Igen régen még anyagot is raktak a gyártás folyamatába ,ma meg már fogyasztó társadalom vagyunk! Amit én még tudok értékelni az az,hogy régen nem volt sok-sok kis kinai modern gépsorok és mégis megoldottak mindet csak ész ,kéz és egy kis anyag és kész volt egy minösége eszköz amit akár most is hadra lehet fogni! Most meg mint te is írtad mire a boltba ér már nincsis meg a gyár!
Tetszenek a régi dolgok nekem is hogy milyen elme kellet hogy a semmiből kipattamjon és hogy közek 100 éves dolgok még mindig működnek...
nézd meg a mai dolgokat,keresztapukám fel akarja újítani a briggs 375 sprint motorát(robi 56-on van)mire összeszámoltuk hogy mi kell bele inkább vegyen egy kínai hulladékot?de hála meggyőztem hgy ehhez még lehet alaktrészt kapni,de mire a kínai dolog beér kishazánkba addigra lehet hogy kint már a gyár be is zárt.
Na de a lényeg hogy nekem is tetszenek a régi típusú dologk! :)
Most készítem elő festésre a 401-est, lehet neked van igazad és én is ezt teszem majd... A fényvisszaverő csíkot meg egy műanyaglapra ragasztom és egy rendszámkeretbe rakva rögzítem majd a hátsórészen.
Vagy csapágy és utána hegesztés vagy pedig valami más megoldást kell keresni.állj!
A csapágy belső mérete 30 mm ha 30-as csőbő csinálod és a belső furatja 25mm akkor is 2,5 mm falad,bár nem tudom de szerintem nekem sem sokkal vastagabb a cső fala.
És akkor a csapágy rácsúszik ,csak még a másik kérdés hogy ha felütöd ütközésig legközeebb ha le kell venn a lehúzót hogy teszed alá...
De mondjuk ez már részlet kérdés.Valahogy ha lesz időm szészedem neked csak kérdés hogy mikor....
Szia Kaisi! Jutottál-e valamira vagy nincs itt közelemben(Kosd) rokon akihez szoktatok jönni ? Esetleg ök mennek hozzátok mert igy is meg odható ! Én is nézegetten a csomag árakat de kb mindenho egy ,vetekszik a hajtómű árával.
Sziasztok ma voltam egy idő utazáson . Voltam egy háznál ahol van még egy olyan szecskázó masina amit még lóval derékszöghajtóművön át egy lapos szíjjal hajtóttak meg egy 1,5 méteres kereket amin két kés végezte a dolgát(T) alakzatú Hoffer típusú kb 1930 as azt modták.Volt még egy vetőgép is csak már az egyik nagy kerék az már meg atta magát sajna, de volt még nagyon sok szölős dolog /három méter átméröjű dézsa ,kicsi nagy hordó ,sutu emberes,daráló ez is emberes/.De még állítólag egyes lóvas eke is van .Ezeket mind-mind eladnák mert csak az enyészeté lesz.Kár lenne a multat ij egyszerűen elfelejteni!
Szia!Örülök ha boldogulsz nekem lassacskán elkészül a krumplikiszedőm holnap csak már a 10-es laposvasat kell rá hegesztenem,sztán próba majd ha kész teszek fel képet!
TRAKTORBI:nem szedtem szét de a csapágy a következő benne amit felítram mikor minden nap szétszedtem sajna...
de ha jól emlékszem ha visszább olvasol volt aki már szétszedte amúgy a tegelyre van gehesztve egy tárcsa,a tárcsán 3 db bemaránamibe a tüske akad bele,nem egy nagy kaland,és igen szabadonfutós a kerekem.
Szóval a kettő nem igazán ugyan az, legfeljebb a motor belseje. Amit mutatsz, az ejtőtartályos, "rendes" karburátorral. Az enyém membrános, felszívós. Szerintem amit Te néztél, régebbi típusú motor.
Egy biztos, hogy a 3,5-ös Classic és Sprint egyszerű, jó konstrukció, nincs úszó meg egyéb hülyeség, ami megkergíti az ember gyerekét. Van membrán azt' kabát. Sok baj nem lehet vele!
Viszont, ha kocsizni akarsz vele, akkor tanácsolom, olyan kereket használj, ami "üresbe" tehető indításkor. Az enyémen a szívató a csutkagáz után nyit, tehát amikor indul, azonnal forog a kerék. Tehát igen gyorsan kell reagálni indítás után, hogy ne menjen el, vagy ne pattogjon helyben. ( Beindul, vissza alapgázra..) Ugyanis az 56-os ugyebár röpsúlyos!
Lehet, hogy az általad nézett gép nem így működik, de nem áűrt ráfigyelni!
azért kérdezem , mert az enyém nem csapágyazott , hanem vmi nagykopásállóságú műanyag perselyek vannak benne és átakarom építeni csapágyazottra . Szabadonfutós a tied ? tudnál küldeni képet a belsejéről ? esetleg csapágyméretet?
Megmértem a 28-as és 38-as gyári körmöskerék palástszélessége egyforma:8 cm. Én súlyozásnélkül vontattam vele a sorközművelőt simán vitte,de a gumiskerekem kapaszkodókörmein apróbarázdák lettek a kipörgésektöl.Ezért a gumi védelme miatt inkább a vaskerekeket használom a töltögetőeke,sorközművelő,eke vontatásához.Igaz,hogy így súlyozatlanul nem szánt olyan mélyen mint a videódon,de tűrhető.
Sziasztok! Elakadtam egy kicsit segítsetek ha tudtok ! Terrával szenvedek ,pöcre indul . Bemelegszik leáll szikra kicsi és kék,s kondit már kintre szerelten fel mert azt mondtáh ,hogy ha mélegszik az a rossz! De nem meleg ,és ahogy megyek vele néha meg torpan és alig forog a moci.Van valami ötlet-e valakinek mit cseréljek?
Üdv Karcsi. Amint írtam hálás is vagyok a segítségért. A "kéregetős" részt poénak szántam. A csapágyakat kicseréltem, de a zsírzó gombot majd festés előtt építem be. Sajna a munka megállt addíg amíg nincs hegesztőm újra kell tekercseltetnem az enyém. Ez egy kicsit visszaveti a lendületemet anyagilag. De ami késik az a vonat. Ha tudok segíteni valamiben írj. Üdv Laci.
Szia traktorbi:Igen csapágyazott miért kérdezed?De tudnék róla mesélni pedig vagy 2 hónapja van meg...
Hambi85:AZÉRT ÍRTAM HOGY SEGÍTEK SZIVESEN MERT SEGÍTEK BÁRMIBEN!AZÉRT VAGYUNK A FÓRUMON HOGY EGYMÁS DOLGAIT KÖNNYÍTSÜK!
NEM AZÉRT KINLÓDTAM VELE HOGY CSAK NEKEM LEGYEN JÓ HANEM MÁS IS BOLDOGULJON NE CSAK ÉN!HA KELL BÁRMI ÍRJ SZIVESENSEGÍTEK amúgy a rajzból kivehető a dolog ami neked kell?