Nem valószínű, hogy a MÁV-nál bárkinek is köze lenne ahhoz, hogy közlekedik-e közvetlen kocsi. Inkább a Startnál harcolhatta ki valaki a szerbeknél, nem lehetett könnyű meccs.
Nem tudom, kitől hallottál ilyesmiket az Adria kihasználtságáról, az elmúlt 3 hétben kétszer utaztam vele, mindkétszer a nemzetközi rész kihasználtsága közelítette a 100 %-ot. Mára ma már nem volt hely fekvő vagy hálókocsiba
Milyen közvetlen háló, ha egyszer a Nyugatiba tennék a vonatot?! :-///
Nem is ez a legnagyobb gond azzal, ha a Délibe meg a Nyugatiba akarnak bizonyos nemzetközi vonatokat áthelyezni, de nem is feltétlenül az, hogy a román/szerb/ukrán/kassai/miskolci/debreceni utasok szívnának emiatt a pesti tömegközlekedéssel (noha ez is kellemetlen). Hanem az, hogy amiben magyar kocsi van, azt részben vagy egészben úgyis át kell rángatni a Keletibe, az meg mindig is egy problémás dolog volt...
30 percet biztos nem lehetne nyerni. Nekem - ha a menetrendi struktúrától és a többi vonattól eltekintünk - akkor is max 25 jön ki. De nem lehet eltekinteni, és teljesen megértem, hogy nem fognak Rákospalotán vagy Dunakeszin félretenni legalább 6 percre egy ütemes elővárosi vonatot az EC miatt. Úgyhogy - kiélezetten - 37-nél vagy 38-nál később nem indulhatna, mert 41-kor indul a személy. Szóval 12-13 perc rövidülés. Ettől nem lenne sokkal több utas.
Attól még barbár dolog a tervezet, mert világ röhelye lesz, és csúnya lefelé spirát fog megindítani.
Lehetne ebbe értelmesen is belenyúlni pedig. Minden nemzetközi megint a Nyugatiba menne (Jeszenszky és Metropol marad természetesen), Nagymaros és Szob törlése a megállók közül, mindjárt közel 30 perc időnyereség lenne és versenyképesebb lenne a szolgáltatás. De nem...
De ha mégis megszűnne az Istria, azért sokan tesz a Start is, mert viszonylag ritkán tudja pontosan elindítani. Ma +54-gyel megy, gondolom az ok, hogy nem ért oda a nemzetközi kocsi a Keletiből...
Ezt már hétvégén hallottam, jó ötlet! Csak egy a kérdés hogy a start honnan fog elővarázsolni cirka plussz 20 IC kocsit a vonatok erősitéséhez, mert ennyi minimum kell ezt a kocsigazdálkodásnál mondták itt Szombathelyen!
Azért 3-4 utasnál talán több van rajta, de a gyér kihasználtságon nem lepődök meg. Elég magasak a jegyárak a színvonalhoz és a heti hét járathoz mérten. Pár éve jóval olcsóbb volt, heti kétszer, rendesen fullon volt, néha túlságosan is... Úgy tűnik, az illetékesek csak a két végletet ismerik. Ezen egy új marketing önmagában nem tud segíteni.