Új emberként rögtön egy kérdéssel kell kezdenem. (Elég láma vagyok az autókhoz, úgyhogy bármilyen hülyeségen nyugodtan lehet röhögni! Talán a motorolajat nem a csomagtartóba tölteném, de itt ki is merül minden okosság...)
Tehát: náhány napja azt játssza a járgány (Xsara II. 2001. 1.6 16v sx), hogy minden egyes ablaktörlést úgy old meg, hogy totál gyorsan töröl egy csomót, majd megáll ott, ahol akar -- ablak tetején, közepén, bárhol. Megpróbáltam nekilátni a fórum korábbi bölcsességeit áttúrni, de nagy az anyag. A keresővel megnéztem az ablaktörlős okosságokat, ott nem találtam megoldást.
Ízlés dolga, hogy ki miként javítja, ezen nincs mit vitatkozni.
Stabil dolog a forrasztás, ezt természetesen nem vitatom.
Mindazáltal feltételezem, hogy a korábbi "semmilyen praktika" az leginkább kontaktsparay-t jelentett, nem pedig az érintkező rugós nyelvének beljebb hajlítását.
Tapasztalataim szerint kizárólag a kontaktspray használata _kis túlzással_ azonos kategória a ráolvasással.
Amúgy furcsa ez nekem, hogy a hő nyírja ki, mert amikor beindítottam a kocsit, működött rendesen, 3 perc után kb amikor párátlanítani akartam rákapcsoltam a klímára és onnantól kezdte el a maxon pörgést. Most pedig úgy hogy nem nyúltam hozzá indítás után szintén néhány perccel egyszer csak megállt. És csak ha max ra állítottam, akkor kapcsolt be maxon.
No de szétszerelem, aztán meglátom és újból mindkettőt cserélem. Ha mindez megismétlődik 3adjára is, akkor már lesz ok a miértre keresni a választ szerintem.
sziasztok. Nekem citroen xsara 1,4-esem van 2001 cupé
A következő lenne a problémám, hátha tudtok segíteni.
A fűtő ventillátorom nekem is maxon pörgött. Nem lehetett kikacsolni, olvasgattam rá a megoldást, a darlington trazisztor egyikét helyettesítettem egy itt ajánlott másikkal és megjavult. Jó azonban csak kb 1 hónapig volt, utána ismét ugyanezt csinálta. Meg is vettem megint egy bele való tranzisztort, de mire kicseréltem volna indítottam az autót, pörgött a ventilátor majd egyszer csak megállt. nem reagált semmire. és észre vettem, hogy max feliratra tekerve egy idő után újból bekapcsol, bármilyen más állásban pedig ki. Na most ilyenkor valyon mi lehet a gond, mihez nyúljak vagy ilyenkor is a tranziszor a hibás?
Tehát most nem forog máshogy csak maxon, de ki lehet kapcsolni. Előtte minden állásban maxon ment.
Nagyon megköszönném ha valaki látott már ilyet és segítene.
Ebben az esetben az üléseket már nagyon macerás a későbbiekben kiszerelni.
A legjobb megoldásnak nálam az bizonyult, hogy a csatikból az érintkezőket kivettem (ehhez sajnos speciális eszköz kell, vagy átmérőben passzoló, nagyon vékony falú cső is megteszi), a hüvely-érintkezők rugós nyelvein picit szorítottam, majd vissza. Stabil.
Szeretném közölni , hogy a felnire szerelt téligumik elkeltek.Már csak a hólánc és a lemezfelni csavarok maradtak.A hóláncról teszek fel egy olvashatóbb táblázatot ezért elnézéseteket kérem mert széthúzom a fórumot.További jó autózást kívánok minden citroenesnek.Hali.
Gondolom csak kipróbálta. Nem is normális dolog, ha 4000 után elmegy az erő és nem akar, vagy csak nagyon nehezen tovább pörögni. Bármikor szüksége lehet a felső fordulatszámtartományra.
Igen Vác felé lakom Dunakeszin. Nem szoktam feltétlen hajtani, az esetek 90%-ban elváltom 2200-2500 nál, de tudom milyen volt régen, meg vezettem sok ugyan ilyen motorral szerelt Megane-t és 307-est azok pedig mint a rendes szívó motorok folyamatosan erősödtek ahogy nőtt a fordulat,legfőképp 4000-től. Igaz azoknak rövidebb a váltójuk kicsit... Mert eddig nekem is ilyen 4000-5700-ig tényleg erős volt utána halt le ahol leadta a max. teljesítményét.
..hova hajtod ezt a szerncsétlen gépet 4500-5000 fodulaton ...? 4000 -nél már leadja a max nyomatékot .... Vác környéki vagy ..? esetleg tudok adni map szenzort kipróbálásra ....
Hát nem tudom mitől csöröghet néha,de ahogy itt javasolták kitakarítottam a fojtószelep házat és láss csodát a reggeli visszafulladások megszűntek és az "áteső", ingadozó alapjárat. Ezután lehúzogattam a vákumcsöveket de nem láttam,hogy el lennének dugulva. A MAP szenzort is kiszedtem befújtam letakarítottam... Egy kicsivel jobban megy már a gép mintha erősödött volna kis és közepes fordulaton de 4500-5000 fölött még mindig halott ill csak nagyon lassan pörög ki.... Persze üresben terheletlenül simán kiforog akár leszabályzásig is.... Hétfőn lesz egy bontott map szenzor a kezembe beteszem hátha ha az sem segít akkor odaadom a szerelőnek kezdjen méricskélni ..... vakon...pedig ez az amit el szerettem volna kerülni:D
Érdeklődni szeretnék, hogy 185/60x15 -ös téli gumira a kn-60-as hólánc jó lehet?
Mert 185/55x15 rá van írva de a fenti méret nincs.
A neten össze vissza írnak, egyik oldalon kn-60-on rajta van, másikon kn-70-en van rajt a méret. De még a mellékelt képek a láncról sem egyértelműek, nem tudom melyik a jó?