Sziasztok miért nem néz a vaterán vagy más aukcioba egy régebbi lehajtást 10 körül válogathat, összepárosítja, alkatrész is van hozzá és mehet a buli....
Csak az előttem szólóhoz csatlakozom és az én tapasztalataimmal írok neked.
Robi:Nekünk ez van a kicsin 18 éve(robi 56),olaj volt csak bele töltve...pedig használtuk azért nem gyengén a 2200 m2-es kertben.
Ezért is vettem a nagyobbik kapát most robi hajtóművel.De viszont most kaptam nemrégen egy robi 55-öt.Mondják nem indul 10et adtamérte.Szétszedtem a kuplungja széttört egy darab bele eshetett a felső csapágyhoz kiment a felső csapágy keresztbe állt a tengely,a golyókaz aljába estek.Szétszedtem,új csapágy szimering mindenhova kb 3000 Ft a bronzkeréknek szinte semmi kottya a csigatengely is ép(pedigpiacolós kertészkedős emberkéjé volt aki tudniillik dolgozott vele a földben)
Összeraktam maradt tartaléknak DE A HÁZNAK SEMMI BAJA!Gondolj bele ha a tiedben áll keresztbe tengely azt a két fél alu házat szét is töri!
ezen mondom meg sem látszik komolyan meg is lepődtem!Ja és mikor kicsi fiú voltam a robi 56-unkkal gyakoroltam hogy is kell rotációzni ,túlközel mentem a kerítésdróthoz és a kicsike feltekert vagy 2 métert belőle na jó kis túlzás de úgy kellett flexel levágni a kert végéről a kapát:) :)
de ezt is kibírta!Nézd meg a képeim (indafoto: kertitox karcsi ) közt a hajtóművet én mindenképpen valami hasonlót keresgetnék.
Persze mondhatják hogy mindenki a maga lovát dícséri de nekem nagyon bevált a környékünkön is sok van belőle(debrecen) pedig veszprémben csinálják!Ja és a másik ami nálam még viszi a prímet az az RK.Hát erről is mesélhetnék de túl hosszú lenne csak röviden:nálunk a faluban van kb 10 db ezek mind 15 év felettiek ahogy elnézem ,és a gyári motort van amelyik már elnyűtte de a kapa rész a RÉGI!!!!!!!
Nekem is Marci hajtóművem van.Kapni hozzá alkatrészt, pécsi a gyártó, ha nagyon keresed megtalálod a neten.Bronzkerék 7 körül van, csigatengely is kb annyi, ha a gyártótól rendeled meg.Persze sima vasból, mint az összes többi gyártó terméke.Nekem a gyári kerék 7 év után ment el, de az még lassú áttételes volt.Ezek az újak silány minőségűek, és gyorsabb az áttételük.Elég masszív hajtómű marci a szentkirályihoz képest.Raadásul igen egyszerű a javítása.Szentkirályi hajtómű van most nálunk, hát elég sovány minőséget képvisel új létére.Szerintem!
Igazad van, itt nagyon sztárolják a Marci hajtást. (Heves megye)
A nagy keresgélésben ráakadtam egy KF04-es hajtásra, kapatagokka, "kormánnyal" együtt kb. 20 papírért. Ez nagyjából ott van mintha megvesszük hozzá az alkatrészeket.
Amúgy a Marci hajtás 60 papír, a motorra való kuplung 5, a többi meg a szerelés.
Amúgy örülök, hogy ennyire segítőkész vagy. Fogadj el tőlem egy virtuális sört! :)
Bocs, nem akarok antireklámot csinálni, de részemről az utolsó lenne a Marci hajtás. Mondom miért.
Ebből van a legkevesebb. Pláne nem 70 ropiért.
Ha már veszel, akkor olyat, ami elterjedt, s a "szerelők" csukott szemmel összerakják.
Persze, mindenki azt mond amit akar. De tapasztalatból tudom, hogy minél ritkább dolgot viszel egy szerelőhöz, az két következménnyel jár: elsőként sokkal többe kerül, vakarózik, nem tetszik neki, s te leszel a lekötelezett, mert szóba állt Veled. Másodiként az alkatrészt említeném, mert felénk akkora urak, ha azt nem viszed, hozzá sem kezd.
Szóval én így kezdtem csinálgatni a gépeimet, mert úgy gondoltam, hogy ha megfizetem a tanulópénzt- mint Ti is - legalább én csináltam, s legközelebb tudom, hogy hol mentem mellé.....
Összességében a Marci hajtást nem ismerem, erre nem elterjedt. Gondolom a gyártó környékében meg ő a sztár.
Lényeg, hogy egy masszív hajtásház kell, nem biliacél, meg spiáter. El fog törni. A régiek ebben voltak jók, mert vasöntvényből voltak. Dög nehezek, de ma is mennek. Amit én ismerek, az Rk és Robi. Bírják, nyüstölöm őket, s nem veszenek fel minden gyökeret, stb. amitől másik szétesik. Max kiugrik a földből, mikor átemeli magát rajta. Igaz, gondozni meg kell. DE öngyógyító gépet még senki nem talált fel - legalábbis nem elterjedt.
Az alkatrészek árán ne lepődje meg, mert kb. annyi. A bronzkerék kb. 10, a csiga kb. 10-14 között mozog. Ez tény. Minen típusnál. Csak másutt 20 év után szokás cserélni. Ezért nem mindegy.
Ha meg hajtást vesztek, akkor írj a fórumra, milyet szeretnétek, szerintem gyorsan kapsz tanácsot, mire figyelj oda. Mondom, a 70 nagyon sok -Nektek - másnak nem. Tudod, ez olyan, mint a Tesco gazdaságos. Mármint a cégnek, mert Te ráfaragsz.
Nem tudom, merre laksz, de egy rendes szerelőt kellene keresni. Azért arc kell ahhoz, hogy a motor" felültetéséért" 20 rugót levegyen kb. Az új hajtás komplett kb. 50. ( Bár nem értem miért.)
Ha ennyiért alkatrészt kapsz, akkor meg kell csinálni, de csodát ettől a géptől nem szabad várni.....
Akkor szerinted is a sikló bolondság lehet a ludas. Pontosabban a kenésre vezethető vissza a hiba. Holnap elmegyünk a jóképességűhöz és megbeszéljük a dolgokat. Lehet nem direkt tette bele a zsírt, de ez nekem ugye nem lehet magyarázat.
Nemrég kaptam egy ajánlatot egy kedves ismerősömtől a csigatengelyre és a fogaskerékre. Állítólag a gyártó árul csak hozzá alkatrészt, 24.000Ft-ért.
Köszben megkérdeztem egy kereskedésben a hazai hajtást. Ez egy Marci hajtómű, ami szereléssel együtt (a motort, kuplungot rászerelik) 70.000Ft lenne. Ugyanitt van egy szintém Marci és Robi hajtás, de egy kínai motorral. Ez kerülne 84.000Ft-ba.
A használt hajtás is jó lehetne, haa közelben lenne és megbizonyosodhatnék az állapotáról. Mert kicsit zsákbamacskának érzem. Még keresgélek, mert nem vagyok a pénzem ellensége. :)
Először is méltatnám az előttem szóló érvelését a hazai ( RK) cuccok ezzel szembeni tartóssága mellett.
Lassan 3x Robim csigatengelye és fogaskereke nem így néz ki. ( Jobban.) Szerintem b á r m e l y öreg hazai gép veri ennek a minőségét. Két okból is, ha nem fárasztalak vele. Első, hogy nem tudok arról, hogy magyar mérnök kapálógépbe, főként kihajtótengelyen siklócsapágyat használt volna. Volt tűgörgős, golyós, de sikló gyári nem ismert nekem.
Második szempont, hogy ez nem anyag. Az 1. képen látszik, hogy a fogaskerék sérülése kagylós törésektől hemzseg. Ez nem minőség. Gyárilag gagyi, lehet, hogy a homokot hasítja, de egyébként csak súlyzónak jó.
Más. Több tulaj és szerelő előszeretettel tesz zsírt a hajtóműolajhoz. Csapágyas gép símán veszi. Ennek oka, hogy a kihajtásnál jobb lesz a tömítés, nem kell azonnal cserélni. Na, ezt szívta meg ember, meg Ti is. A siklócsapágy ezt nem veszi be. Látszik a képen a hajtótengelyen a berágódás meg a csapágy?-ban is.
Összegezném. A helyetekben szerznék egy h a z a i hajtást a motor alá, amihez dögivel van alkatrész, kínai motor meg ugye már van, azt rá, oszt' kész. Ezért nem adnék 80-90 papírt, hogy újra kezdjem.
Ilyen anyagot, mint az eredeti hajtás, búcsúban lehet lőni.
Javasolnám Rk 02, Robi 56 és ezek változatai - kuplungos, röpsúlyos - ami tetszik. 15 papírért JÓ állapotban kaptok. Miért költenétek többet?
Ha meg a kínai motor kihal, egyszerűbb egy másikat ráapplikálni, mint megint egy új gépet vásárolni.
Ha hozzáteszem, hogy esetleg adaptereket is szeretnétek, akkor pláne a hazai az előny.
Szóval a "szerelő" rutinból, szerintem nem rosszindulatból zsírozta meg. Csak nem ért hozzá. Ez gáz.
Perlekedni meg kb. 4-5 év alatt lehet - és???? Kapálni meg tavasszal legkésőbb kell.
Többet nem kell hozzá menni!!! - bár lehet, hogy a hazai cuccokban meg verhetetlen. Nem tudom.
A motort nem kéne eldobni, mert amíg megy-jó. De olyan mint a hajtása.
Kb. ennyi. Ha meg jobban megnézitek, ez a fórum is arról szól, hogy miként tudunk saját erőből, ügyességből az egyre hitványabb - tisztelet a kivételnek - cuccokból valamit összehozni.
Mert a mottóm az, hogy akinek jóra telik, az már dolgoztat!
A 2X éves rk-mnak különbül néz ki a bele, pedig az kapott már eleget.
A csigatengely és a fogaskerék cserélhető, akár nagyobb mezőgazdasági boltban is lehet kapni ( az elterjettebb tipusokhoz tuti).
Azon még nem gondolkoztál, hogy az előző szervizes emberkéhez visszaviszed és egy kedves kurvaanyázás közben felkérnéd arra,hogy javítsa meg az egészet a saját költségén?
Feltéve,hogy volt számla, mert ha nem volt csont nélkül letagadja, az úriembernek meg minimum a hátába állítanám a karját aki zsírt tett a hajtásba....de előtte hosszasan ecsetelném a nemi életét a teremtővel, valamint a felmenőivel....
Végre egy Terrás! Nekem nem rég van még Terrám de sajna még nincsen meg a váltó,motor kézikönyv,de mér a hájtóműben tudom az összes csapágy és szimering méretet . Vagy nemtudom mire van szükséged a kézikönyvböl? Viszont nekem is volna egy kérdésem. Teneked milyen gyertya vált be? Esetleg van még egy-két alkatrészem a Terrához eladó!
Hagyományosnak mondható csigás lehajtása van a kapának, ami egy MTD T245
Megmutatták az alkatrészeket is: a csigatengely és a párja (fogaskerék), mentek tönkre. A fogaskerék teljesen kuka, van ahonnan hiányoznak a fogak, a csigatengelyen komoly berágódások vannak.Ezeket szerintük mindenkép cserélni szükséges. A hajtása csak egyben cserélhető, mert nincs hozzá alkatrész külön. A kapatengely bronz siklócsapágyakban forog(na), ezeknek semmi bajuk (a tengely szépen forog bennük). Legutóbb csapágyakat és szimeringet kellett cserélni benne, ezért vittük szerelőhöz. Először szerelési hibára gyanakodtunk (hézagolás vagy ilyesmi), de magam láttam, mikor összeépítette az új dolgokkal. Koyo csapágyak mindenhova. Tehát nem sumákolhatott ki belőle semmit sem. Nem nagyon értem a dolgot, mert zsír az volt ugyan benne... de lehet kevés. Na meg a siklócsapágyakba nehezen vagy egyáltalán nem tudott bejutni. Így azok felmelegedve lefékezhette annyira a kapatengelyt, hogy ledarálja a fogaskereket. Itthon kb 10m-t mentünk vele, de feltünt, hogy eléggé erőtlen, és visszafogja valami a motort, valamint jobban visszagondolva a hajtás is forró volt.
Elhoztuk a szervízből a cuccokat, itthon próbálgattuk összelegózni, minden klappol, nem szorul semmi, szépen forog, már amennyire a sérült alkatrészek engedik. :) Vagy megcsináltassuk vagy vásárolni kellene egy új rotát. De előbb jó lenne megbizonyosodni a hiba okáról, mert ha sikerül másik belsőségeket szerezni, nem szeretném, ha azzal is ez történne. Mindenesetre beszereztünk 1l Hykomol 80W90-es olajat, remélem ez jó lesz bele.
Ami vagy a Charlie KA vagy pedig egy Marci/Robi hajtóműves kínai motoros lenne. Ha új is lesz, olyat szeretnénk amihez van alkatrész. De anyagilag az lenne a legjobb, ha ezt megcsinálnák, mert nekünk tökéletesen megfelelt eddig ez akapa is.
Azt is mondták a szervízben, hogy az előző szervízeléskor a hajtóműbe olaj helyett grafitos zsírt nyomott valamelyik jóképességű szerelő, és hogy ez miatt állt be a kapa hajtása. Az előző szervít után most dolgozott volna először a kapa. Mert a zsír nem kente megfelelően a kapatengely siklőcsapágyait, így a tengely megszorult a házban és a fogaskerékről szépen ledolgozta a fogakat. Olajjal mindez elkerülhető lett volna... Szerintetek lehet ebben valami igazság?
Azért kérdezem, mert ha valóban "csak" ez miatt történt a malőr, akkor érdemes javíttatni (ha sikerül bontott alkatrészeket találni).
SZIASZTOK! SEGÍTSÉGRE LENNE SZÜKSÉGEM A PÁROMMAL VETTÜNK EGY MPM10 ROTAKAPÁT AMI FELUJÍTÁSRA SZORUL . A GÉPKÖNYVE ILL. ROBBANTOTT ÁBRÁK ÉRDEKELNÉNEK MEG MINDEN JÓ TANÁCS AMI CSAK LEHETSÉGES. CÍM LEHOTAI.ANI@FREEMAIL.HU ELŐRE IS NAGYON KÖSZÖNÖM A SEGÍTSÉGET
Segítséget szeretnék kérni, mégpedig egy RK-01 -hez. A karburátornál nem tudom, hogy kell bekütni a rugókat, menyire kell meghúzni a csavarokat és utána, hogy kell a bowden-hez kötni? Nagyon fontos lenne a segítségetek.
Adatok :
Motor : Fiat Aspera AV 125 4hp 2 ütemü
Karburátor : Dellorto FHC 20.13
Akármi jó lenne amin tisztán látható vagy érthető.
Köszi a dícsérő szavakat!Jól esik hallani,mikor a falumban is végig megyek mindenki megfordul utána csak úgy nézik!
Pedig még nincs befejezve csak idő hiányában szenvedek!
Csináni akarok rá magassítót is!
Én is arra tippeek csak a 250-esé szerintem nagyobb?vagy csak úgy látszik?
De ebből a videóból következtetve az én gépen is elbírná felezővel,csak nem 4 kerékkel hanem egy széles vaskereket csinálok rá plusz még rátehető súlyt még.
Sziasztok fórumozók igaz hogy nem szoktam hozzászólni az itt elhangzottakhoz ,csak azért irok mert van egy eladóvá vált jó kis erős rotációs kapa után való utánfutó,helyíleg Szabolcsban, Újfehértón van ha esetleg valakit érdekel az ára 32000ft.
Találtam hasonló árban komplett kapákat: Charlie KA Thorx, Charlie 1B Briggs.
Igazából nem nagyon szeretném erőltetni a kínai motort, mert ezek után nem nagyon bízok meg benne... A két Charlie közül az amcsi motoros tetszik jobban, de nem tudom, hogy az alkatrészellátása milyen. Gondolok itt elsősorban a bronzkerékre, csigatengelyre. Szerintetek?