Köszi mindenkinek a tanácsot, kicseréltem, kapott új tömítést is, és úgy néz ki megoldódott a problémám. Minimális üzemanyag mellett is könnyen indul, és eltűntek a légbuborékok is a rendszerből.
Helló. Bocs hogy belevau, de a tank nagy anyájának a levételekor nagyon figyeljetek, mert hogyha túl sok üzemanyag van a műanyag tankban, /fél felett/,eldeformálódik, és utána szivárogni fog a gázolaj a menetnél. Én így jártam és tankcsere jelentett csak megoldást.
Elsőre megpróbálnám a kézi pumpával, ami a motortérben van, jól megnyomkodva előre szivattúzni az üzemanyagot, ha nem szívja fel csak akkor tekerném le a tankról a nagy anyát.
Szia! Igazad van, elnézést a pontattlan fogalmazásért. A fals levegő miatt viszont valószíűleg ez lesz a hiba. A rugó idővel elfárad és már nem látja el a funkcióját.
Szia, a DCi motoros Thaliámban nincs üzemanyag szivattyú a tankban, nálam a nagynyomású szivattyúban van beépítve a kisnyomàsú szivattyú, ez hozza előre a gázolajat a tankból, ha jól emlékszem. De a falslevegő-szívás megszüntetése eredményes lehet, mint ahogy írtad.
Szia! Valószínüleg neked is levegős a rendszer, ennek az oka a tankban lévő üzemanyagszivattyú. Keres rá a rajzára, ott meg lehet nézi, hogy két vékony kis cső van, ami az üzemanyagszint változásával együtt csúszik fel-le egy vékony kis szimering (gumi) gyürü van rajta amit egy szintén nagyon vékony rúgó tól felfelé. Na most ez idővel elfárad mellette falsot szív és feltehetőleg ez a baj.
Abban kérem a segítségeteket, h mi lehet a hiba, merre keresgéljem a hibát? 1/4 tank alatt nagyon nehezen indul. Teker, teker, de nem indul. Régebben is csinálta ezt, akkor megtakarítottam az fhp jeladó érzékelőjét, és 2 évig jó volt. Idén is meg volt takarítva, de most nem jó. Megvettem az újjat, még nem cseréltem ki, de nem hinném az üa. szint és az esetleges rossz fhp jeladó között mi az összefüggés. Ezen kívül más, amit meg tudnék nézni? 210e km. Porlasztók korrekciós értékei határértéken belüliek. Ha 1/4 felett van a szint pöcre indul mindig. Köszi
Szinte ugyanígy vagyok én is, 2003 júniusi 1,5 dci. Kopókon kívül minden eredeti. 308 ezer km, költségek szinte fillérre... Jó kis autó ez, egy vezérlőhiba szivatott két évig de azóta minden rendben. Igen, a motorvezérlőt cserélnem kellett, de 25-ből megvolt... Most már pihenget és én is. Rövid helyi utak, három hónap is egy tankkal. Fogynak a Tháliák az utakon... Mindenkinek jó utazást...
Két éve velem is ez történt. A 72329-es Hsz-emben láthatod a megoldást. Az eredeti lapos kábelt, az akku bal oldali lemez mellett ha lenézel, legalul láthatod.
2003.Thalia.1.4 16v. Egész pontosan merre van a testkábel, ami a motort és a karosszériát összeköti? Nem indult az autó, az akku negatív össze lett kötve a motorral, azóta jó, rendeltem erős réz fonott kábelt, a hétvégén beszerelném, csak épp nem tudom merre keressem. Azóta hogy ez történt, nem világít a töltés visszajelzőm, gyújtás ráadásnál eleve nem, mintha kiégett volna. Töltés van rendesen, kimértem multiméterrel, és azóta egy szivar gyújtós feszmérővel járok, ki sem veszem. Ki tud égni a visszajelző, vagy valami biztosíték, vagy ha megkapja a rendes test kábelt helyrejön?
A katalizátor után van a középső kipufogó dob. Nálam a katalizátorban nem zörög semmi. Én csak arra tudok tippelni hogy valamelyik dobban valami fellazult és magas fordulaton be tud rezonálni, csak nem tudom hogy melyik!
Az a középső kiufogó dob, az a katalizátor? Nekem abban volt eltörve a kerámia(vagy mi a gyösz). A szerelők első körben "megoldották" úgy, hogy kiütötték belőle és kiporszívózták. Na az nekem nem tetszett, akkor kapott egy univerzális katalizátort...
Jó szögeben van összerakva és ugyanúgy került fel mint gyárilag, tehát nincs elforgatva. Bilincs és pár felfogató is cseréve lett elhasználódás miatt. Ahogy hallgattam mintha a középső kipufogó dob (8 év alatt amióta nálam van nem lett még cserélve) rezonálna ott 3000 fordulat környékén. De az az érdekes, hogy nem fújtat ki és nem is zörög. A hátsó kipufogó dobot 2-3 éve cseréltem bosalra!
Szerintem az csak egyszerűen rossz szögben/ívben van összerakva/hegesztve és azért, ahogy mozdul a motor valamihez hozzáérhet. Vagy akár egy hővédő is zöröghet, hiszen lett ott piszkálva... Ezt csak a kocsi alatt lehetne meghallgatni.
A thaliámban (1,4 16V) rezonátor csövet kellet cseréltetnem, ehhez le lett szedve a leömlő is (beleszakadt csavar). A kipufogó rendszer teljesen rendbe lett rakva, de azóta nem tökéletes. Amikor 1-3 sebességi fokozatban 3000 fordulat felé megy a motor fordulatszám, akkor elkezd berezonálni a kipufogó rendszer! Két szerelő is átnézte, de a kipufogó rendszer teljesen rendben van (nincs kifújtatás sehol)!
Viszont normál fordulatszámon nincs vele probléma, inkább alacsony sebességi fokozatban kigyorsításkor. A leömlőn volt egy vékony repedés, de az már nem mostani keletű lehetett.
A lambda szonda miatt előfordulhat mintha abban a tartományban "bedúsulna" a keverék képzés és emiatt hörögne rezonálna a kipufogó rendszer?
Az utóbbi időben az indexem elkezdett nem működni időszakosan,egyet villan a visszahelző,kattog is egyet mint szokott,aztán utána semmi. Ikyenkor se jobbra se balra nem megy. Van valakinek erre ötlete?
Heló, én is hasonló km-t tettem meg 2005 óta. 321ekm. Nekem is eredeti a kuplung, turbó, motor bontatlan. Kopp-kopp. A vételárat már ennyi km után nem számolom, mert a benzineshez képest minimum 2 liter/ 100km kevesebbet eszik. Ennyivel kevesebbet hagytam a benzinkuton. Akkoriban 350 Ft/literrel számolva 700Ft/100km olcsóbban lehetett autózni. Persze volt az nem oly rég több mint 1200Ft/100km is. Az akkori benzines-diesel vételár különbség 140eFt volt. Nekem megérte az "olajkályha". Gumit, vezérműszíjat, olajat, szürőket, egybeket minden kocsi kér.
Sziasztok. Elértem ezt az óraállást.... Ebben a hónapban volt 20 éves. dCi. Szinte az összes km-t én hajtottam bele. 2,7 volt a vételár. És hátha érdekel valakit: Eddig kért 7 garnitúra gumit, 3 vezérműszíj cserét, összesen a vételáron kívül üzemanyaggal együtt 7 milliót fenntartásra, ebből 2,6 millió volt az alkatrész, és 366 ezer volt a meghibásodás. Motor, váltó, kuplung eddig bontatlan. Napi kb 100 km-t ingázok vele. Legyetek jók!
A vezető oldali ajtó felső zsanérja készül kiszakadni a helyéről az ajtó részén. Néhány napja vettem észre, miután az ajtó egyik pillanatról a másikra nem záródott rendesen, csak nagy koppanással nekiütődött a "csatlakozónak". Tanácsot szeretnék kérni, hogy érdemes-e hegesztéssel bíbelődni, vagy keressek egy másik, használt ajtót helyette? Sajnos nincs ismerős szaki Nyíregyháza környékén. A különböző típusok (benzin, dízel) és évjáratok ajtai kompatibilisek-e egymással?