várom el a a.net színvonalat, mert sztm az már túlzás. De azért ne egy pöttyöt lássak az égen....
"ÉS IGEN IS MINDENKI TEGYE FŐL A KÉPEIT AMIT MAGA KÉSZÍTETT ,ÉS HA VALAKINEK NEM TETSZIK
keres magának más topicot"
A topik cime:
-Mikor, milyen vas érkezik?
azt jelenti, hogy pl tegnap jött a spanyol királybácsi és okt 22 után azt tipelték egyesek, hogy megint Falcon jön. Vki kérdezte is hogy mivel jön... jött rá a fenti tipp.
Majd jött rá egy válasz, hogy A310-es vassal fog érkezni a spanyol király.
ERRŐL szól a topik cime!
Másik oldal:
A CLX jön hetene kb 5-ször. Ezt mindneki tudja, hogy mennyit késik, az meg majd kiderül. Felteszed a CLX képed ide... de minek? Mindenki látott már olyat, és fotózott is (kivéve aki ma kezde el olvasni a MMV-t). Mi ebben a kép feltöltésedben az információ? SEMMI! Érted, semmi! VALAKI magyarázza már el neki, hogy mit jelent a "SEMMI", mert én el tudom... de nem akarok olyat irni!
Lefotózod a spanyol A310-est tök mindegy miylen minőségben, mennyire vágatlanul és felteszed. Azzal mit csinálsz? Azzal szolgáltatsz nmi infót, hogy mikor milyen vas érkezik... illetve érkezett! Utólag megmutatod azt, ami nagyon ritkán jön ide... Aki ezek alapján akarja, fotózza le, amikor elmegy innen a 310-es.
Ez info, ennek van köze a topikhoz.
De hogy wingletes FIN 757 jön, az közel olyan, hogy sötétkék seggűre festétt Malév jött ma vazze hú de fasza nem láttam még olyat te sem, vazze pakoljad a Malév képeket, mer abból srhol nincs egyse a sok paraszt akinek nem sikerült lekompkatoznia meg hadd irigykedjen....
A moderátor most figyelmeztet. Az üvöltözés nem vezet célra. A topiknak megvan a maga története, kialakult szokásai. Általában úgy szokott lenni, hogy aki ehhez tartósan nem tud alkalmazkodni, az keres magának másik topikot, fórumot egy idő után.
Látod pontosan erről beszélek, neked sz.r, nekem jó. Ha nem raktad volna fel, még lehetőségem sem lett volna eldönteni, hogy teszik e, vagy sem. Ilyenkor eszembe jut egy ismerősöm mondása a Hi-Fi zenehallgatásról. Ő mondta azt, hogy az a legnagyobb baj a Hi-Fi-vel, hogy nem a zenére figyelünk, hanem a zajra. Szerintem nagy igazságot mondott és simán érvényes ez a fotózásra is.
Te most panaszkodsz, vagy dicsekszel? :)) Én közelről sem csinálok ilyen képeket, ennek ellenére mindenféle szégyenérzet nélkül feltolom, mert lehet, hogy másokat érdekel.
Az áthaladó az más, mert azt fizikailag lehetetlen közelebbről fotózni, (csak ha egy másik gépből csinálod) de egy F'hegy-re/ről fel/leszálló gépet igenis lehet. Én például már akkor is nagy dilemmába voltam amikor a Tesis indult 31R-ről én meg a C'bomb-on voltam, kb 1,5 km-re a géptől. Szar is lett a kép, és (nem túlzok) egy óráig filóztam hogy feltegyem e. Végül azért raktam fel mert ritka gép. Ritkább mint egy ELAL Cargo 747-es. De a mai napig nagyon zavar hogy ilyen pocsék munkát közzé tettem. Íme az említett kép ha még valaki nem látta volna: http://www.flightlevel.hu/foto/25589
Szerinted jó lenne az, ha csak számokat és lajstromokat olvashatnál ezen a topicon, a képekért meg battyoghatnál egy másikba? Nem értem, miért olyan nehéz elviselnünk egymást, a vélt hibáival együtt?
Nem azért kellene neked a másik topikba feltenni a képeidet, mert gyenge fotós vagy! Hanem azért, mert ha az indexet választod a képeid feltöltésének helyéül, akkor rossz topikban vagy!
Értelmezd ennek a topiknak a cimét! Úgy látom még mindig nem sikerült!
Értelmezd a másik topik cimét (ami nem tetszik neked)! A cimét, ne a tartalmát és a milyenségét, utána értelmezd ennek a topiknak a cimét újra!
Nem jó a nézőpontod szerintem. Akkor nem lenne áthaladó sem. Az is k.rva messziről készül. :)) Nem kell mindig, mindennek tökéletesnek látszani. Én speciel ezért gyűlöltem meg a mai aktfotózást, mert nem a nőt, hanem valami más, mesterséges lényt akar megmutatni nekem és ez nekem már nem nő. Tudom, hogy az én képeimen is meglátszik, de én sem retusálok,utoljára kb huszonöt éve tettem, de ez még a filmes korszak volt. Ezen a fórumon minden ízlésnek el kell férnie, max átugrod a neked nemtetszőket. Szvsz.
Szerkesztés és szerkesztés között is van különbség! Mindenki saját belátása és szája íze szerint teszi! Az ilyen típusú képeknél, amiket te szoktál felrakni (reptértől való távolság miatt általában a háttér az ég) soha se árt, ha középre vágod! Ha nem hiányzik a gépnek se füle, se farka, középen is van, akkor már nagyobb sikert aradhat, aztán lehet figyelni a minőségre (aminek egy idő után határt szab a technika)!
Remélem tudtam valami használhatót mondani, de sztem ez itt már le lett írva :)
Az az igazság,ha nem dolgoznék akkor én is lőnék olyan gépet ami ritka erre felé.
De dolgozom és nem mindig lehetséges fotózni munka közben.
Az meg ,hogy nincsen szerkesztve a képem azért van mert ha olyat fotózom ami másokat is érdekel akkor azonnal nyomorítom és töltöm.Ilyen volt pl .az F-15-ös
anyagom is.Más videót nem is láttam a neten róluk mikó érkeztek.
Ha lászáltunk arról a témáról hogy mért nem retusál, akkor azt a kérdést is fel lehet tenni hogy mért kell bivajbasznádról készült repülős képeket feltenni. Engem ha érdekel egy kép akkor kimegyek a REPTÉRRE és megcsinálom onnan. Nem az Örs-ről.
Ez így van. Az én vizuális látásmódom szerint repülőket például kék négyzeteknek látom az ernyőmön (szürke, piszkos fehér és mustársárga mellett) és nem rohanhatok mindig az ablakhoz megnézni (az átrepülőket pláne), ezért nem bánom, ha látom őket másként is. Az rmk ellenben jó ötlet (akár én is kitalálhattam volna). :-))
Helyes, azt hiszem ideje lenne Aktedront is békén hagyni. Fotózik, feltölt, tanul, retusál, feltölt. Ti (mi) pedig vagy élvezitek, vagy átugorjátok. Ilyen egyszerű az egész. :))
Az Atego azértfordult furán, mert Thessalonikiböl indult kora hajnalban, a soför meg mire ideért, már fáradt volt. A Szergej meg Gigant volt, csak a lángok miatt láttad vörösnek. Ez megmagyarázza a füstölést is. A Coolpixen még az átlátszó nájlonzacskó is segít. Fingó nádiposzátkát meg csak este 6 után lehet látni. Még valami? :-)
Börtönbe kerülök ha mégis főlteszek egy képet ami nem olyan nagy szám?
Ja néztem azt a bizonyos topicot ahova a magam fajta gyenge fotósnak kellene a képeit főltenni. Nem tetszik mert én bizony más képét nem tenném fől, ott meg nagyon sok van olyan.
Valamelyik fotós magazinban vagy honlapon olvastam, hogy manapság a digitális fotózás 50%-át már a digitális retusálás teszi ki...Arról nem is beszélve hogy régen is használtak retusálást,de ez már nagyon OFF!
Minek a drága gép és a fotós tudás???hát talán, hogy elődeink igen pórias ámbár lényegretőrő "nagyigazságát" említsem: "Szarból nem lehet várat építeni!"
De ez a Te képeidre nem biztos, hogy igaz, mivel meg se próbáltad retusálni a képeidet!
A felháborodást pedig tényleg nem értem...a dühkitörést meg egyátalán nem!
Senki nem baszott le hogy húzzál már a sunyiba és gyüjtsél inkább lepkét!Legalábbis én biztos nem! Egyszerűen engem az zavart hogy mindennap beteszel olyan képket amik jönnek holnap, holnap után, azután!! A különlegességek jöhetnek! De ezt már mintha az elején is írtam volna....Na mind1, már többször mondtam, hogy lehet nekem egy picit fura felfogásom van, de ez már legyen az én bajom!
Viricsitől lborlitól és mindenki mástól elnézést, hogy csak szítottam a vitát! Nem állt szándékomban az elején sem!Igaza van lborlinak, ne legyen megkülönböztetés! Tegye be mindenki a képét,írjon hozzá mindenki vagy írja le mindenki mit látott! Ez mind szép és jó amíg ésszel megy!
Annyit viszont ha tudnal tenni, hogy ne minden Cargolux-ot,ne minden ATA-t.Tenyleg a lenyeges dolgokat es hidd el mindenki szivesen fogadja!
Ha pedig felteszel egy kepet akkor legalabb nehany sorban kommentezd letszi, hogy te ott mit lattal.A te vizualis latasmod nem biztos,hogy megegyezik maseval.Igy nem biztos,hogy mas is megerti.Nehany mondat sokat segit hidd el es ertik a fotoid mit is akkarnak kifejezni.
Ha fel tud menni F430-ra, akkor onnan szarja le. Engem is megcimmogtak az (egyébként hihetetlenül kiváló minőségű képeimért) az irígyek a horvát topikban, helyesebben azok mennyiségéért (mert hogy az elképesztően jó minőségbe nem tudtak belekötni). :-)))
De miért oda kell feltenni, ami az érkező gépek topikja, az érdekes érkező gépek topikja?????
Van külön itt az indexen olyan topik is, ami a repüls képeknek lett nyitva. Aki képeket akar nézegetni az indexen, az nézze ott. Aki meg normális méretben akar képet nézni, az úgy sem itt néz képet.
Rossz helyre teszitek fel a képeket. Még az olyan elmegy, ami rendhagyó kép, pl a mai ELAL 747, vagy George Micheal gépe. De a többi nem ide való!